PDA

View Full Version : KR of VR?

breadfan83
18-02-2006, 21:45
heej mensen

k ben bezig met me golf MK2 1.6 uit '87.

nou ben ik helemaal gek op de VR6 motoren van VW, maar k ben niet echt te spreken over de bak die hierbij zit. op me golfje heb ik stangen-schakeling en op die 2.9 VR6 van de corrie zit kabel-schakeling. t zal wel iets persoonlijks zijn, maar t voelt me gewoon niet prettig aan...

nou is me vraag wat er in aan KR blok zit en wat t betere alternatief is voor in de golf

wat moet er aan de auto gedaan worden om hem om te bouwen naar VR6? en zelfde vraag voor de KR

en hoe zit dat eigenlijk met keuring? is dr een speciale regeling als je van een 8v naar 16v gaat?

welke dure onderhoudspunten zitten dr aan beide motoren waar ik rekening mee zou moeten houden?

en dan: waar kan ik voor een goede prijs aan een goed blok met bak en boom komen?

als er iemand hier is die hetzelfde met zijn of haar MK2 heeft gedaan hoor ik dit ook graag!

alvast bedankt voor jullie hulp!

groeten,

Chris

Black Devil
18-02-2006, 22:31
vr6 ombouw kost veel geld, om nog maar te zwijgen over een vr6 blok zelf

ik rijd er nu ruim 2 jaar mee, maar het blok heeft veel belangrijke punten zoals koppakking, ketting, spanners enz enz zijn dure reparaties, al doe je het zelf kost het alsnog veel geld, ik heb zelf mijn vr6 gereviseerd en ruim 1200euro erdoorheen gejaagd, nu is mijn blok wel weer helemaal fris

en vr6 klinkt en rijdt heeeeeeeeeeeeeeeeerlijkkkk

breadfan83
20-02-2006, 05:26
vr6 ombouw kost veel geld, om nog maar te zwijgen over een vr6 blok zelf

ik rijd er nu ruim 2 jaar mee, maar het blok heeft veel belangrijke punten zoals koppakking, ketting, spanners enz enz zijn dure reparaties, al doe je het zelf kost het alsnog veel geld, ik heb zelf mijn vr6 gereviseerd en ruim 1200euro erdoorheen gejaagd, nu is mijn blok wel weer helemaal fris

en vr6 klinkt en rijdt heeeeeeeeeeeeeeeeerlijkkkk

dat laatste heeft er ook voor gezorgd dat ik zo vastberaden naar een VR6 blok op zoek ben gegaan...
t is idd een heerlijk blok, maar effe n distributieriemetje vervangen en k kan voor t zelfde geld n leuke nieuwe KR in me golf leggen (nieuw=goed gebruikt he!)

dus toen ben ik langzaamaan eens op zoek gegaan naar een leuk 16 blokje. k kwam laatst n KR tegen voor n redelijke prijs, maar de dag erna zag ik weer n 16 PL blok... na n beetje zoeken kwam k dr achter dat t KR blok wat meer power heeft, scherpere nokken, minder computers (dus kan er minder stuk gaan, VW is immers nooit echt n held geweest in elektronica!)
dus nu de VR6 een beetje opzij geschoven is, zit ik weer te dubben tussen KR en PL. wat zijn de voor- en nadelen van de twee blokken behalve t vermogenverschil???

btw, erdem al bedankt voor je reply!

greets,
chris

Tomvw
20-02-2006, 10:27
er zijn niet zo heel veel verschillen.
De onderblokken zijn precies het zelfde en de kop is ook het zelfde.
De kr is alleen geleverd met het bekende dikken en dunne inlaatspruitstuk.
Nokkenas en inlaat spruitstuk en injectie (hier hoort het computers bij) is het verschil bij deze blokken.
Je hebt nog een 16V blok van vw en dat is de 9a dit is een 2 liter maar ook weer minder makkelijk aan te komen.

Menace
20-02-2006, 13:35
Zou een KR met webers pakken, heb je zowat helemaal geen elektronica :D
PL loopt alleen wat rustiger zeg maar en daar kan je 95 mee tanken terwijl een KR blok ut mooist loopt op 98.

