PDA

View Full Version : Frontgrille Logo

Wahnsinn
31-01-2006, 10:12
Weet er iemand of ze tijdens de productie tijd van de golf MK2 opeens hebben besloten om de klikpunten van het logo om te draaien??

Heb nu een grille met chromen bies thuis liggen en als ik mijn oude chromen logo er in zet zit het op de kop :confused: Of heb ik hier te maken met een echte productiefout?

Pedaalemmer
31-01-2006, 12:32
omdraaien en er goed inzetten ;)

OakgreenVR6
31-01-2006, 13:02
Voor zover ik weet heb je een dikke (diepe) en een dunne variant. Maar of de bevestigingspunten van beiden overeenkomen durf ik (nu) niet te zeggen.

|| RS ||
31-01-2006, 18:35
Die grille met chrome bies is waarschijnlijk zo'n oud grilletje met veel lamellen ... Dan zal dat logo dat je er in probeert te doen wel van een nieuwer type grill zijn (met 4 lamellen). Die logo's zijn inderdaad 'dieper' dan de logo's van het oude type grill. En waarschijnlijk zijn de bevestigingspunten dus ook anders zodat deze niet onderling uitwisselbaar zijn (idiot-proof).

Just my 2 cents :D

golf mkII 16v
31-01-2006, 20:32
had het zelfde 3 emblemen liggen maar niets paste ben naar de gebruikte onderdelenleverandsier gereden en een passende uitgezocht koste wel even 5 euro maar beter dan niets. Wel even met sec.lijm vast zetten

Marco
31-01-2006, 22:43
Voor zover ik weet heb je een dikke (diepe) en een dunne variant. Maar of de bevestigingspunten van beiden overeenkomen durf ik (nu) niet te zeggen.

Klopt als een bus pieter, ze passen niet in elkaars gat om het zo maar te zeggen. Als ik me niet vergis zit het zo; Bij de oude grillen (met 6 lamellen) zitten de platte logo's gemonteerd en bij de nieuwere grillen met 4 lamellen (vanaf MODELJAAR 88, dus vanaf september 87) zitten de dikke gemonteerd. Bevestiging zit idd ook nog eens andersom

Het zou zo kunnen zijn dat die van de oude passat's weer anders is, dat moet ik nog eens even uitzoeken.

RATFINK
31-01-2006, 23:11
Ik ben dus op zoek naar zo'n oud embleem voor het oude model grill, weet niet of die van een Golf gelijk zijn aan die van de Jetta maar als iemand er eentje in goede chroomstaat heeft hou ik me aanbevolen.

Ze zijn niet meer nieuw bij PON leverbaar, en dat heb ik uit betrouwbare bron vernomen :D

Ik heb nu voor mijn Jetta een oude model grill voorzien van een chromen rand en daar hoort natuurlijk wel een mooi chroom embleem in :D

Pedaalemmer
31-01-2006, 23:30
http://img380.imageshack.us/img380/7285/afbeelding0284yw.jpg

oude grill dus plat logo

http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/picture023.jpg

Nieuwere type grill met dikkere logo

Marco
01-02-2006, 00:08
Ik ben dus op zoek naar zo'n oud embleem voor het oude model grill, weet niet of die van een Golf gelijk zijn aan die van de Jetta maar als iemand er eentje in goede chroomstaat heeft hou ik me aanbevolen.

Ze zijn niet meer nieuw bij PON leverbaar, en dat heb ik uit betrouwbare bron vernomen :D

Ik heb nu voor mijn Jetta een oude model grill voorzien van een chromen rand en daar hoort natuurlijk wel een mooi chroom embleem in :D

Ik zalt morge es ff kijken voor je, volgens mij moet ik er nog 1 hebben.

@ Henk, dat zeg ik.... gamma :)

Wahnsinn
01-02-2006, 16:21
Ik zaag de klikpunten wel af en plak hem vast.. Want heb nu dus een grille met oude lamellen.. Of er zou iemand nog eentje moeten hebben liggen.

Een chromen logo voor de oude grille.

Corine_mk2GTI8v
01-02-2006, 19:39
Dus ik heb foute grill in me 85er zitten? (heb keertje voorschade gehad zie schade die nog steeds linksonder op de foto zit). Heb m zo gekocht btw, schade niet zelf toegebracht...

http://home.versatel.nl/corine-vg/Golf/golf20.jpg

Zit ondertussen wel goeie bumper op met rood randje hoor...

Pedaalemmer
01-02-2006, 21:39
zo te zien is de grill een keer vervangen geweest aangezien de onderlijst van de grill een andere kleur heeft.

Marco
01-02-2006, 23:05
@Corine, ja idd nieuw type gril, zoals henk al zegt ook aan de lijst te zien.

Ratfink, ik heb een logootje voor je, hijs wel chroom, maar blinken doet ie niet echt meer. Je mag em zo hebben, als je em niet wilt gaat ie naar Golf_Wolf

RATFINK
01-02-2006, 23:11
@Corine, ja idd nieuw type gril, zoals henk al zegt ook aan de lijst te zien.

Ratfink, ik heb een logootje voor je, hijs wel chroom, maar blinken doet ie niet echt meer. Je mag em zo hebben, als je em niet wilt gaat ie naar Golf_Wolf

Geef hem maar aan Golf_Wolf ik krijg van Edition One ook eentje die niet zo mooi is dus kan je beter hem blij maken

Maar toch bedankt :)

Marco
01-02-2006, 23:30
Geen probleem.

Golf_Wolf, ik heb een chrome logootje voor je. Kom je naar Bunnik in maart? zal ik em dan meenemen of wil je em via de post. PM maar even

Pedaalemmer
02-02-2006, 16:34
@ Henk, dat zeg ik.... gamma :)

jaja...maar denk illustreer het even met wat pics :tongue: