PDA

View Full Version : VWForum Offline

Roelsmoel
20-02-2006, 22:03
Even een officiele aankondiging vanuit de crew van het VWforum.

Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat het VWforum is gehacked en besmet is met een Trojan virus. Dit virus heeft de root login onmogelijk gemaakt en zodoende kunnen wij niet meer handelen om e.e.a. te corrigeren of verbeteren.

Zodoende hebben we de knoop doorgehakt en hebben we een extra server ingehuurd en gaan we hierop een OS platform neerzetten en de Linux software converteren naar de nieuwe server.

Dit zal weliswaar enige tijd in beslag nemen om allereerst hardware matig de oude server opnieuw te hacken, de nieuwe te installeren en voorzien van alle bonodigde programma's en alles na testen foutloos geconverteerd en wel te laten draaien op de nieuwe OS server.

VWforum is dus eventjes offline, sommigen hier zullen daar niet veel om geven, maar voor diegene die zich interesseerd in de gehele VW-scene, we doen ons best en zullen (hopelijk) spoedig terug zijn met een nieuw en verfrist forum.

Met vriendelijke groet,

Raoul

DJW
20-02-2006, 22:04
netjes om het zo even te laten weten

Skywalker
20-02-2006, 22:05
Succes ermee Raoul,
wokkie ;)

tjeeke
20-02-2006, 22:09
Succes, zal wel een hele klus zijn.

robertjan007
20-02-2006, 22:11
Niet dat ik bij jullie kijk maar fijn om te weten!

DaL0
20-02-2006, 22:11
sneu dat het allemaal zo moet, met dat hacken enzo!! Maare suc6 en tot snel online!!

suc6

Roelsmoel
20-02-2006, 22:13
Succes, zal wel een hele klus zijn.
Helaas wel ja...

Zullen door meerdere personen helaas vele uurtjes in gaan zitten. Ook zullen we het e.e.a. proberen uit te besteden aan de serverhost, in hoeverre mogelijk. Dit ook omdat we allen een fulltime baan hebben en dit dus helaas alleen in de avonduren kan geschieden.

Maar aan elk nadeel zit een voordeel, en deze knoop wilden we al geruime tijd doorhakken, dus zullen we dat nu ook maar doen ;) Al zij het deels geforceerd :D

vwlunatic
20-02-2006, 22:17
het is de laatste tijd inderdaad een ramp, hopen dat t nu goed komt.

veel succes raoul en de rest van de crew

Matheo
20-02-2006, 22:18
erg jammer idd.. niet dat ik ooit op VW forum zit.. maar heb nooit negatieve gevoelens over dat forum gehad. zitten net zo goed veel liefhebbers (alleen van een andere stijl).
volksforum was de laatste tijd ook wel eens down.. dus ik weet hoe erg het is.. was echt ff "cold turkey"...damn...

Roelsmoel
20-02-2006, 22:22
De reden dat de site vaak down was, is ontstaan door het Trojan virus welke de mailaccount onzichtbaar activeerde en deze niet traceerbare virusmails liet verspreiden waardoor de Apacheserver continu vast liep. Dit nekte de gehele site na ongeveer 10 minuten actief zijn...

Dit zal straks gelukkig niet meer mogelijk zijn, maar feit blijft dat het helaas voorkomt. Sneu, voor de leden en ons maar vooral van de hackers zelf.

|| RS ||
20-02-2006, 22:28
(alleen van een andere stijl).

Hoe ging dat spreekwoord met die kam ook al weer? :rolleyes:

Onwetendheid, maargoed ...

Hoe dan ook ... Jammer dat de site off-line is, laten we hopen dat de site er technisch op vooruit gaat!

Succes!

Pedaalemmer
20-02-2006, 23:52
er is meer op de wereld dan een forum :p

succes met de trojans

vwmk2driver
21-02-2006, 00:10
zelf ik wist dit nog niet...

ben dan ook niet vaak online geweest meer laatste dagen maarjah.
hadden we nog een soort van back up?? of is echt alles verloren gegaan??

najah je weet het raoul als je me nodig heb ben ik er hoor!!!

jettaracing
21-02-2006, 00:15
Ik had er al iets van gehoord ,maar wel jammer ,hoop dat t forum het snel weer gaat doen
Ben zelf wel op beide forums aktief ,maar dat zullen er vast wel meer zijn!
De forum's zijn dan ook niet te vergelijken kwa opmaak en stijl van de forummers ;) !
Maar in ieder geval ,Raoul ,ik wens je ,mede door de mede vwforumers uit t hoge noorden veel sterkte!

Enne...., Keep the soul alive!!!! :D

edition_GTI
21-02-2006, 01:17
succes ermee ik blijf kijken of ie het doet!!

Roelsmoel
21-02-2006, 09:30
Qua gebruikersvriendelijkheid zal het er hopelijk ook iets op vooruitgaan zodra we op Windows draaien, tevens de overzichtelijkheid ook.

Verder is de server in 1 klap eruit gehaald (lichamelijk) door de host zelf, omdat vele andere klanten van hen werden bestookt door onze Trojan. Zodoende kunnen wij er momenteel niets aan doen, behalve veel bellen en mailen met de US en proberen te zorgen dat zij het herstellen zodat wij de oude data vanaf de linux kunnen importeren naar de nieuwe Os server... Zo zal er geen data verloren gaan. Maar dit is een strijd welke nog gestreden dient te worden ;)

Mvg Raoul

Bussie komt zo
21-02-2006, 09:52
Tis echt raak de laatste tijd..
Hier op de zaak precies hetzelfde met de server..
Iig succes met de wederopbouw.

paultje
21-02-2006, 10:21
Ik dacht al.. ik kan al twee dagen niet meer op het vwforum... vondt het echt klote.. maar nu begrijp ik hoe het komt.. echt vervelend

heel veel succes met de herstel!

Ebut
21-02-2006, 10:51
Schiet es op man, verveel me dood!!!

:D

Komt wel goed, succes ermee mannen!! Mooi dat jullie het even laten weten :clap:

AntiAlfa
21-02-2006, 12:45
Succes met het herstel!

Edwin

Matheo
21-02-2006, 12:53
Hoe ging dat spreekwoord met die kam ook al weer? :rolleyes:

Onwetendheid, maargoed ...

no hard feeling hoor.. :hug: alleen ik kon er mijn spreekwoordelijke ei niet kwijt.

spyke
21-02-2006, 13:12
wens ze veel sukses met de wederopbouw ,ben namenlijk zeer verslaafd aan het vwforum . hoop dat er niets verloren is gegaan .
poeh nog ff volhouden begin al te chaken nu

paultje
21-02-2006, 15:46
tsja.. tis toch ook mijn meest gebruikte forum.. naast het sciroccoforum en het volksforum.. niet leuk tijdens het werk.. nu moet ik heel de dag met m'n werk bezig zijn :puter:

RubenD
21-02-2006, 16:38
Ohw dat is wel minder zeg! Maargoed goeie reden om mij dan ook eindelijk hier aan te melden.

Ik ben wel benieuwd naar het smaakverschil! Leg uit!

Maare hopelijk komen jullie eruit met het forum. Zit Jelmermm van het VWForum.nl ook op dit forum. Wil hem namelijk spreken maar dat lukt zo niet echt natuurlijk...

En ik blijf hier ook echt wel, niet zo dat ik straks weg ben als het andere forum weer werkt. Heb hier altijd al meegelezen!

berendd
21-02-2006, 17:37
laat ik zeggen dat dit van de laatste weken is..die zag je hier eerst nooit..forum down..topdrukte hier..

mwah een aantal inderdaad, t valt me nog mee.

Christiaan
21-02-2006, 18:21
Hopelijk is vwforum weer snel online... klote zeg!

