View Full Version : Wederom problemen golf 2 1.3i (1991)
Djinn_4fun
26-01-2006, 22:35
Mijn golf heeft sinds 2 weken weer de neiging om te schokken tijdens het rijden. Bij snel accellereren is er niets aan de hand maar bij rustig rijden wil hij nu en dan schokken.
Vanmorgen ook weer, ik rij 's ochtends weg sta bij het eerste verkeerslicht, niets aan de hand gewoon lopen dus. Rij de hoek om en moet (natuurlijk) weer wachten bij het volgende rode verkeerslicht. Zie ik m'n acculampje knipperen en voel de wagen schokken. Dus hop een beetje extra gas bij met ingedrukte koppeling. Nouja eindelijk groen, al schokkend rijden naar (uiteraard) het volgende rode verkeerslicht. Valt ineens de auto uit , dus ik rustig de auto van contact en weer op contact. En starten. Dus de auto start gewoon, licht op groen en de A20 op. Daar zeker de eerste 10 minuten al schokkend gereden. Hierna eigenlijk geen problemen meer gehad maar het voelde toch niet lekker.
Nu kom ik net thuis, de gehele weg geen problemen gehad. Behalve op het laatste stukje, ik kom de snelweg af moet remmen (moet voorang verlenen) schud de auto weer hevig en zie ik weer mn acculampje oplichten (lichtjes).
Net geparkeerd, laat de motor nog even draaien, alle stroomvreters uit. Het accu lampje brandt af en toe heel lichtjes en de auto schud een beetje omdat de motor niet lekker constant op toeren blijft.
De accu is net 9 maanden oud en de dynamo is op 20dec vervangen door 1 van +/- een jaar oud.
Wie kan me helpen? Ik ben de draad eigenlijk kwijt...
Vervangen onderdelen:
Accu (aug 2005)
Brandstoffilter, (aug 2005)
Bougies (aug 2005)
Rotor + verdelerkap (dec 2005)
Olie + filter (aug 2005)
Dynamo (dec 2005)
Koolborstels dynamo (dec 2005)
Djinn_4fun
26-01-2006, 22:39
Oja motor is NZ
misschien is bij je spanningsregelaar het licht "uitgegaan"....
is te herkennen aan forse spanningsdaling bij een vast toerental,
normaal moet ie dan 14v afgeven maar bij een specifiek toerental wil ie dan wegzakken naar +- 10v of lager zelfs.
ik zou er eens naar kijken omdat je al zoveel van de elektro hebt vervangen.
hoop dat dat het is, je hebt al de laatste tijd niet zo veel geluk met je auto :(
good luck !!
Dennis@polo86c.nl
26-01-2006, 23:15
Controleer alle slangen op valse lucht, ook de carterontluchtingsslangen achterop de motor, onder het inlaatspruitstuk.
idem voor alles wat op onderdruk werkt (vacuumvervroeger op het onstekingshuis wil ook wel eens stuk gaan->vacuum membraam lek, is ook nog eens valse lucht aanzuigen)
Acculampje is normaal bij te laag toerental ( ongeveer <500 toeren)
Djinn_4fun
26-01-2006, 23:36
Zit de spanningsregelaar niet bij de koolborstels bij de dynamo?
@Dennis
Ik heb geen idee hoeveel toeren de motor draait, ik heb namelijk geen toerenteller. Ik gok zelf op ongeveer 800-900 tpm
Zit de spanningsregelaar niet bij de koolborstels bij de dynamo?
dit zit inelkaar ja...
Djinn_4fun
26-01-2006, 23:46
Die is onlangs (dec 2005) vervangen toen er een vervangende dynamo in kwam
vw golf 1979
26-01-2006, 23:49
800-900 tpm is ni echt een abnormaal toerental, toch iig ni laag genoeg om het acculampje te doen knipperen. zou het ook zoeken bij valse lucht of anders de afstelling vd motor. maar als alles al vervangen is.....
veel geluk ermee
Djinn_4fun
26-01-2006, 23:51
kan het misschien zijn dat de LMM kapot aan het gaan is?
