Log in

View Full Version : bergcup polo


hajee
18-01-2006, 22:46
vast wel een repost.. maar wel cool klik (http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=7715A35B-1314-404D-8C34-863CB6506D84&term=polo&p=0)

Pedaalemmer
18-01-2006, 23:03
tering..wat maakt dat dingh een kebaaaaal..maar wel lekker geluidje|!!

Turbodad
18-01-2006, 23:06
Mooi filmpje. Lijkt zo makkelijk, maar bergrennen is een serieuze sport.

tjeeke
19-01-2006, 00:12
:rock: cool

berendd
19-01-2006, 00:29
1600??

zal wel een foutje zijn..

chrisjuh
19-01-2006, 01:12
Wow die NSU's ook Super!

Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv..... :confused:

Gert
19-01-2006, 07:59
Wegligging is nogal belangrijk .. zeker in de bochten

Turbodad
19-01-2006, 08:20
1600??

zal wel een foutje zijn..
Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties :D

Viperwin
19-01-2006, 08:27
Laten we het gewoon op een 1300 16v houden...

Even doorklikken naar "Teilnehmer", nummer 285 (http://www.berg-cup.de/frames.asp)

Pedaalemmer
19-01-2006, 09:22
Hoeveel pktjes zijn dat?

Gert
19-01-2006, 10:34
minimaal 150 ?

berendd
19-01-2006, 10:57
Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties :D

meeste is toch 1300 of ben ik nou fout...
deze ieg wel.

Berserker
19-01-2006, 11:41
Ligt er toch aan welke klasse???


Polo/audi 50 vooral 1100 of 1300

Golfjes/kadetjes vooral 1800

en dan gaan t nog groter naar bmw/mercedes die rijden 2000+

zoiets was het toch ongeveer?

Pedaalemmer
19-01-2006, 12:08
dacht dat kadetjes altijd met 2.0 waren uitgerust

Berserker
19-01-2006, 12:27
Mooi overzichtje

bergcup (http://daten.ws-mack.de/Core.asp?N=Berg-Cup&A=Teilnehmer&SS=http://berg-cup.com/teilnehmer.htm)

Sander
20-01-2006, 10:58
Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv..... :confused:

Sterker nog, spoilers kosten je (top)snelheid.

Doordat de lucht aan de onderzijde van de spoiler een langere weg moet afleggen dan die aan de bovenzijde wordt er een onderdruk gecreeƫrd aan de onderkant van de spoiler. De spoiler wil dus naar beneden bewegen en drukt de auto tegen het asfalt. Je zou dus kunnen zeggen dat je het motorvermogen niet alleen gebruikt voor een voorwaartse snelheid, maar ook een neerwaartse snelheid; de downforce. Een logisch gevolg is dat de topsnelheid hierdoor omlaag gaat. Binnen een bepaalde marge houdt dit in dat naarmate de spoiler een grotere hoek maakt met de lucht stroom je meer onderdruk krijgt en de auto dus meer tegen het wegdek wordt gedrukt. Meer downforce is weer minder topsnelheid. Vandaar de term in de F1 meer of minder vleugel zetten op.

Daarbij is het zo dat de liftformule van de spoiler ook een snelheid in het kwadraad bevat. Dus 2 keer zo hard rijden geeft 4 keer meer downforce. Rij je dus de helft langzamer moet je dus een 4 keer zo grote spoiler hebben om dezelfde downforce te behouden. Op die bergruns ligt de snelheid relatief laag, vandaar dus die idioot grote spoiler op dat ding.

Hopelijk een duidelijk verhaal?

Marco
20-01-2006, 19:58
Altijd handig die vliegeniers :) ;)

airy
20-01-2006, 20:09
Een retekabaal maar wel een coole golf vind ik toch mooier dan die volvo van de week in een ander filmpie op t forum, tis toch weer VW dat trekt he!!

hajee
20-01-2006, 23:46
polo bedoel je :D

Mark1
21-01-2006, 07:35
...coole golf ...

:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:

berendd
21-01-2006, 11:08
:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:

komt altijd weer van pas zoon mooie uitspraak :D

sjampoo
21-01-2006, 12:34
http://www.abc.net.au/goldcoast/stories/Pock_marks_m955242.gif

(chickenpok)

Bergcup rijd van alles in rond (qua inhoud), maar qua vermogen ligt t vaak idioot hoog. Minimaal 100 pk per liter.. ongeblazen..

