View Full Version : Waar is iedereen ?
Ok VolksWout had een hackert .. maar sinds het nieuwe forum is het hier erg stil .
Net voor de conversie was het ook stil maar daar had ik de indruk van dat het kwam door het ontbreken van het fotoboek .
Dus waar zijn jullie ? Zonder commentaar of kritiek kunnen we niks beginnen :)
Te veel verschillende keuzes in luchtgekoeld ?
Is het overzichtelijker als je alles door elkaar gooit ?
Wij vonden persoonlijk van niet : vandaar deze keus .
Maar wie zijn wij op deze aardkloot ? :D
Mening aub !!
volksaddiction
09-03-2004, 00:31
Ik heb ook geen idee Gertje !
Zelf al een weekie niks gepost, omdat er weinig vernieuwends is gebeurt in onze schuur.
Zal vandeweek ff mijn "nieuwe" ovaal interieur uploaden !
Verder alleen maar voor anderen bezig, vandaar dat ik wat kevertjes (jaja, en een corrado) aan het verkopen ben.....
Hoop ook dat het weer wat drukker wordt, want ik ben momenteel in 5 minuten uitgekeken in de pauzes op mijn werk :o
Bussie komt zo
09-03-2004, 08:15
Ook van deze kan moeten we even wennen.
Je moet meer aanklikken om te kijken vond het vorige forum "gezelliger"
kon in 1 oog opslag zien wat er waar gezegt werd nou moet je gaan zoeken.
en inderdaad ook hier niks nieuws te melden alleen dingen waar jullie waarschijnlijk niet op zitten te wachten.
groet Erwin
Beetlefreak
09-03-2004, 08:29
Heyz!
Het phpBB bebeuren vond ik overzichtelijker en duidelijker, het moet hier wel ff wennen.
Het aircooled gedeelte is nu beter zo! Misschien de projecten (water- en luchtgekoeld) bij techniek en tuning onderbrengen (water- en luchtgekoeld)?
@ Keverpech: je kunt nog steeds New Posts aanklikken ;)
heb je ook de laatste ongelezen berichten.
alleen dingen waar jullie waarschijnlijk niet op zitten te wachten.
Als het over luchtgekoeld gaat of enigzins gerelateerd is het aan jou of je het wilt delen op het forum : dat is je criterium denk ik ;)
De opdeling is gemaakt om het juist wat overzichtelijker te houden/maken : je kan eerder wat oude posts terugvinden bijvoorbeeld .
En laten we hopen dat er nog meer airheads de weg naar dit forum kunnen vinden : dan is het zeker overzichtelijker als het drukker wordt :)
VolkswagenRacing
09-03-2004, 11:51
Ik zou graag een appart hoekje willen hebben voor gaas en plastic ;)
Hebben ze bij de GAMMA al ...
lol....nee gertje, ik ben hier elke dag alleen het is een beetje rustig...komt vanzelf wel...
forum is en blijft gewoon top.... en ik moet toegeven dat ik sinds mijn ban bij het "andere'' forum daar niet meer ben geweest... gemengde gevoelens zullen we maar zeggen...;)... dus ik blijf hier wel hangen..
Pedaalemmer
09-03-2004, 12:15
Als het over luchtgekoeld gaat of enigzins gerelateerd is het aan jou of je het wilt delen op het forum : dat is je criterium denk ik ;)
De opdeling is gemaakt om het juist wat overzichtelijker te houden/maken : je kan eerder wat oude posts terugvinden bijvoorbeeld .
En laten we hopen dat er nog meer airheads de weg naar dit forum kunnen vinden : dan is het zeker overzichtelijker als het drukker wordt :)
Het volk komt vanzelf. Dit is namelijk een superrrforum.
ik neem aan dat er gewoon ff een dipje zit in wat mensen te melden hebben. :D
Bussie komt zo
09-03-2004, 12:18
Dat is nou juist het probleem Gert dat is het niet.
Vergeet ook niet dat de dagen weer lengen,en dat iedereen (including me) druk bezig is zijn auto/bus "whatever" klaar te maken om dit jaar weer alle meetings in binnen- en buitenland te kunnen bezoeken ... ook heb ik het goed druk op mijn werk (wintertijd = ijstijd = rustig) vandaar mijn mindere bezoekjes/posts op het nieuwe forum ...
heeft niks met het forum zelf te maken,want dat is TOP !!!!
