View Full Version : kleurnummer
vwmenneke
19-01-2006, 22:37
Hallo mensen, ik twijfelde of ik hier een topic over moet maken maar ik heb me rot gezocht en doe het toch.
De vraag: wat is het originele kleurnummer dat gebruikt werd op de 5,5j velgen van de golf gti/gtd?
Ik heb hier op de site al eens een link gezien van iemand met een 100% originele marsrode gti waar het nummer bijstond, maar dat kan dus ik niet meer vinden...
Het is voor een gtd van een maat van me die op het punt staat naar de spuiter te gaan.
De auto moet volledig origineel worden en hij heeft uiteindelijk de wielen 1 voor 1 gevonden dus kan dit er ook nog wel bij.
Vraag 2: bestaat er uiterlijk verschil tussen de 1100cc en de 1300cc motoren?
Diezelfde maat heeft namelijk een 82'er 1100 lx staan en ik kon geen verschil ontdekken.
De motorcode van de 1100 is onbekend maar de mijne is een 1300cc gf met een 34 pict-5 carb. (dat zou het tenminste volgens de sticker in de kofferbak wel moeten zijn).
Alvast bedankt, :thumbup:
golf mkII 16v
19-01-2006, 23:05
motor code 1100 isGG er is uiterlijk wijnig verschil
vwmenneke
22-01-2006, 20:57
Verder niemand? het gaat me vooral om het kleurnummer, alvast bedankt.
Ik zou gewoon velgenspray nemen, dat verschil zie je niet als het erop zit, grijs is zo goed als hetzelfde. Tip, aflakken met blanke lak.
Je zou ook nog motip 55300 (kleurnummer) kunnen nemen, is metallic, iets lichter als ik me niet vergis, ook weer aflakken met blanke lak, deze zeker omdat het metalic is
Kleppendeksel van een 1100 is anders dan dat van een 1300 denk ik. Zit anders bevestigd.
Black Devil
22-01-2006, 22:09
Kleppendeksel van een 1100 is anders dan dat van een 1300 denk ik. Zit anders bevestigd.
bij golfjes 1 niet dacht ik, bij polos en golfjes 2 van ongeveer gelijke bouwjaar is die wel anders met 3 boutjes in het midden vh deksel
bij golfjes 1 niet dacht ik, bij polos en golfjes 2 van ongeveer gelijke bouwjaar is die wel anders met 3 boutjes in het midden vh deksel
Ah oké. Is idd wrs een verschil tss golf I en golf II motor. Want heb het verschil eens gezien tss een 1300 polo I motor en een golf II 1100 motor ;)
Hallo,
Kunt u allen wellicht uwen nederlanschen taal wat opvijzelen?
Vragen over uiterlijke verschillen tussen een 1100cc en een 1300cc.
Het gaat om een Golf 1, dus sleeptuimelaar => 8 boutjes in een stalen klepdeksel.
Dus geen '3' boutjes, want dat zijn de latere hydrostoter kopjes, en die kwamen pas in de Golf 2.
Tussen een 1100 cc en een 1300cc zit wel wat verschil, maar die zijn niet heel groot. Soms is de downpipe van een 1100 cc enkel, en die van een 1300 is meestal dubbel... de carburateur wijkt af, maar t is meestal gewoon een solex PIC(T) carburateur met een bepaalde spoeier bezetting.
Een GF komt overeen met de HH uit een Polo 1 / 1f / 2. Met spruitstukvoorverwarming door uitlaatgasdoorvoer. De 1100 heeft dat misschien met koelwater,.. of juist andersom..
Kijk anders eens hier langs:
http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=14;t=4;st=0
misschien dat je er wat 'basis kennis' mee kunt opdoen.
Ochja: de velgen: Motip velgen zilver met blanke lak komt heeeel dicht in de buurt van het origineel.
Door de blanke lak blijft de kleur langer behouden, maar komt er wel een ietswat gele waas overheen: precies zoals ze het bij vw gewild hadden....
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-14823-glwiel.jpg
veedubprins
23-01-2006, 10:10
hallo
kleurnr. van de velg is L-091 en wordt omschreven als chroomkleur metallic
vwmenneke
25-01-2006, 21:02
Bedankt voor de replies, ik zal binnenkort de blokjes eens onder de loep nemen
en veedubprins bedankt voor de kleurcode, ik heb gelijk ff 2 busjes gescoord.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.