PDA

View Full Version : karmann cabrio 67 opgehaald.


Franklin
31-01-2006, 19:08
afgelopen zaterdag heeft mijn broer het er toch op gewaagd. Zonder ook maar een foto gezien te hebben is hij zaterdag ochtend om 6 uur vertrokken richting friesland. ik zelf kon helaas niet mee en moet het net als jullie enkel met foto's doen.
De karmann zou als donor gaan dienen voor zijn project. Hij zocht nog een body want de bodem is al helemaal afgelast en aangepast. zoals porsche remmen en de achter wieltjes recht.
Eenmaal daar zag de body er wel goed genoeg uit om als donor te dienen. erg rot was hij niet dus dat kon de koop niet tegen houden. de moterkap werd niet eens geopend en de auto werd gekocht.
Eenmaal thuis werd de auto van de trailer gehaald en even een kleine fotoshoot met de kever (ook uit 67) ernaast.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/0/24-12-05012.jpg
Afgelopen maandag werd de auto voor het eerst op de brug gereden en nader geinspecteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/0/filmpjecabrioenfotos003.jpg
Na een klein half uur klooien met de achterklep die niet open wilde hebben we een poging gewaagd om hem te starten dit met behulp van:
The axe effect
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/0/theaxeaffect.jpg
Uiteindelijk kregen we hem aan de praat maar dan gewoon met start pilot hier is een filmpje van met een special effect. dus filmpje zal ik ook nog wel even uploaden en zo snel mogelijk posten.
Ik zal jullie op de hoogte houden van enkele vorderingen en zal ook een keer een aantal foto's van de bodem plaatsen.
MVG franklin

lowghia
01-02-2006, 16:37
super! maar uhhh.. is het geen 68er???

Franklin
01-02-2006, 16:42
als het goed is 1967 tenminste datstond op de papieren

Ook hebben ze mij verteld dat de buis over de tank die van rechts naar links(vulopening) loopt alleen bij een 67er is(de stang zie je achter het reserve wiel op de middelste foto.)

lowghia
01-02-2006, 17:15
ik vroeg het vanwege het tankklepje dan is van het modeljaar 68 dus of het is een 68 of hij is gemaakt december 67.
één van de eerste die met een tankklepje van de lopendeband kwam dus ;)

Franklin
01-02-2006, 17:25
dan moet het zoiets zijn want het klopt wel wat je zegt over het tankklepje dat las ik net op www.karmann-ghia.nl. ik zal vanavond even vragen aan mijn broer naar de papieren. ben benieuwd

Franklin
01-02-2006, 23:08
Ik heb de juist info over de karmann. hij is modeljaar 68 maar zelf uit augustus 67.

vwcrewcab
02-02-2006, 13:31
Ik heb de juist info over de karmann. hij is modeljaar 68 maar zelf uit augustus 67.

Maf dat ze in agustus 67 al winsten dat het een 68-tiger zou worden :confused: :eek:

the hanz
02-02-2006, 13:59
het model jaar begon bij de fabriek altijd na de zomervakantie dus een 67'er van augustus of later is modeljaar 68 en dat gaat elk jaar zo verder ;)

airy
02-02-2006, 15:10
Cool man alvast succes met het projekt

vwcrewcab
02-02-2006, 17:09
het model jaar begon bij de fabriek altijd na de zomervakantie dus een 67'er van augustus of later is modeljaar 68 en dat gaat elk jaar zo verder ;)

Aha, wat leer ik iedere dag weer veel bij ;)

Franklin
25-02-2006, 10:36
Ik zal eerst eens vertellen wat de plannen zijn voordat ik meer foto's plaats.
Zo'n 3 jaar geleden heb ik erg rotte karmann ghia coupe gekocht uit '72.
De bedoeling van mn project toen was nog niet zo duidelijk maar ik wist wel dat ik een auto wilde waar er maar weinig van waren.
In eerste instantie heb ik nog aan een 356 zitten denken maar na een gesprek met iemand die al 5 jaar met een 356 resto bezig was, kwam ik er al snel achter dat dat een erg kostbare zaak is. Dus de afweging , spijlbus, ovaal of karmann ghia gemaakt en uiteindelijk voor de karmann ghia gegaan.
Wat heb ik in die 3 jaar gedaan, tja te weinig eigenlijk maar ik heb tussendoor nog wel even dit www.littlejackass.nl gebouwd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/25333.jpg
Ik heb al snel besloten om niet voor origineel te gaan maar laten we zeggen, technisch gemodificeerd. Het eerste wat ik gedaan heb is het chassis in een subframe gehangen om zodoende de gaten waar de body mee vast zit over te kunnen nemen. Bij deze auto waren er "vakkundig" hoekstalen van 80x80x4mm aangebracht tussen body en bodem en rondom afgelast. Gelukkig heb ik een snijbrander en hele grote slijptol tot mijn beschikking om ze weer te kunnen scheiden. Het hele chassis hangt in beugels waarmee ik het chassis rond kan draaien om zodoende overal goed bij te kunnen. Daarna heb ik een irs achterwielophanging onder het chassis gelast. Tevens nieuwe (imitatie) bodemplaten erin. Vervolgens alle lasnaden van voor tot achter doorgelast en afgeslepen. Hieronder is de gatenkaas nog te zien
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/25334.jpg
wel handig die gaten om dingen in op te hangen zoals de luchtslang
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/25335.jpg
Als donor voor de irs achterbrug heb ik een halve 1302 gekocht
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/25336.jpg
Op dit moment ben ik tevens bezig de wielophangingen terug te monteren en een 944 remsysteem te monteren.
Ik ga eerst de hele auto lassen en samenstellen om daarna alles te demonteren en te spuiten.
Ik zoek op dit moment nog de 944 achterremmen, dus als iemand nog iets heeft liggen ?

Na 3 jaar zoeken heb ik nu endelijk een geschikte body gevonden voor het chassis, oftewel een 67-er cabrio. Het chassis van deze 67-er is er dramatisch aan toe en restaureren is onbegonnen werk. Vandaar ook mijn keuze om van 2 "auto's" 1 te maken

Hoe lang het project gaat duren weet ik nog niet en maakt me eigenlijk ook niet uit.
Met de 67-er kever kan ik lekker cruisen op dit moment en ik ben daarnaast actief binnen de keverclub nederland in de clubshop.

Area51
27-02-2006, 10:32
er valt van een cabiro best wat leuks te maken ;)

http://img238.imageshack.us/img238/235/dscf00314pk.jpg (http://imageshack.us)

Franklin
27-02-2006, 12:08
hele mooie maar ik mis de fuchsen. Maar de reacties vallen me echt tegen. de eerste drie dagen nog wel maar nu niks meer. trouwens ook niet op keversite.nl

danielle
27-02-2006, 12:14
Ben erg benieuwd, ziet er wel uit als een jaren plan. Maar dan heb je ook iets wat je zelf enorm mooi vindt. Ik wens je heel veel Su6!

Area51
27-02-2006, 12:57
De karmann zou als donor gaan dienen voor zijn project.
Hij zocht nog een body want de bodem is al helemaal afgelast en aangepast.


Zo'n 3 jaar geleden heb ik erg rotte karmann ghia coupe gekocht uit '72.
De bedoeling van mn project toen was nog niet zo duidelijk maar ik wist wel dat
ik een auto wilde waar er maar weinig van waren.


Maar de reacties vallen me echt tegen.
de eerste drie dagen nog wel maar nu niks meer. trouwens ook niet op keversite.nl

Niet om het één of ander, maar je bent een klein beetje onduidelijk... is het nou je broer's project,
of jouw project ?? :rolleyes:
Denk dat de mensen er daardoor niet goed hoogte van krijgen.. het leest namelijk een stuk leuker
als degene die het post, ook de eigenaar/bouwer van de auto is, tenminste dat vind ik wel.
Een Karmann is ook een beetje een "moeilijke" auto.. de meeste mensen vinden een kever of bus
helemaal te gek, terwijl er voor de andere luchtgekoelde VW's vaak maar een beperkte animo is..
Ik weet ook niet hoe dat komt....
Ik persoonlijk vind de dichte uitvoering van een typ14 Karmann Ghia vele malen mooier van lijn dan
een cabrio, maar das persoonlijk.
Misschien ook omdat ik van een cabrio nog niet echt sprekende voorbeelden heb gezien.

Je plannen zijn iig goed, want ik zie ergens ook nog een type4 motor liggen :)
(ps, wat ga je met de overbodige -dichte- type14 Karmann doen ???)

Franklin
27-02-2006, 18:45
het is idd mijn broer zijn project maar ik kopieer alle tekst uit zijn topic op keversite.nl schilt me een berg werk, ik kopieer het zodat ook volksforum er weer een karmann project bij heeft. En het zal nog wel even duren voordat er aan de motor begonnen kan worden. Hij wil eerst alles klaar hebben, is er geld over????? dan komt de motor.

Brothersinbeetles
28-02-2006, 22:10
de reacties vallen me echt tegen. de eerste drie dagen nog wel maar nu niks meer. trouwens ook niet op keversite.nl
Kruk@b (oh sorry Area-51) slaat de spijker wel een beetje op de kop. Dat v/h feit dat een KG een beetje een exoot is en blijft. Persoonlijk deel ik ook zijn mening t.a.v. coupé vs. cabrio...
Bovendien staat of valt de interesse ook bij de updatefrequentie, de projectvoortgang, doe je iets anders dan anders, etc. En niet iedereen zal reageren, maar wel je topic(s) lezen / bijhouden. Je zit toch ook niet echt te wachten op het zoveelste "toppie ga zo door" antwoord toch? Een forum is voor mij primair om antwoorden / ideëen te geven en te krijgen en niet voor "showing off & talking nonsense".

Franklin
01-03-2006, 11:55
oke klopt allemaal maar nu weer terug naar de resto.

Ik ben al een tijdje bezig om uit te vissen hoe ik mijn auto straks super laag kan maken. Toch wil ik wel de straat thuis in en uit kunnen en dat betekend: drempels. De geschikte oplossing zou zijn om een luchtvering systeem toe te passen. De vering hoeft niet volledig op de balgen te dragen. Het is maar dat de auto zeg maar een 5-10 cm omhoog en omlaag kan. Voor de vooras ben ik zelfs al een tijdje bezig om een mechanisch systeem uit te tekenen met solid works, maar het wil nog niet zo lukken gezien de beperkte ruimte. Nu heb ik inmiddels gelezen dat er diverse balgen en schokbrekers zijn waar e.e.a mee mogelijk is maar wat ik mis, is bijvoorbeeld duidelijke specs als lengte van de schokbrekers (volvo240) in ingeschoven stand. Wie heeft hier meer info, foto's, tekeningen van? Zijn bijvoorbeeld de schokbrekers van een 740 hetzelfde?
Of is er iemand in de buurt van waalwijk waar ik eens langs kan komen om te bekijken hoe dit gemaakt is en de werking kan zien.

Gaarne jullie reacties

Fahrvergnugen
07-03-2006, 15:13
is bijvoorbeeld duidelijke specs als lengte van de schokbrekers (volvo240) in ingeschoven stand. Wie heeft hier meer info, foto's, tekeningen van? Zijn bijvoorbeeld de schokbrekers van een 740 hetzelfde?
Of is er iemand in de buurt van waalwijk waar ik eens langs kan komen om te bekijken hoe dit gemaakt is en de werking kan zien.

Gaarne jullie reacties[/QUOTE]

vraag het eens aan michael86 hij heeft volvo schokbrekers en komt uit Tilburg. www.deboxer.nl
suc6

jppiggen
14-08-2006, 22:32
hoewel ikzelf vaak op t volksforum aanwezig ben, onder mn broer zn naam, was ik nog geen lid. Dus snel maar even aangemeld om zodoende mn topic te kunnen updaten:

Na de demontage ben ik begonnen aan de volgende fase namelijk het verwijderen van de verf en plamuur van de auto
met dank aan mijn broer voor het begin

ik kwam er al snel achter dat 3 to 5 mm plamuur lastig verwijderen is met een tolletje op de boormachine. Meteen maar even voor het groffere werk gegaan. Een staalborstel voor op de grote slijptol.
gewapend met een stofkapje, gezichtsmasker en oordoppen aan de slag gegaan, gevolg overal stof en nog eens stof.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/01-05-06011.jpg

na een uurtje ontstond bovenstaand resultaat, plamuur, plamuur en nog eens plamuur.
Ook alvast wat plaatwerk aangeschaft voor het binnenscherm, bedankt nog henk

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/01-05-06010.jpg


het oude binnenscherm ga ik met mn nieuwe luchtzaagje verwijderen. onder het motto; goed gereedschap is het halve werk.

roest roest en nog eens roest, ik wordt het opvegen van de zooi zo langzamerhand ook wel zat. Rara wat is dit ooit geweest:

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/28-05-06017.jpg

als er nog mensen zijn met plaatwerk in de aanbieding, ik hoor t graag

groet j-p

jppiggen
16-08-2006, 17:59
afgelopen zaterdag flink aan het slijpen geweest

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/26-03-06009.jpg

Heb de donor voorkant flink onderhanden genomen en geprobeerd alles zo netjes mogelijk te demonteren. Het eerste positieve is dat er origineel plaatwerk (met sticker) onder de binnenschermen vandaan kwam aan zowel linkse als rechtse zijde. Dit zijn de losse geschroefde afdekplaten.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/16-05-06002.jpg

Het blijkt dus nu ook dat de auto origineel wit is geweest. Nadat alle bitak is verwijderd lijkt het erop dat deze binnenschermen in redelijke staat zijn en dat er nooit aan gelast is, behalve de voorste stukken. De voorste stukken zijn redelijk te verkrijgen als imitatie dus geen probleem.
Bij de cabrio is alles rot of gaar en dus heb ik ook geen oorspronkelijke vorm om na te maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/01-05-06018.jpg

hoewel het er roestig uitziet en er toch ook gaten in zitten valt het me niet tegen en is er zeker wat van te maken. Deze karmann heeft in ieder geval geen schade gehad.

