PDA

View Full Version : Uitvallen ?

BazGolf
19-01-2006, 21:23
Hee VW Mensen,

Vraagje ik zit nu al een week overal op het forum te lezen en te zoeken naar een probleem wat ik heb met mijn golf 2 cl uit 1989.
Ik kan er niet van opaan dat ie blijft rijden.
Het gebeurd dat ik heel de week rij 300 km niks aan de hand en ineens valt ie uit kan ook al bij 3 km.
Dacht eerst aan de brandstof heeft namelijk een poos stil gestaan dus filter vervangen en van die injecteer reiniger in mijn tank gedaan.
Net toen ik dacht hee het helpt dee ie het weer,afijn alles weer afgezocht ontsteking ook vervangen enz.
Het gekke is dat start je hem over is het tikken en lopen maar voor hoelang is altijd een raadsel.
Nu heb ik van jullie vanalles gelezen maar kom tot de conclusie dat het bij anderen altijd begint met stotteren,minder trekkracht,rommelig bij de stoplichten vandaan nou dit alles heb ik dus niet.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe of wat.
Gr. BazGolf

Jurgen Santana
19-01-2006, 22:40
Ik heb dat zelfde probleem gehad. De motor is ook in een keer uit. Dus niet inhouden happeren stotteren etc. Bij mij was het de hallvoeler van de ontsteking.

Ik zou toch in die richting zoeken. Aangezien de auto in een keer uitvalt.

ZOAB
20-01-2006, 00:00
Mijn idee: kijk eerst even bij de goedkope dingen ipv klakkeloos dure dingen als een HALL- of lamdasensor te vervangen. Dat wordt meestal als eerst gezegd, maar het kan ook bij een andere dingen zitten, die je eenvoudig kan controleren, zonder dat het je gelijk een pens geld kost.

In je zekeringkast zitten ook een aantal relais's (meervoud van relais? :P)
uit mijn hoofd is het blokje met 42 erop het relais van je benzinepomp.

Als je motor nu weer uitvalt en je krijgt hem niet aan de praat, trek je zekeringkast open en tik ff hard met je vinger op het relaisblokje 42. Hele grote kans dat je hem zo weer kan starten. Dit probleem heb ik al bij 3 CL's gezien, waaronder bij de mijne.

Nieuw relais kost nog geen €10 bij de dealer en is vele malen goedkoper dan een HALL of Lambda-sensor.
Succes
gr Boaz

G-eert-40
20-01-2006, 00:13
het is 1 relais, maar ook 385 relais. je schrijft hetzelfde in meervoud :D verder no offence op je uitleg ;)

Jurgen Santana
20-01-2006, 00:15
Als je benzinepomp-relais stuk is valt ie niet in een keer uit. Relais' van de motor controleren kan geen kwaad natuurlijk. En de bobine zou ook de oorzaak kunnen zijn.

ZOAB
20-01-2006, 23:14
Van dat relais was een grapje he :P ;)

Jurgen: niet bijdehand bedoeld maar je motor valt wèl gelijk uit als je benzinepomprelais en soms mee kapt.. Ik heb er een half jaar last van gehad voordat iemand überhaupt wist dat het dat zou kunnen wezen..

Je merkt ook dat het niets met motortemperatuur, buitentemp, injectiereiniger of whatever te maken heeft. Hij valt willekeurig met elke snelheid of warmte uit. Ineens remt ie keihard (met een zwaar luchtaanzuigend geluid) af op de motor, als je je koppeling intrapt heb je 0 toeren.
Op laten komen resulteert soms wel/niet in het weer doen lopen van je blok.

Als je dit allemaal herkent, durf ik voor 90% zeker te zeggen dat het je benzinepomprelais is.

BazGolf
21-01-2006, 22:37
Hee mannen ,
Alvast harstikke bedankt ik ga er maandag gelijk achteraan.
Wat dat relais betreft ze vertelden mijn dat het nr :18 is.
Dus als het is zoals jullie zeggen nr: 42 ga ik die eerst ook even vervangen en kijk ik gelijk naar de bobine .
Jullie horen er nog van
Gr. BazGolf

BazGolf
30-01-2006, 20:15
Nou jongens ben er uit het was de bobine

Thanks allemaal