PDA

View Full Version : oldtimer

Heeswijk
24-01-2006, 22:22
Ik zoek een volkswagen oldtimer met wat (niet te veel) werk. Het is vooral om er wat meer verstand van te krijgen. Dit wordt dan mijn eerste auto/project en omdat je toch ergens mee moet beginnen is het model niet echt van belang. Maximale prijs die ik in gedachte heb is zo'n 500-750 euro zodat ik ook nog wat geld over houdt om onderdelen te kopen. :rolleyes:
Nou ik hoor wel of er iemand hier iets heeft wat hij kwijt wil en waar ik na wat werk een (goed) rijdende auto van kan maken en waardoor ik wat meer van auto's/oldtimers te weten kom. :hug:

Heeswijk
25-01-2006, 19:04
up! :rock:

Bootje
25-01-2006, 19:26
ja wil ik ook .... bijna niet te vinden... misschien moet je us goed op marktplaats zoeken

groetjes sjoerd

147
25-01-2006, 19:27
audi 60 iets voor je €500,00 orgineel nl
audi 80 iets bj75 2 deurs € 250,00 of bod
k70 orgineel nl € 500,00
omgeving tilburg

Zeend
25-01-2006, 20:23
molenari op dit forum heeft een rijdende Kever 1303 (APK afgelopen) waar hij vanaf wil; je zou hem eens kunnen pb-en

Jens

Sponze®
25-01-2006, 21:16
Ik zoek een volkswagen oldtimer met wat (niet te veel) werk. Het is vooral om er wat meer verstand van te krijgen. Dit wordt dan mijn eerste auto/project en omdat je toch ergens mee moet beginnen is het model niet echt van belang. Maximale prijs die ik in gedachte heb is zo'n 500-750 euro zodat ik ook nog wat geld over houdt om onderdelen te kopen. :rolleyes:
Nou ik hoor wel of er iemand hier iets heeft wat hij kwijt wil en waar ik na wat werk een (goed) rijdende auto van kan maken en waardoor ik wat meer van auto's/oldtimers te weten kom. :hug:
Misschien een idee een PM te sturen naar Goldfinger?
Hij heeft nog enkele Golf 1tjes die hij misschien
wel in de bingo gaat doen voor een mooie prijs....

Heeswijk
25-01-2006, 21:58
bedankt allemaal.. heb nu een aanbod gekrege voor een 412 variant. dus ff afwachten wat dat wordt.

vwfreaks.nl
25-01-2006, 22:11
Leuk zo'n 412, maar onderdelen zijn moeilijker aan te komen enzo. Als het echt "goedkoop" moet zijn, neem een kever uit de eind '60 begin '70er jaren. Dat zijn meestal de betere auto's en de onderdelen daarvoor zijn lekker goedkoop. Neem geen 1302/1303 want daar kon nog wel eens aardig wat laswerk aan zitten...

Heeswijk
26-01-2006, 12:05
Leuk zo'n 412, maar onderdelen zijn moeilijker aan te komen enzo. Als het echt "goedkoop" moet zijn, neem een kever uit de eind '60 begin '70er jaren. Dat zijn meestal de betere auto's en de onderdelen daarvoor zijn lekker goedkoop. Neem geen 1302/1303 want daar kon nog wel eens aardig wat laswerk aan zitten...

en weet jij misschien zo'n kever te koop staan voor niet te veel geld uit eind jaren 60 - begin jaren 70?

Zeend
26-01-2006, 12:48
en weet jij misschien zo'n kever te koop staan voor niet te veel geld uit eind jaren 60 - begin jaren 70?

Molenari zijn 1303, maar Marktplaats staat er ook vol mee...

Jens

vwfreaks.nl
26-01-2006, 17:03
Is wel een 1303! En staat in Oss, da's nog redelijk dichtbij voor jou!
http://keversite.nl/prikbord/adv.php?id=3635

Verder weet ik er bij ons in de buurt niet veel te staan helaas...

en hier 950,- euro, staat wel in Dordt:
http://keversite.nl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3749

In Heeswijk zie ik in de Doctor Boutkanstraat (dat schuine straatje bij de kerk) aan de kant van de hoofdstraat bij een loods af en toe golfjes en een kever buiten in het gras staan. Blijkbaar ook een autoliefhebber die daar woont/klust, misschien heeft die nog wel eens wat te koop ofzo. Laatste tijd heb ik niet zo vaak iets zien staan, maar misschien is dat omdat het winter is.. :confused:

Anyway... succes ermee... ;)

Heeswijk
26-01-2006, 17:10
Is wel een 1303! En staat in Oss, da's nog redelijk dichtbij voor jou!
http://keversite.nl/prikbord/adv.php?id=3635

Verder weet ik er bij ons in de buurt niet veel te staan helaas...

en hier 950,- euro, staat wel in Dordt:
http://keversite.nl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3749

In Heeswijk zie ik in de Doctor Boutkanstraat (dat schuine straatje bij de kerk) aan de kant van de hoofdstraat bij een loods af en toe golfjes en een kever buiten in het gras staan. Blijkbaar ook een autoliefhebber die daar woont/klust, misschien heeft die nog wel eens wat te koop ofzo. Laatste tijd heb ik niet zo vaak iets zien staan, maar misschien is dat omdat het winter is.. :confused:

Anyway... succes ermee... ;)

Klopt in de doctor boutkanstraat heb ik die ook best vaak zien staan ook wel eens in de loods gekeken als hij openstond.. hij heeft ook paar oude volvo's staan. volgens mij woont hij aan de andere kant van de loods in de hoofdstraat staat namelijk in de zomer best vaak zijn kever cabrio.. die blauwe. ik zal er wel een paar keer langs gaan om te kijke of hij/zij bezig is in de loods en dan ff binnenwandelen.

Heeswijk
31-01-2006, 13:02
nog steeds niks gevonden wat geschikt is helaas. Molenarie zijn kever zit laswerk aan. en ik heb nog nooit gelast dus lijkt me niet echt geschikt om als eerste project te gaan doen. tenzij hier iemand is die mij een spoedcursus lassen kan leren :D

Zeend
31-01-2006, 13:34
Iedere oldtimer zit laswerk aan.. de ene wat meer dan de andere. Als erbij gezegd wordt dat dit niet zo is: wordt dit meestal verdoezeld en kom je nog meer ellende tegen!

Anders bein je met een audi 80 uit 1987, kun je ook een stoere retro-bak van malken en roest absoluut niet! Of een wat nieuwere T3, die zijn blikmatig ook behoorlijk goed.

Jens

Airtime
31-01-2006, 13:42
Misschien is dit (http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/19817750.html?return=eJwtymELwiAQxvHvMtheak4iOhljfRMpQdHmoUetou%2FeWb16fsf9LSh4BdiZCkrvoavOlrM3nghBypjRreJqSyRM1lIVa5K%2FRKDHeUuTGi51ivdeL9HdXOn1iTIfipGI8QzYuDHbPv7L%2F%2BX4jcZW6wMz18AeB5xUZ94fFfouwA%3D%3D&df=1) een schop in de goeie richting.

Heeswijk
31-01-2006, 15:26
Bedankt Airtime! deze had ik nog niet gezien op mp. Heb hem een mailtje gestuurd nu wachten op reactie.