PDA

View Full Version : De groene Golf S (a.k.a. Groene Kikker/Kermit de Kikkermobiel...)

Clawfinger
27-01-2006, 16:04
Toch maar eens een project topic maken, aangezien ik toch constant een beetje met de Golf bezig ben :)

Allereerst het begin:

Jeroen had een Golf gekocht en ik kon natuurlijk niet achterblijven. Dus naar Kosmeier geweest en daar rondgekeken... Wat zagen we daar: een witte Golf SC van 1981! Mijn instinct zei direct al dat dit een zeldzaam model was... Maar goed... die zou pas in 2006 (is het al...) belastingvrij worden, en ik had geen zin om wegenbealsting te gaan betalen... Bovendien ziet een Golf 1 met kleine achterlichtjes en een Tittentacho er veel klassieker en gewoon leuker uit :)

ff een foto van de witte SC:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/GolfSC.JPG

Maar toen heb ik ff de rest van de Golfjes van Kosmeier bekeken en opeens trok een felgroene Golf m'n aandacht! Hij stond midden tussen het hoge onkruid en dat was best wel zielig om te zien... Ik vond de kleur meteen mooi, ondanks dat ie eigenlijk groen met bruin was... :D Pluspunt was bovendien dat ie een 1300 motor ipv een 1100 had (witte SC). (Kosmeier had ook nog wel een mexicobeige 1500 automaat staan op dat moment, maar die kleur is niet mijn smaak... bruine bekleding evenmin)

Dus de keuze werd uiteindelijk gemaakt en de santosgroene Golf S ging richting Veendam, z'n nieuwe thuishaven :D

Fotootjes van achter het huis:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfmetroestvoor_41980.JPG

De voorkant van de Golf. De spatborden waren niet meer te redden :sly:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfmetroestachter_470579.JPG

Het is moeilijk te zien, maar de achterwielranden waren compleet weg... :(

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golforigineelstuur_11767.JPG

Het originele stuur :) De teller staat hier op 04560, oftewel 104560... :)

Al snel werd met de restauratie begonnen :D

Wat is er aan plaatwerk vervangen:

*Wielranden achter binnen- en buitenkant
*Plaatwerk bij tankvulhals aan de binnenkant
*Stukje wielkuip rechtsachter in kofferbak
*Onderste gedeelte achterpaneel
*Beide dorpels aan de buitenkant
*Beide voorspatborden
*Voorste stukken van beide binnenschermen voor
*Onderste gedeelte voorfront

Ik ben vast nog wel iets vergeten... maar er is redelijk wat vervangen dus :)

De restauratie in vogelvlucht:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfvoorkantprimer_895398.JPG

Hier zit ie alweer in de primer... :)

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfzijkantprimer_319743.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfachterkantprimer_969251.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfzijkant.JPG

Terug van de spuiter... :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfbumperloos_250074.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/GolfKoosenJeroen_520995.JPG

Hier zitten de ruiten er alweer in... Jeroen (Moroder) staat op de achtergrond, samen met m'n vader :)

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfkentekenplaathouder_396305.JPG

De kentekenplaathouder, met erachter de gasvulling :)

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfspucknapf_349258.JPG

De Spucknapf die ik gekocht had erin... :D

In oktober is de Golf voor de keuring geweest bij de RDW en hij werd in één keer goedgekeurd :D Wel jammer dat er een nieuw kenteken op zit, maar dat zijn nou eenmaal de regels :(

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/Golfdonkereachterlichten.JPG

Donkere achterlichten erin gezet... Ik zit er echter over te denken om de originele weer terug te plaatsen :rolleyes:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/GolfmetSprinterstuur.JPG

De recentste verandering is dat ik het Spucknapf stuur vervangen heb door een stuur van een Golf Sprinter. Minpuntje aan het stuur is dat het Personal logootje mist, maar die zal ik in de loop van de tijd wel ergens opscharrelen... :)

WORDT VERVOLGD! :D

Gert
27-01-2006, 16:17
Mooie kleur en een goede aanpak
Welk jaar is die ?

26 maart zien we hem graag op de forummeet ?

evilnyntje
27-01-2006, 16:24
Ziet er goed uit!

Clawfinger
27-01-2006, 16:35
Mooie kleur en een goede aanpak
Welk jaar is die ?

26 maart zien we hem graag op de forummeet ?

Hij is van maart 1980 :)

En ik zal eens ff kijken of ik naar de forummeeting kan komen... Dan moet m'n broer ook maar mee ;)

evilnyntje
27-01-2006, 16:40
Hij is van maart 1980 :)

En ik zal eens ff kijken of ik naar de forummeeting kan komen... Dan moet m'n broer ook maar mee ;)

Kijken? Komen! :tongue:

arnus71
27-01-2006, 16:42
Mooie kleur, ik zou inderdaad de ori achterlampen erin zetten.

Ik dacht dat alle 'S' modellen 1600 blokken waren... wel apart dat een 1300 een toerenteller heeft, of heb je dat dashboard er later ingezet?

Menace
27-01-2006, 16:42
Heb zown spucknapf nou ook in m'n jetta zitten maar missen 2 veertjes voor de toetert, enig idee waar ik nog zulke veertjes kan krijgen? of heb je daar iets anders voor wat ook werkt?