*en zullen we de discussie vwforum / volksforum hier lekker achterwege laten?

Roelsmoel
21-02-2006, 18:27
Hopelijk is vwforum weer snel online... klote zeg!

*en zullen we de discussie vwforum / volksforum hier lekker achterwege laten?

Hier en voor altijd stem ik mee in!

Wat niemand natuurlijk weet is dat bijvoorbeeld Marcski en ik (aka Volksforum en VWforum) ook via pb en mail contact hebben om elkaar te helpen en in te lichten. Zo biedt hij aan ons te helpen indien nodig en informeren wij hem inzake de oorzaak, verhelping etc aangezien hier e.e.a. ook kan gebeuren. Zo kan je elkaar naast VW's ook zo helpen ;)

Dus whatever er 2,5 jaar geleden besproken en gebeurd is, let's leave it at that ;)

Michel B4
21-02-2006, 18:36
raoul zet even een lege page met text op de site,dan weet je meteen als forummer dat et tijdelijk down is.

Roelsmoel
21-02-2006, 18:39
raoul zet even een lege page met text op de site,dan weet je meteen als forummer dat et tijdelijk down is.

De server ligt er lichamelijk uit ;) Komt omdat delen van de hardware zelfs zijn beschadigd schijnt... Dus dit kan helaas momenteel niet :(

Maar ik heb het hier, op vr6club en marktplaats aangekondigd ;)

Thnx for thinking along though! :hug:

Pedaalemmer
21-02-2006, 18:46
de kunst van het weglaten...daar zijn volksforummers goed in :D:D

snellesjaak
21-02-2006, 19:40
Nou sterkte met het repareren van het forum. Dat mensen er lol in hebben om andere servers plat te leggen... :chair:

Wahnsinn
21-02-2006, 20:04
Waarom niet gewoon alles bij een Nederlands bedrijf op een Nederlandse server zetten? heb je dat gezeikt met bellen naar de US sowieso niet..

Heb zelf een aantal sites maar alles staat in Nederland.

Roelsmoel
21-02-2006, 20:10
Dat komt omdat Rainier (voormalig eigenaar) de site op een server had draaien waar hij al zijn andere sites ook heeft draaien. En nu we over gaan op een nieuwe met OS, kunnen we beter daar nog 1 jaar blijven en hopen dat zij ons bij de conversie helpen. Zodoende hebben zij en wij erbij gewonnen ;)

Maar over een jaar (wanneer vroegtijdig vertrek niet mogelijk blijkt) gaan we idd over naar Nederland (zeer waarschijnlijk zelfs naar 1 in Hilversum)

Mvg Raoul

Marcski
21-02-2006, 20:30
Waarom niet gewoon alles bij een Nederlands bedrijf op een Nederlandse server zetten? heb je dat gezeikt met bellen naar de US sowieso niet..

Heb zelf een aantal sites maar alles staat in Nederland.

wij hebben onze server ook in de us staan, omdat het veel malen goedkoper is.
Bijkomend voordeel, werkzaamheden verricht je meestal 's nachts, en mocht je dan support nodig hebben, dan zijn ze daar gewoon wakker :D

fabian
21-02-2006, 21:41
ah dus dat is er aan de hand.
niet zo mooi dat de moderators weer overuren moeten draaien voor een een stelletje van die gefrustreerde cpu nerds die schijnbaar nix beters te doen hebben.
en ik begin nu toch ook al een beetje ontwennings verschijnselen tekrijgen, dus mijn vraag hoelang gaat dit geintje nu duren.
en moderators en iedereen die het vwforum weer top maken, SUCCES

RubenD
21-02-2006, 21:58
Haha Fabian weer een lid erbij :D

Dat komt omdat Rainier (voormalig eigenaar) de site op een server had draaien waar hij al zijn andere sites ook heeft draaien. En nu we over gaan op een nieuwe met OS, kunnen we beter daar nog 1 jaar blijven en hopen dat zij ons bij de conversie helpen. Zodoende hebben zij en wij erbij gewonnen ;)

Maar over een jaar (wanneer vroegtijdig vertrek niet mogelijk blijkt) gaan we idd over naar Nederland (zeer waarschijnlijk zelfs naar 1 in Hilversum)

Mvg Raoul

Dat is wel mooi, mocht het dan nog mis gaan kunnen we daar in hilversum die mensen tenminste kont schoppen :D

Maare veel succes!

Marco
21-02-2006, 22:13
Raoul, veel suc6 met het repareren van de server. Namens de crew van Volksforum

Roelsmoel
22-02-2006, 15:07
Raoul, veel suc6 met het repareren van de server. Namens de crew van Volksforum

Thnx! we zijn er ook al erg druk mee bezig! Maar gaat goed komen (hopelijk in een paar dagen, maar dat is altijd maar afwachten)

Gr Raoul

Pedaalemmer
22-02-2006, 15:38
o please fix die server!!!!!!!!!!!!!!!

Roelsmoel
22-02-2006, 15:45
Wellicht tijdelijke ledenstop instellen?
Zodat het niet overspoelt wordt met wat sommige die-hards hier niet kunnen waarderen & zodat de server er niet de dupe van wordt?!

Roelsmoel
22-02-2006, 15:47
ik wil zelfs wel vw forum donateur worden als je die site maar vanavond er op hebt..;)

Als je de messages leest snap je dat het helaas niet zo ligt. Het is niet een simpel onderhoud iets wat we plegen maar de data van een gehackte site van een corrupte server proberen eraf te plukken en deze vervolgens te converteren naar een windows omgeving ;)

Zoiets kost iets meer tijd als een paar uur helaas :( en daarnaast werken we ook allen fulltime waardoor er enkel de avonduren overblijven.

Komt wel goed, heeft alleen tijd en inzet nodig.

Maar na regen komt altijd zon!

frankvr6
22-02-2006, 16:09
leven en laten leven

en hopen dat het niet te veel vervuilt wordt hier zat veel op vwforum maar hier is leerzamer dus tja

hopen dat ze het gauw gefixt hebben kan iedereen weer gewoon doen toch :hug: :hug:

Pedaalemmer
22-02-2006, 16:11
:iamwithst

idd...elkaar gaan afzeiken is niet echt de oplossing.

Roelsmoel
22-02-2006, 16:16
Laten we allemaal nou even gewoon vrienden blijven, dit helpt niets of niemand. VWforum komt spoedig weer terug.

Dat beide sites een ander gezicht hebben is logisch. Andere mensen, ander gezicht.

Maar omdat we een andere groep zijn van elkaar qua kennis of leeftijd oid geeft niemand een goede reden zo tegen elkaar te doen!

Daarom hoop ik dat het off topic hier zo weggehaald kan worden, want hier schiet niemand iets mee op.

Onthou wat mij betreft altijd dat we allen gek zijn van hetzelfde merk, ook al hebben we een gedetailleerde andere smaak. En op meetings wordt er ook niet zo naar elkaar geschreeuwd, dus waarom wel achter een scherm?!

Een schoon, gezellig & informatief forum, begint bij jezelf!!

Skywalker
22-02-2006, 16:41
Thnx! we zijn er ook al erg druk mee bezig! Maar gaat goed komen (hopelijk in een paar dagen, maar dat is altijd maar afwachten)

Gr Raoul
Raoul, heb je enig idee hoeveel een paar dagen is? Enig uitzicht op een datum dat de vwforum weer in de lucht is?
Begint hier een beetje vol, eehh druk te worden en blijkbaar stoort dat bij menig VF-lid.
Enigszins wel begrijpbaar, dat snap jij ook.