Kijk anders es opt vwforum bij vw golf /jetta algemeen bij m'n topic over KR/PL/9A
Denk dat je daar wel aardig uit op kan maken wat de exacte verschillen izjn van alledrie blokken ;)

breadfan83
20-02-2006, 20:53
Zou een KR met webers pakken, heb je zowat helemaal geen elektronica :D
PL loopt alleen wat rustiger zeg maar en daar kan je 95 mee tanken terwijl een KR blok ut mooist loopt op 98.

Kijk anders es opt vwforum bij vw golf /jetta algemeen bij m'n topic over KR/PL/9A
Denk dat je daar wel aardig uit op kan maken wat de exacte verschillen izjn van alledrie blokken ;)

keej, thx, k zal daar eens kijken, dat 98 tanken brengt wel weer wat extra kosten mee, maarja, dan rij ik wel weer wat beter...hehe

k zal me iig eens in je topic omzen, de anderen natuurlijk ook bedankt voor de replies

chris :D

breadfan83
21-02-2006, 01:28
k heb me nog effe n beetje ingelezen, maar k denk dat t idd een KR gaat worden, maar dan komt er weer iets anders bij... de elektronica...

k heb, zoals menace ook al aangaf, ergens wat gelezen over webers in plaats van de standaard injectie. zou iemand me kunnen uitleggen hoe dit in zn werk gaat? en wat er dan aangepast moet worden?

edition_GTI
21-02-2006, 01:33
of je kunt een g60 nemen :P

breadfan83
21-02-2006, 02:40
of je kunt een g60 nemen :P

heb ik twee tellen als optie gehad, maar omdat ik iemand ben die, wanneer ie in een slecht humeur is, nogal eens erg agressief kan gaan rijden (en k ben soms erg makkelijk uit me hum te brengen) lijkt t me niet verstandig om dan met een G-lader te rijden. dan spendeert de auto namelijk meer dagen van t jaar bij de revisie dan op straat... lijkt me nix.

k moet iets hebben dat een beetje stevig is, iets dat tegen n stootje kan, vandaar dat ik ook t liefst zo min mogelijk elektronica, computertjes, processoren, chips, kabels en dat soort dingen in me auto heb.
k heb een flinke PC op me kamer, en in me auto moet niet gerekend worden maar verbrand... :D

dus:
nix fragiels
nix elektronisch
nix frans :chair:

vwleusden
21-02-2006, 18:07
dan moet je er een KR in stoppen met webers.

Domi
21-02-2006, 18:13
De kr is alleen geleverd met het bekende dikken en dunne inlaatspruitstuk.

En de pl dan?? PL is ook geleverd met dik en dun hoor.
Ieder1 zegt maar dat als je dikke inlaat hebt dat je dan een KR hebt. Dat is bullshit. OP mijn KR van scirocco zat zelfs dunne. Vreemd maar wel origineel.
PL is er ook met dikke inlaat.

KR heeft K-jetronic 139 pk
PL heeft KE-jetronic en lambda zooi 129 pk.

Richard
21-02-2006, 18:38
heb ik twee tellen als optie gehad, maar omdat ik iemand ben die, wanneer ie in een slecht humeur is, nogal eens erg agressief kan gaan rijden (en k ben soms erg makkelijk uit me hum te brengen) lijkt t me niet verstandig om dan met een G-lader te rijden. dan spendeert de auto namelijk meer dagen van t jaar bij de revisie dan op straat... lijkt me nix.

als het spul maar warm is [ maw pure onzin die je hier neerzet en de bekende klok horen luiden.. koude vr6 gaat ook stuk.. en een kettingrevisie bij een vr6 is ook prijzig..

plus dat vr6 dorstige en zeer luie motoren zijn

Marco
21-02-2006, 22:03
Dat laatste kan ik idd wel beamen, standaard VR6 is niet echt dat je zegt snel... Loopt op zich wel lekker, en erg rustig.

snellesjaak
21-02-2006, 22:18
@Breadfan: Zo te lezen heb je een hoop plannen, maar begrijpelijke wijs ook een bepaald budget waarmee je wilt werken. Hou er rekening mee dat een KR of Pl op zich niet al te veel hoeft te kosten, maar een carb setje best aan de prijs kan zijn. Om maar te zwijgen over het benzineverbruik van 45 mm carb's.

