View Full Version : Grootste radiateur in een Mk1?
Wie weet wat de grootste maat is of van welk type vw je de grootste radiateur kan gebruiken?
Ik heb nu gewoon de normale van een GTI, maar zag dat je nog een gaatje over heb, en een maatja van mij heeft een iets grotere die wel gemonteert zit in dat laatste gaatje (scheelt mischien 8cm)...
Of iemand een ander idee over een radiateur die beter is/werkt , want ik wil dat hij beter koelt zeker in de stad..
Henk_Pigo
01-02-2006, 19:05
Ik heb wel eens gehoord dat je een van een golf 2 TD kan nemen. Ik heb nog een in mijn opberghok staan, bij montage heb je aan beide kanten het laatste gat nodig.
golf mkII 16v
01-02-2006, 19:48
mk2 16v met airco is 675 breed koelgedeelte
OakgreenVR6
01-02-2006, 20:25
Scirocco 16V ? Breed en laag.
carbreaker de autosloper
01-02-2006, 20:32
nee die van de 1.6 td is de breedste en overal nieuw te koop ook bij ons
waren vroeger 175 gld dus nu ongeveer 80 euro heb ze al in geen jaren meer verkocht,,maar kan dr zeker in
golf mkII 16v
01-02-2006, 21:04
is ook 675X322X33 en kost nieuw 80 euro
De radiateur is vaak qua grootte ruim voldoende en worden temp. problemen meestal veroorzaakt door andere dingen.
Hierbij denken aan slechte thermostaat, temp. sensor koelventilator en temp. sensor koelwater voor cockpit.
ik heb er zelf een Radiateur inzitten van een Scirocco 16v en die is aardig groot...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OVXMJVMA
hier kan je het een beetje op zien hoe breed hij is...
msloarne
02-02-2006, 12:47
klopt een radiateur van een golf2 1.6td is een van de grootste ,heb ik ook in mijn golf1 td zitten ,kost nieuw ongeveer 75,- .
Ben je jaloers op mijn radiateur?? :P
Schaap&Bron in Joure heeft Golf2 GTD radiateurs voor net iets meer dan 50€ te koop.
http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Radiateur.JPG
Pedaalemmer
02-02-2006, 16:32
Geen maten van die golf 2 gtd radiator?
Hallo mensen,
golf gtd:
Radiateur Behr Service 80.00
Koelblok 675x322x33 Handbak - airco
misschien heb je hier iets aan ???
http://www.partsbase.nl/pbg/pbg.asp
Nu jullie het toch over radiateurs hebben voor in een golf 1, had ik de volgende vraag, voor degene die er iets van weet.
Welke radiateurs zijn er met eigen reservoir, maar dat wel groter dan de standaard golf 1 radiateur.
Dus eigenlijk ongeveer zo groot als die van een sirocco of golf2 16v, maar dan met eigen reservoir ???
Wie weet er iets ???
groetjes MK1 GTI
Volgens mij zijn die er niet, de grootste die ik weet met een eigen expansiereservoir is 480x320x42
ruuds fridolin
02-02-2006, 16:54
Kappen over laten persen op een grotere.
Als je zonder intercooler rijd zou ik hem gewoon op maat laten maken,
voor onder de slotplaat en dan een vin aan de voorkant monteren.
heb je lekker veel sleutel ruimte over. ;)
Heb dit ook gehad in mijn golf1 vr6.
Werkt perfect.
Radiateur laten maken icm platte vin voorop kost ook mooi wat knaken denk ik.
Radiateur met vuldop zou voor mij ook wel handig zijn, omdat mijn reservoir niet meer past op zijn originele plaats. Komt door de Wiechers veerpootbrug. Speciaal voor Golf1 16v, maar niet rekening gehouden met het reservoir volgens mij :tongue:
De radiateur is vaak qua grootte ruim voldoende en worden temp. problemen meestal veroorzaakt door andere dingen.
Hierbij denken aan slechte thermostaat, temp. sensor koelventilator en temp. sensor koelwater voor cockpit.
Dat wist ik al, maar omdat bij mij alles nieuw is en het een verre van origineel blok is, wil ik een zo groot mogelijke hebben , alle beetjes helpen.
Dus bedankt allemaal ik heb er dus 1 nodig van een TD, en die kan ik nieuw kopen..dat ga ik dus doen.
culle mk1
26-06-2008, 07:26
Hallo mensen,
golf gtd:
Radiateur Behr Service 80.00
Koelblok 675x322x33 Handbak - airco
misschien heb je hier iets aan ???
http://www.partsbase.nl/pbg/pbg.asp
Nu jullie het toch over radiateurs hebben voor in een golf 1, had ik de volgende vraag, voor degene die er iets van weet.
Welke radiateurs zijn er met eigen reservoir, maar dat wel groter dan de standaard golf 1 radiateur.
Dus eigenlijk ongeveer zo groot als die van een sirocco of golf2 16v, maar dan met eigen reservoir ???
Wie weet er iets ???
groetjes MK1 GTI
hier zit ik ook mee ik weet dat er op een golf1 ls er 1 zit met eigen reservoir maar zou deze genoeg koelen op een 16v blok
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.