PDA

View Full Version : afstellen koppelingskabel

snibzz
26-01-2006, 19:01
ik heb vandaag mijn koppelingskabel vervangen, was nogal aan het rafelen..

alles gaat verder prima, alleen het afstellen, wil hem opdraaien maar de buitenkabel draait net zo hard weer terug en het gaat heel zwaar.

wat mij opviel is dat de kabel wel heel strak langs het stuurhuis loopt, maar het kan maar op 1 manier vast zitten..

ik heb met heel veel pijn en moeite de kabel iets op weten te draaien, maar het is nog niet ver genoeg.

kort samengevat: de buitenkabel loopt niet soepel om de binnenkabel heen, is dit normaal bij een golf 1 1.8 gti of doe ik toch iets verkeerd?

Lieuwe
26-01-2006, 19:09
Als het goed is moet je niet aan de kabel draaien, maar aan het witte gedeelte (waar ook een bout aan zit) wat tegen de bak gedrukt zit. Die kan los draaien t.o.v de rest van de buitenkabel. Tenminste zo gaat het bij mijn Golf1, kan het gewoon met de hand aandraaien.

Zestienkleppen
26-01-2006, 19:12
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moet je de buitenkabel helemaal niet draaien...alleen het stelmechanisme aan de gaffel van de versnellingsbak.

(maar da's mk2 kennis, dus ik weet niet of het voor een mk1 ook geldt)

Edit: Oi, net te laat zie ik :chair::iamwithst

snibzz
26-01-2006, 19:16
ok, dat zal kunnen, tsja ik ben geen monteur , heb alleen een werkplaatshandboek en een handig forum...maar ga het is proberen...bedankt voor de reacties!

golf mkII 16v
26-01-2006, 21:38
Als het goed is moet je niet aan de kabel draaien, maar aan het witte gedeelte (waar ook een bout aan zit) wat tegen de bak gedrukt zit. Die kan los draaien t.o.v de rest van de buitenkabel. Tenminste zo gaat het bij mijn Golf1, kan het gewoon met de hand aandraaien.

is corect allen niet vergeten om de contramoer los te draaien
dan gaat het inderdaad zwaar en stroef