Is het geen optie om een bestaande golf 2 16v te kopen en deze naar je smaak om te bouwen? Zijn remmen, stabi's etc. ook allemaal al op het vermogen aangepast.

succes in ieder geval met je projectkeuze.

breadfan83
21-02-2006, 22:53
effe n paar dingetjes waarom ik voor welk blok zou kiezen en waarom ik voor n ander blok juist niet zou kiezen...

me eerste keus was n VR6, gewoon omdat ik t geluid prachtig vind en ze zo heerlijk lopen. ok, ze zijn ietsje traag doordat ze zo lomp zijn, maar met bijna 200PK in n MK2 is t best goed vooruit komen.
en wat t blok standaard te kort zou komen aan PK's is met een VR6 makkelijk bij te tunen.
t nadeel van dit blok is dat t niet echt voor studentjes is weggelegd. de aanschaf is meestal erg prijzig en t onderhoud is ook niet echt simpel waardoor je alles moet uitbesteden: KASSA!
t grootste nadeel voor mij was echter de versnellingsbak, iets waarover ik eerst niet eens had nagedacht... deze is dus anders dan bij een MK2. ja, logisch zit dr een andere bak in, maar t systeem van de stangenschakeling beviel me prima! k ben nogal een vlotte schakelaar en met de kabelschakeling van n corrie heb ik met dit schakelgedrag nogal snel problemen. t kan iets persoonlijks zijn, k weet t niet... t is iig zo bij mij
VR6 valt dus af, omdat de enige optie voor t behoud van stangenschakeling wss veel geknutsel met zich mee zou brengen, en dus weer: KASSA!

toen ben ik gaan kijken naar n 16V omdat ik deze in n corrado heb gereden en t blok lekker fel was en flink doortrok (zolang ik niet hoefde te schakelen beviel dit ook allemaal prima) hier was dan weer t verschil tussen KR en PL. maar waarom 129PK nemen als je ook 139PK kan hebben. en dat met n computer minder!!!
en aangezien VW nou niet echt n expert is met elektronica ga ik dan liever voor de mechanische weg ipv met allemaal nulletjes en eentjes te werken.

maar, ook t KR-hartje heeft weer iets van elektronica, bevalt dus ook niet 100%! tot ik n beetje had ingelezen over t gebruik van carbs in plaats van injectie. k heb nou vier golfjes gehad, allemaal met carb, en altijd goed bevallen, dus waarom niet!?!
en t nadeel van de carb, dat ie dan niet echt zuinig is... dan neem k wel n polo 1.1 ofzo als ik zuinig wil rijden... nadeel geschrapt

t geladen alternatief viel voor mij eigenlijk al meteen af om de eenvoudige reden dat ik niet echt een van de rustigste straatgebruikers ben, en t blok dus erg snel naar zijn mallemoeren zou zijn. k weet t, tis een prachtig blok, maar in verhouding tot de andere (VR6, KR, PL) ietsje te fragiel

en idd, voor mij spelen de kosten van de onderdelen een erg grote rol, omdat ik nog maar n student ben op een erg dure opleiding, die van thuis uit geen financiele steun hoeft te verwachten. als je dan alles zelf moet rooien en dan effe voor n duizend euro n blokje wil gaan inlegge, vergeet t maar!

k heb idd al rondgekeken voor een standaard 16v, maar dit komt verzekeringstechnisch weer n stuk duurder uit. vandaar liever de opmbouw van n standaard 1600 8v naar KR.
zo leer ik ook nog eens wat van de techniek he:D

dus mocht iemand nog tips hebben mbt KR, t wegslopen van injectie en vervangen door carbs, of iets anders dat bij de ombouw belangrijk gaat zijn, hoor ik t graag. t kan zijn dat mijn reactie pas wat later komt omdat ik om de een of andere reden geen waarschuwing meer krijg als in dit topic iets gepost is. (k heb me niet uitgeschreven ofzo)

iig al iedereen die hier gepost heeft THX

Chris

Pedaalemmer
21-02-2006, 23:07
toch ben je met een bestaande 16v goedkoper uit en sneller klaar dan de ombouw die je nu wilt plegen.

