PDA

View Full Version : Iemand hier ervaring mee?


Michiel86c
12-02-2006, 15:15
ERL MF2 (http://www.aquamist.co.uk/cp/mf2/mf2.html)

Is het wat? Ik weet het; een stand alone motormanagement is beter maar daar heb ik geen geld voor...

sjampoo
12-02-2006, 16:14
Marketing praatje van de bovenste plank! :)

Maar of het werkt : geen idee.

MelG60
12-02-2006, 16:50
Marketing praatje op automaxx niveau. Als het voor een turbo is zou ik trouwens zeker ook ontsteking willen kunnen regelen! Maar goed ook al eens naar perfectpower gekeken? Of naar MBE?

Michiel86c
12-02-2006, 19:46
Tsja, mooi praatje idd. Op deze (http://www.polo16v.de) polo is hij ook gebruikt dus blijkbaar werkt het wel.

@MelG60: nee nog niet, ik ben me nog een beetje aan het orienteren. Maar bedankt voor de tips!

MelG60
12-02-2006, 21:20
Ik neem aan dat hij op 1.6 16v management draaid en dan die fuel computer erbij? Leuk maar dan loopt hij ook op de onstekingswaardes van die motor!

Michiel86c
13-02-2006, 00:03
Ik neem aan dat hij op 1.6 16v management draaid en dan die fuel computer erbij? Leuk maar dan loopt hij ook op de onstekingswaardes van die motor!

Dat klopt idd.

MelG60
13-02-2006, 18:12
Waarschijnlijk weet je het al maar als je in boost kom is het wel fijn om je ontsteking te verlaten (helemaal op pompbrandstof) iets wat op deze manier dus niet goed gebeurt. En dat is nu net de reden waarom er zoveel hobbyprojecten in rook opgaan.

Michiel86c
13-02-2006, 19:17
Ik weet het. Toch maar even verder kijken naar een stand alone.

serge pot
14-02-2006, 21:30
halltech?

Rallye-VR6t
14-02-2006, 21:45
Nieuwe S60 van DTA?

MelG60
14-02-2006, 22:20
Ik heb zelf DTA PRO 8 en een E48 en heb ervaring met beide en ik vind het goede systemen maar de nieuwere Haltech's (bv E6X en E11V2) vind ik ook erg ok. Voor een vrij goedkoop en (zeer) goed systeem moet je eens naar MBE kijken, zou ik zelf ook graag eens proberen.

Rallye-VR6t
15-02-2006, 21:20
De nieuwe S60? Is dat wat? Zijn daar al ervaringen over bekend?

MelG60
15-02-2006, 21:27
Lijkt me van wel iig ziet de software er weer een stuk beter zijn en zijn talloze kleine dingetjes verbeterd, je kan nu bv zelf de weerstandwaardes van sensoren instellen. Enige nadeel nog steeds van DTA is is dat ze alleen hoge impedantie injectoren kunnen hebben met saturated drivers voor de meeste zal het geen probleem zijn (hoge impedantie kan je goede injectoren voor vinden tot +/- 630cc) maar ik heb berekend dat ik eigenlijk meer dan dat nodig heb (wil ruim minder dan 80% duty cycle) en dus heb ik er al 8 nodig (weer extra fabrikatiewerk) als DTA ook lage imp peak and hold drivers had kon je gewoon 1000cc injectoren steken en die zonder problemen laten lopen.

MelG60
15-02-2006, 21:31
http://www.psycode.com > DTA forum

http://www.qpeng.com/products/ecus_and_accessories/ecus_and_accessories.html


http://www.sbdev.co.uk/ > ook MBE staan ook ergens prijzen tussen, MBE is is wat gebruikt word door TVR in hun straat auto's.

vwmk2driver
15-02-2006, 22:05
misschien kom ik met me simpel megasquirt shit..

maar voor een kleine 300 heb je ok daar een leuk setje van als je bijvoorbeeld de
megasquirt'n spart - extra neemt op een v2.2 of v3 board incombinatie met een dis ontsteking van ford kan je een leuke setup bouwen voor en turbo motor.
werkt ook gewoon met lambda en pingelsensor ideaal voor druk vullers dus.

is ook en hele website over hoe je alles aansluiten moet en dergelijk dus ideaal voor de doe het zelfer.

gr frank

Rallye-VR6t
15-02-2006, 22:10
misschien kom ik met me simpel megasquirt shit..

maar voor een kleine 300 heb je ok daar een leuk setje van als je bijvoorbeeld de
megasquirt'n spart - extra neemt op een v2.2 of v3 board incombinatie met een dis ontsteking van ford kan je een leuke setup bouwen voor en turbo motor.
werkt ook gewoon met lambda en pingelsensor ideaal voor druk vullers dus.

is ook en hele website over hoe je alles aansluiten moet en dergelijk dus ideaal voor de doe het zelfer.

gr frank


Dat is zeker leuk voor een proef low-budget motor om eens te proberen.
Maar een 7000euro kostende motor...laat je niet barsten.
Ik heb een chip op maat, gewoon naar JD gereden.

Maar altijd in het achterhoofd.........standalone is wel leuk.
Maar meer om features als TC en launch-control erin te kunnen mappen.

MelG60
15-02-2006, 22:22
Als je een dure motor hebt dan neem je ook een knap management met een grote resolutie etc etc, megasquirt had dat niet de laaste keer dat ik keek. Vind het er zeker leuk uitzien (helemaal voor dat geld) maar koop persoonlijk liever wat anders.

vwmk2driver
15-02-2006, 22:30
tjah verschil moet je houden..

maar ik denk dat als jij kijkt bij een v3 board incombinatie met megasquirt'n spark extra dat je wel van de meeste gemakken voor ziet bent.

tuurlijk zal een dta pro... iets beter zijn

en grootste voordeel van een stand alone zie ik.. dat als je nou ooit denkt van najah die vermogens moeten toch nog omhoog, dan kun je dat als je dat zelf kan met een stand alone zo mee aanpassen en met een chip niet.

maar mel hoorde dat jij laatst je bak stuk gedraaid had?
tot nu toe nog weinig lol van kunnen hebben denk van die pk's of valt dat mee?

vwmk2driver
15-02-2006, 22:34
weet trouwens niet of je gekeken had dat de 12*12 map er ook al waren melchior?

opzich als je 144 regelpunten hebt binnen 7500 of 8000 rpm moet dat toch wel voldoende zijn?

is toch ook hoofdzakelijk afhankelijk van hoe snel je processor is als hij maar 1 pingeltje geeft moet hij gelijk al bij gaan regelen..

MelG60
15-02-2006, 22:44
12x12 map vind ik niet zo spectaculair.

Eerst had ik problemen met de boost, toen dat opgelost was trok ik de koppeling eruit, toen dikke koppeling er in en na 100 meter stripte ik de 3de versnelling van al zijn tandjes. Heb er toen een 02M 6 bak in gehangen en die doet het zeer goed. Wou toen de boost verder verhogen maar de klepveren konden dat niet aan dus andere veren er in en ik kwam er meteen achter dat 1 drijftstang lichtjes verbogen was, heb er nu stalen drijfstangen voor en nog wat andere dingetjes (moet blok nog afmaken) heb er ook een andere turbo voor gekocht een met een GT40R compressor wil nog een tijdje er mee rijden totdat mijn 2.0 20v klaar is.

vwmk2driver
15-02-2006, 23:02
heeft weer genoeg gekost zowel geld als uren en ergenis..

nu chromo stalen drijstangen? had je nog je originele dan ofzo ?
najah hopen dat het goed gaat verlopen dan verder'..

MelG60
16-02-2006, 23:41
Deze motor was een standaard S3 210pk motor met 7000km erop, heb deze motor ook gebruikt om de grenzen een beetje te zoeken. En als hij kapot gaat is dat niet erg ik heb genoeg 20kleppers op voorraad :) Als je (serieus) gaat opvoeren moet je niet bang zijn om af en toe schade te hebben dat hoort er gewoon bij, alleen zijn de dingen die kapot gaan vaak niet wat je verwacht.