View Full Version : corrado dashboard in mk1
golfpowerrrr
09-02-2006, 19:37
wie kan me helpen aan info,over het inbouwen van een corrado dashboard in een mk1.ik heb de zoekfunctie op meerdere forums gebruikt,maar kan geen info vinden.alleen dat het moeilijk is.
maar er zijn zoveel mk1's met zo'n dashboard,dat er toch ergens wel een site moet zijn met een handleiding.
alle info is wel welkom.
als iemand een handleiding weet voor het inbouwen van een ander dashboard in een mk1,mag je die link ook wel geven.
alvast bedankt
Het enige wat ik je erover kan vertellen is dat (ik gehoord heb dat) je het dashboard aan beide zijden ± 5 cm moet inkorten en dat je dus je luchtroosters moet aanpassen etc.
correct me if i'm wrong........
Grtz............. LRR
steld niets voor.
kom anders maar eens kijken.
(te tilburg)
ps niet smaller maken.
is niet nodig.
gr ruud
ps niet smaller maken.
is niet nodig.
Correct me dusssssss :redface: :redface:
golfpowerrrr
09-02-2006, 22:36
ik zou best bij iemand willen kijken,maar tilburg licht nou niet echt om de hoek.heb je geen mooie fotoshoot??ze zijn toch wel fotogeil hier.
en probeer anders eens een uitleg te geven.vooral het electrische gedeelte.
alvast bedankt
Der Typ Siebzehn
09-02-2006, 22:48
een corrado dashboard in en Golf 1? Ik zou het niet doen, qua stijl is het toch eigenlijk totaal het tegenovergestelde, een beetje(?) stijlbreuk, en dat karige en hoekige originele Golf 1 Dashboard heeft toch wel wat. Maar ja, je moet doen wat je zelf voor juist houdt.
golfpowerrrr
09-02-2006, 23:06
als ik het niet mooi vond,dan vroeg ik er hier niet na he.
ik heb het een paar keer gezien,en ik vind het gewoon super.dus het moet er in komen.deze zomer nog.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf2-2004082.jpg
Der Typ Siebzehn
10-02-2006, 16:30
als ik het niet mooi vond,dan vroeg ik er hier niet na he.
ik heb het een paar keer gezien,en ik vind het gewoon super.dus het moet er in komen.deze zomer nog.
ik wil me er niet mee bemoeien hoor, ik zei nl. ook dat je gewoon moet doen wat jezelf voor juist houdt. Ik vind het wel jammer, ik ben nou eenmaal een fan van zoveel als mogelijk origineel, maar als jij een corrado dash in een golf 1 goed vind staan dan is dat natuurlijk ook goed, ieder heug z´n meug ;)
golfpowerrrr
10-02-2006, 18:15
he ruud,heb je nog meer foto's?
zou wel mooi zijn.kon het dashboard er gewoon in,zonder zagen??zie ik het goed,dat het dashboard aan de rechterkant iets omhoog is gekomen?beetje bol is gaan staan?
heb je ook al foto's als het helemaal af is?of ben je nog bezig?
dachbord is iets te breed,
maar kan er wel tussen.
rij er zelf al 5 jaar mee en het geeft ook een heel andere
uitstraling aan je auto.
ga zondag naar de meeting,
dus kun je het komen bekijken
gr ruud
zal even wat foto's zoeken
golfpowerrrr
10-02-2006, 23:18
ik ben zondag ook van de partij,en ik kijk alle mk1's wel,dus ik zie hem vanzelf wel.
misschien spreek ik je wel.
ik wil me er niet mee bemoeien hoor
doe dat dan ook niet ;)
Der Typ Siebzehn
11-02-2006, 12:45
doe dat dan ook niet ;)
zoals ik al zei: dat doe ik ook niet;) keep up the good work!
Pedaalemmer
11-02-2006, 13:35
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf2-2004082.jpg
lijkt wel uit metaal geklopt dat zilvere frame...
neeeeee :tongue:
gewoon kunstof .
met wat chroomlak. :D
is nu zilver gespoten.
golfpowerrrr
12-02-2006, 21:23
ik heb jouw auto denk ik niet gezien,maar wel een andere blauwe mk1 met een dashboard van een corrado erin.en het zat er inderdaad netjes in.dus nou weet ik het zeker.dat dashboard komt erin!
heb je dan geen probleem dat je ruimte over hebt bij het raam ?
dus tussen het raam en het dashboard ?
maatje van me had ook een corrado dashboard erin gebouwd maar die had ongeveer 4cm over bij het raam
golfpowerrrr
13-02-2006, 10:00
een dash moet je aan de achterkant pas snijden,en dan past het perfect
Nu weten we inmiddels dat het dashboard past, maar ik heb nog geen uitleg gezien wat er aangepast moet gaan worden.
Heeft iemand deze uitleg/foto's van de inbouw?
Moet je aan de zijkanten materiaal weghalen waardoor hij tussen de zijkanten past?
Ik moest bij mijn Lupo dash wel de zijkanten smaller maken om hem er tussen te krijgen.
Hoe zit het met de originele stuurpositie moet je daar nog iets aan wijzigen om het netjes te krijgen?
Er staan volgens mij ook 2 corrado dashes te koop hier op het forum.
Voor wie lui is :tongue:
Raymondvwgolf1
13-12-2006, 21:05
En hoe zit het met het teller gedeelte??
passatvr6
16-12-2006, 14:25
dit topic ga ik in de gaten houden..
heb zelf voor 20 euro een compleet corrado dash gekocht. dus die komt in de jetta1.
maar....
dash pas maken lijkt me niet het grootste probleem.
maar hoe doe je de kabelboom in je auto??
alles om solderen ofzo ??
ook mijn golf 1 zal voorzien worden van een corrado dash,
dash past wel redelijk, aan de achterkant zul je deze beetje bij beetje moeten bijsnijden tot dat hij past, bevestigingsgaten en beugels zul je zelf moeten maken, en je "stuurstang" moet zn 3 centimeter zaken, dat is naar mijn mening het grootste probleem, qua elektra gebruik je bestaande kabelboom en probeer deze zoveel mogelijk intact te houden. "voetjes" voor schakelaars overzetten van een corrado of passat kabaleboom, deze zijn hetzelfde namelijk. hier nog een link van een corrado dash in een golf mk2 misschien heb je er wat aan http://www.freewebs.com/corradodash/ succes
Bedankt voor de link naar de site.
Ik zal van mijn ombouw ook wel foto's gaan maken en vertellen hoe en wat ik gedaan heb.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.