PDA

View Full Version : kilometerkabel mk1 vs mk2

Menace
25-01-2006, 10:57
Zijn deze 2 n btje hetzelfde? aangezien de mijne doorgeknipt is ivm blok uit ouwe golf tillen...

Heb dus een andere/nieuwe kilometerkabel nodig, gas en koppelingskabel ook maar dat staat al in het gezocht topic, gaat mij er effe om of die van een mk1 en mk2 gelijk zijn of niet.

Zestienkleppen
25-01-2006, 11:34
Naar mijn weten zijn er voor de mk2 ook al verschillende kabels, qua lengte en tandwieltje onderaan (groen of bruin tandwiel ofzo). En ik weet ook dat ze vrij prijzig zijn om nieuw bij de dealer te halen.
Maar geen volledig antwoord op je vraag dus. Waarom probeer je het niet gewoon even, dan weet je het snel genoeg.

Menace
25-01-2006, 12:11
Naar mijn weten zijn er voor de mk2 ook al verschillende kabels, qua lengte en tandwieltje onderaan (groen of bruin tandwiel ofzo). En ik weet ook dat ze vrij prijzig zijn om nieuw bij de dealer te halen.
Maar geen volledig antwoord op je vraag dus. Waarom probeer je het niet gewoon even, dan weet je het snel genoeg.
Tjah heb ook niet ergens zown dingetje liggen...heb een dash waar n kabel opzit met een soort schroef verbinding...en een beige/bruin tandwiel

G60RAY
25-01-2006, 16:12
De oude kilometertellerkabels zitten inderdaad met een schroefverbinding achterop de tellerbak vast, vanaf bj '81 zit het met een soort klemverbinding vast zoals op de golf 2.

Als het goed is kun je de kabels met een klemverbinding van de golf 1 en 2 onderling uitwisselen.

De kabels met een schroefverbinding (tot bj '81) werden volgens mij alleen toegepast bij de zgn. "tittentacho's" en zijn niet meer leverbaar bij de dealer.
Ik kan het weten, ben er ook al geruime tijd naar een goede op zoek...

Suc6 :D

Menace
25-01-2006, 16:37
De oude kilometertellerkabels zitten inderdaad met een schroefverbinding achterop de tellerbak vast, vanaf bj '81 zit het met een soort klemverbinding vast zoals op de golf 2.

Als het goed is kun je de kabels met een klemverbinding van de golf 1 en 2 onderling uitwisselen.

De kabels met een schroefverbinding (tot bj '81) werden volgens mij alleen toegepast bij de zgn. "tittentacho's" en zijn niet meer leverbaar bij de dealer.
Ik kan het weten, ben er ook al geruime tijd naar een goede op zoek...

Suc6 :D

Nope geen tittentacho op me jetta :D kabeltje moet straks zijn voor n blok+bak uit een golf 1.5 gx met toerenteller...

golf mkII 16v
25-01-2006, 17:11
4 of 5 bak is ook anders heb beide liggen zowel van een 1 of 2

Menace
25-01-2006, 23:27
moest dus voor de automaat+teller eentje met schroef hebben en voor de 1.5 met 4-bak een klemverbinding...

Snappen jullie het nog?

G60RAY
26-01-2006, 10:30
Ehh...nee