breadfan83
22-02-2006, 00:37
toch ben je met een bestaande 16v goedkoper uit en sneller klaar dan de ombouw die je nu wilt plegen.

wat heb ik dan allemaal nog nodig buiten t volgende:

Blok, bak en boom (€250 - €300)
Remmen van n 16v (€100)
Tellers (€50)
Bevestigingsprul (€50)

t grote voordeel hiervan is dat ik langzaamaan alles bij mekaar krijg, koop ik daarentegen in een keer de auto, dan heb ik in een keer dat geld nodig.
sparen is trouwens niet me sterkste kant.

k vind t fijn dat je met me meedenkt, en probeert te helpen, maar k betaal aan verzekering nu zo'n €60 in de maand (nog geen no-claim kunnen opbouwen) en als ik dan een 16v ga rijden gaat dit wss naar n kleine €100 in de maand...

Edition_one
22-02-2006, 00:48
wat voor tellers bedoel je cockpit?Tellers (€50)?

Johan-dtc
22-02-2006, 01:00
en als je nu eens een sloop 16v op de kop tikt, heb je de hele auto compleet, en kun je precies uitzoeken wat je nodig hebt

staan vaak zat op marktplaats voor weinig

koop ze zelf ook regelmatig dus

breadfan83
22-02-2006, 01:11
wat voor tellers bedoel je cockpit?Tellers (€50)?
de tellers in t dash
k heb me laten vertellen dat bij een 8v en een 16v de zooi anders werkt, en als je dan van motor wisselt je ook t instrumentenpaneel moet switchen

en als je nu eens een sloop 16v op de kop tikt, heb je de hele auto compleet, en kun je precies uitzoeken wat je nodig hebt

staan vaak zat op marktplaats voor weinig

koop ze zelf ook regelmatig dus
weet je dan een adres dat n beetje betrouwbare motoren verkoopt? want k heb gezien hoe sommige auto's binnenkomen, en hoe de motoren gedemonteerd worden. en dr is altijd wel n reden dat een auto naar de sloper gaat. en das meestal niet veel goeds
als bij ons in de buurt een auto op de sloop staat, dan is t beter dat ie daar ook blijft

k heb trouwens nog gekeken bij ons op de sloop, bij ons in de buurt dan, niet onze eigen sloop :D, toen ik voor bumpers, interieur en dat soort zooi op pad was.
denk dan kijk ik gelijk effe voor n blokje en remmen en dat sort dingen... NIX
dr was één setje kromme schijven te vinden op 3 sloperijen (sorry, autodemontagebedrijf, zoals die kamprat dat zo netjes wist te noemen)

k zal morgen nog eens effe bellen, want ik zit nu zo'n 130 km dr vanaf.

Richard
22-02-2006, 21:12
me eerste keus was n VR6, gewoon omdat ik t geluid prachtig vind en ze zo heerlijk lopen. ok, ze zijn ietsje traag doordat ze zo lomp zijn, maar met bijna 200PK in n MK2 is t best goed vooruit komen.
en wat t blok standaard te kort zou komen aan PK's is met een VR6 makkelijk bij te tunen.

vr 2.8 heeft 174pk..
vr 2.9 heeft 190pk..

makkelijk te tunen? kost flinke duiten hoor.. en wil je op de atmo verder bouwen ..weinig resultaat..

t grootste nadeel voor mij was echter de versnellingsbak, iets waarover ik eerst niet eens had nagedacht... deze is dus anders dan bij een MK2. ja, logisch zit dr een andere bak in, maar t systeem van de stangenschakeling beviel me prima! k ben nogal een vlotte schakelaar en met de kabelschakeling van n corrie heb ik met dit schakelgedrag nogal snel problemen. t kan iets persoonlijks zijn, k weet t niet... t is iig zo bij mij

als jij een ander blok in een golfke kan lepel is de ombouw van de bak een eitje.. wat ook een eitje is..

t geladen alternatief viel voor mij eigenlijk al meteen af om de eenvoudige reden dat ik niet echt een van de rustigste straatgebruikers ben, en t blok dus erg snel naar zijn mallemoeren zou zijn. k weet t, tis een prachtig blok, maar in verhouding tot de andere (VR6, KR, PL) ietsje te fragiel

een goede g60 is even sterk als een goede 16v/vr
en een slechte g60 is even sterk als een slechte 16v/vr
plus een g60 is een hele fele en zenuwachtige motor dus ideaal bij wat je zoekt..

so true

als ik zo het gehele topic en je bedoelingen doorlees.. en ik wil je niet demotiveren..is dat je beter eerst wat moet gaan sparen.. want je hebt het over dat benzine verbruik geen probleem is maar je wil geen 1000 euro voor een blokje neertellen..
een goede ombouw kost geld..ben bang dat er straks weer een unfinished project te koop staat.. en die zijn er genoeg

tevens verdiep je eens in de materie en niet naar verhalen indianen verhalen gaat lopen luisteren van iemand die de klok heeft horen luiden maar de kittelaar van zijn vriendin niet kan vinden..

MAW koop gewoon een knappe 16v. :hug:

breadfan83
22-02-2006, 21:34
MAW koop gewoon een knappe 16v. :hug:

k weet dat dit wss t makkelijkste is, en k waardeer je hulp ook zeker (trouwens bedankt voor de reply!) maar ik krijg gewoon niet in een keer zoveel geld vrij gemaakt en k moet geen maandelijkse kosten hebben die zo hoog zijn

k heb nu vier auto's gehad, en geen van die vier heb ik echt nodig gehad. ze waren allemaal voor de fun, en dat gaat deze ook worden
als dus t geld effe op is, moet ik geen maandelijks kosten hebben die me de das om doen. de brandstofrekeningen kan ik dan op nul houden door gewoon de auto te laten staan, maar de verzekering gaat dan gewoon door. en zoals ik al zei, zal dat in mijn geval met een GTI boven de 100 euro in de maand uitkomen
ik maak misschien 300 KM in de maand, en dan heb ik veel gereden... dus voor de brandstof hoef ik t echt niet te laten (komt bij dat ik bij mijn baas gratis kan tanken:D)

en dit is niet als kritiek, maar gewoon als vraag: waarom zijn er zoveel slechte verhalen over de G60 en nauwelijks over de KR en PL, niet over de VR en zelfs niet over de G40...?
geen enkele andere motor staat zo veel in de revisie als een G60, al is t dan alleen voor de lader.

en bij die ombouw van kabel naar stangenschakeling (met behoud van n vijfbak) komt niet meer kijken dan bij de transplantatie van motoren. hoe pas je die dan aan? want de ene zegt n andere koppeling te plaatsen, de ander heeft t weer over alles uitslopen en op maat maken...

k wil ook geen indianen-verhalen volgen en dalijk met een onafgemaakt prject zitten, daarom heb ik dit topic ook geopend. om van mensen die er WEL wat vanaf weten, te horen wat t verstandigst is
maar een GTI op papier is voor mij iig geen optie, dat red ik financieel niet

G-eert-40
22-02-2006, 21:47
met g-laders is op zich niks mis mee, maar ze behoeven inderdaad wat enige extra aandacht en daar zit ook een kostenplaatje aanvast. als de lader op tijd zijn revisie krijgt en altijd netjes warm wordt gereden (geldt overigens met elke motor) zul je er lang plezier van hebben. en met aangepaste laders zal de revisie wel eerder moeten plaats vinden, wegens snellere slijtage. verder zul je niet moeten bezuinigen op die revisies, dus goede, degelijke en kwalitatieve onderdelen gebruiken.

Richard
22-02-2006, 21:48
en dit is niet als kritiek, maar gewoon als vraag: waarom zijn er zoveel slechte verhalen over de G60 en nauwelijks over de KR en PL, niet over de VR en zelfs niet over de G40...?
geen enkele andere motor staat zo veel in de revisie als een G60, al is t dan alleen voor de lader.

komt omdat de meest jongens besparen op onderhoud van de motor.. waarneer je de g60 goed warmrijd en elke 30.000km een revisie doet van ongeveer 300 euro valt dat toch reuze mee..

een vr6 ontkom je er niet aan om na de 150.000km een komplete ketting revisie te doen die rond de 1500 euro kost..

kr en pl ..wel eens bougiekabeltjes en bougies gehaalt? bedoel ik
g40 is precies gelijk aan g60..

en bij die ombouw van kabel naar stangenschakeling (met behoud van n vijfbak) komt niet meer kijken dan bij de transplantatie van motoren. hoe pas je die dan aan? want de ene zegt n andere koppeling te plaatsen, de ander heeft t weer over alles uitslopen en op maat maken...

als je van kabelbak naar stangen wil gaan is dit vrij makkelijk en andersom ook..
voorbeeld een g60 in een golf 1..
je kan de golf 1 gti stangenbak zo op de g60 schroeven
en waarneer je de kabelbak gebruikt dan pas je twee steunen aan en boord een gaatje door het schutbord, laat de kabels hier door lopen en maakt het gat wat vrijkomt van de stangenschakeltoren dicht en zet hier de schakeltoren van de g60 op..
ook kan je hem onderlangs voeren wat nog makelijker is..

RubenD
22-02-2006, 21:49
G40 is er haast niet vergeleken met de andere motoren, tenminste lang niet zo bekend. Er zal vast hetzelfde gelden voor de G40 als de G60 wat betrefd de G-lader.

Waarom hoor je steeds verhalen over de G60 en niet over de rest? Nou de G60 (G40 ook..) is de enige met de lader. Als je die eraf haalt houdt je iets van 80 pk over. Als die lader dus gaar is dan gaat je dat geld kosten.

Blok revisie daarnaast hoor je ze nooit over, enkel de lader. Maar revisie van blok van G60 en alle andere blokken gaan gewoon gelijk op. Dat hoeft echter minder vaak als de G-lader.

VR6 ketting revisie? 16V tikken, G-blokken de lader. Tis wel zo hoe minder erop zit hoe minder er stuk kan gaan, dat gaf je zelf al aan!

En verzekering op iemand anders zijn naam en dan jouw als bestuurder opgeven. Niks strafbaars aan en kan de politie echt niet moeilijk over gaan doen. Dus waarom kijk je daar niet eens naar? Of is er niemand in de familie die daaraan wil?

Een ombouw is echt zo vreselijk duur, dat wil je niet weten. Ik houd voor mijzelf bij in excel wat ik allemaal uitgeef aan mijn wagen maar daar word je naar van. Stel je voor dat je bij een ombouw alles meetelt, dan ga je kapot als je het eindbedrag ziet. Weet dus echt heel goed waar je aan begint.

Maar ik wil nog even zeggen: Ik vind het slecht dat je de wagen dan als 1.6 zou verzekeren! Maak je een klapper en dan?

Als je tot het uiterste wilt gaan kun je uit een KR meer halen als een G60.

En dat van die bak, met kabelschakel. Een G60 heeft dat ook, daar al eens mee gereden. Anders zou een optie kunnen zijn de bak van een G60 met de trapperset erbij.

Er zijn wel meer mogelijkheden. Het is iig niet zo verrekte moeilijk om de bak om te bouwen. Er zijn wel moeilijkere dingen.

Maar je wilt dus eigenlijk zo goedkoop mogelijk veel vermogen? Dat is dan inderdaad een 16V kopen. Daarna je huidige blok opfokken, dat blok heb je namelijk al en zit er al netjes in.

Iemand van VWForum.nl waar ik veel zit (Jelmermm) heeft een 1.6 met carbs die meer vermogen aan de grond zet als een GTI 8V.

Maar als je graag soms hard wilt gaan, waarom dan geen circuitdag auto? Dat lijkt mij beter, zit je ook niet met een verzekering en weet ik veel wat. Maar wel met vervoer van en naar het circuit....

Naja er is gewoon verrekte veel mogelijk. Bekijk alles maar eens rustig!

Richard
22-02-2006, 21:52
Als je tot het uiterste wilt gaan kun je uit een KR meer halen als een G60.

ONZIN

breadfan83
22-02-2006, 22:06
ruben, richard, dat zijn nou comments waar k wat mee opschiet

de auto was aanvankelijk ook bedoeld als circuitauto, maar omdat ik dan wss de verleiding niet kan weerstaan met dat ding toch nog af en toe 's nachts de straat op te gaan heb ik besloten hem toch te verzekeren

dat verzekeren op andermans naam heb ik ook al uitgezocht, maar met de financiele situatie van mijn ouders is t nu als volgt: als ik een auto neem en die op naam van me pa verzeker hij aan uitkering veel meer inlevert dan ik aan verzekeringskosten kan winnen. ook geen optie dus

wat jullie zeggen over de kosten, en als ik die naderhand bij mekaar tel klopt ook, maar ook hier staat weer n maar tegenover: ik weet dat dit allemaal niet goedkoop en makkelijk is, en ik wil t veilig houden en betrouwbaar, dus dan komen dr nog wat euro's bij. maar k ben best bereid andere dingen in te leveren hiervoor. als ik dit bedrag in een keer moet uitgeven ben ik veel te lang aan t wachten. ik heb nu n auto, die ik toevallig van iemand kado gehad heb, en daar moet ik t mee doen
mocht iemand hier een koper weten voor de golf, waarmee ik n beetje geld kan verdienen voor n andere auto is dat prima, maar voor deze golf zal niemand meer wat geven
als ik nu allemaal kleine dingen kan kopen voor n paar tientjes (blok, bak en boom en verlaging is duurder, kweet t) kan ik langzaamaan n auto bij mekaar sparen en onderdelen dan pas kopen als t voor een gunstige prijs wordt aangeboden
dr zit geen haast aan de auto, hij hoeft dus niet voor n bepaalde datum af te zijn.

en wat betreft de vermogens en tuning ben ik dr ook van op de hoogte dat hier ook erg grote kosten mee gemoeid zijn.

zoals ik t lees gaan de kosten voor onderhoud tussen G60 en VR6 ongeveer gelijk op, alleen ben ik met een VR6 in een keer n hele klap kwijt en met G60 beetje bij beetje. dus de G60 doet weer n stapje dichterbij en de VR6 wordt weer wat minder n optie

@ruben: wat bedoel je eigenlijk met je opmerking dat een G60 ook die kabel-bak heeft? is dat bij die auto juist positief of negatief bedoeld? want in de corrado KR beviel ie iig voor geen meter!

LuNaTiK
22-02-2006, 22:29
Ik ben het met Richard eens... waarom zou je moeilijk doen en veel geld uitgeven, terwijl een knappe kr of pl net zoveel plezier met zich mee brengt!?

Ik heb de knoop ook doorgehakt en zit nu met een kale Jetta in het hok... Mooi Scirocco KRretje er in boetseren en ik kan straks weer jaren vooruit op redelijke snelheid! Even voor een paar centen een sloop-GTI er bij voor onderdelen en dan is het immers klaar!

breadfan83
23-02-2006, 19:18
Ik ben het met Richard eens... waarom zou je moeilijk doen en veel geld uitgeven, terwijl een knappe kr of pl net zoveel plezier met zich mee brengt!?

Ik heb de knoop ook doorgehakt en zit nu met een kale Jetta in het hok... Mooi Scirocco KRretje er in boetseren en ik kan straks weer jaren vooruit op redelijke snelheid! Even voor een paar centen een sloop-GTI er bij voor onderdelen en dan is het immers klaar!

k ben van de G60 en VR6 ook al afgestapt omdat dat kosten met zich meebrengt die ik met KR en PL minder ga hebben
en dan de keuze tussen KR en PL... KR heeft meer pk's, minder elektronica, prima combi dus. dan wordt t een KR...

maar dan weer iets anders. ik heb er nu een standaard 1600 in liggen, wat op zich ook redelijk van de plek komt. wat zijn daar de mogelijkheden van tuning zonder al te grote concessies te doen op gebied van betrouwbaarheid en kosten?
het blok is niet echt super, k vermoed dat de brandstofpomp t af en toe laat afweten...
bij n koude start houdt ie nogal in als je t gas eens intrapt, je voelt dan dat ie echt flink moet werken om vooruit te komen, alsof je in de derde probeert op te trekken
laat je dan een beetje gas los wil ie wel weer, maar niet echt vlot
als ie warm is zijn de problemen weg en is ie lekker fel

zou iemand me kunnen vertellen wat er aan de hand is en wat ik kan doen hiertegen?
en wat de mogelijkheden met t huidige blok zijn