PDA

View Full Version : Deurgreep 6nF: Hoe te verwijderen


sjampoo
14-02-2006, 09:24
Vraagje voor een collega van mij.

Hij rijd een 6nF (6n2, Polo2000) in 't zwart.

Nou doet z'n deurgreep t niet meer zoals t hoort: Alles werkt, behalve de buitenkant van de bestuurderskant. Als je de auto aan de andere deur op slot draait, gaat de bestuurderskant netjes mee op slot (en ook weer open), maar met de sleutel in de bestuursdeur gaat er niets meer. (Ja, na een tijdje frutten gaat ie wel op slot, en nooit meer eraf.)

Vraag is nu:

- Hoe verwijder je de deurgreep bij een 6nF?
- Zijn die grepen te maken?
- Zijn die grepen (indien niet te maken) prijzig bij de dealer?
- Zijn die grepen (indien prijzig bij de dealer) ook goedkoper te scoren bij de onderdelenboer?

Alvast bedankt, ook namens Erik.

Berserker
14-02-2006, 10:58
uuh ja

ik heb een 6n dus geen F maar zal wel niet veel verschillen,

eruit halen is geen probleem, deur open, Torx sleutel gebruiken om 1 bout los te draaien, je ziet meteen welke (beste kun je ook iets lager de daadwerkelijke sluiting losmaken, dit omdat het inbouwen dan makkelijk gaat (kom ff niet opt woord, het ding waar ie de deur mee vastzet zal maar zeggen))

als je dit gedaan hebt kun je deurgreep eruit schuiven een stuk en dan ff btje proberen en dan komt ie eruit...

Deurgreep uitelkaar halen is ook niet echt moeilijk, alleen ff goed kijken hoe t allemaal zat als je hem weer inelkaar wil zetten, adviues haal hem eerst uitelkaar voordat je nieuwe stukken gaat kopen, mijne was kapot door inbraak en het lepeltje was deels over gebroken, kan vaak iets heel kleins zijn...

vw golf 1979
14-02-2006, 22:12
idd, in de binnenkant vd deur zit een plastic/rubber plaatje van een kleine 2cm diameter. daarachter zit een torx. als deze los is gaat het slot er uit en daarna kan je zonder prob de klink er uit halen. zal zoals gezegd door berserker wsl het lepeltje zijn dat is afgebroken. kost niet zo veel bij de dealer en is in een handomdraai gemaakt.
ik hoop dat dat van dat slot er uit klopt, anders mijn excuses. al de rest klopt wel

sjampoo
15-02-2006, 16:11
zoek ik even de printversie van deze pagina, en lever ik t ff af aan m'n collega :D