PDA

View Full Version : RubenD stelt zich voor!

RubenD
21-02-2006, 09:52
Hallo Allemaal!

Ik dacht vandaag na de zoveelste keer wachten op de trage server van VWForum.nl: Laat ik mij hier ook eens aanmelden!

Ik ben Ruben Dijkhuis, kom uit Raalte. Ik ben 19 jaar oud en studeer aan de HTS Autotechniek te Arnhem. Momenteel loop ik mijn eerste stage bij TS Automotive in Oldenzaal. Dat is een producent van verlagingssets voor praktisch elke auto, hebben we het niet dan maken we het. Maargoed ga geen reclame maken hoor. Neem aan dat, dat niet mag. Vragen kan wel via PM daarover.

Ik heb ook een autotje. Om precies te zijn een Golf Mk2 GTI 16V KR uit 1987. Het is een echte duitser, hij is namelijk geimporteerd.

Het is een project. Ik pas mijn auto stap voor stap aan. Op het moment wil ik hem eigenlijk eerst technisch goed krijgen, daarna het echte project werk, customizen! Maargoed alles op zijn tijd, het moet ook leuk blijven!

Enkele afbeelding van mijn auto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3DJRKGL8LQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3DL3FEDQHD/jpg

Voor veel meer afbeeldingen van mijn auto: http://rubendijkhuis.mijnalbum.nl

Pedaalemmer
21-02-2006, 10:52
ziet er leuk uit...je hebt een goede basis en ben blij dat er geen m3 spiegels opzitten..dat past gewoon niet bij de lijnen van een mk2.

welkom hier!

LRR
21-02-2006, 10:58
Welkom

Je hebt inderdaad een nette ride !!!! Hoeft niet eens zoveel aan te gebeuren naar mijn mening.

Grtz........... LRR

evilnyntje
21-02-2006, 11:03
Vind de achterlichten en de antenne lelijk. Voor de rest gemiddeld.

corrado-usa
21-02-2006, 11:08
welkom op het forum.
Leuke wagen.

Pedaalemmer
21-02-2006, 11:15
Vind de achterlichten en de antenne lelijk. Voor de rest gemiddeld.

pfffffffffffffffffffffffffffffffff :chair:

evilnyntje
21-02-2006, 11:29
pfffffffffffffffffffffffffffffffff :chair:

Het is toch een mening, ik ben eerlijk, iedereen blaat mee van gaaf e.d. Fijn dat hij er blij mee is, prima, alleen duizend uit een dozijn. Dat is mijn mening.

Pedaalemmer
21-02-2006, 11:34
Het is toch een mening, ik ben eerlijk, iedereen blaat mee van gaaf e.d. Fijn dat hij er blij mee is, prima, alleen duizend uit een dozijn. Dat is mijn mening.

nee een standaard golfje dat is een duizend uit 1 dozijn..

evilnyntje
21-02-2006, 11:37
nee een standaard golfje dat is een duizend uit 1 dozijn..

Gaan we er ons discussie topic van maken? :rolleyes:

Pedaalemmer
21-02-2006, 13:37
Gaan we er ons discussie topic van maken? :rolleyes:

nee kheb me er al bij neergelegd :woowoo:

RubenD
21-02-2006, 15:43
Inderdaad uiterlijk is er niet echt iets aan te zien. Qua uiterlijk, de mistlichten heb ik nog liggen. Voor de rest laat ik het wel zo, reden had ik al verteld. Eerst technisch in goede staat brengen en dan de rest.

Motorisch is ze gelukkig niet standaard:

De basis een KR met 139 pk

Wat is er aangepast:
- Sportfilter (doet niks aan het vermogen natuurlijk)
- Powerrohr
- Dikke inlaatbuizen
- Wilde nokkenassen
- Afgedraaid vliegwiel
- RVS Spaghetti Spruitstuk
- Geen middendemper, of dit origineel zo is, daar heb ik geen idee van, iemand?