Zoveel mogelijk info verschaffen aan Vwforum leden lijkt mij dan ook het beste, zodat er zo min mogelijk vragen komen. Ik begrijp dat het voor veel leden van vwforum even moeilijk is maar ik denk dat het ook wel gepast is om nu niet massaal dit forum te bestoken. Daar zit volgens mij niemand op te wachten.

Correct me if I am wrong...

Richard
22-02-2006, 16:44
jij slaat de spijker snoeihard op zijn kop luuk..

Roelsmoel
22-02-2006, 16:50
Jammer dat je de spijker niet op z'n kop slaat, maar mijlen ver mis.

Raoul, heb je enig idee hoeveel een paar dagen is? Enig uitzicht op een datum dat de vwforum weer in de lucht is?
Begint hier een beetje vol, eehh druk te worden en blijkbaar stoort dat bij menig VF-lid.
Enigszins wel begrijpbaar, dat snap jij ook.

Zoveel mogelijk info verschaffen aan Vwforum leden lijkt mij dan ook het beste, zodat er zo min mogelijk vragen komen. Ik begrijp dat het voor veel leden van vwforum even moeilijk is maar ik denk dat het ook wel gepast is om nu niet massaal dit forum te bestoken. Daar zit volgens mij niemand op te wachten.

Correct me if I am wrong...

Het klopt wat je zegt, maar meer info geven als ik al doe kan ik niet, simpelweg omdat ditde huidige status is.
Een specifieke datum kan ik niet mededelen omdat we afhankelijk zijn van de host. Zij moeten enkele dingen voor ons doen, en alvorens dit door hen is bevestigd en geregeld kan ik nog niets toezeggen.

Wat betreft de toestroom van de leden, kan ik mij ditzelf niet aanrekenen. Om het simpele feit dat het Vwforum een openbaar forum is net als Volksforum. Zodoende komt men met vragen e.d. omtrent VW ook hiernaartoe. Hier heb ik geen enkele zeggenschap in.

Hiernaast heb ik ook op marktplaats & de vr6club een melding geplaatst van het geheel. Zo denk ik toch een groot deel van de leden bereikt te hebben tezamen met de melding hier.

Enige tip die ik kan geven is, zet een tijdelijke stop op inschrijvingen, zodat men wel kan lezen wat de status is, maar zich niet massaal kan aanmelden en kan posten. Zodoende worden de VWforummers ook hier voorzien van de nodige informatie, maar lijdt niemand eronder.

Marcel_VW
22-02-2006, 16:57
erg netjes om het effe zo te melden...k vond het al vreemd dat ik er 2 dagen niet op kon...succes ermee

Skywalker
22-02-2006, 17:09
Raoul,
Natuurlijk begrijp ik dat jij persoonlijk, noch het team van vwforum het kan voorkomen dat mensen zich hier aanmelden. Het is inderdaad een 'openbaar' forum, maar ik denk niet dat het VF-team er iets voor voelt om een leden stop in te stellen. Een vriendelijk verzoek van jullie kant is misschien op zijn plaats en kan mogelijk behulpzaam zijn.

Een paar dagen is een zeer rekbaar begrip, hebben we het dan over 2 dagen of over een week? Natuurlijk is het moeilijk in te schatten, ik weet het, maar iets specifieker mag van mij best.

Rest mij nog de trouwe bezoekers van vwforum te vragen om hier eerst maar eens alle interessante topics te lezen, in plaats van onzinnig de discussie aan te gaan over Volksforum versus VWforum. Dit laatste geldt trouwens ook voor de Volksforum leden.
Voor de VWforum leden: Heel interessant is het bijvoorbeeld het luchtgekoelde gedeelte op dit forum. Iets dat op het vwforum niet of nauwelijks voorkomt. Lees dit eens door en steek eens iets op van de auto’s die Volkswagen groot heeft gemaakt. Als jullie dat allemaal gelezen hebben, dan is ‘jullie’ vwforum weer online, dat weet ik zeker. ;)

vwmk2driver
22-02-2006, 17:17
opzich lijkt mij een stopzet van aanmelden niet eens zo gek..

ik weet nu al dat je anders ineens 4000 leden er bij heb die allemaal wat plaatsen en niks lezenover de voortgang van het vw forum en dat verpest ook helaas dit forum dan weer..

ik moet er namelijk niet aan denken dat alle techneuten hier weg gepest worden.. waar moet ik anders heen met mijn technische vragen... :(

Leo-gti16v
22-02-2006, 17:53
Hé het zal toch niet waar zijn. :mad: :mad: :mad:

Nou heel veel sterkte met de wederopbouw!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

shaggy16v
22-02-2006, 18:23
da vink nou jammer....vwforum plat....mocht dr altijd ff graag rondneuzen als k ff wat tijd moest doden.

myah suc6 met de reparaties ;)

:rolleyes:

Christiaan
22-02-2006, 18:37
Dit topic is bedoeld voor het hoe en waarom vwforum uit de lucht is op dit moment. Heb al eerder vriendelijk verzocht om hier niet de discussie te voeren vwforum v.s. volksforum. Ik ga dan nu ook even grondig dit topic opschonen. En het VF Team zal dit ook blijven doen, voor diegene die moeite hebben met lezen.

Namens het VF Team,

Christiaan

Arnout
22-02-2006, 18:45
Nou nu weet ik zeker waarom ik op VWForum zit.

Leg me maar eens uit waarom ik die spijker dan zo mis sla?

En dit is toch een openbaar forum waarom gaan jullie dan huilen als er teveel mensen komen........

Skywalker
22-02-2006, 18:52
Nou nu weet ik zeker waarom ik op VWForum zit.

Leg me maar eens uit waarom ik die spijker dan zo mis sla?

En dit is toch een openbaar forum waarom gaan jullie dan huilen als er teveel mensen komen........Jeetje, jij hebt echt een plaat voor je kop en het IQ van een lege doppinda hè?

Sorry hoor, maar hier ga ik dus even niet op in, lees het bericht van Christiaan maar even.
@Christiaan: poetsen maar jongen!

Christiaan
22-02-2006, 18:55
Zo, een hoop geveegd, ik laat de laatste 2 maar even staan als voorbeeld,

voor de blinden:

DE DISCUSSIE VWFORUM / VOLKSFORUM IS NU GEWOON OVER

@skywalker, thanks :D

evilnyntje
22-02-2006, 19:00
Jeetje, jij hebt echt een plaat voor je kop en het IQ van een lege doppinda hè?

Sorry hoor, maar hier ga ik dus even niet op in, lees het bericht van Christiaan maar even.
@Christiaan: poetsen maar jongen!

Roelsmoel
22-02-2006, 19:00
:puter:

:(

:icon_spin

Karen
22-02-2006, 19:18
Hopen dat jullie het forum snel weer kunnen herstellen...

Benji
22-02-2006, 19:21
Oh, mijn reactie is verwijdert. Ach ja..

Ik hoop ook dat het VW-Forum het snel weer doet, heeft ieder zijn zin!

DesertWind
22-02-2006, 19:24
succes ermee roelsmoel ;)

blijft een lage klote streek, maar ja, je doet er niks aan, het kwaad is al geschied.
respect, want ik zelf snap de balle van hoe het allemaal werkt, krijg het net voor mekaar om zelf een simpele site te bouwen :p

Djinn_4fun
22-02-2006, 19:27
Succes met het desinfecteren!

Marty
22-02-2006, 19:27
Raoul en de rest van het vwforum team die bij de herstel-werkzaamheden betrokken zijn, veel suc6 en hopelijk is de database nog te redden.

