View Full Version : De- en remontage waterpomp??
de waterpomp zit over de distrbitue riem, maar is er een mogelijkheid om deze de demonteren zonder dat ik men distributieriem en alles moet demonteren?
alvast bedankt
vwbullit
30-01-2006, 17:08
wat voor auto, motor e.d is ook makkelijk om te weten.
en de waterpop loopt niet over de distributie. die loopt of via de multieriem of een poelie met snaar
Distributie loopt over de nokkenas. ontsteking en krukaspoelie
Ja en over de spanrol:D
Berserker
30-01-2006, 17:19
Ik ben geen golf expert maar bij mijn audi/polo loopt de distributieriem dus wel over de waterpomp... maja die span je ook met de waterpomp dus als je de nokkenas en krukas laat staan hoef je niks te stellen.....
vwbullit
30-01-2006, 17:26
hij heeft het over een golf van 89.
Dan zou het bij de 1300 of 1600 wezen.
Dat zou kunnen.
Daarom wat meer info zou prettig zijn
En als het wel over de dirtibutie loopt..
Wel aftekenen met witte stift of zo.
Op de riem en poelies
type: golf 40kw U9 (1300 injectie)
en de waterpomp loopt wel degelijk over distributieriem, maar het probleem is, ik kan niet bij de onderste bout om de waterpomp los te maken, moet ik dan echt alles gaan demonteren om dat ene boutje los te maken?
vwbullit
30-01-2006, 19:18
ja dan loopt hij wel over de distributie.
ALs je dan toch een nieuwe waterpomp erop gooi doe dan ook een nieuwe riem.
De oude aftekenen, waterpomp monteren even de oude riem er op leggen klopt het met de streepjes dan leg je de nieuwe erom.
Dan weet je zeker dat er niks verdraaid is.
ok zal proberen lol, hehe dus alles eraf , niet een makkelijke manier, want ik zit namelijk thuis zonder poulietrekker :(
Vergeet niet om de afdichtring te vervangen !!
ok zal proberen lol, hehe dus alles eraf , niet een makkelijke manier, want ik zit namelijk thuis zonder poulietrekker :(
Een houtenspie wil ook wel werken ;) Ik doe het altijd zo als het snel moet gaan. En trouwens welke poelie wil je eraf halen? Die op de waterpomp? Die komt er zo af hoor...
golf mkII 16v
30-01-2006, 22:45
de poelie voor de v riem 4boutjes los beetje vrikken en hij komt er af en alles moet er af werkt het gemakkelijkst
Dennis@polo86c.nl
31-01-2006, 09:10
Een houtenspie wil ook wel werken ;) Ik doe het altijd zo als het snel moet gaan. En trouwens welke poelie wil je eraf halen? Die op de waterpomp? Die komt er zo af hoor...
Poelie op de waterpomp hoeft er echt niet af...
Je hoeft alleen de poellie van de nokkenas en die van de dynamosnaar eraf te halen.
Dan kan je die achterste plastic kap er zo afhalen. Misschien dat het lukt zonder de nokkenaspoellie eraf te halen, bij mij moest toch alles eraf.
De poellie voor de dynamo zit vast met inbus 6 mm.
En die bout van je nokaspoellie met sleutel 24.
geen poellietrekker voor nodig.
Onderste boutje van de waterpomp proberen in te spuiten met wd-40, die breken nog weleens !!
Bij het monteren van de nieuwe waterpomp wel de o-ring vervangen en het oppervlakte waar de pomp tegen aan komt kaalschuren.
Bij het terugmonteren van de dynamo poellie de binnenkant ff schuren, anders plaats je em moeilijk terug.
thx voor de tips, ik ga men best hehe, alle wish me luck
MauSeR35
01-02-2006, 19:32
Onderste boutje van de waterpomp proberen in te spuiten met wd-40, die breken nog weleens !!
andere boutjes kunnen ook breken hoor :eek: vooral leuk als je met 120 over de snelweg aan het fahren bent :chair: not! weet ik uit ervaring...
iig succes met je klusje
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.