Als we er vanuit gaan de het blok nog steeds standaard 139pk leverd (zal denk ik wel niet zo zijn ivm slijtage...) dan denk ik dat ik nu zo 155-160pk heb.

RubenD
21-02-2006, 16:42

Ik ben wel benieuwd wat je smaak is en hoe een Golf dat volgens jouw wel "anders" is.

Ik zelf zie mijn Golf in de toekomst als duits/race. Dan kan er aan het uiterlijk niet veel veranderen. Naja Audi 80 klinken nog en dat soort kleine dingen, dunne lijsten...

Maargoed, vertel!

Gijs
21-02-2006, 17:53
Leuke golf, maar valt het niemand op dat dit onder luchtgekoeld staat?

corrado-usa
21-02-2006, 17:55
Leuke golf, maar valt het niemand op dat dit onder luchtgekoeld staat?

JIJ BENT DE EERSTE DIE HET OPVALT :D

Tommy
21-02-2006, 18:09
ori achterklep, edtion achterlichten(of je koopt mijn rood/witte... :rock: ), minder zichtbare antenne(liefst eraf... mja)... Set dikke wielen! en hij is af! vind het plaatje van voor af zo helemaal goed persoonlijk.... achteraanzicht is niet mijn ding.

motorisch klinkt goed...

evilnyntje
21-02-2006, 18:15
Ik ben wel benieuwd wat je smaak is en hoe een Golf dat volgens jouw wel "anders" is.

Ik zelf zie mijn Golf in de toekomst als duits/race. Dan kan er aan het uiterlijk niet veel veranderen. Naja Audi 80 klinken nog en dat soort kleine dingen, dunne lijsten...

Maargoed, vertel!

Die van Tommy bv, nog niet al te vaak gedaan, beetje us style, plain.Dus geen dikke bumpers, andere achterlichten setje bijlmer velgen, enkele ruitenwisser etc etc. En een set aparte velgen, die je niet zo vaak ziet en daarmee bedoel ik niet perse rete dure. Maar dat is mijn smaak.

Reaper Kustoms
21-02-2006, 19:19
mooie achterlichten! voor de rest is het ook een nette wagen op de foto!

Erik
21-02-2006, 19:44
mooie wagen !!! :)

RubenD
21-02-2006, 19:58
De achterklep blijft voorlopig zo, hij is nog niet helemaal af. Als het weer beter is moet de achterkant en een gedeelte van de zijkant met 2K overgespoten worden. Liefst helemaal maar daar heb ik zeker geen geld voor.

Die antenne tja heb wel eens rond gekeken maar geef liever mijn geld ergens anders aan uit.

Dikke bumpers blijven zeker! Rood wit achterlichten vind ik ook wel mooi maar dan vervalt de look van de wagen naar mijn mening. Beetje "donker" en dan gaat met rood wit niet lukken...

Velgen komen ooit ook wel, eerst deze houden en wintersetje erbij. Ik weet ook op dit moment geen goede vervanger voor deze velgen.

En tja nog veel meer dingen. Ik kan wel photoshoppen maar mijn auto dat ga ik niet doen. Dat wil ik enkel eerst met mijn fantasie voorstellen en dan in het echt uitvoeren!

Maargoed zoals ik al aangaf, technisch eerst en dan de rest. Heb je straks anders een mooie auto met een compleet gaar blok en kromme body (nogal overdreven maargoed).

En meer vermogen/koppel altijd! :D

(P.S. wie kan ik een pm sturen om mijn topic te laten verplaatsen, wat vreselijk slecht van mij dat het onder luchtgekoeld staat, zoiets doe ik normaal nooit verkeerd :redface: ...)

Marcski
21-02-2006, 20:01
hij is al verplaatst ;)

Tiefleger
21-02-2006, 20:04
Welkom
Mooie auto niet veel aan doen.

ALLEEN ZAKKEN MET DAT DING. :D :D :D :D

Tiefleger
21-02-2006, 20:10
Welkom

Mooie auto niet veel aan doen.