Een vraagje voor het volksforum team, is het misschien een idee om op het volksforum in de hoofdcategorie Off-topic een subcategorie vw-forum te maken, dit om mogelijke irritaties te voorkomen (vwforum leden kunnen daar hun verhalen kwijt en de vaste volksforum lezers zijn vrij om het te lezen of niet te lezen)

Gr, Marty

Skywalker
22-02-2006, 19:38
Een vraagje voor het volksforum team, is het misschien een idee om op het volksforum in de hoofdcategorie Off-topic een subcategorie vw-forum te maken, dit om mogelijke irritaties te voorkomen (vwforum leden kunnen daar hun verhalen kwijt en de vaste volksforum lezers zijn vrij om het te lezen of niet te lezen)Ehh... volgens mij is iedereen welkom op dit forum, zolang de regels die op dit forum gelden maar in acht gehouden worden.
Dus waarom een appart vwforum gedeelte? Lijkt mij niet nodig (maar wie ben ik).

Michel B4
22-02-2006, 19:42
ohohoh,idd voor zover ik weet is dit een vrij nederlands forum waar iedereen mag komen en kijken en eventueel posten.
en een appart vwforum hoekje?? negerhoekje??

Edward
22-02-2006, 19:58
neem me niet kwalijk hoor maar volgens mij werd verschillende malen gevraagd om vwforum vs volksforum te laten rusten? Dit was toch als informatief bedoeld omdat het anders forum panne had?

Michel B4
22-02-2006, 20:05
ja klopt..

Marty
22-02-2006, 20:05
Hmm deze reactie wilde ik niet uitlokken, mijn idee was enkel om het volksforum te ontlasten...

maar weer ontopic!!!

Matheo
22-02-2006, 20:17
merk iig wel dat het hier een stuk drukker is :D
@ onze nieuwe (tijdelijke/permanente) leden: welkom! en ga vooral de verschillende projecttopics eens doorlezen (zoals skywalker al opperde) vooral bij luchtgekoeld (http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34) zal een wereld voor jullie open gaan ;)
@ raoul: succes met het fixen van vw forum
ik hoop vooral dat iedereen weer snel zijn plekje terug heeft!

AMDFreak
22-02-2006, 20:19
Ik hoop dat het niet al te lang offline blijft..

Pedaalemmer
22-02-2006, 20:23
@ onze nieuwe (tijdelijke/permanente) leden: welkom! en ga vooral de verschillende projecttopics eens doorlezen (zoals skywalker al opperde) vooral bij luchtgekoeld (http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34) zal een wereld voor jullie open gaan ;)

wahaha idd!! :iamwithst

Roelsmoel
22-02-2006, 20:25
lucht gekoelde auto's??? bestaan die dan :eek:

:D :D :D

Maaruuhhhhh on topic houden tot er later vanaaf na contact met de us weer meer info is?!

gti-er
22-02-2006, 20:29
he eindelijk ik dacht al dat het aan mijn computer lag, gelukkig niet dus! suc6 met herstellen ervan en hopen dat hij het gauw mag doen!!

Skywalker
22-02-2006, 21:51
't blijft moeilijk he?Blijkbaar wel Christiaan.
Zullen ze zelf nu niet door hebben dat ze olie op het vuur aan het gooien zijn?
Lijkt mij niet de bedoeling, ook niet van de jongens zelf...

Misschien is dit dan een eye-opener.

Edward
22-02-2006, 21:52
en het wilde idee van een slot plaatsen?

Mick007
22-02-2006, 21:52

@ Matheo
gaan we uiteraard doen, jij gaat onze "vehicles" ook bekijken dan?

http://home.planet.nl/~viss2212 ;)

bedankt, raoel, weten we waar we aan toe zijn, gaat goed komen :D

Christiaan
22-02-2006, 21:57
en het wilde idee van een slot plaatsen?

Nee, voorlopig niet.

Skywalker
22-02-2006, 21:59
en het wilde idee van een slot plaatsen?Lijkt me geen oplossing van het 'probleem'. We zijn met elkaar toch volwassen genoeg om ons hier even strikt aan de regeltjes te houden zoals gevraagd zodat het team van vwforum een mogelijkheid heeft om met haar leden te communiceren? 'Wij' zouden het ook fijn vinden als Volksforum plat zou liggen en we konden info halen op het vwforum, toch?

Dus nogmaals het verzoek, van mij persoonlijk, om je gewoon aan de gedragregels te houden zoals gevraagd.

Roelsmoel
22-02-2006, 22:14
NIEUWE UPDATE:

Na samen met mijn broer zojuist een geruime tijd telefonisch contact met de US te hebben gehad hebben we eindelijk duidelijkheid gekregen vanuit de host!

We kunnen daar niet onze plannen in onze omvang doorzetten op een spoedige en consequente manier.

Zodoende gaan we naar onze nederlandse 1e keus te Hilversum/Amsterdam.
We hebben al een mail gestuurd in vervolg op onze eerdere mailwisseling met hen en morgen 9 uur hebben we daar een afspraak.

Dan zullen we een nieuwe server opzetten en samen met hen installeren. Vervolgens zullen we de backup (van het moment v/d crash) terugzetten en hopelijk dit weekend nog alles af krijgen. Garantie dat het eind dit weekend allemaal weer up en running is kan ik nog niet geven, maar we hopen er wel op!

Hopend op begrip,

Raoul & Chretien

Mick007
22-02-2006, 22:17
wazzzzup, goed bezig Raoul & Co. :D :D

veel suc6

Skywalker
22-02-2006, 22:35
Jongens,

Jullie hoeven aan mij geen verantwoording af te leggen.

Maar realiseer je wel dat jullie op het moment in jullie eigen broek aan het plassen zijn. Dat geeft eerst wel een warm gevoel, maar later zit je met de stank.

Persoonlijk bemoei ik mij er maar even mee omdat er momenteel niet zo heel veel mods online zijn. Ik vind dit forum te mooi en waardevol om het te laten afgleiden naar de afgrond.

Dus, nogmaals, probeer je te beheersen. We weten nu allemaal wel hoe jullie er over denken.

Richard
22-02-2006, 22:37
mooie afsluiter...

Roelsmoel
22-02-2006, 22:42
@Skywalker.

Morgen zal het eea wel weer geedit zijn ;) komt goed!
Thnx, maar mocht het onverhoopte in de toekomst gebeuren, dan zal ik uiteraard Volksforum op elk mogelijke manier helpen en we hopen aldus dit weekend weer online te kunnen gaan, en dan zullen de (in mijn optiek onnodige) frustaties her en der wel weer verdwijnen ;)

Greetos Raoul

Skywalker
22-02-2006, 22:51
Het zal uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komen Raoul.
Ik vond het in ieder geval wel prettig om via het vwforum te kunnen lezen
waarom een paar dagen gelden voor mij volksforum niet bereikbaar was. ;)

Succes met het installeren van de server. (ook dat wil nog wel eens tegen zitten :( )

Luuk

Roelsmoel
22-02-2006, 22:55
Het zal uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komen Raoul.
Ik vond het in ieder geval wel prettig om via het vwforum te kunnen lezen
waarom een paar dagen gelden voor mij volksforum niet bereikbaar was. ;)

Succes met het installeren van de server. (ook dat wil nog wel eens tegen zitten :( )

Luuk

But ofcourse! Sommige leden (met de nadruk op sommige) hebben iets met VWforum/Volksforum, maar de crew van beide sites absoluut niet tezamen met de meerderheid van de leden van beide sites ;)

Daarom helpen we elkaar gezien het feit we beide hetzelfde doel hebben ;)

Ook weten we dat wat betreft de installatie het eea nog kan tegenzitten, daarom nemen we het al iets ruimer en hopen we op het weekend. Maar zelfs dan nog kunnen we niets garanderen en kan het eventueel dagje langer duren.

Maar goed komt het nu spoedig iig ;)

RubenD
22-02-2006, 23:13
Blijkbaar is dit van voor mijn tijd op VWfora. Kan iemand mij via PM uitleggen wat dit nu inhoud, die "ruzie/oorlog/stoeipartij/groepvorming" van sommige mensen. Ik ben hier wel benieuwd naar namelijk. En ik voel mij hier net zo thuis als op vwforum. Op vwforum soms iets meer offtopic lullen en hier technisch wat ik ook graag mag doen gezien het feit dat er maar weinig mensen zijn die zulke dingen normaal kunnen volgen... Wat ik soms wel moeilijk vind, hoe kun je anders je ei kwijt, iets goed delen???

Maare ik lees die gewiste reacties nooit, tenminste krijg er de kans niet voor. Maar als je dat dan zo graag wilt PM ze dan naar iemand, wat mij betreft naar mij, dan ben jij ook je ei kwijt en ik reageer misschien...

Maar zet uhm op met zijn allen, ik blijf zeker hier en als vwforum.nl straks terug is ga ik daar ook weer lekker verder! Oeh shit en studeren dan??

skitzo
23-02-2006, 00:44
sja heb me een tyd geleden al aangemeld
maar nooit wat gepost...
(heb een grote introductiepagina getypt over wie ik ben toen zat inneens m'n pc vast...)

maar ik zal hier ook wel wat meer m'n neus laten zien en zeker op technische kant proberen toe te schieten waar nodig of gevraagd..
ook als vwforum weer online is...

en ik zal na de carnaval meeigen even goed voorstellen

gr cavin

KatirZan
23-02-2006, 13:54
je kent mijn standpunt roelie ;)

als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel :)

fabian
23-02-2006, 18:20
Haha Fabian weer een lid erbij :D

Dat is wel mooi, mocht het dan nog mis gaan kunnen we daar in hilversum die mensen tenminste kont schoppen :D

Maare veel succes!

eehmmm ik was al een tijdje lid van dit forum(check date) alleen had ik nog nooit wat gepost hier ;)
vindt 1 forum wel genoeg om bij te houden.
het folksforum gebruik ik aleen voor mijn eigen informatie in te winnen, en zo blijft dit forum dus ook mooi clean ;)

Marcel_VW
23-02-2006, 19:44
eehmmm ik was al een tijdje lid van dit forum(check date) alleen had ik nog nooit wat gepost hier ;)
vindt 1 forum wel genoeg om bij te houden.
het folksforum gebruik ik aleen voor mijn eigen informatie in te winnen, en zo blijft dit forum dus ook mooi clean ;)

:hug: zelfde hiero... :cool:

mphoogeveen
23-02-2006, 22:26
okj heb niet alles gelezen iets te veel tekst maar was ff benieuwd wat waarom het vwforum offline is. hoop dat het allemaal weer snel goed komt. zit er namelijk wel regelmatig op.

kende dit forum nog niet maar zal hier ook eens wat vaker rond kijken en me binnenkort ff voorstellen hier.

suc6 vwforum mods. en de rest hier 1 goede avond nog

mzzls Martijn

Christiaan
23-02-2006, 22:28
okj heb niet alles gelezen iets te veel tekst maar was ff benieuwd wat waarom het vwforum offline is.

mzzls Martijn

Dan begin maar eens met lezen, en welkom hier ;)

Tommy
23-02-2006, 23:05
Ga of goed, of niet gummen... Van dit topicje klopt geen reet meer, en vraag me af waarom mijn post is verwijderd.... Laat dan werkelijk alleen info staan....

En vervuil dit forum liever niet als je het ziet als een "next best thing" ofzo.... Als dit je ding niet is, wacht dan gewoon tot je ding weer online is. Ga je maar een weekje kantklossen ofzo...

Marcski
23-02-2006, 23:08
Tommy, ik heb jouw post verwijderd omdat deze denigrerend was naar WVForum toe, en ik dacht dat het wel duidelijk was dat dat niet mocht :chair:

Tommy
23-02-2006, 23:13
denigrerend? YEAH RIGHT!

enniewee... ik zou zeggen... waardeer kritiek! :)

Marcski
23-02-2006, 23:16
idd, denigrerend, weet je zelf nog wel wat je gepost hebt?
als je kritiek op vwforum hebt, mag je dat op bij hun posten (als ze weer online zijn) of stuur een van de mods een email of pm, maar wij hebben er geen boodschap aan.. discussie gesloten.

Tommy
23-02-2006, 23:27
ja hoor, weet nog wat ik gepost heb...

Sjeesbeest
23-02-2006, 23:59
Minder dat de server down is, gaat vast goedkomen. Suc6 met de wederbouw.

en die digitale strijd .... zucht.... leer er toch eens overheen te lezen.

VWTDIGT
24-02-2006, 00:03
Ik was al op dit forum aan het zoeken naar en oorzaak over het off-line zijn van mijn startpagina!!

Vind het wel ontzettend jammer dat er trietse figuren zijn die zo'n leuk forum gaan slopen, maar ja... Hopen dat de data behouden blijft... Verder heb ik niet genoeg verstand van computers om de technische details in een hokje te kunnen plaatsen, maar ik hoop gewoon dat het snel weer terug is!!

Tot die tijd zal ik hier op volksforum wat vaker rondkijken! Zitten hier genoeg gasten die ook op mijn nummer 1 forum actief zijn zag ik al!!

KatirZan
24-02-2006, 09:43
De uitleg waarom hackers bepaalde websites plat leggen

Hier even de uitleg over waarom security experts bepaalde websites van internet afhalen en daarmee, in dit geval vwforum, een website voor langere tijd neer halen.

De reden was vroeger veel simpeler dan tegenwoordig, vroeger had je 2 soorten, de hackers die websites neerhaalde voor eigen belang, en de hackers die sites neerhaalde voor anderen hun belang.

De hoofdoorzaak is ALTIJD geld.

De een gebruikt de schijfruimte en bandbreedte voor het opslaan van bestanden, die dan weer door andere bereikt kunnen worden (FXP wereld, dus spellen, films, applicaties, muziek).
De ander gebruikt de schijfruimte en de bandbreedte voor het "hacken" van andere pc's of het doorsturen (in dit geval) van spam mail, om zo geld te verdienen hiermee.

Zeer waarschijnlijk is de security expert in dit geval achter een bug gekomen in de website van vwforum (niet zo heel erg lastig, aangezien het standaard php is...) en heeft een exploit gebruikt om zo op de server van vwforum te komen. Hierna heeft dit persoon een trojaans virus geinstalleerd die al het werk voor dit persoon doet.

Het is meestentijds niet eens zo dat dit persoon de website in kwestie echt down wil hebben, ze zijn gewoon op zoek naar exploitbare websites, die ze, onder geen bedwing, dan maar gewoon neerhalen voor eigen doeleinden.

De kennis van de meeste "hackers" is nep...script kiddies genoemt, deze gebruiken andere mensen hun programma's en virussen om in iemand zijn pc/netwerk te komen.
Echter, er zijn de echte "hackers", de zogenaamde security experts, deze gebruiken hun kennis voornamelijk voor eigen doeleinden, dus niet om er geld mee te verdienen, maar eerder om hun eigen kennis groter te maken OF deze kennis te tonen aan de rest van de wereld.

Elke hacker laat een signature achter op een website, zonder deze zal de persoon niet erkend worden, mocht deze gaan "opscheppen" over wat diegene gedaan heeft.

Om dit hele verhaal maar eens simpeler te maken :
VWForum was niet goed beveiligd, zeer waarschijnlijk omdat de website niet up to date was met de nieuwste php updates/apache updates.

Mijn raad voor in de toekomst, aangezien vwforum toch overgaat naar een windows based platform, is om eerst de website over te zetten, deze te (laten) testen op vulnerabilities en DAN PAS de website weer online gooien.

