PDA

View Full Version : Off topic verwijderen .. zeker in resto-topics !!

Gert
02-02-2006, 20:49
Ja waar zullen we eens beginnen ?
Tis al zo vaak gezegd : off topic blijft off topic en iedereen weet hoe Jan en alleman daarover denken ...
Persoonlijk ben ik ook niet heiliger dan de paus maar heb er geen moeite mee als mijn postcount daardoor naar beneden wordt bijgesteld : eigen schuld ongelijk is ook een bult .
Waar we als team extra op letten is off topic gezwets in de advertenties en in Resto-topics .
Ok er ontgaat ons wel eens wat maar dan moeten jullie maar betalend lid worden zodat ik hier de hele dag kan gaan zitten gummen van 8 tot 5 ;)
Precies : die kale gaat maar ergens anders werken voor zijn geld :D
Zo is het nou ook met die topics die vervuild worden : ver- of aankoop en resto topics zijn belangrijk voor de topicstarters . Zeker als die er ons nog eens op wijzen dat er allerlei off-topic instaat die het nog eens een stuk onoverzichtelijker maakt ...

Ik denk dat er nu een paar de vergelijking niet helemaal snappen ...
Denk je dan eens in dat de starter van een resto topic dat net zo denkt : wat hebben de aambeien van Jan ( die van de familie Alleman ) met de restauratie van mijn .... ( vul een VW of Audi of Skoda of .. in ) te maken ?

Laten we lief en verdraagzaam zijn voor elkaar : we snappen allemaal de simpele regeltjes en soms houden we ons daar niet aan .. En dan wordt er iemand "boos" en doet er wat aan .
Onthou dan dat we het doen om jullie te pesten en niet om het overzichtelijker te maken :chair: ;)

:hug: :hug: :hug: :hug:

classic-edition
02-02-2006, 21:15
Misschien zou je zelfs alle reacties, zowel positieve en negatieve moeten weggummen om zo een overzicht te houden zonder offtopic ertussen.Hiermee krijg je enkel een overzicht van een komplete resto van de eigenaar en topic starter.
Maar of iedereen dit kan waarderen ........????
Ik kan me juist voorstellen dat er mensen zijn die juist alle reacties willen zien en er wat mee kunnen.
Denk aan tips e.d.

Het blijft een moeilijke en eeuwige discussie tussen alle gebruikers en alle beheerders die het zaakje netjes en overzichtelijk willen houden.

Ik ben met je eens dat er geen msn achtige zaken in een verkoop of resto topic thuis horen.
En ja ook ik maak me hier wel eens schuldig aan :chair:net als ieder ander hier en heb er geen probleem mee als dit wordt verwijderd ;)

Verbeter de wereld en begin bij je zelf ! En heb respect voor elkaar !

AMEN :hug:

cabrio16v
02-02-2006, 21:28
Eigenlijk zou je een resto topic moeten starten met eraan gekoppeld een opmerkingen stukje...

dus los van het gehele resto gebeuren. (Eigenlijk kan de topic starter ook alles in z'n eerste post plakken... en zo een overzichtelijk geheel van de restauratie maken :wink:)

voor wat betrefd het offtopic gezwam ... het hoord er allemaal bij, en gewoon niet op reageren want dan sterft het langzaam maar cker uit .

keep up the good work resto-folks :cool:

ruuds fridolin
02-02-2006, 21:45
Dat was mijn plan dus ook.
Mijn eerste thread word steeds verlengt,
en we kijken wel hoe het uit pakt.

het zou mooi zijn als de laatste reacties,
steeds onder de begin thread kwamen te staan.
(dus dat ze er boven geplaatst worden inplaats van eronder)

maar dat is niet mogelijk met dit besturings programma.
:confused:

ruuds fridolin
02-02-2006, 22:12
Minder mensen die het bij houden is het gevolg.
Maar niet in zicht wil niet zeggen dat er niet gekeken word.
Je houd een groepje over die echt geintreseerd zijn.
en door de reacties komt het toch wel tot leven.
was ook maar een ideetje.
maar als je iets beters weet :rolleyes: PB

cabrio16v
02-02-2006, 22:54
Minder mensen die het bij houden is het gevolg.
Maar niet in zicht wil niet zeggen dat er niet gekeken word.
Je houd een groepje over die echt geintreseerd zijn.
en door de reacties komt het toch wel tot leven.
was ook maar een ideetje.
maar als je iets beters weet :rolleyes: PB

mijn idee... ;)

mensen die echt kijken ..zullen de goeie topic in hun 'favorieten' zetten en het blijven volgen...

mensen die niet kijken zijn waarschijnlijk dan de meer off topic-zwammers :rock:

*ik ben een stille genieter en lees gewoon fijn met de goeie topics mee ;) *

we'll see !

Christiaan
03-02-2006, 08:33
Mijn persoonlijke mening over resto topics is, als er off topic of ander gezwets bijstaat, en de topic starter heeft daar geen problemen mee, lekker laten staan. Komt de topic starter echter met het verzoek bij 1 van de mods op zijn topic op te schonen, dan halen we ff de bezem erdoor......

JK Le Mans
03-02-2006, 09:08
Mijn persoonlijke mening over resto topics is, als er off topic of ander gezwets bijstaat, en de topic starter heeft daar geen problemen mee, lekker laten staan. Komt de topic starter echter met het verzoek bij 1 van de mods op zijn topic op te schonen, dan halen we ff de bezem erdoor......

mee eens ! ik vind persoonlijk dat er wel een beetje geouwehoerd mag worden ,maar natuurlijk niet te he !