Dennis@polo86c.nl
27-01-2006, 08:12
Alles kan..
Wat zeker geen kwaad kan is controleren of de klep in de luchtmassameter soepel kan bewegen.
Ik had een tijd terug dat de klep bleef hangen en toen liep de motor niet bepaald goed.
Heb de binnenkant toen schoongemaakt met carb.reiniger en perslucht.
*schiettebinnen* trek de lambdasonde-aansluiting eens los, stekkerverbinding zit rechts naast het inlaatspruitstuk. Als ie dan beter gaat lopen is er kans dat de lambda stuk is. (hoeft overigens niet!)
Djinn_4fun
27-01-2006, 19:13
Is er iemand in de buurt van Rotterdam die dit mij dit weekend kan helpen hiermee?
Ik zou naar Golffather gaan maar dat gaat wegens omstandigheden niet door.
Ik heb de wagen volgende week weer nodig :(:(
Djinn_4fun
27-01-2006, 19:17
Ik zal morgenochtend iig die stekker eens lostrekken.
Ik hoop niet dat het de lambda is, zag als dat die 109€ kosten
Dennis@polo86c.nl
27-01-2006, 20:08
Valt wel mee, heb al een paar keer eentje op ebay.de gescoord voor een paar euro.
Hoeft niet eens specifiek voor dit type auto te zijn, als het soort sensor maar hetzelfde is (met verwarming). Verschil zit grotendeels in de lengte van de kabel, en de stekker die er aan zit.
Djinn_4fun
01-02-2006, 08:33
Nou blauwe temperatuur sensor vervangen, en nu geen problemen meer met inhouden.
Eindelijk verholpen.
Djinn_4fun
01-02-2006, 09:57
Dank je.
Ik hoop dat er nu de eerste tijd even geen problemen meer zijn.
Enige wat nu nog op de planning staat is m'n linkerachter wiellager vervangen.
plus!!!!
Ik heb een zwarte hemel (zonder gat) gescoord :D:D:D
Djinn_4fun
01-02-2006, 19:56
Nou...
de blijdschap is maar van korte duur.... :(
Vandaag bij de oprit naar de A20, valt de motor uit.
Ik weer starten, rijden de auto constant tegensputteren en inhouden.
Dit heeft zeker 10min aangehouden.
Zou het nou komen omdat het vannacht wat kouder is geweest dan de afgelopen nachten?
Ik weet het even niet meer. Wat is er nog meer te vervangen?
Ik roep het wel vaker volgens mij ;) Benzinepomprelais
Zodra hij uitvalt en je krijgt hem niet gestart: zekeringkast opentrekken en op een aantal relais tikken (weet ff niet welk nummer het is nl.) Als ie dan gelijk weer kan starten: dan is dat het probleem.
Ding kostte me vorig jaar €9,81 bij de dealer..
Ben benieuwd!
Djinn_4fun
02-02-2006, 07:34
Het probleem is dat als hij uitvalt, ik gewoon zonder problemen meteen kan starten.
Hij houdt alleen enorm in.
Djinn_4fun
02-02-2006, 07:38
Trouwens ik merkte gisteravond iets raars op.
Als de auto stationair draait dan licht af en toe het accu lampje op (heel lichtjes)
Maar als ik dan een verbruiker aandoe (achterraamverwarming, of luchtblower) dan licht het lampje niet meer op.
Zou het een massa probleem zijn? Of toch iets anders?
Djinn_4fun
05-02-2006, 18:41
Nou we hebben het gevonden denken we.
We hadden de ontsteking open gemaakt om de hallgever te vervangen bleek er een veertje onderin de onsteking los te liggen.
Dus ik kan de hallgever á 70€ weer terug brengen naar Dolf van Eijk.
Nu ff een ontsteking regelen en ik ben weer happy.
(plus wiellager is vervangen dus het rijdt weer een stuk stiller)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.