MMgolfnut1
16-08-2006, 20:07
Heb je al een beetje een beeld van de toekomst? Kleurstelling, velgen, interieur, etc..

jppiggen
16-08-2006, 22:02
tja de velgen welke onder de auto moeten komen
het eerste setje is 6J telefoonvelgen met porsche steek en de hoge ET waarde

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/15-12-05013.jpg

deze set heb ik compleet en is redelijk betaalbaar. De randen wil ik polijsten.

Dan heb ik ook nog op t verlanglijstje deep dish fuchsen 6J achter en 4,5 J voor. Zoals de meesten weten redelijk moeilijk verkrijgbaar. Ik heb nu inmiddels 3 stuks 6J weten te bemachtigen

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/15-12-05022.jpg

mocht er nog iemand 1tje hebben, ik hoor t graag. Ik zoek ook nog originele naafdopjes.

Het reservewiel is uiteraard een opblaasbare porsche band met 5,5J velg. Ook hier zoek ik een deep dish fuchs voor.

kleurstelling, eh iets origineels van 67, geen metallic en alles rondom in de lak
ik moet nog wel uitvissen welek onderlagen ik voor de bodem moet gebruiken tegen de steenslag

interieur, origineel iets maar kleur weet ik nog niet
nu heb ik zwart leer en das nog best netjes.

groet jp

vwcrewcab
17-08-2006, 18:12
Het gaat ineens nogal hard met je resto!!!

Wel gaaf dat er weer eens een mooi verslag van een Karmann gemaakt wordt.

Good luck!

jppiggen
18-08-2006, 17:50
Ik hoop binnenkort eens een weekje aan de auto te besteden
De andere bodem is al helemaal klaar

ik heb deze omgebouwd naar irs ophanging van een donor 1303
dat heeft me wel een tijdje gekost omdat ik het netjes wilde maken. Het is dus niet meer te zien dat dit is omgebouwd.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_8770.JPG

ik heb ook alle lasnaden opnieuw doorgelast en daarna glad afgeslepen.
uren werk maar wel super strak.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/budel2005053.jpg

doordat de helebodem in een mal hangt is vervorming bijna onmogelijk. Het ronddraaien maakt het werk een heel stuk makkelijker.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/budel2005057.jpg

Na 2 jaar zoeken naar originele bodemplaten heb ik de hoop opgegeven. Al heb ik in die tijd wel heel veel stukken verzameld.
Dus toch maar de imitatie platen besteld. Per plaat ca 3 avonden laswerk om ze echt netjes te maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/24-12-05022.jpg

OOk de vooras onderhanden genomen. Geen imitatie of puma muik, gewoon een originele as. OOk deze volledig doorgelast en aan de onderzijde rvs slijtplaten gemaakt. Het enige wat nog moet gebeuren is de as verstelbaar maken. Daar heb ik al een paar handige tools voor gemaakt toen ik onze kever op de grond heb gelegd.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/24-12-05025.jpg

Het elektrisch of pneumatisch verstelbaar maken ben ik nog aan het uitvissen.

Zijn er op volksforum nog meer karmann ghia fans of is t ook hier rustig.

groet j-p

vwcrewcab
18-08-2006, 18:57
Erg goed idee van die slijtplaten!

Wellicht dat het hier aanzienlijk rustiger is, want de auto's zijn zeldsamer dus de eigenaren ook!

pbaptist
18-08-2006, 19:10
Ze zijn er wel, maar het blijft rustig met de Karmann-ghia fans.

Je pakt de resto zeer grondig aan. Perfect
Twee maandjes terug heb ik mijn derde KG gekocht (58 cabrio). Hij staat nu nog steeds bij de vorige eigenaar en is volledig verroest (maak alleen oppervlakkig). Ik hoop er in oktober aan te gaan beginnen en zal zullen ook wel wat foto's in dit forum volgen

Groeten

Patrick
www.karmann-ghia.nl

jppiggen
20-08-2006, 12:16
een 58-er cabrio das wel erg zeldzaam
ben benieuwd hoe die auto erbij staat; pictures!!
dat vraagt om een resto-topicje

Hoe kom jij aan je plaatwerk of haal je alles bij de bekende handelaren?

hoe kom je aan zo'n auto trouwens, via de kg club ofzo? Ik ben behoorlijk lang op zoek geweest naar een resto-cabrio en heb er weinig gevonden.
Zeker een low-light ben ik niet tegengekomen.
veel succes met je project

groet jp

volksfahrer.nl
20-08-2006, 13:05
Mooi werk allemaal!
Als je de karmann echt op de grond wil leggen
is het mischien raadzaam ook eens te denken aan
het versmallen van de as...
Een Karmann heeft aardig wat ruimte in de schermen maar
als je echt héél laag wilt houdt het een keer op.

pbaptist
20-08-2006, 20:18
een 58-er cabrio das wel erg zeldzaam
ben benieuwd hoe die auto erbij staat; pictures!!
dat vraagt om een resto-topicje

Hoe kom jij aan je plaatwerk of haal je alles bij de bekende handelaren?

hoe kom je aan zo'n auto trouwens, via de kg club ofzo? Ik ben behoorlijk lang op zoek geweest naar een resto-cabrio en heb er weinig gevonden.
Zeker een low-light ben ik niet tegengekomen.
veel succes met je project

groet jp

Een lowlight cabrio wordt wereldwijd maar een paar keer per jaar te koop aangeboden en is inderdaad zeer zeldzaam.

Deze auto is mij aangeboden. De vorige eigenaar heeft mij ongeveer twee jaar geleden via mijn website benaderd of ik nog niet iemand wist die een lowlight cabrio zocht. In eerste instantie was ik zelf niet geintesseerd, en heb foto's van de auto aan een paar vrienden laten zien. Die waren toen ook niet op zoek naar zoiets. Ik heb daarna wel altijd het telefoonnummer van die man bewaard en elk half jaar contact gehad.

