PDA

View Full Version : lambda sonde vraagje

Stefan-golf-2
25-01-2006, 08:57
Hey ik heb een vraagje..

Orgineel hoort er in mijn auto een RD blok te liggen.. dat is MET een Lambda sonde.
Nu heb ik er een EV blok in liggen.. Volgens doppel-wobber.de hoor ik geen Lambda sonde te hebben.

Kan ik hem er nu gewoon afhalen zonder dat hij slecht gaat lopen en meer gaat verbruiken?

Groeten,
Stefan

Zestienkleppen
25-01-2006, 09:11
Is ie aangesloten? Zo ja, dan zou ik hem gewoon laten zitten, hij loopt er zeker niet slechter van.

Stefan-golf-2
25-01-2006, 09:18
ja maar ik heb nog een katvervanger liggen zonder aansluiting ;)
als hij eronderweg kan, kan ik die weer gebruiken..

hou niet van overbodige troep :rolleyes:

Zestienkleppen
25-01-2006, 09:57
Volgens mij wordt het signaal van je lamdasonde dan wel gebruikt voor het aansturen van de mengverhouding...maar als je perse wilt weten of het er veel slechter van wordt kun je de stekker er eens uittrekken, als de motor niet draait. De gemeten weerstand wordt dan oneindig, dus ik denk niet dat het er beter op wordt...

Eventueel kan je de even een moer op je katvervanger laten lassen, waar je de lambdasonde weer in draait. Heb ik ook gedaan.

Stefan-golf-2
25-01-2006, 10:24
welke maat moer is dat?
want had ik ook al naar gekeken ;)

golf mkII 16v
25-01-2006, 17:22
als je de kabelboom ook van de EV gebruikt zeker weg laten heb dan toch geen functie meer

Zestienkleppen
25-01-2006, 19:53
welke maat moer is dat?
want had ik ook al naar gekeken ;)Om eerlijk te zijn heb ik de bevestiging uit de oude kat geslepen, en die weer in de katvervangen gelast.

Welke maat/draad/spoed het is, weet ik zo even niet meer. Dacht M17x...

Als je de kabelboom van een EV hebt zal de lambda toch ook niet meer aangesloten zijn:confused:

Johan-dtc
25-01-2006, 21:02
als je de kabelboom ook van de EV gebruikt zeker weg laten heb dan toch geen functie meer

dat klopt, als je alles van de motor, dus ook brandstofpomp, computer, kabelboom enzo gebruikt van de ev motor, vervalt gewoon je lambda sonde functie

Stefan-golf-2
26-01-2006, 09:48
Ja dat weet ik dus niet of dat gebruikt is :(
Ik heb die auto gekocht met een EV blok met onderdruk..
Heb hier zelf weer een EV blok in terug geplaatst.
Kwam er later achter dat er orgineel een RD blok in heeft gehangen. :confused:

Binnenkort moet het motorblok er weer even uit omdat ik de motorruimte wil opknappen.. Misschien zet ik dan meteen wel de kabelboom die ik bij me blok heb gekregen erin..

Groeten,
Stefan