Ik twijfel ook niet aan dit forum : zo arrogant ben ik wel ..
Maar ik kreeg via de tam tam door dat er wat "geklaagd" werd .
Zie ook de topic van Ploon bijvoorbeeld .
Vinger aan de pols houden dus :)
Te veel verschillende keuzes in luchtgekoeld ?
yes!!
zal trouwens eerst een proberen of ik mijn avatar terug kan krijgen
Dank je voor je reactie Ploon
Maar kan het iets genuanceerder waarom en hoe je er zo over denkt ?
waarom kan ik hier nou niet mijn vertrouwde avatar (75*75 pixels) gebruiken??
Maar kan het iets genuanceerder waarom en hoe je er zo over denkt ?
als je tig sub categorieen hebt, heb je ook minder mensen die alle berichten bekijken en dus ook minder mensen die replyen. ik heb het liever allemaal (luchtgekoeld) bij elkaar. dan kan ik zelf uit de topics list kiezen welke topics ik wil lezen of niet.
Ben ik gedeeltelijk met je eens
Dit is gedaan voor als het straks drukker wordt ( daar gaan we dan maar van uit ) zodat er meer overzicht is .
Sommigen hebben totaal niks met een Kever en anderen niet met een Bus : hoeven ze niet door alle topics heen te spitten om hun gebied te vinden .
Precies, en je hebt altijd de button 'New Posts' bovenin nog, Ploon..
Je avatar mag maar 50 pixels hoog zijn, omdat posts al ver uit elkaar staan en we nu voor de layout hebben gekozen waar de naam en avatar boven de posts staan.
Het is alweer een stukje drukker toch... :confused:
Kwam nog een bekende nederlander tegen op vwvortex...
http://www.imageshack.us/files1/lame20topic.jpg
Die is te huur voor bruiloften en partijen denk ik ...
vwleusden
09-03-2004, 17:43
Wordt een best feest dan.
sorry voor het een week lang niet actief geweest zijn... op vakantie.. ik probeer de draad weer op te pikken or... en ik blijf erbij: gaat om de kwaliteit, niet kwantiteit... ;) :p
Gert, 5 maart 2036 ben je dan nog beschikbaar?? Plan ik je vast in :D
wouter76
09-03-2004, 22:10
Zoals in dit topique ook al door Bietulfriek en Ploon ook al geloof ik gezegd is mocht van mij de navigatie ook wel iets eenvoudiger. Momenteel navigeer ik me helemaal het leplazurus om nog weer iets terug te vinden/lezen. Nix op vBulletin tegen verder, maar de eenvoud van phpBB was juist de kracht van het "oude" forum op vwscene.nl naar mijn mening. De opdeling is misschien nu toch wat te uitgebreid en ook de vele blauwtinten maken het er niet echt overzichtelijker op. Een paar hoger contraterende kleuren gebruiken zou dit probleem op een snelle en eenvoudige wijze kunnen verhelpen. Kortom: naar mijn mening wat teveel "toeters en bellen". Verder alles prima en het is natuurlijk ook een beetje een kettingreactie wat het minieme aantal post in de luchtgekoelde hoek betreft. Wanneer er maar weinig gepost wordt, wordt er weer minder gelezen wat ook weer minder posts tot gevolg heeft... een beetje een neerwaartse spiraal dus.
MMgolfnut1
09-03-2004, 22:40
Ik had juist het idee dat het weer iets drukker werd dan vlak voor het einde van VW-scene. Ik mis alleen wel wat Belgen volgens mij. Ik hoop eigenlijk dat de belgen hier ook weer gaan komen, want da was best lache ne zulle enne zo......:)
Je weet maar nooit marc, maar dan heb ik wel alvast een hele coole act :)
Volkswouter
09-03-2004, 23:37
Ik lees wel,niet vaak. Ik heb het ff druk Kever moet voor de APK over 19 dagen en dat gaat niet in me koude kleren zitten..:(
Verder heb ik ook nog een halve bus bij Alain staan waar gisteren avond het eerste balkje tegen aan is gelast,maar ik ben er nog lang niet.
Pluspunt,heb als het goed is een retestrakke,keiharde lange voorklep gekocht.Kevertje kan er dus aan in de zomer,want dan rol ik hem two-tone!