ALLEEN ZAKKEN MET DAT DING. :D :D :D :D

saus
21-02-2006, 20:11
Een KR altijd leuk

Ik heb een tijd terug alweer jouw topic op het andere forum doorgelezen.
Erg goed bezig met je bak altijd !!

Wat voor nokkenas zit er trouwens in ? inlaat en uitlaatnok niet meer standaard ?

RubenD
21-02-2006, 20:28
Zakken nou liever niet, als het moet geen probleem kan ik vast wel regelen op het werk maar er zitten krassen op mijn karter, vind het wel best zo!

saus ik weet helaas niet hoeveel graden die nokkenassen hebben. Dat zou wel mooi zijn. Ik ga er vanuit dat beide nokkenassen vervangen zijn voor andere maar daar ben ik niet eens zeker van. De verkoper (mijn neef) weet hier helaas ook niks over, die heeft het blok zo gekocht.

saus
21-02-2006, 20:36
Oke dan.

Ben nu namelijk aan het sparen voor een nokkenas voor mijn 16v.
Wat loopt de jouwe nu stationair dan ? want je hebt ook nog een afgedraaid vliegwiel.

Vroeg me wel af hoe dat dan loopt :tongue:

RubenD
21-02-2006, 20:43
Nou tja ik kan er mee omgaan maar tis niet alles. Stantionair iets van 1050 toeren ofzo. Lekker onregelmatig en schommelend. En als je in de 1 of 2 onderin toeren gebied en je tip het gas ff aan is het gelijk boem duw in de rug. Maarja ik weet niet beter....

Maar je ben dus aan het sparen, wat voor merk wilde je gaan halen dan. Zit nogal kwaliteitsverschil in. En zelf monteren of laten doen?

saus
21-02-2006, 21:02
Ik had in gedachte een Kent cam sports ' R '

power band : 3000-7500
278 Deg
Valve lift : 11.04

En monteren doe ik met een paar maten die monteur zijn.
Meteen de klepstoters vervangen. want die tikken al aardig.

RubenD
21-02-2006, 21:13
Ah naja als het maar goed met de momentsleutel gemonteerd word! Wat ook belangrijk is aan een nokkenas is de spanning in het materiaal. Daar waar de stang overgaat in een nok moet dit niet haaks zijn maar met een mooie radius voor een goede spanningsverloop.

Ken iemand die had wat dat aan gaat niet zo'n heel mooi nokkenasje en die is dus doormidden gebroken. Hij had hem wel gewoon uit de losse hand vast gezet wat natuurlijk ook vreselijk stom is!

Dit moet ik ook nog eens doen, maar eerst de olie vervangen, ik ga er 10w40 half syntetisch in doen (Bardall). Kijken of dat helpt/getik oplost. Met wilde nokkenassen gaan die dingen ook extra hard helaas.

Moroder
21-02-2006, 21:20
Welkom hier :)! Mooie ride, een Golf 2 die nog een beetje standaard is ;). Niet teveel dtm spul eraan zetten, vergald de boel :).

RubenD
21-02-2006, 21:40
DTM wat is dat? :D RVS ken ik wel...

Nee, Duits en Race dat moet het worden dus geen kermis aan mijn auto!

En ga bij deze auto (ooit hoop ik dan) van deze termen uit:
- ITB
- Turbo
- Snel
- Duits
- Race

Even een project topic aangemaakt!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18142

saus
21-02-2006, 21:41
Ik zet altijd alles vat met het goede aanhaalmoment en een momentsleutel.
Met dat soort dingen moet je niet prutsen.

Maar 1050 toeren voor een kr valt best mee dacht ik. standaard loopt die al bijna 1000 toch ?

RubenD
21-02-2006, 21:44
Hmm dat kan ik wel nakijken maar iets minder als 1000 zou eigenlijk moeten... Maar mijn toerental schommelt zou ook goed kunnen wezen dat het 1100 stationair is. Zal er morgen eens op letten als ik tenminste bij een stoplicht stil sta, kom er haast geen tegen op de route Raalte - Oldenzaal gelukkig...