:hug:

volksaddiction
03-02-2006, 11:31
mee eens ! ik vind persoonlijk dat er wel een beetje geouwehoerd mag worden ,maar natuurlijk niet te he !

:hug:
En daar draait het nou om................
Wat is "een beetje" en wat is "te"
vind het zelf altijd wel leuk om positieve/negatieve reakties te lezen als je een update hebt gedaan.
als je puur en alleen wil laten zien hoe een restauratie verloopt zonder positieve en negatieve comment begin dan gewoon een eigen website.
Mijn VW181 en ovaal topic hebben beide ruim 350 replies, en daar zal vast wel het e.e.a. aan "off-topic" tussen staan :D

Gert
03-02-2006, 11:33
Ok : jij vindt het acceptabel en gelukkig maar ...
Maar soms kom je commentaar tegen waar de frustraties vanaf druipen of weet ik wat voor negatief slap gelul .. daar zit niemand op te wachten .
Positief slap gelul komt vaker leuker over zeg maar ;)

volksaddiction
03-02-2006, 11:49
Ok : jij vindt het acceptabel en gelukkig maar ...
Maar soms kom je commentaar tegen waar de frustraties vanaf druipen of weet ik wat voor negatief slap gelul .. daar zit niemand op te wachten .
Positief slappe lul komt vaker leuker over zeg maar ;)
Is zo, is zo ..........
Daarom ben ik het ook zeker met Christiaan eens:
"heeft de topic starter er geen problemen mee, lekker laten staan. Komt de topic starter met het verzoek zijn topic op te schonen, dan halen we ff de bezem erdoor......"

Is het probleem toch voor 99% opgelost ?

En anders blijf ik bij mijn 2e oplossing:
wil je helemaal geen comment, begin je eigen website en post hier alleen dat er een update is met de link erbij........
eind goed, al goed.

Gert
03-02-2006, 11:59
Zeikerd :D

volksaddiction
03-02-2006, 12:06
Zeikerd :D

http://elwoodn1.altervista.org/OFFTOPIC.jpg

Chris, doe er wat aan :)
Ben ik een x serieus (gebeurt idd niet vaak), is het nog niet goed ;)
Denk alleen aan het leed dat offtopic heet :hug:

Gert
03-02-2006, 12:14
Vinger in je r**t !!! :rock: :rock: :rock:

Edit : vergat een smiley :tongue:

ploon
03-02-2006, 12:22
Eigenlijk kan de topic starter ook alles in z'n eerste post plakken... en zo een overzichtelijk geheel van de restauratie maken
dat vind ik nou juist erg onhandig. dan blijf je zoeken waar in de thread de nieuwste foto's/updates staan

robertjan007
03-02-2006, 12:51
Zou het niet makkelijk zijn dat je als topic starter zijnde zelf de off-topic berichten kan verwijderen. Dus alleen in de topics die door jezelf zijn gestart. Scheelt jullie als volksforum zijnde een hoop werk en kan je ook niets meer missen.
Mischien is het software matig niet te doen maar goed ik ben ook een leek op dat gebied.
Groeten

Christiaan
03-02-2006, 13:54
Zou het niet makkelijk zijn dat je als topic starter zijnde zelf de off-topic berichten kan verwijderen. Dus alleen in de topics die door jezelf zijn gestart. Scheelt jullie als volksforum zijnde een hoop werk en kan je ook niets meer missen.
Mischien is het software matig niet te doen maar goed ik ben ook een leek op dat gebied.
Groeten

Naar mijn weten is dat niet mogelijk... waarschijnlijk zal Marcski hier technisch gezien een antwoord op kunnen geven.

Marcski
03-02-2006, 14:03
nee, dat is inderdaad niet mogelijk. Het hele rechtensysteem werkt op basis van gebruikersgroepen (gewone users, mods, admins, etc) en niet op basis van eigen threads.

Eigen posts kunnen verwijderd worden, maar posts van anderen dus niet door een gewone user.

Pedaalemmer
03-02-2006, 14:30
ook 1 van de redenen waarom we threadnames naderhand niet kunnen veranderen;)

Marcski
03-02-2006, 14:48
klopt, maar een pm-tje naar een mod doet wonderen ;)

stufenheckfahrer
03-02-2006, 17:58
Is het dan misschien mogelijk dat een threadstarter in het begin aangeeft dat hij een soort controle wil houden, hij alle posts eerst als een soort PM ontvangt, en deze dan als het ware zelf publiceert/laat publiceren.
Met andere woorden; de threadstarter heeft de controlemodus gekozen, ik reageer, en de threadstarter kan bepalen of mijn post terzake doet, en doorgang verlenen of niet.
Lijkt me voor de gezelligheid alleen bruikbaar in de resto, en verkoop topics.
Ik weet niet of zoiets softwarematig kan, en of zoiets gewenst is.

Greetz Ron

Marcski
03-02-2006, 18:07
dat zou veel werk kosten om te programmeren, plus dat het dan dagen zou kunnen duren eer er nieuwe posts bijkomen, als de topicstarter niet online is.
We willen er geen politiestaat van maken, als je bijvoorbeeld ziet hoe streng ze soms op vwvortex zijn..

robertjan007
03-02-2006, 18:49
Ok in ieder geval bedankt voor de uitleg! (of was dit ook off topic?)

golf mkII 16v
03-02-2006, 23:24
vind het afentoe wel leuk maar moet niet grof of kwetsend worden
als dat zo is gelijk schrappen die hap