Ik ben hier!!! :D Ik vind het forum helemaal top, en het leukste zijn nog wel die droge buitenlanders, echt helemaal fantastisch :cool: :D :p
Had je ze nat gewild dan ? :)
@ Wouter 76 : de opdeling is juist zo gemaakt dat het overzichtelijker is als het straks drukker wordt .
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van deze kleuren : ik zie liever iets donkerders .
Maar er wordt achter de schermen aan gewerkt om je straks te laten kiezen hou je lay out er uit gaat zien . Niet tot in het oneindige maar 2 of 3 skins .
Ik vond persoonlijk het kollommenblok met de menubalk bovenaan zoals op het oude VW Forum erg overzichtelijk.
Daarnaast de foto's ook op de startpagina, wat het wat meer leven geeft. Het fotoalbum wat nu op is gezet vind ik persoonlijk veel te breed. Mijn voorkeur gaat uit naar een album zoals op het oude VW Forum. op naam... en de laatst geplaatsen op de startpagina. Zo kon ik altijd alle foto's even meepikken, en was het 'terugzoeken' ook goed te doen.
De levende topics, welke cattegorie dan ook. (of desnoods 1 kolom voor off- en 1 voor on-topic opzetten.) Voordeel hiervan vind ik dat je niet snel geneigd bent om in een bepaalde categorie niet te kijken. (zoals ik dat eerst erg had bij polo bijv.) En daarnaast zie je in een oogopslag wat je hebt gemist, en waar je verder kunt reageren.
Hoewel het op Scene uiteindelijk toch ook wel duidelijk was met bewegende icoontjes die aangaven dat je in een categorie waar je gereageerd had een reactie was geweest... moet hier nog erg wennen door dat alles zo... blauw/zwart is... Misschien is het wel alleen wennen zoals ik eerst ook op Scene erg moest wennen terwijl het later wel goed te volgen was allemaal.
Toch vind ik wel dat de hele opzet zoals op het oude VW Forum erg goed was, en met een paar kleinere verbeteringen toch het meest overzichtelijk was.
Ik heb ook mijn twijfels over het internationale gedeelte... waarom zo breed? Ik vind het zelf moeilijk om me nu overal een beetje mee bezig te houden. En ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
Ik heb eigenlijk altijd gevonden dat het oude VW Forum een prima opzet had, mijn struikelpunt was de 'leiding'. Het concept was erg goed, de uitvoering en beheer was op een paar belangrijke punten ronduit slecht en onprofessioneel. Over het algemeen geld dat niet elke verandering een verbetering is, maar dat een goeie verbetering het veranderen waard is! (hehehe je verzint wat ;))
Uiteindelijk pak ik hier toch gewoon de draad wel weer op en volg ik zo goed als alles, maar zoals eerst ook op scene... er gaat vast weer een paar weken overheen.... :)
btw... deze topic kan beter in het totaal algmene forum?
kleine aanvulling op mijn ideeën hierboven... meetings e.d. is op de nieuwe manier wat mij betreft erg goed geregeld: 1 voor de aankondiging en vragen met betrekking tot de meeting, en 1 voor de nabespreking... wat mij betreft erg goed geregeld zo.
de kolom met lopende topics zou ik toch in 2 delen houden: on- en off-topic
algemeen 'forum' met mededelingen, stand van zaken, ideeën en opmerkingen in een losse kolom op een centraal/strategisch punt.
vraag en aanbod ook een kolom met de nieuwe/lopende 'topics' en een ingang met een overzicht zoals momenteel...
Over de huidige lay-out: alles onderelkaar en bij elkaar... ik voel toch meet voor naast elkaar en bijelkaar... rechts onderin bijv. de vraag en aanbod links bovenin algemeen(medelingen ideeën enz.) lopende topics midden gedeelte, links on- rechts off-topic. onderaan ergens de nieuwe/laatstgeplaatste foto's, die zoeken we toch altijd wel op... dus onderaan. via de kolommen met lopende topics moet je in een overall overzicht kunnen komen zoals die nu bestaat per categorie.
Voor alle duidelijkheid... dit is mijn idee van overzichtelijkheid, maar hiermee wil ik nieet zeggen dat het de beste zou zijn... iedereen heeft hier zijn eigen ideeën over, en ik weet inmiddels dat wat ik overzichtelijk vind voor anderen niet bepaald een ideale opzet is. Ik ben tevreden over het forum, maar voor alles geldt: het kan altijd beter. Het forum is nog erg jong.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.