Het laatste half jaar werd mijn wens om een lowlight te bezitten steeds groter en twee maanden terug ben ik voor het eerst wezen kijken. De auto was verrassend genoeg erg hard en er zat een compleet gerestaureerd bodenplaat en andere onderdelen bij. Tevens staat de auto nu op een chassisnummer uit Feb 56, wat ouder is dan de tot nu toe (voor zover mij bekend) oudste KG van NL.

Het mooie van de auto is dat er bijna niet aan gelast hoeft te worden. Het voornaamste is dat de beplating van de motorruimte vervangen dient te worden, aangezien dit van een later type is met daarop een luchtfiltersteun. Het laswerk zal door Henny (http://www.hbvankranen.nl/) uitgevoerd worden en is daarmee in goede handen.

De ontbrekende onderdelen haal ik via E-bay of via de bekende handelaren. Ik heb links naar de meeste van deze handelaren al op mijn site gezet, maar zal het binnenkort bijwerken met wat extra links naar voornamelijk Amerikaanse onderdelen leveranciers (veelal repro).

Bijgaand een foto van de huidige staat van de auto. Links aan de zijkand zie je het extra reeds gerestaureerde chassis,
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/284086.jpg

MVG
Patrick
www.karmann-ghia.nl (http://www.karmann-ghia.nl)

jppiggen
22-08-2006, 18:42
betreft het verlagen, ik wil m eerst toch op de wielen hebben en de as verstelbaar hebben om te kijken of ik mn as nog ga versmallen. De auto wordt eerst volledig opgebouwd voordat deze gedemonteerd wordt en gespoten.
Toch wil ik het uiterlijk van de auto origineel laten, terwijl de techniek verbeterd wordt.

weet iemand waar dit gat in de voorsectie voor is:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/18-06-06039.jpg
er zit net uit het midden een extra gat. Ik heb dit nog nooit gezien bij een KG?
iemand enig idee?

die 58-er staat er nog netjes bij zeg, maar ik ben toch benieuwd naar wat je tegen gaat komen. Ben wel benieuwd naar de rest van de auto en natuurlijk de restauratie. Ik dacht dat mijn balken nog aardig waren. Nu blijkt het 4 dubbel plaatwerk te zijn verstevigd met een of andere kokerbalk.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_0975.jpg

heb meteen maar de voorkant van de achterkant gescheiden. De voorkant komt op het nieuwe chassis.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_0976.jpg

binnenkort meer want ik heb een nieuwe donor auto gekocht.

groet j-p

pbaptist
23-08-2006, 18:48
Beste JP,

Je voorkant is voor een Karmann-Ghia van modeljaar 64 t/m 67 (ofwel t/m chassisnr 147 999 000)

Bijgaand een foto van mijn 64-er
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/6/CIMG4488.JPGhttp://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/6/CIMG4489.JPG

Het ruiterwisservloeistoftankje zit geklempt in de twee kleine gaten onder en 1 gat aan de bovenkant. Aan de rechterkant zit het tankje voor het enkelvoudig remsysteem.

Jouw auto is van modeljaar 68 en daarmee heb je een dubbelzijdig remsysteem waarbij het remvloeistof tankje onder het deshboard zit bevestigd. Je ruitenwisser vloeistoftankje zit aan de voorkant net onder de motorklep bevestigd

Patrick

jppiggen
24-08-2006, 19:33
Bedankt Patrick. Ik was al een tijdje op zoek naar de juiste info over het plaatwerk. Dat betekent dus dichtlassen die hap.

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe donor gekocht :

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_0981.jpg
Een 944 Type 2 uit 1986.

Eerst maar even proberen of dat een beetje rijd zo'n ding en vooral of de remmen een beetje werken. Achterwielaandijving op een nat weiland is geen echt succes. Al blijft driften toch wel erg stoer en vermakelijk. :rock: :rock: De deuken zaten er al in anders was t natuurlijk geen donorauto.

De bedoeling is dat het remsysteem over gezet gaat worden op de karmann ghia. Hoewel ik de voorremmen al heb en ook al aangepast is een extra setje niet verkeerd.

De overige delen gaan in de verkoop. De klinken met porsche inscriptie zijn al gereserveerd voor de golf 1 cabrio van mn broer. Althans als ie meehelpt met de afbraak van de auto.

groet j-p

Arno
31-08-2006, 20:24
Beste jp

Wat een ontzettend leuk project heb je, en je hebt er daar genoeg ruimte om de diverse donor auto's op te kunnen slaan.
Ik wens je veel succes verder, en ik blijf deze topic in de gaten houden:)

lowghia
03-09-2006, 11:51
weet je al wat meer over wat voor motor je gaat gebruiken?

jppiggen
03-09-2006, 11:52
wat betreft de donors, helaas is er ook iemand die het wat minder vindt dat we alles volzetten. Heeft ie mooi pech

de porsche ligt al uit elkaar voor een groot gedeelte

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/28-07-06018.jpg

dit is mn broer op rooftocht naar t interieur en de klinkjes
op de achtergrond zijn cabrio 79 project.

De nieuwe bodem weer teruggezet voor de wederopbouw van de auto.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/28-07-06017.jpg

zodra de porsche gesloopt is :stupidme: en ik mn geld eruit heb, als dat lukt, ga ik nieuwe dorpels aanschaffen en begint de echte opbouw

groeten jp

Mychatype3
04-09-2006, 12:44
He JP,

Goed bezig! nog veel werk maar dat gaat wel goed komen :rock:
Suc 6
groet mycha

jppiggen
04-09-2006, 22:08
hey mycha,

loopt je ponton inmiddels weer een beetje? Lag t aan de nokkenas of toch iets anders? Op zich klonk t wel lekker dat blokkie jammer dat t niet helemaal goed liep.
Mocht je nog een keer een deepdish fuchsje weten of in de aanbieding hebben dan hoor ik t graag.
Je nieuwe fastback is netjes hoor, ik heb m al een paar keer gezien op meetings en natuurlijk mooie velgjes

groeten j-p

Mychatype3
05-09-2006, 11:23
hey mycha,

loopt je ponton inmiddels weer een beetje? Lag t aan de nokkenas of toch iets anders? Op zich klonk t wel lekker dat blokkie jammer dat t niet helemaal goed liep.
Mocht je nog een keer een deepdish fuchsje weten of in de aanbieding hebben dan hoor ik t graag.
Je nieuwe fastback is netjes hoor, ik heb m al een paar keer gezien op meetings en natuurlijk mooie velgjes

groeten j-p

Hello,

Ik heb het blok er vorige week uitgehaald, was het helemaal beu :chair:
Nokkenas in combinatie met de compressie was niet goed. Gaaan we deze winter aanpassen zodat ik weer helemaal klaar ben voor 2007 :tongue:
Als ik een fuchsie weet hoor je he :)
Ja leuke fasty he....is van mijn vriendin, fuchsen zijn van flat4.
Suc6 met je resto.
Greetz mycha

jppiggen
07-09-2006, 18:30
en dan volgend jaar sprinten met die ponton
kun je je line-lock eindelijk eens gebruiken voor een mooie burn-out

heb eigenlijk nog de volgende plaatwerk vragen

heb ik de kokerbalken nodig van voor 67 of van na 67
ik denk zelf dat t de balken zijn van voor 67, dus de rondere?

zijn de deuren van een coupe gelijk aan de deuren van een cabrio
Heb namelijk een paar keiharde deuren van een coupe staan.
helaas wel met de oude klink maar das makkelijk te vermaken

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/15-12-05020.jpg

als iemand t weet hoor ik t graag

groeten jp

Fahrvergnugen
24-09-2006, 10:51
weet iemand waar dit gat in de voorsectie voor is:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/18-06-06039.jpg
er zit net uit het midden een extra gat. Ik heb dit nog nooit gezien bij een KG?
iemand enig idee?

mss is dit iets?
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=21462

Gr,
Paul.

jppiggen
25-09-2006, 21:44
thanx voor de tip maar aangezien ik maar 90,-- betaald heb voor mijn deel ga ik gewoon een avondje lassen en slijpen.
Op het zomerfestijn heb ik ze ook zien liggen maar de kwaliteit van het deel dat ik heb is echt 100% dus vandaar.

als er nog meer plaatwerk tips zijn hoor ik ze graag

groet

j-p

pbaptist
27-09-2006, 23:06
en dan volgend jaar sprinten met die ponton
kun je je line-lock eindelijk eens gebruiken voor een mooie burn-out

heb eigenlijk nog de volgende plaatwerk vragen

heb ik de kokerbalken nodig van voor 67 of van na 67
ik denk zelf dat t de balken zijn van voor 67, dus de rondere?

zijn de deuren van een coupe gelijk aan de deuren van een cabrio
Heb namelijk een paar keiharde deuren van een coupe staan.
helaas wel met de oude klink maar das makkelijk te vermaken

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/15-12-05020.jpg

als iemand t weet hoor ik t graag

groeten jp

Ha die JP,

Even wat info over de deuren.
De deuren lijken wel allemaal hetzelfde, echter er zijn vele verschillende. Het verschil tussen coupe en cabrio zit hem niet in de deur, maar in het glas. Het glas van de cabrio is aan de bovenkant afgerond en het glas van de coupe is meer hoekiger.

De verschillende deuren:
1955-1959 De deur van de lowlights (t/m chassis 2395180) zijn op vele punten anders dan de latere deuren. (bv ze hebben een "deuruithouder" boven de scharnier en niet door de scharnier heen, tevens hebben deze een andere vorm voor het raam.

modeljaar 60 t/m 63 heeft nog het eerste type deurgrepen, deurvanger en raammechanisme, maar ander vorm van het glas en met de deuruithouders door het scharnier heen.

modeljaar 64 t/m 66 heeft het 2de type deurgrepen, slot en deurvangers

Modeljaar 67 heeft een eenmalige deur. (weet niet precies de details)

Modeljaar 68 t/m 71 3de type deurgrepen, deurvangers en ander raammechanisme. Voor de deuren uit 1971 heb je maar 2 anti-rattle rubbers per deur nodig i.p.v. 7 voor de eerdere deuren.

modeljaar 72 t/m 74 heeft een andere chromen strip aan de bovenkant en is de sleuf ook 1 cm breeder geworden. Door de bredere sierlijsten zijn deze deuren zijn niet te gebruiken voor eerdere jaren.

jppiggen
06-10-2006, 10:16
He patrick bedankt voor je antwoord, wellicht ok goed om op je eigen site te zetten deze info. Ik denk dat iedere karmann bezitter zich afvraagt hoe het met alle losse delen zit. Ook wat betreft de achterklep en voorklep natuurlijk.

Voor mij betekend dit dus dat ik de klink om moet lassen, deurvangers en het raamwerk om moet zetten. Ik kan dus wel gebruik maken van de modeljaar 64 t/m 66 deuren. Das mooi want dan heb ik een harde basis en ik heb er niet super veel voor betaald.

maar patrick, wanneer begin je een topic over je 58-er of blijft dat aan de kg club voorbehouden?

De volgende stap word het aanschaffen van nieuwe kokers. Via thesamba.com heb ik een paar adressen gevonden voor 2e hands 67-er kokerbalken. Iemand ervaring met zoiets of gewoon nieuwe imitatie na 86-er balken erin?

groeten j-p

lowghia
08-10-2006, 19:01
Ik was laatst even op bezoek bij Rottiné die had een type 1 deur in een 66er cabrio gezet past perfect alleen het stangetje van de deuropener gaat achter het blik langs. bij type 2 deuren zit daar een kleine uitsparing voor.

jppiggen
08-02-2007, 12:53
tijd voor een korte update
Helaas heb door de verbouwing van mn huis weinig tijd om te posten en te sleutelen aan de karmann.
Dat geeft me wel mooi de tijd om over wat dingen na te denken

iemand ervaring met dit systeem? lijkt me makkelijk te maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/Picture20026202.jpg

ook voor de voorras lijkt me zoiets wel interessant
denk dat ik een demo-asje ga maken om te proberen of t werkt
nou weet ik dat een auto van voor 70 geen schokbrekers hoeft te hebben maar lijkt me voor t rijcomfort iets minder?
Ik meen dat deze as van voor 65 is zeg maar , maar zoiets moet ook te maken zijn voor een nieuwer type vooras

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/Picture-014.jpg

groeten j-p

Bussie komt zo
08-02-2007, 13:36
Hoi J-P

Ik heb hier een klein beetje ervaring in.
Heb een oud type airride as gemaakt,maar nieuw type is niet zoveel verschil.
http://www.volksprojects.nl/kubel/airridevooras4.jpg

erg moeilijk is het inderdaad niet.
alleen de vooras kan wat problemen opleveren maar het is allemaal te overzien.

jppiggen
08-02-2007, 18:45
hey edwin

ik heb je project gevolgd maar vroeg me af of je niet in de problemen komt met het stuurhuis en de stuurstangen
Ik ben ook eens aan het meten geweest met balgen maar dat paste niet helemaal. Rechts kom je er nog wel mee weg maar links wil niet zo lukken ( bestuurderskant.

deze opstelling heb ik ook ergens gepikt

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/45126.jpg

alleen jammer van dat gat in de bandenbak
Ik zit ook te denken om de luchtbalgen plat te leggen en onder de tank een uitsparing te maken. Daarna met een overbrenging zorgen dat t werkt.
Onder de tank heeft t voordeel dat je niets ziet en een reserve tank wil ik er wel aan wagen.
Als t bij jou lukt moet t bij mij ok lukken

groeten j-p

Bussie komt zo
09-02-2007, 10:45
Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen.
Bv een Empi stuurhuis.
http://www.empius.com/2006_catalog/images/239.gif (http://)
http://www.empius.com/2006_catalog/images/240.gif (http://)
Stuurhuisjes zijn iets van 280euro
Maar heb de originele erin zitten en die sluit ik aan met kniestukjes zoals op de eerste pagina van de link.

Zal van de week wel even een foto maken.

tjoep
09-02-2007, 11:58
BKZ, ik ben heel benieuwd naar wat er op die linkjes staat, maar ze verwijzen nergens naartoe.

Bussie komt zo
09-02-2007, 13:56
Hmm krijg ze niet werkend.
Even kopieren en plakken in de adresbalk dan doen ze het wel.

jppiggen
11-02-2007, 20:01
even een plaatwerk vraag
weet iemand of dit schutbord gelijk is aan dat van de auto nu
dit komt van paruzzi?

product nummer : 823
Schutbord (compleet)
T1 12/13/1500
T14
VW nummer: 113 805 415 F

Compleet schutbord

Als de benzinetank is verwijderd, dan zie je het schutbord zitten (bij de 1302 en 1303 alleen vanaf de onderzijde zichtbaar). Vooral aan de uiteinden van de kokerbalken is dit deel snel doorgeroest. Dit schutbord is compleet verkrijgbaar, voorzien van een buiten- en binnen deel en valt tussen de twee kokerbalken en achter de pedalen. Bij het 1302 en 1303 schutbord moet je de steun waarmee de carrosserie aan het chassis wordt vastgezet overzetten, deze is niet gemonteerd aan het nieuwe exemplaar.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/823.gif


ik zal ook wat foto's van de auto nu plaatsen

groeten j-p

vwcrewcab
11-02-2007, 20:53
Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen.
Bv een Empi stuurhuis.
http://www.empius.com/2006_catalog/images/239.gif
http://www.empius.com/2006_catalog/images/240.gif
Stuurhuisjes zijn iets van 280euro
Maar heb de originele erin zitten en die sluit ik aan met kniestukjes zoals op de eerste pagina van de link.

Zal van de week wel even een foto maken.


A.U.B.

URL in IMG veranderen :thumbup:

jppiggen
12-02-2007, 19:18
Iemand een origineel donor schutbord in de aanbieding?
lijkt erop dat de paruzzi imi toch afwijkt van het originele
Aangezien ik een nette auto wil bouwen zoek ik dus een originele

Heb zelf nog een 70er spaarkever donor maar daar zit dus een ander type in

graag jullie reacties

m.v.g.

j-p

lowghia
12-02-2007, 20:32
meschien heeft Fred Sijm iets voor je liggen en anders:http://www.karmann-ghia-parts.de/

jppiggen
13-02-2007, 12:46
ik zoek gewoon een paneeltje van een kevertje
is namelijk precies hetzelfde

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_1755.JPG

als ik de prijzen van genoemde handelaar zie dan krijg ik al rillingen
das geen hobby meer

dus iemand iets in de aanbieding van een donortje of tips voor goede imitatie?

groeten j-p

jppiggen
15-03-2007, 23:08
weer eens tijd voor een update

ben nog steeds bezig met de airride maar op een laag pitje
wel heb ik al een donor as welke ik ga gebruiken en heb ik speciale hele korte schokbrekers gekregen van mn pa. Met deze schokbrekers kunnen de luchtbalgen onder de schokbreker toren zitten.

Na lang e-mailen heb ik een hele berg Karmann ghia en kever spullen aangeschaft. Het verhaal hiervan komt in de keverwereld, tja ik heb zo mn connecties. Wat een bende!

hier alvast een voorproefje van wat ik aantrof

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/26-02-07003.jpg

een greep van wat heb ik allemaal gekocht heb,
NOS deur bestuurderskant, met de juiste klink
hele goede passagierskant deur ook met de juiste klink
complete kokerbalk beplating
luchtkanalen NOS van de voorschermen
deurstijl bestuurderskant NOS
etc etc

Dirk en David bedankt

Ben inmiddels begonnen met het stralen van het plaatwerk.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/11-03-07001.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/11-03-07002.jpg

dit wordt weer in een nieuwe laagje primer gezet

binnenkort meer over de resto, nu eerst naar de autosalon van Geneve

groeten j-p

Mikkla
16-03-2007, 11:38
Zo zo, ik heb mijzelf weer een half uurtje vermaakt.
Hartstikke mooi project.
Word lekker grondig aangepakt, ik hou hem in de gaten.

Succes!!


Mikkla

jppiggen
25-03-2007, 14:48
Word lekker grondig aangepakt!

Zeker weten, 100% en niks anders
alles maar dan ook alles wordt gedemonteerd en in orde gemaakt
Helaas heb ik wat tijd probleempjes en duurt t allemaal erg lang.

Toch is het met name het zoeken van onderdelen dat me veel problemen geeft. Vandaar ook de nieuwe donor auto. Ik weet ook dat t zonde is maar soms moet je een economische keuze maken. Ik zoek ook nog steeds een origineel schutbord.

hier nog wat foto's

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/17-03-07010_81828.jpg

rechts hangt de NOS deurstijl waarvan hieronder het originele VAG label. Alleen al mooi om in te lijsten.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/17-03-07015.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/17-03-07011.jpg

wat plaatwerk voor de kokerbalken en tank vuller


http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/17-03-07013.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/17-03-07016.jpg

Dit zijn enkele NOS delen, met het ook vag stickertje er nog op.

Hieronder de extra korte schokbrekers
Zijn welliswaar gebruikt maar goed genoeg om te proberen voor de luchtvering set-up

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/17-03-07017.jpg

De laatset tijd veel bezig geweest in mn nieuwe huis dus vandaar dat t de afgelopen maanden wat stiller is geweest. Ook daar wilde ik een speciaal vw tintje aan geven en zodoende ben ik op zolder eens wat gaan rondneuzen. daar vond ik t kleppendeksel van de donor 944 en een paar kever drijfstangen van de kever van een maat van me.
Tezamen met een stuk plaat en glas heb ik er het volgende van gemaakt


http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/15-03-07012.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/15-03-07011.jpg

een echte eye-catcher als je binnenkomt!


groeten j-p

jppiggen
31-03-2007, 21:24
Vandaag toch weer een paar uurtjes bezig geweest.
Eerst even de 3 body's die er nu staan verplaatst zodat de 3e ( en de 1e die ik gekocht heb) weer van zolder kon. Deze body ga ik als basis gebruiken voor de auto omdat daar het binnenplaatwerk nog het meest hard van is.
De kokerbalken zijn ook hier gruis en roest, dus maar meteen verwijderd.
al het buitenplaatwerk gaat eraf en dat betekent dus heel veel puntlasjes uitboren.
De voorsectie van deze body is al eerder gedemnteerd en de binnenschermen zullen gebrukt gaan worden. Wel zal ik proberen om het plaatwerk aan te passen naar model 68 omdat hier en daar er toch verschil is.

dit is een foto an de achtersectie zoals die er nu bijstaat. Voor karmann ghia begrippen is deze nog redelijk hard. ofwel de witte body.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/31-03-07.jpg

zeker in vergelijking met de originele cabrio body, de rode body.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/01-05-06005.jpg

Wat ik met de roze body ga doen weet ik nog niet helemaal.


groeten j-p

D. Koppenens
02-04-2007, 22:04
:) Na al die tijd krijgt het plaatwerk toch nog een goede bestemming. :)

Tjaap
02-04-2007, 22:11
Wat ik met de roze body ga doen weet ik nog niet helemaal.


groeten j-p
ik zeg: bank voor de huiskamer :thumbup:

jppiggen
03-04-2007, 21:24
ik zeg: bank voor de huiskamer !!!
hoe ga ik dat uitleggen aan mijn vriendin??

ik zoek nog wel leuke speaker steunen

voorheen had ik kale onderblokken van een opeltje daarvoor, jawel 4 stuks 1200s. ik weet verkeerde merk maar wel leuk.

ik zit nu te denken aan iets met wieldoppen en zuigers?

Na al die tijd krijgt het plaatwerk toch nog een goede bestemming.

je weet t david, als je in de buurt bent dan kom maar een keer langs, dat geld natuurlijk ook voor Dirk

Ik ben wel heeeeeel benieuwd naar het artikel in de keverwereld
nog 2 weekjes wachten

groeten j-p

D. Koppenens
03-04-2007, 22:35
je weet t david, als je in de buurt bent dan kom maar een keer langs, dat geld natuurlijk ook voor Dirk

Ik ben wel heeeeeel benieuwd naar het artikel in de keverwereld
nog 2 weekjes wachten

groeten j-p

Ga ik ook zeker een keer doen. Liefst samen met Dirk, maarja druk baasje he.

Ik ben ook zeer benieuwd naar het verhaal :)

D. Koppenens
14-04-2007, 18:37
Lache, dat stukkie

Samurai
23-05-2007, 19:01
Nog update's ??

Mooi topic

jppiggen
23-05-2007, 20:45
ja ik weet dat t tijd is voor wat nieuws maar ik ben nu bezig om het logo voor budel 2007 nog even in elkaar te zetten. Das behoorlijk wat werk maar wel leuk als straks half Budel in je shirt rondloopt.
We moeten ze ook nog laten drukken en we hebben nog maar 3 weken dus t wordt weer spannend.

Ik ben nog wel bezig met de Karmann want het las en slijpwerk aan de body is begonnen. oei oei wat een werk.

ik zal zaterdag weer ens wat foto's schieten

groeten j-p

Samurai
26-05-2007, 17:36
Ok gaaf ... ik hou het in de gaten!

jppiggen
01-06-2007, 19:00
tijd voor een korte update

de auto is inmiddels verplaatst naar een ander plekkie in onze werkplaats
nu heb ik eindelijk voldoende plaats om lekker te kunnen werken en zal de bodem niet meer gebruikt worden als werkbank en opslagplaats voor van alles en nog wat. Op de plaats waar hij stond zal onze nieuwe compact diesel tractorpuller gebouwd gaan worden.

Ook meteen een kast neergezet voor alle nieuwe plaatwerkdelen en overige en alle andere zooi in de opslag gedaan.

Ik ben begonnen met het binnenwerk van de achterzijde en ga eerst nieuwe ophangpunten inlassen.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/01-06-07009.jpg

Vervolgens denk je origineel plaatwerk dat past er zo in? maar nee hoor dat ging dus niet door. dus kloppen, slijpen en bijwerken geblazen.

uiteindelijk na veel passen en meten heb ik de pasvorm gereed en zit de linker zijde op zijn plaats

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/01-06-07010.jpg

voordat ik het erin ga lassen doe ik eerst nog even de onderliggende randjes stralen zodat daar npooit geen roest meer ontstaat.

volgende week netjes aflassen en afslijpen en dan op naar de rechterkant

tot zover deze korte update

op naar BUDEL 007

groeten

RubenD
02-06-2007, 01:08
Vervolgens denk je origineel plaatwerk dat past er zo in? maar nee hoor dat ging dus niet door. dus kloppen, slijpen en bijwerken geblazen.

Iedereen loopt altijd af te geven op replica plaatwerk maar dat is echt niks slechter als origineel plaatwerk. Je zit alleen met de tolleranties...
Maar dat merkte je zelf ook al!

Maar goed bezig, lekker om weer bezig te zijn of niet?

jppiggen
05-06-2007, 16:22
idd lekker om weer bezig te zijn maar tijd wordt zo schaars dat ik echt ander dingen moet gaan cancellen.
zoals al eerder verteld doen we ook aan tractorpulling en das ook erg leuk

We bouwen nu een nieuwe tractor met een tdi blok erin, dat zwaar wordt gemodificeerd.
Mijn broer is daar voornamelijk mee bezig, ik doe wat ontwerp en research werk. Hij heeft zelfs zijn golf cabrio 79 project aan de kant geschoven

http://www.mttc.nl/

maar betreft het plaatwerk heb ik ook imitatiestukken liggen
de originele replica's voelen wel beter aan en lijken qua vorm wat netter te zijn

Ik hoop op budel nog wat onderdeeltjes te kunnen scoren
eigenlijk wilde ik nog wat gaan verkopen op de hobbymarkt maar dat zit er niet in.
Ik organiseer namelij ook de kcn clubshop stand en dat kost nogal veel tijd.

m.v.g. j-p

ANARCHY
25-06-2007, 17:08
Damn Nice aant worde presies :)

jppiggen
11-10-2007, 20:26
Zo das weer een tijdje geleden, maar niet helemaal stilgezeten

Op Budel een voorscherm gescoord dat er redelijk uitziet, scheelt weer wat werk. Ook nog een voorklep daarbij zonder werk, op een deukje na. Deze is al gestraald en in de primer gezet. Wonder boven wonder nog voor redelijke prijzen aangekomen van een vriendelijke Duitser. De rest heb ik laten staan vanwege overmoedige vraagprijzen. $$$$$
Daarnaast zijn er zoveel Budel 007 shirts verkocht dat ikzelf nauwelijks uit de clubstand kon komen. Ook nog even 120 nieuwe leden ingeschreven voor de KCN. Best druk dus, maar gelukkig niet in mn eentje.

Vervolgens heb ik de prachtige roze donor body van Dirk in stukken gehakt met een ciprozaag. Tering het lijkt wel boter met zo'n ding

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2470.JPG

Dat was m dan in 1 stuk voor de laatste keer. Toch nog best hard dat ding.
Zeker beter dan de cabrio.

Ben inmiddels begonnen aan de achterzijde. Daar heb ik 1 ophangpunt al helemaal ingelast en netjes afgeslepen. Eerst gepuntlast en toen toch maar doorgelast voor de stevigheid. Opletten met warmte inbreng natuurlijk.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2529.JPG

Aan de bovenzijde bleek de rand ook aan vervanging toe. Eerst verwijderd, de hoekjes opgeknapt en vervolgens een nieuwe rand gezet.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2466.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2467.JPG

De rand heb ik met de hand rond geklopt in de juiste vorm, vervolgens alles netjes gestraald en gecoat en daarna gelast.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2468.JPG

Zo is t weer beter dan nieuw en zoals t hoort.

Nu is de wielkuip aan de beurt.
Even nog een nieuwe set plaatwerkklemmen aangeschaft want met die ouwe zooi schiet t niet op. Wel alles netjes opruimen anders gaan er 2 andere werkplaatsbewoners mee vandoor en loop ik vervolgens weer uren te zoeken.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2530.JPG

Ook nog wat plaatjes zelf gemaakt, in de originele vorm natuurlijk maar dan met beter materiaal.

Helaas nog steeds geen origineel schutbord kunnen vinden, dus ook maar zelf maken ooit als ik de tijd vind....

Zo dat is t wel weer zon beetje, zaterdag gaan we weer verder.

En tussendoor nog even tractorpuller bouwen, althans mn broer en vader.
wel met vw tdi techniek als basis

http://picasaweb.google.com/franklinpiggen/OldRedInterceptor

groeten j-p

jppiggen
13-10-2007, 20:34
zo weer een dagje lekker geklust in de schuur.
nee niet gelast maar gezaagd, hout welteverstaan.

Omdat ik geen goede vorm heb voor de wielkuipen heb ik een mdf mal gemaakt met het ene goede achterscherm dat ik heb.
Blijkt dus dat alle ander schermen voor geen stuiver kloppen qua radius

Ook meteen even hufterproof gemerkt

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2539.JPG

netjes gezaagd en vloeiend rond gemaakt. Daarna de andere zijde van de mal gemaakt. Hiermee kan ik de randen maken. Even met de hand kloppen.
Zo weet ik ook zeker dat links en rechts straks identiek zijn.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2535.JPG

vervolgens passen om te zien of het aansluit met de rest.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2538.JPG

En zo staat het geheel er nu bij

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2531.JPG

Daarna heb k samen met mn broer een nieuwe ride opgehaald uit belgie.
Golf 1 GX diesel 83

wellicht dat hij nog een topicje start hierover

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/IMG_2537.JPG

en dat was weer een hele zaterdag Volkswagens.

groeten j-p

LaurensM
23-10-2007, 17:56
Leuk project! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ik heb zelf ook een Karmann Ghia (59 Lowlight) en ben ook van plan airride te plaatsen dus ik lees rustig mee...

jppiggen
24-10-2007, 09:50
Zoals het er nu naar uitziet laat ik het airride gebeuren even rusten
Ik heb daar wel goede ideen over maar ik moet me eerst maar eens concentreren op t laswerk, dat is voorlopig al genoeg werk.
Ik heb ook ideen voor een elektrisch hoogte syteem aan de voorzijde

maar post eens foto's van je lowlight? waar haal jij je plaatwerk?

groeten j-p

jppiggen
09-11-2007, 23:24
zo morgen is t weer klussen geblazen

dit is vorige week allemaal al gedaan

Wielrand aflassen en afslijpen en klaar:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/04-11-07002.jpg

voorzichtig begonnen aan de accuplaat.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/04-11-07003.jpg

Iemand een close -up foto van een 68er accuplaat??
deze is van een 72-er en volgens mij anders. Is toch roestig dus vernieuwen maar.

Nu wacht de andere wielrand met dezelfde symptomen

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/04-11-07004.jpg

hopelijk gaat dat al wat sneller nu ik de mal heb en weer wat oefening.

groeten j-p

jppiggen
22-12-2009, 23:32
zo even een kleine post voor een grote update

hier de link naar de foto's met korte toelichting

http://picasaweb.google.com/franklinpiggen/KarmannGhiaCabriolet1967#

m.v.g. J-P

jppiggen
22-03-2010, 19:55
Ik heb een probleempje met de montage van mijn versnellingsbak

Ik wil een AT bak monteren en om dat te laten passen moet ik het neusstuk (blauw) vervangen door een ander exemplaar (grijs blank). Dit ivm met het ophangrubber.
Nu heb ik al een ander neusstuk maar past dit niet helemaal? zal voor de hobbyisten wel een bekend probleem zijn.

Het lager steekt ongeveer 0,8mm uit en valt bij het originele neusstuk in een uitgefreest randje
Bij het andere neusstuk ontbreekt dit randje en is ook de totale uitsparing ongeveer 4mm kleiner

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/08-02-2010034.jpg


links het originele blauwe neusstuk, rechts het vervangende deel
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/08-02-2010037.jpg

Imand een tip of ik dit "ruim" mag wegfrezen of dat het precies pas gemaakt moet worden

groeten j-p

jppiggen
12-02-2011, 18:52
bijna een jaar geleden, dus tijd voor een update dacht ik zo

niet stilgezeten maar minder gedaan dan gehoopt

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/karmann25-05-10020.jpg

de auto is verhuisd en staat redelijk in elkaar qua plaatwerk. alles is nog wel los ivm het stralen.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/26-05-2010052.jpg

wielen geschuurd met 2000, nog niet gepolijst


http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/20-08-2010010.jpg

binnenkant gespoten van de velgen


http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/25-09-2010009.jpg

nieuwe stofkappen gemaakt voor de remmen naar eigen ontwerp

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/6/Karmann12-2-2011011.jpg

nog wat polijstwerk gedaan

m.v.g.

J-P

Tjaap
10-01-2015, 04:26
hier nog wat gebeurt?