Clawfinger
27-01-2006, 16:56
Kijken? Komen! :tongue:

Hehehe... Bunnik ligt niet naast de deur he... ;) Maar het lijkt me wel leuk hoor!! :D

Clawfinger
27-01-2006, 16:57

Ik dacht dat alle 'S' modellen 1600 blokken waren... wel apart dat een 1300 een toerenteller heeft, of heb je dat dashboard er later ingezet?

Vanaf '79 is de 1300 motor geleverd in de S modellen... De toerenteller zat erin toen ik hem kocht, ik neem aan dat ie ermee geleverd is :)

Clawfinger
27-01-2006, 17:01
Heb zown spucknapf nou ook in m'n jetta zitten maar missen 2 veertjes voor de toetert, enig idee waar ik nog zulke veertjes kan krijgen? of heb je daar iets anders voor wat ook werkt?

Goeie vraag... Ik heb ze er alle 4 nog op zitten... En ik denk niet dat ze ze los leveren bij de VW... :confused: Nooit in E T G A R zien staan tenminste

Zet je vraag eens op het techniek gedeelte, misschien dat iemand anders hetzelfde probleem al opgelost heeft ;)

Moroder
27-01-2006, 17:51
Hee wanneer komt er een sticker van Kermit op de motorkap en deuren :D!!?? Enne, heb je mij en Koos zomaar op de foto gezet :eek: :eek: !!

Clawfinger
27-01-2006, 18:05
Hee wanneer komt er een sticker van Kermit op de motorkap en deuren :D!!?? Enne, heb je mij en Koos zomaar op de foto gezet :eek: :eek: !!

Als jij je Golf roze spuit, plak ik er stickers op... :D

En ja, als familielid zijnde heb ik jullie toestemming niet nodig :tounge:

LRR
27-01-2006, 18:37
Hey kijk aan !!!

Veendam wederom sterk vertegenwoordigd !!!! Je vogelvlucht reportage ziet ter goed uit hoor !!!

Zal hem binnenkort eens komen spotten, als ik die carterpan bij je broer ga halen !!!

Grtz................. LRR

wiljanvr6
27-01-2006, 19:20
dat ziet er goed uit veendammer!!!!! :D

Berserker
27-01-2006, 19:49
Superstoere restauratie, laat me alleen maar slechter voelen dat mijne zo lang duurt :( , is het trouwens een originele vw kleur??? Nooit gezien... :confused:

Larsv5
27-01-2006, 19:58
Super stoere wagen, en die kleur is echt vet!!!!! :drive:

Clawfinger
27-01-2006, 20:00
Superstoere restauratie, laat me alleen maar slechter voelen dat mijne zo lang duurt :( , is het trouwens een originele vw kleur??? Nooit gezien... :confused:

Jep, Santosgrün... LA6A geloof ik, staat op de sticker op de kofferbakbodem

René
27-01-2006, 21:18
mooie kar... maar dat wist je al ;)

Moroder
27-01-2006, 22:11
Rene, always tevree!! :D. Michel is mijn grote broer trouwens ;)!

snellesjaak
27-01-2006, 23:02
Leuk ding zeg. Hou ons op de hoogte van je vorderingen! ( maar dat zal wel goedkomen vermoed... :D )

Menace
27-01-2006, 23:37
Ik wil ook zown grote schuur :)

parebool
28-01-2006, 09:32
neeee niet weer een veendammer Hou ons op de hoogte van het project

chrisjuh
28-01-2006, 09:53
Mooie Golf en über kleurtje! :)

Bas
28-01-2006, 11:51
Mooi werk!

De recentste verandering is dat ik het Spucknapf stuur vervangen heb door een stuur van een Golf Sprinter. Minpuntje aan het stuur is dat het Personal logootje mist, maar die zal ik in de loop van de tijd wel ergens opscharrelen... :)

ik heb nog een personal-embleempje liggen die je mag hebben. Deze is het:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/personal.jpg

Der Typ Siebzehn
28-01-2006, 12:37

tot modeljaar 1980 waren alle "S" modellen(handgeschakeld en automatic) afwisselend 1500 en 1600 blokken, van het begin in 1974 tot in de zomer van 1975 1500cc, daarna twee jaar 1600cc en tot in de zomer van 1979 weer 1500cc.
Vanaf modeljaar 1980 (dus beginnend in zomer `79) kreeg men de handgeschakelde "S" modellen met een 1300cc motor, en de "S" modellen met een automatische bak hadden wel nog gewoon een 1500cc blok. Dit duurde ongeveer een jaar en hierna werd de 1300cc 60PK blok niet meer geleverd in de Golf en kreeg men ook weer een 1500cc met handgeschakelde bak, dus zeg maar met invoering van de brede achterlichten.

Een originele 1300cc Golf 1 is dus tamelijk zeldzaam.....

Clawfinger
28-01-2006, 16:33
Een originele 1300cc Golf 1 is dus tamelijk zeldzaam.....

En m'n vader maar zeuren dat ik hem moet ombouwen naar 1600... :chair:

Nee, ik laat hem mooi origineel met de 1300 motor :D

vw-ronald
28-01-2006, 16:43
ziet er top uit!

