PDA

View Full Version : Olie temperatuur.

Dakloos
03-02-2006, 20:27
Hallo,

In mijn golfje 1 cabrio uit 91 met een 2H motor zit een olietemperatuurmeter in het dashboard (MFA).
Alleen als ik naar die positie ga geeft ie streepjes. Dus geen temperatuur. Op alle andere standen krijg ik wel info. Zoals verbruik en buitentemperatuur.
Welke sensor zou ik moeten vervangen wil ik de olietemperatuur af kunnen lezen. De sensor op de oliekoeler heb ik al vervangen.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt in ieder geval.

Tapestaartje
03-02-2006, 20:43
Golf 1 Cabrio uit '91?
Is dat geen type 2 dan....

Reaper Kustoms
03-02-2006, 20:44
wanneer geeft hij die streepjes? ik neem aan dat je weet dat hij bij koude motor altijd streepjes geeft; ik geloof onder 50 graden.

als je de sensor al vervangen hebt en hij doet het niet, dan zou ik de kabels van die sensors een doormeten met een ohm-/spanningsmeter; kun je kijken of kabels wel aangesloiten zijn cq of er een los contact is. is die sensor wel de juiste die je vervangen hebt? misschien is dat wel een sensor tbv computer ofzo. kweet dit niet zeker maar is maar een idee. doormeten zou ik in ieder geval ff testen.

het kan ook zijn dat je iets los zit aan de achterkant van je klokken, daar al eens aangedacht?

pirelli
04-02-2006, 00:14
Golf 1 Cabrio uit '91?
Is dat geen type 2 dan....

:rolleyes: je moet nog een hoop leren over de golf 1 maar dat maakt niet uit ;)

check deze site ff veel info over de golfjes ed.

http://www.doppel-wobber.de/

pirelli
04-02-2006, 00:16
Hallo,

In mijn golfje 1 cabrio uit 91 met een 2H motor zit een olietemperatuurmeter in het dashboard (MFA).
Alleen als ik naar die positie ga geeft ie streepjes. Dus geen temperatuur. Op alle andere standen krijg ik wel info. Zoals verbruik en buitentemperatuur.
Welke sensor zou ik moeten vervangen wil ik de olietemperatuur af kunnen lezen. De sensor op de oliekoeler heb ik al vervangen.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt in ieder geval.

Dennis we kijken er wel naar als ik je dash eruit heb liggen, isse wat makkelijker om je bedrading te checken, heb al een flauw vermoeden wat het zal zijn.

Dakloos
11-02-2006, 17:20
Bedankt voor de reacties.
Hoop dat we het kunnen vinden Alvin.