PDA

View Full Version : Wat weegt een GTI blok ?


Gert
28-01-2006, 21:50
Zonder aanbouwdelen .. gewoon blok en kop .
Zonder Olie
En is er nog verschil tussen de oude 1600 GTI en 1800 GTI ?

Iemand een idee ?

pirelli
28-01-2006, 22:33
denk dat de wandelende vraagbaak Serge het allemaal wel weet Gert.

Henk_Pigo
28-01-2006, 22:34
Kilootje of 60 / 70? Alleen al een compleet onderblok til ik niet in mn eentje op, en mag toch wel zeggen dat ik redelijk wat power heb :tongue:

Menace
28-01-2006, 22:57
Kilootje of 60 / 70? Alleen al een compleet onderblok til ik niet in mn eentje op, en mag toch wel zeggen dat ik redelijk wat power heb :tongue:


Lukt mij wel hoor, jah zonder zuigers dat wel, maar toch :tongue:

Roundup
28-01-2006, 23:16
Lukt mij wel hoor, jah zonder zuigers dat wel, maar toch :tongue:

Idd, alleen de onderblok, zonder iets erin of eraan dat gaat. Maar een volledig motorblok (zonder uitwendige aanbouwdelen), neem grof weg +-80kg? 50kg krijg ik nog wel van de grond, maar die motor beweegde niet :D En vergeet niet dat het iets lomp (groot) is om vast te nemen.

We hebben eens een 1.6D met 2 man van een vrachtwagen getild, en het heeft ons veel moeite gekost... Diesel is wel zwaarder dan 1.8 benzine (zwaarder uitegvoerd).

Rutger
28-01-2006, 23:23
weet niet waarvoor je het wilt weten maar ik heb een 1.6 gti blok zonder schakelbak wel een stuk gesjouwd met 2 man laatst, goed te doen.

sjampoo
28-01-2006, 23:27
Zuigers wegen geen drol Menace.

De krukas legt pas gewicht in de schaal!! (ja echt)
Samen met t vliegwiel heb je dan een kilo of 20 te pakken schat ik met een natte vinger. (vliegwiel van een polo zit tussen de 4 en 6 kilo, krukas zal wel tegen de 10 a 15 zitten: voor een Golf blok is t alleen maar meer!

Larsv5
29-01-2006, 10:46
Klopt wat sjampoo allemaal zegd, en het is ook waar dat het ding niet makkelijk vast te houden is om dat het allemaal wat lomp is. Maar ik heb er is eentje op de weegschaal gehad en die was 55 KG, dat was een 1.8 16v zonder bak en zonder olieen er in.

OakgreenVR6
29-01-2006, 11:22
Kilootje of 50 a 60 inderdaad voor een kaal blok, met 2 man wel te tillen normaal gezien.

Gert
29-01-2006, 17:43
Maar die kale blok gewichten is wel weer met kop ?

Alvast bedankt

Tommy
29-01-2006, 17:51
Waarom wil je het weten Gert?

het zal wel niet het verschil wezen tussen een volle of lege benzinetank... (ff doelloze opmerking tussendoor)

Gert
29-01-2006, 17:54
Simpel : iemand in de US wil iets over laten komen uit Europa qua blok . Vroeg aan mij wat dat kost . Geen idee dus want ik weet het gewicht niet .
En zelf wil ik het ook wel een keer weten

Tommy
29-01-2006, 18:06
ahaaaa... hmmz ik zou zeggen... wegschaal, kaal blok... et voila... (H)

1.4 weegt 90 kg incl kop...(en distri gebeuren nokker en tandwiel, kleppendeksel) das dus net van de grond te krijgen. (Op men werk lag er een bij het oud ijzer... die ik er dus uit heb gevist, en gelijk even op de weegschaal gezet.) Misschien dat je hiermee een inschatting kunt maken.

Moroder
29-01-2006, 20:36
Kon een 1800 onderblok nog wel optillen. Maar het complete blok moesk ff met pa vertillen :D

fre-golf1-16v
29-01-2006, 22:34
ik kan een compleet blok wel tillen maar wel het blok en niet met bak dan he
Maar ik denk dat het tussen de 75 en 100 kilo

Menace
30-01-2006, 00:47
Kon een 1800 onderblok nog wel optillen. Maar het complete blok moesk ff met pa vertillen :D


Kij kdat bedoel ik nou, een kaal onderblok til ik nog wel in m'n eentje, zonder zuigers en zonder krukas is dit best te doen :tongue:

OakgreenVR6
30-01-2006, 12:54
een kaal onderblok til ik nog wel in m'n eentje, zonder zuigers en zonder krukas

Mét zuigers en krukas ook nog wel hoor, maar dan moet je natuurlijk wel wat spek gegeten hebben. :rock:

robbierobbie
30-01-2006, 13:13
Laatst een 1.3 incl bak excl kop zelf in een Golfje gelegd. Auto opgekrikt, blok dr onder geschoven en dan aan 1 kant opgetild. Je tilt dan dus maar de helft maar het was goed te doen!