Gijs
28-01-2006, 18:38
Nette golf zeg. Ik ben jalours op die wielkastranden en dat vulgat van de benzine :wow: Heb je dat zelf gelast? Foto's van voor, tijdens en na het lassen? Tell me all about it :tongue: :D

Moroder
28-01-2006, 19:05
Nette golf zeg. Ik ben jalours op die wielkastranden en dat vulgat van de benzine :wow: Heb je dat zelf gelast? Foto's van voor, tijdens en na het lassen? Tell me all about it :tongue: :D

Nee pappa heb dat gelast, net zoals bij de mijne :)!

Clawfinger
28-01-2006, 19:39

Ik heb volgens mij geen foto's van het laswerk... :redface: Ik kan je wel vertellen dat de wielranden echt helemaal gaar waren. M'n vader heeft ze er zo klein mogelijk in gezet. Dus niet het hele stuk plaatwerk dat je koopt ;)
De binnenranden waren ook helemaal weg, dus heeft ie die tegelijkertijd ook vervangen. Dus alles eruit gezaagd en de randen volgens hem "met een centimeter overlap voorzichtig aan de carrosserie gelast".

Het vulgat aan de buitenkant was niet verrot overigens... Aan de binnenkant (wielkuip) was het wel verrot... Daar is dus ook een gedeelte van de Klokkerholm catalogus in gegaan ;)

Erwin G60
28-01-2006, 19:45
Gaaf golfie ik heb je weleens zien rijden dacht ik.
Ook al meer mensen uut Grunn op dit forum:D

Clawfinger
28-01-2006, 20:33
Gaaf golfie ik heb je weleens zien rijden dacht ik.
Ook al meer mensen uut Grunn op dit forum:D

Hij valt dus wel op :D

Zal wel moeilijk worden om m'n vader ook nog op het forum te krijgen als ie straks ook een Golf 1 koopt... MSN is al moeilijk voor hem :shake:

Moroder
28-01-2006, 20:52
Hij valt dus wel op :D

Zal wel moeilijk worden om m'n vader ook nog op het forum te krijgen als ie straks ook een Golf 1 koopt... MSN is al moeilijk voor hem :shake:

Uhuh idd, Ik moet hem nog altijd uitleggen hoe hij dit hier kan bekijken. Heb het volgens mij al eens gedaan. Maar niet dat hij er wat van snapt! Hell no! :eek:

Gijs
29-01-2006, 11:27
Ach, hij helpt jullie met jullie Golfjes, en jullie hem met de computer ;)

Ik zoek trouwens ook dat binnenplaatwerk van het tankgat, maar het was hier niet te bestellen.. Bij automat 6 weken levertijd waarschijnlijk... Waar heb jij hem vandaan? :)

Was jou golf slechter dan mijn Jetta (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16249) :eek: Of net zo goed :tongue:

Clawfinger
29-01-2006, 13:57
Ach, hij helpt jullie met jullie Golfjes, en jullie hem met de computer ;)

Ik zoek trouwens ook dat binnenplaatwerk van het tankgat, maar het was hier niet te bestellen.. Bij automat 6 weken levertijd waarschijnlijk... Waar heb jij hem vandaan? :)

Was jou golf slechter dan mijn Jetta (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16249) :eek: Of net zo goed :tongue:

Het plaatwerk dat gebruikt is voor mijn Golf komt allemaal bij Brezan Autogros vandaan... En de leverancier daarvan is Scheemder Autoparts :)

Het spant erom welke van beiden slechter was... Ik denk dat de jouwe met een neuslengte wint :tongue:

Moroder
29-01-2006, 15:58
Het plaatwerk dat gebruikt is voor mijn Golf komt allemaal bij Brezan Autogros vandaan... En de leverancier daarvan is Scheemder Autoparts :)

Het spant erom welke van beiden slechter was... Ik denk dat de jouwe met een neuslengte wint :tongue:

Overigens komt het plaatwerk nu bij Busman weg, dat is allemaal VanWezel. Mja dit is in Assen dan zo. Het Nor plaatwerk wat Scheemder levert is in kwalititeit slecht, en toch is het duurder dan VanWezel!!

Gijs
29-01-2006, 18:09
Oke, bedankt voor alle info :D Kga zo snel mogelijk eens bij de Brezan langs, net een gevonden in Rosmalen.

Kzal dit topic (jullie auto's) in de gaten houden kwa updates :cool:

Clawfinger
05-02-2006, 15:55
De laatste tijd heeft de Golf problemen met starten, veroorzaakt door een lege accu. Waarschijnlijk zit er dus ergens een spanningslek :confused:

De olietemperatuurmeter en de klok waren niet over het contact geschakeld, dus daarvan heb ik eerst de stekkers maar eens los gehaald en daarna de lege accu weer opgeladen. De Golf startte de laatste dagen wel... :)

Samen met m'n vader de laadstroom nog gemeten, was ongeveer 14 Volt... Is ook niet te laag dus... En er was geen spanningslek te meten vanaf de accu als de Golf niet op het contact stond.

Binnenkort de metertjes en de radio maar ff over het contact schakelen in ieder geval :)

Marco
05-02-2006, 17:02
Samen met m'n vader de laadstroom nog gemeten, was ongeveer 14 Volt... Is ook niet te laag dus... En er was geen spanningslek te meten vanaf de accu als de Golf niet op het contact stond.
:)

Kleine correctie, 14 volt is de laadspanning en niet de laadstroom :) of heb je tijdens natuurkunde liggen slapen? :)

Moroder
05-02-2006, 18:30
Idd Michel :D! U = volt = spanning en I = stroom = ampere!

LRR
06-02-2006, 09:34

Ja, k'wou net zeggen: Laat hem eerst maar een Golf 1 kopen, want z'n huidige auto gaat een hoop stof doen opwaaien hier vrees ik !! ;) ;) (Ps: Is wel een nette kar trouwens).

Heb de "Hulk" ook even live kunnen aanschouwen vorige week (in het donker helaas), maar ziet er goed uit Michel !!!!

Grtz............. LRR

Clawfinger
06-02-2006, 15:13
Kleine correctie, 14 volt is de laadspanning en niet de laadstroom :) of heb je tijdens natuurkunde liggen slapen? :)

Hehe... Natuurkunde was niet mijn sterkste vak... ik studeer dan ook biologie he :D

Clawfinger
06-02-2006, 15:20
Ja, k'wou net zeggen: Laat hem eerst maar een Golf 1 kopen, want z'n huidige auto gaat een hoop stof doen opwaaien hier vrees ik !! ;) ;) (Ps: Is wel een nette kar trouwens).

Heb de "Hulk" ook even live kunnen aanschouwen vorige week (in het donker helaas), maar ziet er goed uit Michel !!!!

Grtz............. LRR
M'n vader heeft wel constant plannen om een Golf 1 te kopen: bij voorkeur wegenbelastingvrij en met kleine achterlichten, geen metallic lak, geen 1100/1300, ongerestaureerd, met nette bekleding... Die vindt ie ook wel, maar hij wil eerst z'n huidige auto verkocht hebben. Heeft ie ook wel gelijk in, want er staan nu al 5 auto's om het huis... :rolleyes:

En bedankt voor het compliment! :D

Clawfinger
03-05-2006, 16:00
Een update van het Kikkerfront!

Vandaag door de koppeling heen getrapt, dus de koppelingskabel zal wel overleden zijn... Een nieuwe is al in bestelling, dus hij kan snel weer de weg op! :D

Clawfinger
04-05-2006, 18:59
Slecht nieuws: het lijkt er dus op dat de koppelingskabel niet kapot is... :eek: Dat is niet zo mooi dus... Wat wel het probleem is moet nog ff bekeken worden iig

Het goede nieuws is dat ik stabi's voor de voor- en achteras gekocht heb! Dat gaat de wegliging vast en zeker ten goede komen :D

Stijn
04-05-2006, 19:00
Of door je druklager of door de drukplaat van de drukgroep getrapt vrees ik.

Stijn
04-05-2006, 19:02
Nu ik dit topic even doorkijk trouwens: een Golf S is het niet, maar daar was je zelf ook al achter of niet?

Clawfinger
04-05-2006, 21:12
Nu ik dit topic even doorkijk trouwens: een Golf S is het niet, maar daar was je zelf ook al achter of niet?
Het is wel een Golf S hoor! Vanaf '79 zijn ze met een 1300 motor geleverd...

En het probleem bleek toch in de koppelingskabel te zitten... Nieuwe erin gezet, schakelt als een tuut :confused:

Nja, dat probleem is dus ook weer opgelost :)

Stijn
04-05-2006, 21:19
Volgens mij is een S een 1.5, toch?

Clawfinger
04-05-2006, 21:21
Volgens mij is een S een 1.5, toch?
Daar heb je ook gelijk in... dat was voor '79 ook sowieso het geval... 1500 of 1600. Ik probeer ff iets van een folder online te vinden...

Clawfinger
04-05-2006, 21:35
"S-Ausstattung mit 70 PS-Motor, Scheibenbremsen vorn, Stahlgürtelreifen, Bremskraftverstärker, Zusatz "S" an Heckschriftleiste. Von August 1975 bis August 1977 mit 75 PS-Motor. Von August 1979 bis August 1982 zusätzlich auch mit 60 PS Motor."

Bron: www.der-golf-eins.de (http://www.der-golf-eins.de)

Dat zegt genoeg toch? :rolleyes:

Stijn
05-05-2006, 03:36
En die 60ps is dus een 1.3? Hmm geinig :)

dragracer
05-05-2006, 05:08
Mooi projectje man.................. :drive:

Clawfinger
05-05-2006, 13:11
Mooi projectje man.................. :drive: Danke! :D

En die 60ps is dus een 1.3? Hmm geinig :)
Goed gezien ;)

Maar dan zou het eigenlijk wel zonde zijn om er een andere motor in te leggen he? :redface:

Clawfinger
31-05-2006, 14:45
Na zo'n 8000 km underpowered gereden te hebben heb ik toch maar besloten om een 1800 blok in de Golf te gaan bouwen... :)

Na een tijdje op zoek te zijn geweest heb ik een Scirocco GTS van '84 gekocht om te gaan slopen. Blokje heeft iets van 135.000 km gelopen. Voor de rest is de Scirocco een sjompert, maar dat maakt niet uit :D

Ff een fotootje van het blok:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/DSC00224.JPG

Geen injectie dus, gewoon carburateur! Lekker makkelijk ivm met de gasinstallatie :D En er zit een 4+E bak achter, dus dat wordt zuinig rijden :giggle:

Wat er verder nog gaat gebeuren:

Stabilisatorstangen voor en achter monteren
Ally Cat 6jx13 velgen met 175-50-13 banden eronder
Verlaging
Gaat me weer een hoop pegels kosten... :rolleyes:

Erwin G60
05-06-2006, 20:32
Goed bezig clawfinger net als de rest van de familie moet ze maar een keer van dichtbij gaan aanschouwen:D

Moroder
06-06-2006, 22:07
Hee vriendjes en vriendinnetjes ;)!!

Heb vandaag de eerste velg van michel klaar gemaakt.
Hart goud en randen zilver (evenals de binnenkant natuurlijk).
Dat heb ik met spuitbus gedaan, is ja gewoon basislak :).

Blanke lak heb ik maar met de verfspuit gedaan, 2K lak gebruikt dus. Dit omdat dit een stuk meer glimt dan het "zijdeglans blanke lak wat het uiteindelijk wordt" van Motip.

De eerste is klaar, was even als proef. Maar is toch wel aardig geworden :).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010132.JPG

Groetjesss..

DeNB3rt
06-06-2006, 22:57
waarom de randen niet gepolijst? of om het hele jaar door ermee te rijden?
mooie velgen!

Moroder
06-06-2006, 23:33
mooie velgen!

Waren redelijk beschadigd ;). En zo ziet het er ook wel fijn uit, alhoewel gepolijst ook mooi zou zijn :).

Clawfinger
07-06-2006, 15:37
mooie velgen!

Zoals Jeroen al zegt waren de randen niet helemaal netjes meer... en ik ben idd van plan er het hele jaar mee te rijden :)

Moroder
29-06-2006, 16:57
Aangezien mijn broer deze week op Schiermonnikoog is voor zijn school, en ik wat tijd over had voor zijn velgen. Heb ik die maar even afgemaakt :).
Ik had tenslotte zijn Scirocco stoelen al gekregen en gemonteerd.
Dus wel zo eerlijk ;).

Aangezien een van de velgen me het randje mislukte (de plakband tekende af), had ik even wat grappigs uitgeprobeerd:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010149.JPG

Ik vondt het wel leuk, en me ma was er ook wel tevreden over. Maar me pa en broer vonden het beide te druk. Toch waren het wel hele leuke foute velgen zo! :)

Dus toen heb ik ze maar zo gemaakt :).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010150.JPG

En allemaal samen:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010151.JPG

Groetjess!!

DeNB3rt
29-06-2006, 21:01
vind het wel vet in dat groen :D

Moroder
29-06-2006, 21:09
vind het wel vet in dat groen :D

Tja hoor et te vaak :D! Maarja, hij wilde et niet ;)

Clawfinger
02-07-2006, 14:09
Dat groene werd echt ff te veel. Een compleet groen hart had misschien wel leuk geleken... Maar die hele auto is ook al groen en zo, dus dan is goud wel een leuke afwisseling :)

Heb ondertussen nog wat dingetjes voor de Golf gekocht:

GTI Tittentacho met Verbrauchsanzeige :D (Metertje staat vaak boven de 12 L/100 km hehe...) en 220 km/h teller natuurlijk, en een dagteller... zeeer handig als je op gas rijdt :D

Carterbeschermer (Origineel VW) nu nog in handen van de postbode :D

Nieuwe radiateurdop... de oude was lek :eek: Nu heb ik een blauwe ipv een zwarte... :( Ach, is toch maar tijdelijk :D

Wat hebben we verder gekocht... oja, 2 spoorverbreders van 15 mm, maar die moeten ook nog afgeleverd worden :D

En natuurlijk nog de spullen die ik op Bockhorn gekocht heb:

Passat TS sportstuur (helaas mist de naafbekleding)
Ruitenwisserarm met windvleugel (Golf GTI en Cabrio)
Compleet dashboard, alleen maar om het dashboardklepje :giggle:
Rechterbuitenspiegel
Tellerkabel voor 1500-1800 (voor de ombouw)
Demper met edelstalen S-pijp
Lichtschakelaar met dimmer
Mistlampenschakelaar

En volgens mij vergeet ik nog wat... :rolleyes:

Ik kan in ieder geval eerst weer vooruit :D

Clawfinger
03-07-2006, 21:28
Oeh, mijn bandjes liggen sinds vandaag bij de leverancier! :D

ff een visuele impressie

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/bandjes.JPG

Dunlop SP2000 in de maat 175-50-13... Gaat echt strak lijken op mijn Ally Cats! :D

Erwin G60
11-01-2007, 19:07
Hoe gaat het eigenlijk met de kikker uit veendam ben nu eigenlijk wel ff nieuwsgierig hoe de velgjes staan:D??????

Moroder
12-01-2007, 20:35
Hoe gaat het eigenlijk met de kikker uit veendam ben nu eigenlijk wel ff nieuwsgierig hoe de velgjes staan:D??????

Liggen gemonteerd en wel in de schuur. Staat de Golf nog meer te wachten namelijk :)

Clawfinger
13-02-2007, 23:16
Binnenkort toch maar eens wat updaten hier :rolleyes:
Heb de laatste tijd niet zo heel veel aan de Golf gedaan eigenlijk... Stalen 5,5Jx13 GTI velgen met winterbanden eronder, oude grille met rode GTI lijsten er voor, GTI interieur met schotse ruiten erin. Was een pens vol werk trouwens... Stoelen van een Scirocco 1 waarvan de frames niet pasten, frames van een Scirocco 2 gebruikt (met hoogteverstelling!) en een achterbank opnieuw laten bekleden...
Wat nog te wachten staat is een 1800 EX blok. Het blok is nu helemaal kaal, een paar dingen moeten nog gespoten worden en dan kan het weer in elkaar. Oliekoeler heb ik nog liggen van een EG blok, complete stuurbekrachtigingsset en een berg nieuwe onderdelen voor onder de motorkap... :rolleyes:

Sinds gister staat de Golf binnen, omdat de elektronica me in de steek liet. Geen ruitenwissers, aanjager, knipperlichten, achterlichten, etc. De oorzaak is nog niet duidelijk. Morgen de zekeringkast maar eens uit elkaar halen en schoonmaken en de massadraden controleren... :rolleyes:

Tot binnenkort!

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/DSC00329.JPG

Oud-type GTI interieur... :wuv:

René
13-02-2007, 23:21
zo dus jij leeft ook nog :D

Menace
13-02-2007, 23:24
heb volges mij ooit es net zown kleur groene mk1 golf gezien in winschoten bij de brezan...kan dat? :D

Clawfinger
13-02-2007, 23:53
zo dus jij leeft ook nog :D

Ik hou de schijn alleen maar op ;)

heb volges mij ooit es net zown kleur groene mk1 golf gezien in winschoten bij de brezan...kan dat? :D

*schuldig* Ik werk daar hehe... Heb je nog wat gekocht of kwam je alleen de Golf bekijken? :D

Menace
13-02-2007, 23:59
Ik hou de schijn alleen maar op ;)

*schuldig* Ik werk daar hehe... Heb je nog wat gekocht of kwam je alleen de Golf bekijken? :D
hmm ik kwam toen dacht ik koper schroefjes halen voor een mk2 16V ;) :cool: :D

was voort spruitstuk.. schroefjes die ik had waren te groot dus moest andere hebben...volgens mij heb je me toen nog geholpen, je was met collega over vw's ant lulle ook...

Clawfinger
14-02-2007, 00:08
hmm ik kwam toen dacht ik koper schroefjes halen voor een mk2 16V ;) :cool: :D

was voort spruitstuk.. schroefjes die ik had waren te groot dus moest andere hebben...volgens mij heb je me toen nog geholpen, je was met collega over vw's ant lulle ook...

Zou best eens kunnen... Maar staat me niks meer van bij :redface: Maar de schroefjes pasten uiteindelijk wel dus? En m'n collega is ook VW-gek, heeft ook een Golf 1 project...

René
14-02-2007, 00:09
collega Jeroen?

Clawfinger
14-02-2007, 00:16
collega Jeroen?
Jep, die heeft die achterklep van je gekocht toen, geloof ik

Menace
14-02-2007, 00:20
Jep, die heeft die achterklep van je gekocht toen, geloof ik
dan ken je poppema vast ook wel, die haalt nog wel es wat spullen bij jullie weg volgens mij.
Heb daar de golf staan.Moet ik nodig eens afmaken :D
Ma heb nu fotows voor de kabelderij voor de fizz dus komt goed :)

Clawfinger
14-02-2007, 00:22
dan ken je poppema vast ook wel, die haalt nog wel es wat spullen bij jullie weg volgens mij.
Heb daar de golf staan.Moet ik nodig eens afmaken :D
Ma heb nu fotows voor de kabelderij voor de fizz dus komt goed :)

Die ken ik wel ja. En nu je het zegt, ik heb hem wel eens aangesproken op die Golf van jou, dacht eerst dat ze hem gingen slopen hehe... :redface:

Menace
14-02-2007, 00:45
Die ken ik wel ja. En nu je het zegt, ik heb hem wel eens aangesproken op die Golf van jou, dacht eerst dat ze hem gingen slopen hehe... :redface:
ghe, echt niet, daar ligt een gereviceerd blokkie in :) btje zonde om dan te slopen, fizz derin, nieuw bekleed interieur derin :rolleyes:
word wel weer wat ma moet ff tijd en zin hebben :D
Heb ut nu ook druk met verhuizen, mun ouders moeten voor 1 maart over en het nieuwe huis is nog niet opgeknapt zeg maar..

Clawfinger
19-02-2007, 15:16
En WEER hebben we problemen! Zaterdag liet de motor me in de steek bij 120 op de snelweg... En nee, het gas was niet op. Op de vluchtstrook op benzine gestart en verder gereden naar m'n werk. Daar sloeg ie weer af en was niet meer fatsoenlijk aan de loop te houden :confused: Sloeg na 2 tellen lopen spontaan weer af... Na een opmerking van een klant de bevestigingspunten van de massakabel bij de accu schoongemaakt. Het probleem leek opgelost... Zondag nog mee gereden en niks aan de hand.
Maar vanmorgen wou ik wegrijden en toen viel ie weer stil... :rolleyes: Was op gas niet meer aan de loop te krijgen en wou op benzine ook niet doorlopen.

Volgens mij is het een beter idee om het 1800 blok erin te hangen en dan maar verder te kijken... :rolleyes:

sjampoo
19-02-2007, 15:44
Werkt de uitlaatspruitstukvoorverwarmingsklep nog wel?

GF blokje is het toch (60 pk 1.3, vergelijkbaar met de HH 1.3 uit o.a. de Polo 1f GT)

Nou weet ik niet of een verdamper ook kan bevriezen (aangezien je ook op gas rijdt), maar met wat kouder en vochtig weer is een bevriezende carburateur doodsoorzaak nummero uno.. Wat enorm helpt om het probleem 'wazig' te maken: Na een paar minuten is het probleem als sneeuw voor de zon vertrokken en kan je weer rustig verder rijden.. tot de boel weer bevriest.

Clawfinger
19-02-2007, 15:57
Werkt de uitlaatspruitstukvoorverwarmingsklep nog wel?

GF blokje is het toch (60 pk 1.3, vergelijkbaar met de HH 1.3 uit o.a. de Polo 1f GT)

Nou weet ik niet of een verdamper ook kan bevriezen (aangezien je ook op gas rijdt), maar met wat kouder en vochtig weer is een bevriezende carburateur doodsoorzaak nummero uno.. Wat enorm helpt om het probleem 'wazig' te maken: Na een paar minuten is het probleem als sneeuw voor de zon vertrokken en kan je weer rustig verder rijden.. tot de boel weer bevriest.

Inlaatspruitstukvoorverwarmingsklep, bedoel je denk ik... Zie geen reden om een uitlaatspruitstuk voor te verwarmen ;) Ik weet dat er bij die 1800 motor zo'n 'egel' in het inlaatspruitstuk zit, maar bij die 1300 heb ik er geen weet van. Zal het straks wel ff voorleggen aan de etenstafel... :rolleyes: En dat bevriezen is ook een optie natuurlijk...

Clawfinger
06-03-2007, 14:58
De motor is er uit! :D
Heb wel foto's gemaakt, maar heb thuis geen internet tijdelijk... :( Maar ze komen zo snel mogelijk!

LRR
06-03-2007, 16:29
Waar heb je de achterbank opnieuw laten bekleden als ik vragen mag ??? En was dat een beetje betaalbaar ??

Groeten,

Fred

Ps: Velgen gaat goed lijken denk ik. Wel even een schroefset eronder he !!!!

Clawfinger
08-03-2007, 10:40
Waar heb je de achterbank opnieuw laten bekleden als ik vragen mag ??? En was dat een beetje betaalbaar ??

Groeten,

Fred

Ps: Velgen gaat goed lijken denk ik. Wel even een schroefset eronder he !!!!

Ik heb de achterbank opnieuw laten bekleden bij Koning Special Repairs in Veendam, kostte me 135 euro geloof ik voor de ruitjesstof en het erin naaien. Toch wel vrij pittig qua prijs dus :rolleyes:

Ik zet de schroefset eronder als er zeker weten niet meer gestrooid gaat worden :D hopelijk passen de velgen wel, de klauwen zouden misschien ietsje in de weg kunnen zitten

Clawfinger
25-03-2007, 12:50
Zo... ff een foto update! :D Heb ff de moeite gedaan om de foto's van m'n telefoon op een memorystick te zetten, zodat ze nu op het forum kunnen... :D Kijk en huiver!

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/1300.JPG

Daar zit ie er nog in... maar niet lang meer! :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/1300eruit.JPG

Daar hangt ie... Hij heeft inmiddels al een nieuwe eigenaar gevonden :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/leeg.JPG

Beetje desolaat...:(

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/gespoten.JPG

Ff de lak bijgewerkt :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/stuurhuis.JPG

Bekrachtigd stuurhuis erin... Stuurhuis zelf zat er zo in, de stuurpen aansluiten kostte wat meer tijd :redface:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/remmerij.JPG

Gereviseerde remklauw, nieuwe blokken en Ate PowerDiscs :D Met dank aan Jeroen (Moroder) voor het erop zetten

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/1800.jpg

En daar zit de 1800 er al in... :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/18002.JPG

Aanzicht van voren :) Scirocco motorkabelboom zit er ook al in :D

Heb gister het interieur eruit gehaald, zodat de rest van de kabelboom ook aangepast kan worden... Heb bovendien nog GTI vloerbedekking liggen :)

Wordt vervolgd! ;)

Erwin G60
25-03-2007, 19:42
Goed bezig en erg netjes gedaan en 1800cc is wat pittiger dan een 1300cc ziet er echt goed uit

RubenD
25-03-2007, 20:11
Dat ziet er goed uit!

Clawfinger
26-03-2007, 11:07
Sommige dingetjes kunnen nog wel wat netter, maar ik (en vooral m'n vader...) wil em nu eerst aan de rit hebben :rolleyes: M'n vader wil binnenkort met zijn rode Golf 1 aan de slag, dus dan moet ie van mij weer rijden als het kan. En als m'n vader met zijn auto klaar is, dan wil Jeroen aan de slag met z'n 1800 16VT project :rolleyes: En als dat klaar is zal die van mij wel een keer weer de garage in moeten en zo heb je een cyclus :D

Clawfinger
11-04-2007, 12:04
De Golf rijdt weer! :D

Heb er nu al weer zo'n 200 km mee gereden en eigenlijk weinig problemen. Het irritantste is een rare vacuumklep in de carburateur die het stationair toerental regelt... Het ene moment werkt ie, het andere moment niet. Dus er zal wel iets lek zijn :rolleyes: Verder moet de Golf nog uitgelijnd worden en de motor nog een beetje fijner afgesteld ;)
Zal eens kijken of ik een filmpje met m'n telefoon kan maken van de motor en of ik dat op Youtube kan krijgen :)

RubenD
11-04-2007, 12:35
Klinkt allemaal goed, maar nu klopt je signature niet meer!

Clawfinger
13-04-2007, 10:44
Klinkt allemaal goed, maar nu klopt je signature niet meer!
Oja! Nog helemaal niet aan gedacht... ff veranderen dan maar :D

Clawfinger
04-05-2007, 13:07
Heb m'n Weitec schroefsetje verkocht aan Jeroen (Moroder) Die heeft het nu al onder z'n GTI-Repro-16VT-to-be gezet :D
Ik rij immers nogal wat met m'n Golf en dag in, dag uit stuiteren... Misschien niet zo'n goed idee ;)

Clawfinger
14-10-2007, 19:48
Kleine update na ongeveer een half jaar:

Ik heb er een Audi 80 CD 5S van 1982 bij gekocht en dus gaat de Golf op termijn weg... Wel jammer, maar 2 auto's hebben heeft voor mij niet zo veel zin. Dus binnenkort zien jullie hem waarschijnlijk wel te koop staan op Marktplaats ;) Geïnteresseerden mogen zich altijd melden :D

Gijs
14-10-2007, 21:19
Naja, om ons dan nog een beetje te troosten dat je Golf weg gaat kun je toch op z'n minst foto's van de S5 plaatsen :D

Verkoop je Golf nou niet, maar houd deze ernaast. Je gaat er spijt van krijgen ;)

Clawfinger
14-10-2007, 21:51
Naja, om ons dan nog een beetje te troosten dat je Golf weg gaat kun je toch op z'n minst foto's van de S5 plaatsen :D

Verkoop je Golf nou niet, maar houd deze ernaast. Je gaat er spijt van krijgen ;)

Hehe, ik ga er ongetwijfeld spijt van krijgen... Maar m'n ouders willen niet zo graag een compleet wagenpark voor het huis hebben staan :(
Maar bij deze een paar foto's van de Audi:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/aee8_271.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/b2ee_271.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/6/b128_271.jpg

Het interieur is nog als nieuw, maar wat wil je ook met 40000 originele km's :D De buitenkant heeft helaas wel wat gebruikssporen. Onder de motorkap is ie wel weer als nieuw :) En het geluid van de motor is natuurlijk geweldig hehe :D

Gijs
14-10-2007, 22:44
Wow, dat is een coole slee :D

Clawfinger
14-10-2007, 23:19
Wow, dat is een coole slee :D

Dat dacht ik :D

martiepartie
15-10-2007, 09:33
Wauw.. ook iets aparter dan een golf1, alhoewel die kikker ook wel een erg leuke verschijning is!

SlimMasterShady
15-10-2007, 15:09
Hele stoere Audi! Veel plezier ervan! Plannen met deze slee ;)?

Clawfinger
15-10-2007, 20:13
Hele stoere Audi! Veel plezier ervan! Plannen met deze slee ;)?

Ik wil er niet al te veel aan veranderen. De originele velgen hou ik er onder, anders hoogstens de 14" uitvoering van hetzelfde model :)
En uiteraard komt er een LPG installatie in :D

LRR
16-10-2007, 21:33
Mooie Audi

Misschien kun je de Kikker eerst hier te koop aanbieden. Is vast wel een forummer die zo'n flashie kleur Golf als project wil hebben.

Groeten,

LRR

Clawfinger
19-10-2007, 11:10
Mooie Audi

Misschien kun je de Kikker eerst hier te koop aanbieden. Is vast wel een forummer die zo'n flashie kleur Golf als project wil hebben.

Groeten,

LRR

Het valt altijd te proberen he :) Maar met Marktplaats bereik je natuurlijk wel een wat groter publiek

Bas
19-10-2007, 11:23
Het valt altijd te proberen he :) Maar met Marktplaats bereik je natuurlijk wel een wat vauter publiek

Zo is't maar net ;)

6n2boy
06-11-2007, 19:38
Hele dikke bak..

Mooie kleur groen.. heb zelf cliffgrun.. hield er eerst niet van maar ben nu gek op die oldschool kleur.

Clawfinger
20-11-2007, 14:48
Hele dikke bak..

Mooie kleur groen.. heb zelf cliffgrun.. hield er eerst niet van maar ben nu gek op die oldschool kleur.
Cliffgrün is erg vet... :) Nog feller dan Santosgrün. Ik vind dat zo'n felle kleur ook heel goed bij de Golf 1 past. In één of andere herfsttint komt ie niet echt tot z'n recht, vind ik
Maar de Audi die ik nu heb heeft wel een wat meer ingetogen kleur en dat past dan ook wel weer bij die auto :)

patrick 1300
23-11-2007, 18:43
goeiedag
vanmiddag deze auto nog zien rijden in alteveer.
groeten patrick

Clawfinger
30-11-2007, 16:01
goeiedag
vanmiddag deze auto nog zien rijden in alteveer.
groeten patrick
Oja, ik was ff naar Boels geweest ;)

BaZe
04-02-2008, 19:04
hey clawfinger,kan je misschien een foto posten van de velgen met band onder je golf??
ik kan dezelfde kopen,maar weet niet hoeveer ze naar buiten zullen komen.
alvast bedankt ;)

Clawfinger
29-05-2008, 18:03
De Golf is verkocht! Dus er kan nu een slotje op dit topic :rolleyes: