PDA

View Full Version : Startmotor Golf 1 GTI


Golf_1_gts
27-01-2006, 20:50
Het bovenste gedeelte van mijn startmotor is stuk...dat magneetje ofzoiets is dat wat erop zit he... :)
Daar is vanalles aan afgebroken...

Nou had ik nog een startmotor thuisliggen...geen id waar die vandaan komt maar iig ziet eruit als een nieuwe :D

De vertanding si hetzelfde (9 tandjes op de as)
Alleen op de oude start motor zit nog een soort center-asje die doorloopt naar de bak in zit op de nieuwe niet...is best vaag te zien op de foto als je goed kijkt :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/5/8/Picture0043.JPG

Dan nog ff de nummer:
Nieuwe startmotor
-Bosch
-000121006 (007)
-VW 020911023F

De Oude:
-Bosch
-000121...223 (224)
-VW 055 911 023 B


Vraagje dus....ophangingpunten zijn hetzelfde...vertanding ook...Past dus....nieuwe heeft alleen die doorlopende centeras niet...en de nieuwe is wat smaller.
Iemand enig id of deze onderling uitwisselbaar zijn :D :D ?

fre-golf1-16v
27-01-2006, 21:28
ik zeg probeer het gewoon dan weet je het

Menace
28-01-2006, 00:02
kan je alleen wel zeggen dat de ene startmotor sterker is dan de andere...

Heb zo ooit es een diezzel startmotor op de 16V gezet ipv de normale maar vond die startmotor toch niet zow prettig :tongue:

Moroder
28-01-2006, 00:10
Die nieuwe startmotor heeft 0,3kW meer dan je oude. Zit voornamelijk op vrij recente VAG auto's gebouwt (Golf IV, Sharan/Alhambra, Toledo II enz). Zal misschien wel passen, mja alst niet wil. Heb ik nog een goede voor je liggen! :D

Golf_1_gts
28-01-2006, 16:36
0,3 Kw... Klinkt als bijna niks haha.

Geen id hoe ik aan dat ding kom....Denk dat ik iddd gewoon ga proberen. Bovenste magneetdingetje is wel gewoon uitwisselbaar he?

En wat is het effect van een zwaardere startmotor....die zal alleen maar met meer koppel draaien?
Zoals Menace zegt dat een zwaardere startmotor op een 16v gezet heeft en dat niet goed gewerkt heeft snap ik niet....

En als het niet werkt zal ik aan je denken, moroder :)

steven16v
28-01-2006, 16:45
Ik heb ook een dieselstartmotor op mijn 16v. Dat gaat wel prima hoor. Ik had het dan ook echt nodig ivm een andere krukas die een veel langer slag maakt.

Maar ik heb ook nog wel een startmotor liggen als het nodig is. :D

Golf_1_gts
28-01-2006, 16:48
hehe jij hebt ook alles liggen :D

Dacht al dat dat moest lukken met een zwaardere startmotor....enige minpunt is dat het meer van de accu vraagt, lijkt mij...maja dat maakt echt niks uit.
Tandwieltjes kunnen dat ook wel aan.... ;)

Christiaan
28-01-2006, 17:18
Zwaarder moet volgens mij geen probleem zijn.

Edward (hier op het forum) had bij zijn 16V ook een diesel startmotor erop, startte een stuk beter.

Marco
29-01-2006, 00:06
Bij de oude is het asje langer omdat bij een golf 2 het asje van de startmotor in een glijlagertje loopt (kopereb/messing busje) tegenwoordig is dat kennelijk niet meer nodig. Zou het idd gewoon proberen, als ie ierin past moet ie het zeker doen. Anders oude startmotor naar Bosch servicepunt brengen, daar kunnen ze em zo voor je reviseren, kost je eurootje of 50-80 ligt er beetje aan wat je er allemaal aan laat reviseren