11.000 rpm is ook geen uitzondering :)

Ennuh: Image is nothing, Thirst is everything: Polo word 'in t algemeen' geschikter gevonden voor de bergcup dan Golf... heel gek :)

Pedaalemmer
21-01-2006, 13:07
:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:

Ik vind "Golf is for people, Polo isn`t" beter :D

Gert
21-01-2006, 13:13
Ennuh: Image is nothing, Thirst is everything: Polo word 'in t algemeen' geschikter gevonden voor de bergcup dan Golf... heel gek :)

Komt door de superieure wegligging .
Golf heeft de naam maar de Polo de prestaties :D

Pedaalemmer
24-01-2006, 23:27
wat een klets...polo is puur vanwege de grote...ze pakken van elk merk het kleinste model...

enne de polo is toch echt op de markt gekomen..voor de zogenoemde boodschappen vrouwtjes...hhaha

Berserker
25-01-2006, 00:00
Hier heeft nodig iemand een geschiedenisles nodig :rolleyes:

T heeft echt niks gescheeld of de polo was het verkoopsucces geworden van volkswagen....

lijkt me vreemd om van elk merk het kleinste model te pakken als het grotere model een betere wegligging heeft.. Ze doen ook bergrennen met golfjes trouwens...en de mercedes 230 evo2 kan ik niet een klein model noemen :chair:

Pedaalemmer
25-01-2006, 11:16
Hier heeft nodig iemand een geschiedenisles nodig :rolleyes:

T heeft echt niks gescheeld of de polo was het verkoopsucces geworden van volkswagen....

lijkt me vreemd om van elk merk het kleinste model te pakken als het grotere model een betere wegligging heeft.. Ze doen ook bergrennen met golfjes trouwens...en de mercedes 230 evo2 kan ik niet een klein model noemen :chair:

das appels met peren vergelijken...

Neill_s
25-01-2006, 11:22
Heb er een videobandje vol van.... is inmiddels grijsgedraaid... :D

was er hier niet iemand die gevraagd had om oude rallyvideo's op DVD te zetten :redface: ? Ik heb de video's nu in huis...

Gert
25-01-2006, 11:25
wat een klets...polo is puur vanwege de grote...ze pakken van elk merk het kleinste model...



Zet een Polo naast een Golf 1 en ga ermee slalommen
Kijken wie er eerder op zijn dak ligt ;)

Mark1
25-01-2006, 19:56
..

enne de polo is toch echt op de markt gekomen..voor de zogenoemde boodschappen vrouwtjes...hhaha

Jup, omdat de Golf te zwaar en onhandig was...

Pedaalemmer
25-01-2006, 20:54
Zet een Polo naast een Golf 1 en ga ermee slalommen
Kijken wie er eerder op zijn dak ligt ;)

met een slalom..geen van beide lijkt me
polo is gewoon net dat beetje minder dan een golf..:D:D

polo is for people who can`t handle a golf :rock:

Pedaalemmer
25-01-2006, 20:57
Jup, omdat de Golf te zwaar en onhandig was...

komop...een polo :tongue:

http://www.stylevenue.com/uploads/images_products_large/733.gif

Mark1
25-01-2006, 21:56
komop...een polo :tongue:

http://www.stylevenue.com/uploads/images_products_large/733.gif

Heel goed ! :thumbup:


Nu deze:

http://www.stanford.edu/~sipma/leespl.jpg

:D :D

Thomas78
25-01-2006, 22:58
komop...een polo :tongue:

http://www.stylevenue.com/uploads/images_products_large/733.gif

Typ op Google "golf" in en zoek naar afbeeldingen;

Wat vind ik;

http://images.google.nl/images?q=tbn:wKTcB2o25U2Q2M:wings.avkids.com/Book/Sports/Images/golf_04.gif

:D

Mark1
25-01-2006, 23:47
Een pookknop !! :D :D

Ochnee...die waren zwart ;)

LRR
26-01-2006, 09:13
What the fuck, maak geen r*k uit wat eerder op z'n dak ligt tijdens het slalommen, het feit ligt er dat zowel een Polo als een Golf in die "bergcup-outfit" vreselijk ruig is !!!!!!!

Geld trouwens ook wel voor andere merken auto's in dat soort outfits !!! (bv. RS2000, Merc EVO, maar toch wel VW wat de overhand heeft vaak :D :D ).



Grtz.......... LRR

Ps: Vooral deze is toch wel wreed: http://www.rennfotos.de/galerie/berg/2005/i-berg/rennen/Bilder/DSC_8768_jpg.jpg en deze: http://www.rennfotos.de/galerie/berg/2005/hauenstein/rennen/Bilder/DSC_3494_jpg.jpg

Mark1
26-01-2006, 13:29
:thumbup:

cabrio16v
26-01-2006, 17:39
http://video.google.com/videoplay?docid=-6577661898756073103&q=evo


is ook leuk :cool:

Erik
26-01-2006, 17:52
:eek: WOOOW dat ding dat ligt lekker :D , en het gaat egt met een rotvaart !!!! :woowoo:

ik doe ut ze niet na :D

Mister Cool
26-01-2006, 19:30
Hier heeft nodig iemand een geschiedenisles nodig :rolleyes:

lijkt me vreemd om van elk merk het kleinste model te pakken als het grotere model een betere wegligging heeft.. Ze doen ook bergrennen met golfjes trouwens...en de mercedes 230 evo2 kan ik niet een klein model noemen :chair:

Die evo was destijds het kleinste model van mercedes..... :chair: