PDA

View Full Version : Boete voor álle onduikers van de APK-plicht


JK Le Mans
21-02-2006, 11:53
Boete voor álle onduikers van de APK-plicht
dinsdag, 21 februari 2006 - Voortaan krijgen alle autobezitters waarvan de auto niet (op tijd) APK-gekeurd is, automatisch een boete. Volgens de RDW levert dit autobedrijven tienduizenden extra keuringen per jaar op.

De RDW heeft samen met het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) en Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) besloten om de teugels voor de handhaving van de APK-plicht strakker aan te trekken. Dat betekent dat het vanaf eind dit jaar niet meer mogelijk is om straffeloos zonder geldige APK rond te rijden. Tot nu toe liepen automobilisten een relatief klein risico een boete te ontvangen. ‘Maar eind dit jaar is het systeem waterdicht voor APK-2. Wie niet tijdig zijn voertuig keurt, krijgt automatisch een acceptgiro van het justitieel incassobureau in de bus’, aldus Hens Peeters Weem, procesmanager APK bij de RDW. Naar het zich laat aanzien, krijgen automobilisten vanaf de APK-datum ongeveer twee maanden de tijd om de auto alsnog te laten keuren. Blijft de voertuigbezitter dan nog steeds in gebreke, dan valt er niet meer aan een boete te ontkomen. De boete bedraagt 75 euro voor APK-2 en 320 euro voor APK-1.

De APK-bedrijven zullen door de strengere handhaving meer voertuigen ontvangen voor een keuring. Exacte aantallen durft de RDW niet te geven. ‘Maar onze inschatting is dat het om tienduizenden extra APK-keuringen zal gaan’, aldus Peeters Weem.

Zo dan weten jullie dat !

evilnyntje
21-02-2006, 11:55
Fuck, das mooi kloote!

JK Le Mans
21-02-2006, 11:56
Precies !

evilnyntje
21-02-2006, 11:56
Word als een gek schorsen dan :)

JK Le Mans
21-02-2006, 11:57
hahaha voor mij geen probleem gelukkig

Zeend
21-02-2006, 11:57
Bron?

Wel terecht, vind't alleen zo'n geëmmer dat je ieder jaar opnieuw moet schorsen.. je kan beter je kenteken opsturen!


Jens

JK Le Mans
21-02-2006, 11:58
Bovagkrant.nl !

Ik ben lid van de bovag krijg altijd van die mailtjes !

evilnyntje
21-02-2006, 12:00
Bron?

Wel terecht, vind't alleen zo'n geëmmer dat je ieder jaar opnieuw moet schorsen.. je kan beter je kenteken opsturen!


Jens

Ja, dat schorsen ieder jaar is ruk.

ingrob
21-02-2006, 12:06
heb mijn golf1 net weggebracht(2maanden te laat...)voor de apk.
zal mij benieuwen en ben ik(hoop ik)net op tijd voor de bekeuring!

Henk_Pigo
21-02-2006, 12:20
Geluk dat dat straks pas ingaat, mijn golf was 8 maand te laat :redface:

Marcski
21-02-2006, 12:31
wat is het verschil tussen apk-1 en apk-2?

evilnyntje
21-02-2006, 12:34
wat is het verschil tussen apk-1 en apk-2?

Blij dat jij het vraagt, ik heb ooit wel eens een boete gehad voor 320 euro, dat was van een auto die al 2 jaar geen apk meer had. Verder ook geen idee wat het verschil is.

volksaddiction
21-02-2006, 12:37
Ik zeg: goede zaak!
:iamwithst

AntiAlfa
21-02-2006, 12:40
wat is het verschil tussen apk-1 en apk-2?

Vrachtauto = APK-1
Personenauto = APK-2

;)

Racelook
21-02-2006, 12:40
Goed zo!

sjampoo
21-02-2006, 12:41
APK-1 en APK-2

Lichte voertuigen (personenauto's, busjes etct) (2) -> de goedkope boete
Zware voertuigen (vrachtwagens, bussen etc etc) (1) -> de dure boete

APK voor vrachtwagens is een stuk strenger: Simpele Remmenbank? Nee, rollenbank!

sjampoo
21-02-2006, 12:42
ochja: 300+ euro is de boete voor geen verzekering

steven16v
21-02-2006, 12:48
Wat als je nou een belastingvrije kever uit 1974 koopt waar al bijna 2.5 jaar geen apk meer op zit?

Krijg ik dan straks die boete als ik hem zou kopen?

sjampoo
21-02-2006, 12:48
Wat ik wel fijn zou vinden, als de 2 maanden tijd om een keuring uit te voeren werd opgerekt naar 3 (of 4).. M'n kentekenplaatverlichtingslampunit van de Polo 1 is defect. Die krijg ik dus niet gevonden in 2 maanden tijd.

sjampoo
21-02-2006, 12:52
Wat als je nou een belastingvrije kever uit 1974 koopt waar al bijna 2.5 jaar geen apk meer op zit?

Krijg ik dan straks die boete als ik hem zou kopen?


Ja :)

Maar de vorige eigenaar heeft m dan ook al gehad.

Hoe je dan dient te handelen vraag je je af?

Je koopt de kever, en schrijft m over op het postkantoor, en schorst m direct aan het zelfde loket.

Of de vorige eigenaar m nou geschorst heeft of niet: Op het moment dat je m overschrijft ben jij verzekeringsplichtig en APK plichtig: de schorsing word op het moment van overschrijven namelijk direct opgeheven.

Rijden mag je d'r dan niet mee, maar zonder APK mocht dat toch al niet: Met een auto-ambulance ophalen dus, of misschien dat dat ook wel kan/mag met handelaarsplaten. Een auto waarvan de APK al 2,5 jaar is verlopen lijkt me geen veilige keuze om over de weg mee te gaan rijden: Ambulance heeft dan de voorkeur!

GolfII
21-02-2006, 12:52
Zakelijk gezien zeg ik, TOP!! Hopelijk meer werk ;)
Als particulier heb ik er ook geen moeite mee omdat projecten/klus-auto's gevrijwaard worden...(helaas voor anderen kan niet iedereen dat) en verder zijn mijn rijdende auto('s) netjes voorzien van APK.

sjampoo
21-02-2006, 13:06
gevrijwaard?

geschorst neem ik aan. Het laten opnemen in de bedrijfsvoorraad van ' een ' autobedrijf kan ook, maar lijkt mij niet ideaal (stel bedrijf gaat over de kop; ben jij je auto kwijt).

GolfII
21-02-2006, 13:15
Dit bedrijf gaat absoluut niet over de kop!

:D :D :D is EIGEN BEDRIJF... :D :D :D

sjampoo
21-02-2006, 13:53
Ah!

GSPT
21-02-2006, 14:05
Wat als je nou een belastingvrije kever uit 1974 koopt waar al bijna 2.5 jaar geen apk meer op zit?

Krijg ik dan straks die boete als ik hem zou kopen?


Das een goeie! ....

Pedaalemmer
21-02-2006, 14:11
pffff...dat word nog goed opletten met de keuringsdatum. Ben al blij dat ik sjampoo niet ben met al die polootjes van hem :D:D

OakgreenVR6
21-02-2006, 14:15
Ben al blij dat ik sjampoo niet ben met al die polootjes van hem :D:D

Of Stijn...

sjampoo
21-02-2006, 14:20
pffff...dat word nog goed opletten met de keuringsdatum. Ben al blij dat ik sjampoo niet ben met al die polootjes van hem :D:D

Ja fijn.. en gelukkig lopen ze niet allemaal in maart af...

Nee, inderdaad: 1x eind februari, 3 (!) stuks begin maart, en 1 ergens in juni.

zit dus VOL in de APK stress op dit moment... d'r is er al 1(!) door zonder verdere reparaties, 1(!) door na kleine reparaties, d'r staat er 1 klaar met een lijstje afkeurpunten, en d'r ligt 1 nieuwe benzinetank klaar voor t volgende gebakje :(

sjampoo
21-02-2006, 14:21
Of Stijn...

Of Oakgreen:
-Golf mkII '90 CL 1.8i <soon to be GTI'ed>
-Golf mkII '90 GTI 2.8 VR6 <soon to be turbo'ed>
-Golf mkI '91 Cabrio 1.8i Quartett <just cruisin'>
-Corrado VR6 '92

hajee
21-02-2006, 14:39
na de vijf auto's schorsen is de rest gratis.. :D

steven16v
21-02-2006, 15:09
na de vijf auto's schorsen is de rest gratis.. :D

Wordt de motor dan ook meegeteld?

volksfahrer.nl
21-02-2006, 18:06
Boete voor álle onduikers van de APK-plicht
dinsdag, 21 februari 2006 - Voortaan krijgen alle autobezitters waarvan de auto niet (op tijd) APK-gekeurd is, automatisch een boete. Volgens de RDW levert dit autobedrijven tienduizenden extra keuringen per jaar op.

De RDW heeft samen met het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) en Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) besloten om de teugels voor de handhaving van de APK-plicht strakker aan te trekken. Dat betekent dat het vanaf eind dit jaar niet meer mogelijk is om straffeloos zonder geldige APK rond te rijden.

Ooooh, dan heb ik nog even om de puntjes op de I te zetten :redface: :D

Jurgen Santana
21-02-2006, 18:18
Je kunt een auto twee maanden van te voren laten keuren, als ik het goed gelezen heb duurt het ongeveer twee manden voor je een boete krijgt, dus heb je bijna vier maanden om je auto door de APK te krijgen.

Of ik moet het mis hebben en krijg je de boete gelijk, maar zelfs dan heb je twee maanden de tijd. Als je er op tijd bent hoeft er niets aan de hand te zijn.

Ik heb zelf een Golf zonder APK in de stalling staan, die gaat straks op groene platen over de weg naar de garage, wordt APK in orde gemaakt en dan pas gaat de schorsing eraf.

OakgreenVR6
22-02-2006, 08:44
Of Oakgreen:
-Golf mkII '90 CL 1.8i
-Golf mkII '90 GTI 2.8 VR6
-Golf mkI '91 Cabrio 1.8i Quartett
-Corrado VR6 '92

Die Corrado is geschorst, dus die valt gelukkig af, maar de andere 3 hokken zijn ook ieder jaar weer aan de beurt, en ook nog allemaal rond dezelfde tijd april-juni. :(

Pedaalemmer
22-02-2006, 10:21
Die Corrado is geschorst, dus die valt gelukkig af, maar de andere 3 hokken zijn ook ieder jaar weer aan de beurt, en ook nog allemaal rond dezelfde tijd april-juni. :(

aleen maar beter...anders heb je het heel het jaar door die apk aan je kop hangen.

Dennis@polo86c.nl
22-02-2006, 13:18
APK stelt toch niet zoveel voor?

Kreeg vorige week al een envelop met aankondiging van beschikking wegens niet APK gekeurd hebben van een Polo die in 1000 stukken ligt.
Desondanks een goede zaak.

Area51
22-02-2006, 13:30
Desondanks een goede zaak.

Helemaal mee eens !!

Khad al wel begrepen dat als een niet APK gekeurde auto bij een aanrijding betrokken is,
en de schuldvraag/oorzaak dubieus is, de verzekeringsmaatschappij niet tot uitkeren zal
overgaan.
We hebben het hier niet over van achter aangereden te worden in je niet gekeurde auto
(hoewel je daar wel een bekeuring voor krijgt als er politie bij komt), maar meer over de
welles/nietes aanrijden.
("meneer de agent... hij -de auto voor me- ging zonder aanleiding zomaar remmen")

sjampoo
22-02-2006, 14:23
Helemaal mee eens !!

Khad al wel begrepen dat als een niet APK gekeurde auto bij een aanrijding betrokken is,
en de schuldvraag/oorzaak dubieus is, de verzekeringsmaatschappij niet tot uitkeren zal
overgaan.
We hebben het hier niet over van achter aangereden te worden in je niet gekeurde auto
(hoewel je daar wel een bekeuring voor krijgt als er politie bij komt), maar meer over de
welles/nietes aanrijden.
("meneer de agent... hij -de auto voor me- ging zonder aanleiding zomaar remmen")


Remlichten behoren ook tot een APK puntje,......

Marcel_VW
23-02-2006, 22:08
in mijn ogen een goede zaak dit...als je zonder apk rondrijd, bewust dan, ben je in mijn ogen een zak...as je iemand aanrijdt moet diegene nog maar afwachten of jou verzekering uitbetaald...

Stijn
29-03-2006, 12:51
APK stelt toch niet zoveel voor?

Kreeg vorige week al een envelop met aankondiging van beschikking wegens niet APK gekeurd hebben van een Polo die in 1000 stukken ligt.
Desondanks een goede zaak.

Dat snap ik niet. Deze regel gaat toch pas eind 2006 in?
Vooralsnog is de enige manier om met 'geen APK' gepakt te worden de oogbal van de ambtenaar op straat.

Reaper Kustoms
29-03-2006, 13:06
Ja :)

Maar de vorige eigenaar heeft m dan ook al gehad.

Hoe je dan dient te handelen vraag je je af?

Je koopt de kever, en schrijft m over op het postkantoor, en schorst m direct aan het zelfde loket.

Of de vorige eigenaar m nou geschorst heeft of niet: Op het moment dat je m overschrijft ben jij verzekeringsplichtig en APK plichtig: de schorsing word op het moment van overschrijven namelijk direct opgeheven.

Rijden mag je d'r dan niet mee, maar zonder APK mocht dat toch al niet: Met een auto-ambulance ophalen dus, of misschien dat dat ook wel kan/mag met handelaarsplaten. Een auto waarvan de APK al 2,5 jaar is verlopen lijkt me geen veilige keuze om over de weg mee te gaan rijden: Ambulance heeft dan de voorkeur!


slepen kan ook, gesleept voertuig valt onder verzekering van degene die sleept. je bent dan in feite een aanhanger.

