PDA

View Full Version : wie heeft er veerklemmen te leen omgev. friesland?


Michel B4
16-02-2006, 19:06
zoals de titel vraagt wie heeft er in de omgeving van friesland,en dan specifiek omgeving drachten veerklemmen te leen??
ik heb dus mijn verlagings set binnen maar moet van me voorste poten de rubbers gebruiken dus de poten moeten uit elkaar.

dus van wie kan ik die klemmen even lenen daarvoor?

Michel B4
16-02-2006, 19:22
dit is de set die ik heb gekocht,op de foto zie je de onder schotels nog niet die bij de achterpoten horen maar zijn er wel uiteraard.
http://members.chello.nl/~m-vandijk/set.jpg

Berserker
16-02-2006, 19:25
ze zijn toch niet zo heel duur, en je zult ze nog wel vaker nodig hebben dus waarom niet gewoon ff kopen?

en anders ff spanbanden gebruiken, werkt ook goed :)

Michel B4
16-02-2006, 19:30
hmm ja nou ik was niet van plan ze zo vaak te gebruiken dus kopen is dan misschien weer zonde.
en aan spanbanden begin ik niet,heb 1x bij iemand gezien dat het los sprong en de veer vlak langs zijn gezicht ging.
wil ik niet meemaken... ;)

RATFINK
16-02-2006, 21:42
Even Off Topic, maar waar heb je deze set vandaan als ik vragen mag ?

Michel B4
16-02-2006, 21:48
bij nlpower,staat voor 250 euro voor passat's.heb via mijn clubpas van de vr6 club nog 15 euro korting gekregen :D

RATFINK
16-02-2006, 22:26
bij nlpower,staat voor 250 euro voor passat's.heb via mijn clubpas van de vr6 club nog 15 euro korting gekregen :D

Heb je iedergeval je verzendkosten terug, heb deze ook in gedachten alleen dan de 70/50 maar heb op ebay ook aantrekkelijke sets gezien, goedkoper en ook goedkoper qua verzenden.

Ben benieuwd naar de verlaging bij jouw, als ik de veerklemmen had kwam ik ze brengen.

Michel B4
16-02-2006, 22:30
ja ook ik heb op ebay zitten kijken toen ik voor een setje ging kijken maar de verzendkosten vanuit dld zijn altijd 16 euro hoor.
bij nlpower waren de 15 euro rembours verzendkosten,anders had et maar 7,50 euro gekost.
dit was zowat ook de enige in nl die een leuk setje verkoopt voor een passat.

Michel B4
16-02-2006, 22:31
btw bedoelde wel dat de 15 euro er nog af ging van de 250,-.
heb dus maar 235 betaald voor de set..

RATFINK
16-02-2006, 22:43
:confused: Raar, toen ik op bestellen drukte bij NL-Power kwam er in totaal te betalen 266,50

Of zal ik gewoon moeten bellen ?

Michel B4
16-02-2006, 22:53
ja klopt ook idd,249 voor de set normaal,daarbij 17,50 rembours kosten is 266,50
alleen kreeg ik op de set dus 15 euro korting via me club pas en hoefde maar 252,50 te betalen aan de deur.

jettaracing
18-02-2006, 09:41
De veerklemmen kun je bij asd in dokkum kopen voor zo'n 15 euro .Dan heb je 2 klemmen die je om de veer moet doen en daarmee span je de veer
Maar even als tip ,je kunt de verlagings veer er zo op zetten ,want die staan niet erg onder spanning! die kun je zo monteren zonder veerklem !
Dan moet je de veerpoot losdraaien zolang deze nog onder de auto zit ,dan heb je de veer ook onder spanning ,draai dan ook de moer los die de lagers vasthoud en tevens de veerschotel .krik de auto op en je kunt met een beetje mazzel zo de losse veer en veerpoot onder de auto weg halen !
Dan heb je metteen alles los
Het kan zijn dat de veer met een beetje mankracht ingedrukt moet worden met het monteren ,maar dat is met 2 man makkelijk te doen hoor!Ik doe t zelf altijd alleen ..!


Maar als je ze echt moet hebben ,ik heb dus ook wel een setje veerklemmen
Maar dan moet je wel naar driesum komen :rolleyes:

In ieder geval succes !

Michel B4
18-02-2006, 09:52
ok tnxx ik ga et even bekijken,alleen de nieuwe veer op de nieuwe poot monteren zal niet zomaar lukken.
heb ook ingekorte stangen op de nieuwe dus ben je weer even ver,dus heb wel klemmen nodig voor het monteren.

jettaracing
18-02-2006, 10:10
nou dat valt dus wel mee ,ik heb zo'n 8 fk setjes onder auto's gemonteerd en zo'n ontelbaar 2e hands setjes.. :rolleyes:
en die heb ik allemaal zonder veerklem gemonteerd ,zelfs die met ingekorte schokdempers!
Haal de borgklem maar eens van de schokdemper en kijk hoeveel de demper omhoog komt ,pas dan maar eens de veer erom heen ,denk wel dat je die er zo omkrijgt hoor!
ik gebruik alleen de klemmen voor demonteren of als er een originele veer :eek: weer omheen moet .