View Full Version : plaatwerk voorkant
Reaper Kustoms
31-01-2006, 17:01
jullie weten vast antwoord op mijn volgende vraag.
ik vroeg me af of het plaatwerkdeel onder/achter de voorbumper (dus tussen de spatborden op de onderkant vd neus vd auto) makkelijk te vervangen is.
Ik heb nog geen mk1, maar wil dit weten als ik ene aanschaf.
is dit gelast of geschroeft?
gelast, je zult dan als je het idd goed wilt doen het complete front moeten vervangen
Reaper Kustoms
31-01-2006, 17:18
wat versta je onder complete front?
alleen die plaat? of zit hier meer aan vast?
is dit makkelijk te vervangen? maw is het gepuntlast? dan lukt dat wel of niet?
Bij mijn weten is het front en de slotplaat 1 geheel, zit bij mijn weten gepuntlast EN gewoon vast gelast oa aan de zijschermen. Maar wacht even op reacties van anderen, Stijn kan je dat zeer zeker vertellen.
Als je een CO2 lasapparaat kunt hanteren en je kunt een beetje met plaatwerk omgaan dan is het wel te doen. Als je daar nog nooit iets mee gedaan hebt zeg ik, ga eerst oefenen of neem een cursus.
neus zit er in gepuntlast als je een beetje handig bent makkelijk te doen, zijschermen zitten volledig geschroefd en gekit vanaf fabriek. 3 schroeven bovenop het scherm 3 binnenkant tegen de portierzijde en 1 onder de bumperkoker zal maar zegge, neus is dacht ik nog nieuw Vw te koop bij de dealert.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10749&mode=normal
onderste deel is wel los te vervangen er zijn zelfs reparatie delen voor te verkrijgen...
dan kan je alleen het buitenste plaat deel vervangen...
carbreaker de autosloper
31-01-2006, 19:36
frontje kost nieuw bij mij 135 euro en bij ons
met monteren ongeveer 375 :woowoo:
Goldfinger
31-01-2006, 20:18
frontje kost nieuw bij mij 135 euro en bij ons
met monteren ongeveer 375 :woowoo:
is dat de hele voorfront of alleen het onderste
carbreaker de autosloper
31-01-2006, 22:07
het hele front van onder tot boven en dan de voortste balk zit er ook aan
Goldfinger
31-01-2006, 22:30
oke bedankt
neus zit er in gepuntlast als je een beetje handig bent makkelijk te doen, zijschermen zitten volledig geschroefd en gekit vanaf fabriek. 3 schroeven bovenop het scherm 3 binnenkant tegen de portierzijde en 1 onder de bumperkoker zal maar zegge, neus is dacht ik nog nieuw Vw te koop bij de dealert.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10749&mode=normal
Ik bedoel de binnenspatborden :D wijsneus :)
Reaper Kustoms
31-01-2006, 23:25
lassen lukt me wel, dan valt het me wel mee. maar ja heb natuurlijk liefst een golfje in goede staat. maar waarschijnlijk trek ik hem toch na verloop van tijd... zo gaat het meestal.
stel: voorspatborden zijn nog goed. maar ik wil ze er toch even afhalen (om wat voor reden dan ook, al is het maar ten controle). trek ik ze niet krom bij het eraf halen, aangezien het feit dat die kit waarmee die spatborden vastzitten nogal sterk is, of valt dat wel mee?
robertjan007
31-01-2006, 23:29
Ik heb nog een orgineel voorfront te koop! Dus orgineel volkswagen en splinternieuw! Onderdeel nummer zit er nog op! 155,- Euro
Mocht je belangstelling hebben doe maar even een PM
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.