PDA

View Full Version : roetmeting golf 2 GTD

bobby-digital
02-02-2006, 10:31
beste vw collega's

m'n daily G2 GTD moet binnekort gekeurd worden, nu komt er een aardige roetwolk uit als je flink gas geeft omdat we wat aan de pomp hebben zitten draaien.
Hij rijd er super door maar komt zo niet door de roetmeting denk ik.
als ik de tank met zonnebloemolie volmik heb ik de roetuitstoot volgens mij teruggebracht naar 0 of heel weinig, zouden ze daar een probleem van maken?? kan natuurlijk ook alles weer terugschroeven maar als dat niet hoeft liever niet natuurlijk

thnx maarten

Marco
02-02-2006, 22:23
Je kunt een diesel ALTIJD door de roetmeting krijgen, door wat je zelf min of meer al aangeeft de schroef van de hoeveelheid brandstof te verdraaien. Bij mij was het zo dat de pomp opgeschroeft was (schroef naar binnen) dus heb em voor de APK weer terug geschroefd (naar buiten) een centje pijn. Hij was voordat ie opgeschroeft was altijd dik in orde. Roetgetal van 1.0 terwijl je met een ongeblazen 2.5 mag hebben en met een turbo diesel een roetgetal van 3.0 Let wel even op je stationair toerental, dat je dat redelijk laag houd. Mijne stond net wat aan de hoge kant, liep volgens mij 1000 rpm en hij moet voor de meting terugvallen (van gas geven) naar tussen 900-950 geloof ik

bobby-digital
02-02-2006, 22:28
hmm moet het stationair nog ff bijstellen dus, draait nu rond 1100. zal hem maar terugschroeven dus net zo hendig

thnx

vw golf 1979
02-02-2006, 23:25
terug schroeven zal de enige manier zijn denk ik. en het is toch maar voor een paar uur. als je thuis komt gelijk weer opendraaien dat ding. doe ik altijd met de CO. OK tis benzine maar komt op hetzelfde neer he

Dennis@polo86c.nl
02-02-2006, 23:57
Psies, en dan weer lekker verder roeten... :chair:

Marco
03-02-2006, 00:15
Als je minder brandstof geeft gaat ie ook langzamer stationair lopen, dus daar kun je eerst wat mee experimenteren, als dat niet voldoende is kun je de aanslag van de gashevel nog terug draaien, als DAT nog niet genoeg is kun je zelfs de hele gashevel verzetten :)

Btw gewoon net zover terugschroeven totdat je bij het gas geven geen zwarte wolkjes meer ziet. Zal dan waarschijnlijk zeer belabbert lopen, maar daar moet je dan maar ff schijt aan hebben. Bij mij was het zo dat ik eerst weer moest wennen met weg rijden, sloeg zelfs af (ja een DIESEL :)) Stijn vertelde dat zijn diesel nog maar 90 liep naar de keuring :D:D

tnk2k
03-02-2006, 09:28
Ja dat merken ze volgens mij, als je rode diesel tankt merken ze dat ook. Hier nog tips om je roet uitstoot te verminderen:

http://www.abeelen-apk.nl/tips_roetmeting.htm

vw golf 1979
03-02-2006, 15:52
je mag hem niet te ver terug schroeven, daar durven ze ook voor afkeuren. heb het laatst voorgehad met een audi a4

hajee
03-02-2006, 15:56
auto moet minimaal 60 km/h kunnen halen.

sjampoo
03-02-2006, 16:23
Ja dat merken ze volgens mij, als je rode diesel tankt merken ze dat ook. Hier nog tips om je roet uitstoot te verminderen:

http://www.abeelen-apk.nl/tips_roetmeting.htm

En HOE gaan ze dan 'merken' dat je rode diesel tankt? Rode diesel is exact t zelfde als 'normale' diesel, alleen de prijs en kleur is anders.

Nog meer goede tips?

bobby-digital
03-02-2006, 17:27
je mag hem niet te ver terug schroeven, daar durven ze ook voor afkeuren. heb het laatst voorgehad met een audi a4

weet nog hoe die stond toen ik hem kocht, zal hem een stukje terugdraaien dat je er nog een beetje mee kan rijden

Marco
04-02-2006, 00:33
precies, zou kunnen idd vw golf 1979, als de acceleratietijd van je motor te lang is wordt ie ook afgekeurd. Dat is de tijd van stationair tot volgas, tijd hoe lang de motor er over doet om tot vol gas te accelereren

vwjopie
04-02-2006, 08:24
mijn broertje's (vwropie) GTD is pas geleden ook gekeurd...

dus ik vraag aan die gozer hoe ging de roetmeting oh niet gedaan...

ik zeg huh das toch nodig... nee zegt ie bij oudere auto's waarbij je ook het risico loopt dat ie in de soep loopt hoeft het niet perse meer...

dus ik zeg oh vaag dan...

hoe zit dit dan eigenlijk RDW man???

als dit klopt dan hoef jij toch ook geen roetmeting zeker bobby...

tnk2k
04-02-2006, 09:30
ja nog meer tips ja:

Rode diesel is helemaal niet hetzelfde als normale diesel want er zit namenlijk een rode kleurstof in die achterblijft in je auto.

http://64.233.179.104/search?q=cache:e9l9r3dD0JIJ:chemixtry.fuckhedz.com/index.php%3Fshowtopic%3D1103+rode+diesel+%2Bapk&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=10

En:
Een woordvoerder van de douane in Hasselt benadrukt dat wie eens rode diesel heeft getankt, nog lang vervuilde diesel heeft. «Zelfs na één tankbeurt met rode diesel worden er nog lang fracties teruggevonden in de brandstof. Vandaar dat bestuurders hun tank goed moeten laten schoonmaken. Anders lopen ze het risico alsnog, of voor een tweede keer gepakt te worden,» adviseert woordvoerder Luc Mas.

En HOE gaan ze dan 'merken' dat je rode diesel tankt? Rode diesel is exact t zelfde als 'normale' diesel, alleen de prijs en kleur is anders.

Nog meer goede tips?

Marco
05-02-2006, 15:01
mijn broertje's (vwropie) GTD is pas geleden ook gekeurd...

dus ik vraag aan die gozer hoe ging de roetmeting oh niet gedaan...

ik zeg huh das toch nodig... nee zegt ie bij oudere auto's waarbij je ook het risico loopt dat ie in de soep loopt hoeft het niet perse meer...

dus ik zeg oh vaag dan...

hoe zit dit dan eigenlijk RDW man???

als dit klopt dan hoef jij toch ook geen roetmeting zeker bobby...

??? Dat zou raar zijn, want juist de oudere diesels zijn vaak vervuilend. Nooit iets over gehoord in elk geval, mijne is in september no gewoon gemeten

vw golf 1979
05-02-2006, 21:16
heb ik ook nog nooit gehoord dat ze geen roetmeting zouden doen wegens een "oude" wagen. hier in de buurt zijn ze vh principe dat als je maar moet zien dat de wagen in orde is, dan kan hij niet in de soep draaien