PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met een bekeuring aanvechten voor raamfolie


polog40
08-03-2004, 22:54
M'n broertje is zojuist aangehouden door oom agent voor zijn ruitfolie. Er zit 20% op de voorste zijruiten alleen kunnen we dat helaas niet meer bewijzen. Toch wil ik het aan gaan vechten zeker omdat oom agent zich beroept op een printje van de blik op de weg site. Zijn er hier mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben? En hoe hebben jullie het gedaan en hoe zijn jullie er van af gekomen.

Arjan

P.S. Volgens oom agent moest hij het er meteen vanaf krabben want de volgende keer zou het intrekken van het kentekenbewijs betekenen......... sure..............

Richard
08-03-2004, 23:06
yep..kunnen ze en mogen ze het kenteken voor intrekken....ben zowiezo niet zo'n liefhebber van folie....maar bewijs maar eens dat het 20% is, of ga anders eens langs bij een bedrijf die folie levert en vraag ze eens vriendelijk of ze een nota willen maken voor folie met 20 %....denk dat dat de korste klap is..

polog40
08-03-2004, 23:14
Yup die ja. Maar in het donker daarvoor een bekeuring geven en dat oom agent zich op een printje baseerd wat die oetl*l ook nog eens laat zien. Waarom moeten wij altijd bewijzen laat hun het maar bewijzen............

Arjan

Richard
08-03-2004, 23:15
welkom in een rechtsstaat....

polog40
08-03-2004, 23:17
mmmmmm al is het alleen maar het extra werk wat we ze daar weer gaan bezorgen.........

Arjan

Pedaalemmer
09-03-2004, 15:16
soms heb ik het echt het gevoel dat er agenten zijn die perse jongen mannetjes moet hebben in autootjes die ze zelf vroeger niet konden betalen..

Vw-René
09-03-2004, 15:25
daar lijkt het idd wel op ja, helaas zijn er maar weinig agenten met een beetje begrip voor de hele tuning scene... en dan mogen we nog van geluk spreken dat we in Nederland wonen en niet in België...

Gert
09-03-2004, 15:41
Bewijslast ligt in NL niet bij jou maar bij de overheid ..

In beroep gaan dus

Gert
09-03-2004, 17:16
Wie klaagt wie nu aan ?

http://nu.nl/img.db?285289

Christiaan
09-03-2004, 17:28
heheheh..... :lol

Chrispy
09-03-2004, 18:31
Bewijslast ligt in NL niet bij jou maar bij de overheid ..

In beroep gaan dus

in dit geval dus niet, men heeft zaken aangepast waarvan vermoedt wordt dat het het zicht naar buiten kan belemmeren. Er zijn echter veel mensen die te donkere folie kopen, omdat ze dit mooi vinden, en de verkoper aangeeft dat het binnen de marge blijft. Amehoela, de meeste folies zijn al boven de 20%, en de meeste bestaande ruiten hebben standaard een vermindering van 8% t.o.v. helder.
Alleen hebben we in tuningland teveel te maken met sukkeltjes(zonder iemand persoonlijk te willen kwetsen) die dan denken "en die anderen dan" of "die agent doet het alleen maar om te pesten.
Wat dacht je van een andere kant van het verhaal:
De verzekering stelt jou als blinde verantwoordelijk/aansprakelijk, ook al kwam je van rechts. omdat je auto niet volgens de wvw is.

Laten de blindeerders daar eens naar kijken.

LET WEL: ik vind geblindeerde ruiten ook mooi.

polog40
09-03-2004, 19:14
Ik vind het prima dat ze bekeuren voor TE donkere ramen. Maar 20% +8% = 28% wat toegelaten word. Maximale is 30%. Maar wat mij stoort is dat oom agent zich baseerd op:

a. Een printje van de site van bodw
b. Zo kan zien in het donker op een onverlichte weg dat ze te donker zijn.
c. Verder geen andere metingen verricht dan met het blote oog.

Arjan

Allart-Ghetta
18-03-2004, 21:24
In de UK rijden de agenten met een doorlaatmeter, ook bekend als tintmaster geloof ik. Lijkt mij een goede oplossing om discussie te voorkomen.

