Log in

View Full Version : verwarminsbuis onder bus vervangen

Vital
03-02-2006, 13:22
Blijkbaar werd mijn busje van het Belgische leger regelmatig verplaatst met een heftruck :eek: :eek: :eek: :mad: :mad: :mad: :chair: :woowoo:
Ik kreeg het in de mot toen ik zag dat de geribte buis onder de bus op 2 plaatsen (voledig) was plat gedrukt.
Ook op de balken waren op die zelfde plaatsen tekens te zien van onnodig geweld door de vorken van de heftruck.
Gelukig zonder veel schade.
Ik heb dan maar de geribte buis vervangen door een alluminium buis met een wand-dikte van 2.5 mm en precies de juist diameter.(toevallig gevonden bij een ijzer-afbraak handelaar. :rolleyes:
Toch denk ik dat die buis best kan geisoleerd worden.
Zou dit vroeger in het fabriek trouwens niet gedaan werden????? :confused:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/8/0/allubuis7.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/8/0/allubuis2.JPG

Martin '73
03-02-2006, 13:31
Blijkbaar werd mijn busje van het Belgische leger regelmatig verplaatst met een heftruck :eek: :eek: :eek: :mad: :mad: :mad: :chair: :woowoo:

Tja..het blijven Belgen..

Maar inderdaad zit er origineel isolatie omheen. Ik weet niet of en waar je dat kan kopen.

Groet, Martin

Vital
03-02-2006, 22:19
Heeft iamand foto's van de isolatie van de verwarmingsbuis??
Of weet iemand uit welke soort isolatie dit werd gemaakt???
Vital

ploon
04-02-2006, 13:11
kan je er niet gewoon een stuk glaswol mat omheen doen? (die kan je krijgen met aan 1 kant een aluminium/blik folie er op)

Bussie komt zo
04-02-2006, 15:57
Is het een spijlbus?
Glaswolmat is te dik denk ik. Origineel uit die tijd zal de oude isolatie wel asbest bevatten.Niet echt een aanrader om dat te gebruiken.
Misschien dat K&K nog wat hebben liggen.

Vital
04-02-2006, 20:18
Neen het is een 2tb van 1979 bestemd voor het leger.
Dus waarschijnlijk het goedkoopste van het goedkoopste zonder enige luxe.

Glaswol lijkt mij geen goede keuze omdat het nat wordt.
Vital

Area51
04-02-2006, 20:23
Neen het is een 2tb van 1979

Huh ??

Kheb twee jaar geleden een T2b panel gesloopt, en daar zat een kunstof buis onder.
En nee, dat was geen Gamma/Karwei PVC, maar voorzien van een orgineel VW onderdeelnummer.

Vital
04-02-2006, 20:36
Huh ??

Kheb twee jaar geleden een T2b panel gesloopt, en daar zat een kunstof buis onder.
En nee, dat was geen Gamma/Karwei PVC, maar voorzien van een orgineel VW onderdeelnummer.
En was deze geisoleerd?

Vital
06-02-2006, 08:19
Huh ??

Dit is mischien nog een idee.
Een plastieke buis er over heen die iets groter is ,een paar gaatjes er in en vol spuiten met isolatie schuim.
Moet lukken. Of niet???? :eek: :cool: :rolleyes: ;)

vwcrewcab
06-02-2006, 12:01
Is misschien best oplossing idd, maar het ziet er net zo mooi uit!!!

Moet het perséé geïsoleerd worden?

Vital
06-02-2006, 12:51
Is misschien best oplossing idd, maar het ziet er net zo mooi uit!!!

Moet het perséé geïsoleerd worden?

IK kan mij best voorstellen dat hier zeer veel warmte verloren gaat als het vriest.

Door wind gaat de temp. dalen, dus als je tegen 110km/uur rijdt bij -5°c, is isoleren geen overbodige luxe denk ik. :redface: :redface: :redface:
Vital

vwcrewcab
06-02-2006, 14:24
Das ook weer zo.