RemcoGT
24-02-2006, 09:50
Toch maar goed dat ik me ff aangemeld heb bij deze site .. weet nu tenminste wrom ik al paar dagen zit te vervelen :P teveel vrije tijd en geen forum :(
Maar het komt goed.. succes er mee :hug:

Roelsmoel
24-02-2006, 10:17
Helaas kon de hilversumse host niet aan de eisen voldoen dus zijn we met spoed bezig met een andere host!

Bijkomend pluspunt is dat ALLE data tot het moment van de crash bewaard is gebleven.

Dus zodra VWForum weer terug is, is het of het nooit is weggeweest.

Gr Raoul

Ebut
24-02-2006, 10:20
Helaas kon de hilversumse host niet aan de eisen voldoen dus zijn we met spoed bezig met een andere host!

Bijkomend pluspunt is dat ALLE data tot het moment van de crash bewaard is gebleven.

Gr Raoul

:woowoo: :cool: :rock: :jacks: :clap:

KatirZan
24-02-2006, 10:29

Gr Raoul

Mocht het niet lukken, niet vergeten te bellen ;)

Marcski
24-02-2006, 11:27
dat was ik, pm verstuurd

ik heb off-topic berichten verwijderd die niets met de vwforum<>volksforum discussie te maken hebben, maar wel offtopic waren..

Kevin20v
24-02-2006, 11:43
dat was ik, pm verstuurd

ik heb off-topic berichten verwijderd die niets met de vwforum<>volksforum discussie te maken hebben, maar wel offtopic waren..

Ja kom er maar voor uit dat jij de schuldige was :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ontopic: in Hilversum mocht zeker geen server bijgeplaatst worden omdat de vloer niet tegen het gewicht kan :D (IT'ers weten vast wel waar ik het over heb).

Mocht het nou niet lukken ben ik wel bereid om te helpen :hug:

sixpack
24-02-2006, 11:57
Irritant die hackers .....

Kun je die niet opsporen ofzo? kunnen we even een "bezoekje " brengen en dan bedoel ik niet voor de koffie ......

Maar suc 6 met het opstarten van de site Roel (en de rest )

Ik bezoek beide forums , ieder forum heeft zijn eigen karakter , maar wel met hetzelfde doel en dat maakt het voor iedereen leuk . :)

( die post mag toch wel blijven staan het marc ? :D )

spyke
24-02-2006, 13:00
mis het forum als of het al 20 jaar bestaat,ben benieuwd of het dit weekend weer goedkomt.
http://img60.imageshack.us/img60/211/18911486944252e84d3ad9f5ux.jpg (http://imageshack.us)

Roelsmoel
24-02-2006, 13:01
Denk het helaas niet omdat de Hilversumse host achteraf blijkbaar toch niet aan de eisen kon voldoen, maar spoedig erna zal het wel weer online zijn ;)

Rocco
24-02-2006, 14:05
Is het niet mogelijk om een reroute voor het IP adres te doen dat je iig nog een binnenkomst pagina kan laten zien(met eventueel status van het probleem)? ook al is de server down dan moet dat volgens mij wel kunnen...

Roelsmoel
24-02-2006, 14:06
klopt, dat komt er vanavond idd op als het goed is ;)

LRR
24-02-2006, 14:29
Ik kijk amper op VW-Forum, maar ik wens jullie veel succes met alle werkzaamheden !!!!!!!

Grtz............. LRR

edition_GTI
26-02-2006, 18:59
werkt nog niet :( weekend is al bijna voorbij maja
Succes ermee!!!

Antoineveld
26-02-2006, 19:55
Buiten het feit dat ik het erg vervelend vind voor het vwforum wil ik ook ff op deze discussie/topic reageren. Sommige van het VF zullen het inderdaad niet prettig vinden dat er veel nieuwe gasten bij komen, maar ik denk dat men ook niet het positieve uit het oog moet verliezen. Als ik naar me zelf kijk ben ik na het wegvallen van de VWforum site, me meer in dit forum gaan verdiepen en er achter gekomen dat hier ook verschillende interresante/leuke topics tussen staan. Dit is voor mij interresant en leerzaam. Buiten dat kan ik me ook voorstellen dat mensen die hier altijd actief waren ook weer van de kennis van enkele vwforum bezoekers kunnen leren. En mens kan nu niet eenmaal alles weten ;)

Je hebt altijd mensen die onnodige/overbodige onzin vermelden, maar ik denk dat na verloop van tijd zulke mensen toch weer naar hun oude stekkie terug gaan. Persoonlijk heb ik daar altijd doorheen gekeken zowel op het oude vwforum als het huidige nieuwe forum.

Ik zal vanaf nu vaker ook hier te vinden zijn zolang ik het leuk vind, dezelfde instelling die ik ook bij het Vwforum altijd heb gehandteerd.

Verder ga zo door: zowel het VF als het VWForum.

cabrioboy
27-02-2006, 13:45
Na het lezen van de gehele topic ff mijn ei kwijt...

Ten eerste;
Raoull en alle andere medewerkers enorm veel succes met het weder opbouwen van het VWforum.

Ten tweede;
Ik weet niet wat er in het verleden allemaal tussen het VWforum en Volksforum is gebeurd, maar zoals ik mijn vermoeden heb zit dat bepaalde mensen dat nog steeds dwars en proberen ze het nog steeds uit te lokken.

Zulke mensen verdienen naar mijn weten niet eens op een forum aanwezig te zijn. Het lijkt verdomme wel een OPEL - VW strijd zeg!!!
Gelukkig is dat de laatste jaren al flink minder geworden al hebben er nog veel mensen last van deze belachelijke trekjes.

Heb zowel hier als op het VWforum mijn cabrio project topic geopend. Net als voor ieder die met zijn VW aan het knutselen is is het juist goed om ideeën en tips te delen met elkaar en elkaar te helpen met problemen. Daar is een forum ook deels op gericht. Maar ook mijn topic was deels vervuild met opmerkingen als "ga naar het VWforum" en dan denk ik bij mezelf: hoe sneu kun je zijn.
Iedereen heeft zijn eigen smaak en eigen mening ( gelukkig wel ) maar als jij graag in pak loopt en je buurman graag in Londsdale kleren laat je elkaar toch ook gewoon lekker in hun eigenwaarde. Ieders voor zich.

Sorry. Moest dit ff kwijt. Snap die strijd echt al niet tussen verschillende automerken, maar dat dat dan ook nog eens onder VW zelf moet.

Te triest... ik heb er geen andere woorden voor.

Voor de moderators/ beheerders en alle andere mensen die meewerken aan deze 2 sites. Keep up the good work!!!!! Jullie hebben 2 top sites neergezet met elk hun eigen style.

Greetzzz cab

Lennart
27-02-2006, 13:48
:goodpost:

Benji
27-02-2006, 13:52
:goodpost:

Daar ben ik het mee eens!! Klasse Cabrioboy ;)

mark_almelo
27-02-2006, 21:38
pffff, jammer dit allemaal, had al van tammy gehoort dat het gehackt was en ik hier op het volksforum maar zoeken en zoeken en niet kunnen vinden he, bleek het dus onder nieuws te staan :mad:

tevens ben ik ook nog niet lang genoeg op beide forums voor die discussie en zal zostraks wel even hier goed rondkijken naar projecten want nu wil ik het verschil in stijl toch ook weleens zien....

en raoul en de crew sterkte met het opbouwen van het forum en het vinden van een nieuwe server

mah alle posts en alles van het forum is dus wel behouden gebleven??

nu zul je natuurlijk zien dat het forum aankomend weekend het weer doet en dat ik in oostenrijk zit :rolleyes: (lkkr puh allemaal :tongue: )

(owjha bovenstaande is dus totaaaaaal niet bedoeld om discussie op te starten snap ook niet waarom)

RubenD
28-02-2006, 15:53
Ik zag zojuist dat er al weer een klein teken van leven is! Nogmaals succes jongens!

Ebut
28-02-2006, 16:13
Er gloort licht aan de horizon!!

En nu zingen met zijn allen: We zijn er bijna, we zijn er bijnaaa...

Ga zo door!!

stijnex16v
28-02-2006, 16:14
ja er is al weer wat zichtbaar ja, helaas alles behalve een vw-logo hihih

JK Le Mans
28-02-2006, 16:24
Ja laten we hopen dat hij weer zo snel mogelijk online is !

Toney20v
28-02-2006, 16:28
kon ook al niet op het forum komen, maar succes met de overstap

Antera
28-02-2006, 16:34
:)

Antera
28-02-2006, 16:34
Kijk het gaat zeker weer wat worden. Ik ben in ieder geval al blij dat ik me restyling topic nog op tijd heb kunnen verplaatsen naar een andere site anders was dit alles ook verloren gegaan.

Maar goed werk roeltje. we wachten af en keep us posted

skitzo
28-02-2006, 17:42
volgens mij hebben ze een server gevonden als ik me niet vergis :)

SCT
28-02-2006, 21:50
Hoi,

Wat leuk om al die bekende namen hier te zien. Heb via via deze site gevonden, na het lid worden was mijn eerste zoek woord vwforum. En wie kom ik allemaal tegen :-)

Ik wens Raoul en Co veel succes en geduld

Groetjes en tot op VWFORUM

Spike
28-02-2006, 21:59
hehe welkom hier SCT :P

Zag ook al wat leven. Gaat de goeie kant op. :D

knippertje
28-02-2006, 22:35
jaja er sta weer wat hoor en nu maar hopen dat het vwforum weer snel online is
gr knippertje

KatirZan
01-03-2006, 09:28
wordt wel eindelijk eens echt druk op dit forum :P

Gert
01-03-2006, 09:30
wordt wel eindelijk eens echt druk op dit forum :P

Kwaliteit gaat nog steeds voor kwantiteit
:hug:

Michiel86c
01-03-2006, 09:35
Kwaliteit gaat nog steeds voor kwantiteit
:hug:

Istie inmiddels al weer online?

Kamran
01-03-2006, 10:13
Test page is al online.

HUS
01-03-2006, 12:08
Volgens mij zit iedereen die op het vwforum zat nu hier :D.. Ik zelf dus ook

paultje
01-03-2006, 12:12
hing hier al een tijdje rond.. maar nu toch wel wat vaker :)

maniacmark
01-03-2006, 12:25
suc6

edit: ik zie al verbeteringen mbt linux op de site

mark_almelo
01-03-2006, 20:29
ff tussendoor wat hier totaal niks mee te maken heeft :P

zit MICE hier toevallig ook of heeft iemand zn mailadres?? heb ik namelijk dringend ff nodig :$

Marco
01-03-2006, 23:58
weet je zn naam niet? das heel wat makkelijker

cabrioboy
02-03-2006, 07:00
ff tussendoor wat hier totaal niks mee te maken heeft :P

zit MICE hier toevallig ook of heeft iemand zn mailadres?? heb ik namelijk dringend ff nodig :$

das toevallig :P ik zoek hem ook whahahaha
Hij had nog eventueel audio spul liggen voor me.... Mocht jij hem bereiken laat mij dat dan ff weten.

Thnx

Ebut
02-03-2006, 09:21
Ik weet dat ie Martijn heet. Heb laatst een paar mailtjes van em gehad, maar ook weer weggemieterd, dus ben zijn adres even kwijt. Heb wel een adres van een Martijn Rolink, maar weet niet zeker of dat zijn achternaam is ;)

Ebut
02-03-2006, 09:40
Istie al: mrolink@hotmail.com Succes!!

Christiaan
02-03-2006, 19:50
Topic opgeschoond! Tis hier geen MSN!

skitzo
02-03-2006, 23:03
al enig zich over een datum dat de site weer online is???
:confused:

HUS
02-03-2006, 23:13
ik hoorde dat die vanaf volgende week weer zal draaien vind ik zelf een beetje snel aangezien ze alles weer zullen terug moeten zetten op de nieuwe server...

skitzo
02-03-2006, 23:27
ach ik vermaak me hier ook heel best vooral het luchtgekoelde deel vind ik echt super

Turtle turbo
03-03-2006, 08:56
@ VWforum moderators thnx voor de info, d8 al dat er iets mis was met mijn PC. Wel netjes om iedereen zo te informeren.

And @the rest. Waarom zoveel haat naar mekaar. Volgens mij toen het eerste forum plat ging zaten de meeste zowel van het VWforum als van het volksforum op het VW forum..

grtz

Gert
03-03-2006, 10:49
TeGeNvRaAg : \/\/aAr0m lEzEn mEn$eN NiEt hEt hElE T0Pi� En lEzEn zE AlLeEn dAt eR Z0GeNaAmD HaAt eN NiJd i$ � V00r dE 389 $tE KeEr : dIe i$ Er nIeT .
En i$ Er 00k n00It gE\/\/eE$T . We \/\/eRkEn g0eD $aMeN MeT HeT Vw f0rUm

:hug: :hug:

Kevin20v
03-03-2006, 10:55
TeGeNvRaAg : \/\/aAr0m lEzEn mEn$eN NiEt hEt hElE T0Pi� En lEzEn zE AlLeEn dAt eR Z0GeNaAmD HaAt eN NiJd i$ � V00r dE 389 $tE KeEr : dIe i$ Er nIeT .
En i$ Er 00k n00It gE\/\/eE$T . We \/\/eRkEn g0eD $aMeN MeT HeT Vw f0rUm

:hug: :hug:

:woowoo: :iamwithst

GOOD POSTING

evilnyntje
03-03-2006, 11:04
:woowoo: :iamwithst

GOOD POSTING

Turtle turbo
03-03-2006, 13:28
389??? Was pas reply nr 147 hoor :) Maar goed heb de hele topic gelezen. Wat ik alleen probeerde te zeggen is voorheen zat iedereen op hetzelfde forum. Dus sommige opmerking waren niet nodig geweest .. Verders No offence to nobody!

ps. zijn idd grappige smilies

Edition_one
03-03-2006, 14:44
hmzz nog steeds offline :(
hopelijk krijgen jullie hem wel online snel ;)

Corrado_G60
03-03-2006, 18:58
Weet iemand of vag-freak ook op volksforum zit ??

Gr. JimmyH

Skywalker
03-03-2006, 19:32
KLIK (http://www.volksforum.com/forum/memberlist.php?) :mad:

Christiaan
03-03-2006, 20:14
Wederom aan het vegen geweest.... :mad:

Hou het nou eens on topic!

BA-wob
04-03-2006, 18:59
Heheh, ik hoorde al over dit topic, nu eindelijks gevonden :D

Jammer dat het Forum offline is, en succes met het fixen alles, zal idd veel werk zijn...

Als jullie hulp kunnen gebruiken...

heineken787
05-03-2006, 11:58

Gr. JimmyH

hij is hier wel aangemeld maar kijkt niet zo vaak hier.
dus maar ff wachten tot vwforum weer online is :D

vinyard
05-03-2006, 12:27
is er al enig idee wanneer het vwforum weer online is??

Mick007
05-03-2006, 12:42
ben ook wel benieuwd, krijg ontwennings verschijnselen...........

sanderz
05-03-2006, 16:20
effe wat anders had via een gast op het vwforum een autobra bestelt maar die kan ik nu natuurlijk ook niet bereiken, waarschijlijk komt die ook bijna binnen. nog meer mensen hier last van??

heineken787
05-03-2006, 17:38
ik had hem ook besteld, goed gezocht hierzo en aal blijkt hier ook te zitten.
duurt trouwens nog 1 a 2 weken voor ze hopelijk binnen komen.
http://www.volksforum.com/forum/member.php?userid=2024 profiel van aal:D
volgende keer ff zoeken http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/rock.gif

sanderz
05-03-2006, 18:01
thanx, maar ik wist z'n naam niet meer is lang zoeken dan he :tongue:

heineken787
05-03-2006, 20:23
hahaah ok dan.
maar had vorrige week pm van hem dat het nog 2 weken zou duren voor hij ze in huis had. dus nu nog een weekje en dan paar dagen voor naar ons toe te zenden.

Marcski
06-03-2006, 12:31
tis hier geen msn :mad:

Gert
06-03-2006, 12:37
Ik denk dat er nog een paar gewend zijn an een ander forum en dus maar hier doorgaan zoals ze op VWForum aan het MSN'en waren
Daar mocht het ook niet maar waarom zou je je iets van een doodnormale regel aantrekken ?
Het is jammer voor de welwillende maar misschien zit er niks anders op dan dit topic te sluiten ?
Weinig zin om de hele dag als een politieagentje hier een topic schoon te houden

KatirZan
07-03-2006, 15:06
Ik denk dat er nog een paar gewend zijn an een ander forum en dus maar hier doorgaan zoals ze op VWForum aan het MSN'en waren
Daar mocht het ook niet maar waarom zou je je iets van een doodnormale regel aantrekken ?
Het is jammer voor de welwillende maar misschien zit er niks anders op dan dit topic te sluiten ?
Weinig zin om de hele dag als een politieagentje hier een topic schoon te houden

Mag ik hier even vermelden dat ik het nu onderhand wel ZAT ben over alle negatieve berichten over vwforum?

Hou er toch eens mee op om verschillende forums af te zeiken over wat er daar gebeurt.

VWForum is gewoon een publiek forum die bekend staat voor een hoop mensen.

Heb je iets tegen VWForum, ga dan niet lopen zeiken in dit topic en elk ander topic aangezien het toch nutteloos is. Blijf dan gewoon lekker bij je eigen forum ipv te gaan zeiken over een forum waar je toch niet komt :chair:

Gert
07-03-2006, 15:30
Mag ik hier even vermelden dat ik het nu onderhand wel ZAT ben over alle negatieve berichten over vwforum?

Hou er toch eens mee op om verschillende forums af te zeiken over wat er daar gebeurt.

VWForum is gewoon een publiek forum die bekend staat voor een hoop mensen.

Heb je iets tegen VWForum, ga dan niet lopen zeiken in dit topic en elk ander topic aangezien het toch nutteloos is. Blijf dan gewoon lekker bij je eigen forum ipv te gaan zeiken over een forum waar je toch niet komt :chair:

Nummer zoveel die wel de klok hoort luiden ..

Als je goed leest dan lees je dat het over sommigen gaat die daar aan het posten zijn alsof het MSN betreft . Dat is daar niet gewenst en zeker ook hier niet gewenst .
Als jij aan kan tonen dat ik in voorgaande post iets negatiefs over het VWForum zeg dan vind ik je een knappe gozer .
Lees eerst voordat je iets roept aub
Het gaat over dat een topic ter info dient en niet als een MSN bijeenkomst ..
Is het nu duidelijk ?

Dat ik het woord VWForum in mijn mond neemt heeft te maken met het feit dat ik probeer iets aan te geven aan de mensen die daar gewend zijn om te posten zoals ze het hier doen . Daar zitten ze op het VWForum niet op te wachten ( weet ik uit zeer betrouwbare bron ) en datzelfde geldt voor dit forum .

Als je wil MSN en doe dat via MSN of voor mijn part CU2.nl of Partyflock.nl
Dit topic gaat over het offline zijn van het VWForum ..
Dus als wij er een hekel aan hadden gehad dan hadden we meteen dit topic gesloten .
Als er ergens over het VWF negatief wordt gesproken dan grijpen we daar meteen in .
Dus doe ons allemaal een lol en gebruik de Search knop een keer voordat je ergens op reageert .
Kan je je geirriteerde :chair: achterwege laten voortaan ;)

berendd
07-03-2006, 15:34
katirzan rustig.. denk aan je hart.

de discussie over het onderwerp dat jij nu weer aan probeert te snijden is allang over en de uitkomst is bekend, ik stel voor dit topic eens door te lezen vanaf pagina 1.

bovenstaande was alleen een waarschuwing aan het adres van de mensen die deze pagina aanzagen voor netmessenger. dus hou alsjeblieft op met het welles nietes verhaal.

KatirZan
07-03-2006, 16:14
Nummer zoveel die wel de klok hoort luiden ..

Als je goed leest dan lees je dat het over sommigen gaat die daar aan het posten zijn alsof het MSN betreft . Dat is daar niet gewenst en zeker ook hier niet gewenst .
Als jij aan kan tonen dat ik in voorgaande post iets negatiefs over het VWForum zeg dan vind ik je een knappe gozer .
Lees eerst voordat je iets roept aub
Het gaat over dat een topic ter info dient en niet als een MSN bijeenkomst ..
Is het nu duidelijk ?

Dat ik het woord VWForum in mijn mond neemt heeft te maken met het feit dat ik probeer iets aan te geven aan de mensen die daar gewend zijn om te posten zoals ze het hier doen . Daar zitten ze op het VWForum niet op te wachten ( weet ik uit zeer betrouwbare bron ) en datzelfde geldt voor dit forum .

Als je wil MSN en doe dat via MSN of voor mijn part CU2.nl of Partyflock.nl
Dit topic gaat over het offline zijn van het VWForum ..
Dus als wij er een hekel aan hadden gehad dan hadden we meteen dit topic gesloten .
Als er ergens over het VWF negatief wordt gesproken dan grijpen we daar meteen in .
Dus doe ons allemaal een lol en gebruik de Search knop een keer voordat je ergens op reageert .
Kan je je geirriteerde :chair: achterwege laten voortaan ;)

And i quote : dus maar hier doorgaan zoals ze op VWForum aan het MSN'en waren

Waar haalt iemand die conclusie vandaan :confused: diegene heeft dan blijkbaar maar enkele topics gezien op het vwforum die er zo uitzien (aangezien dat idd wel aanwezig is, maar in mindere maten dan wat de quote hierboven aantoont (alsof alle topics zo zijn....) )

Dus vandaar mijn reactie :)

En ja, ik heb het hele topic al door gelopen, dat was daarom ook de reden dat ik mijn reactie plaatste, aangezien iemand het weer naar boven haalde :)

als iemand het niet eens is met het verschil tussen volksforum en vwforum, dan is dat diegene zijn probleem :) die hoeft het dus niet in een beledigende vorm hier in dit topic te plaatsen :)

Dat was dus mijn punt :P en nu heb ik geen zin meer in mijn eigen gezeik dus hou ik op met dit topic :P

Mick007
07-03-2006, 18:11
peace on earth brothers........... :cheers:

cabrio16v
07-03-2006, 18:53
wat is de stand van zaken eigenlijk met betrekking tot het weer online komen van het VWforum....... :D..

groeten bauke

Skywalker
07-03-2006, 21:08
Deze thread begint een beetje heel erg onoverzichtelijk te worden door alle geouwehoer.
Bij deze gaat het dan ook op slot.

Het Volksforum Team vind echter nog steeds dat de beheerders van het VWForum haar leden
op het Volksforum te woord mag en kan staan. Om die reden is er een nieuw topic geopend:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18787

Off topic zal zonder opgaaf van reden en zonder aankondiging uit dat topic verwijderd worden.

Het Volksforum Team