FMA
19-03-2004, 07:39
en dan mogen we nog van geluk spreken dat we in Nederland wonen en niet in België...

wees daar maar zeker van :mad:

da_vwfreak
20-03-2004, 08:47
Zo'n meter hebben ze in NL toch ook al?

Tommy
20-03-2004, 10:57
Ik wordt ook ziek van politie... Had mijn broer drie-punts-gordels... wordt weer eens "gewoon voor steekproef" (yeah right... als ik 5 keer per jaar staande wordt gehouden dan is de steekproef vast betrouwbaar voor de geheel rijdend nederland) staande gehouden... zegt meneer agent...: "die driepuntsgordels.. waarom staan die niet op kenteken.?" *gvd, wat lul je vent* "Wat bedoelt u?" vragen we gelijk.. "Nou.. ze zijn op zich erg goed, en veel veiliger, maar het voeren van de gordels mag alleen met aantekening van RDW.., ik zal je er nu niet voor beboeten, omdat je ook al een proces verbaal hebt, maar een volgende keer waarschijnlijk wel..." *zucht* Oke... laters

Allart-Ghetta
22-03-2004, 13:41
Ik wordt ook ziek van politie... Had mijn broer drie-punts-gordels... wordt weer eens "gewoon voor steekproef" (yeah right... als ik 5 keer per jaar staande wordt gehouden dan is de steekproef vast betrouwbaar voor de geheel rijdend nederland) staande gehouden... zegt meneer agent...: "die driepuntsgordels.. waarom staan die niet op kenteken.?" *gvd, wat lul je vent* "Wat bedoelt u?" vragen we gelijk.. "Nou.. ze zijn op zich erg goed, en veel veiliger, maar het voeren van de gordels mag alleen met aantekening van RDW.., ik zal je er nu niet voor beboeten, omdat je ook al een proces verbaal hebt, maar een volgende keer waarschijnlijk wel..." *zucht* Oke... laters

Bedoel je niet 4-punts gordels? Elke moderne auto heeft 3-punts gordels.

Tommy
22-03-2004, 18:43
3 punts-sport-gordels misschien beter?

het type wat aan beide kanten van de stoel onderaan bevestigd zit, bij de middel samengeklikt kan worden, over beide schouders gaat, achter de stoel samenkomt en als 1 punt (onder de achterbank bijv.) vast komt....

zelf had ik net vierpunts ingebouwd, verschil met de omschrijving hierboven: komt over de schouders niet samen, maar gaan beide los naar een bevestigingspunt.

sjampoo
22-03-2004, 20:05
daar lijkt het idd wel op ja, helaas zijn er maar weinig agenten met een beetje begrip voor de hele tuning scene...

Wat hebben getinte ruiten met tuning te maken dan?

3 punts-sport-gordels misschien beter?

In de Tuning scene heet dat 6 (of 16) punts gordels :-)

Zo'n meter hebben ze in NL toch ook al?

Maar niet standaard in elke politie auto aanwezig, sterker nog : volgens mij hebben ze die dingen bijna nooit bij,..

Tjaap
24-03-2004, 20:54
bahahahahahhaha

Menace
24-03-2004, 23:18
gewoon aanvechten die hap, laat het ze maar opmeten, als ze dat niet kunnen, mag je gewoon verder rijden! zelfde als 3-puntsgordels, wil wel es weten waar ut geschreven staat dat je die dingen niet in je auto mag hebben...zolang ut goed gekeurd is, net als een E-keur voor lampen bijv dan maakt ut niet uit wat voor gordels je in je auto hebt, zolang ze maar op de goede manier bevestigd zijn en goed hun functie vervullen...

Tommy
25-03-2004, 13:40
In de Tuning scene heet dat 6 (of 16) punts gordels :-)



verklaar je nader...

tip: kun je de volgende keer misschien ook direct doen..? heb altijd vraagtekens bij jou posts... ;)

vw team extreme
27-03-2004, 17:19
en als je de ramen laten spuiten in 30 a 35% dan kan de politie je toch nooit wat maken ???