GolfII
29-03-2006, 14:34
slepen kan ook, gesleept voertuig valt onder verzekering van degene die sleept. je bent dan in feite een aanhanger.

:woowoo: Wat een reine kolder spreek je alhier uit! :iamwithst

1.8 16V TURBO
29-03-2006, 22:19
@ Marcel_VW ....... zonder apk ben je gewoon niet verzekerd en mag je niet meer verder rijden per direct , en in het ergste geval wordt het voertuig in beslag genomen.

De politie had mij volgens het gele papiertje een keer zien rijden in mijn auto terwijl er geen apk op zat alleen ik heb ze toen ff de foto's gestuurd van de motor die er in moest en de auto die op de brug hing met een lege voorkant.
Vervolgens kwam de boete te vervallen omdat ze er zelf ook geen duidelijke reden voor wisten te geven hoe dit dan kon :iamwithst
Maar als ik dit niet aangekaart had dan koste dit mij wel gewoon ff 180 NL guldens ( toen nog )
:D

Jurgen Santana
29-03-2006, 22:27
Dat snap ik niet. Deze regel gaat toch pas eind 2006 in?
Vooralsnog is de enige manier om met 'geen APK' gepakt te worden de oogbal van de ambtenaar op straat.

Tijdje terug kreeg de eigenaar van een MG die nota bene onder een kleedje binnen stond ook een boete. Dus of de ambtenaar heeft ingebroken en het kleedje opgetild of er was iets anders aan de hand.

OakgreenVR6
30-03-2006, 07:50
De RDW haalt toch steekproefsgewijs auto's zonder APK uit het bestand en stuurt de eigenaar een boete. Volgens mij is dat de huidige methode. De kans dat je een boete krijgt is best klein, tenzij je inderdaad gespot wordt op de weg.

rallye16vt
30-03-2006, 08:29
Ik heb er vorige week ook een gekregen, 75 euro :mad:
Ben ook uit het bestand geplukt bij de rdw.

Pedaalemmer
30-03-2006, 09:42
Overigens dat ze dit nu pas invoeren is best achterlijk...ze kunnen dit al jaren

Stijn
30-03-2006, 11:18
Toch klopt het hele verhaal ergens niet...

Heb je eindelijk je belastingvrije oldtimer, loop je wat achter met je restauratie, apk verloopt, boete in de bus. Schorsen is dus de oplossing, maar dat is gewoon betalen ondanks een belastingvrij kenteken! Als je dan weer binnen 3 (?) maanden je auto toch weer UIT de schorsing haalt, krijg je nog eens een boete ook!

Oftwel, prima allemaal, maar dan schorsen gratis maken.

sjampoo
30-03-2006, 11:55
Toch klopt het hele verhaal ergens niet...

Heb je eindelijk je belastingvrije oldtimer, loop je wat achter met je restauratie, apk verloopt, boete in de bus. Schorsen is dus de oplossing, maar dat is gewoon betalen ondanks een belastingvrij kenteken! Als je dan weer binnen 3 (?) maanden je auto toch weer UIT de schorsing haalt, krijg je nog eens een boete ook!

Oftwel, prima allemaal, maar dan schorsen gratis maken.

Stijn: stof uit je ogen wrijven aub. Volgens mij heb ik t al eerder gemeld in dit topic, maar goed:
Schorsen:
= geen houderschapsbelasting plicht
= geen apk-plicht
= geen verzekeringsplicht

Als de auto 25+jaar oud is dat hij vrijgesteld is voor de houderschapsbelasting, blijft de apk plicht en verzekeringsplicht gewoon vankracht zolang de auto niet geschorst is.

Oftewel: loopt de restauratie wat langzamer dan verwacht? Nog steeds: schorsen om te voorkomen dat je niet voldoet aan de apk en verzekeringsplicht.

Voor het ' ontschorsen ' binnen 3 maanden bestaat er GEEN boete. Je krijgt echter wel een aanslag voor de niet betaalde houderschapsbelasting.. tenzij je daarvoor al vrijstelling had gekregen natuurlijk.

OakgreenVR6
30-03-2006, 12:07
zo klaar als een klontje

Stijn
30-03-2006, 13:17
Ok, duidelijk (excuus), geen boete dus na vroegtijdig ontschorsen (wat een onzin uberhaupt).

Maar schorsen is dus NIET gratis, ook al is je auto belastingvrij. Dat is raar toch? Dat motiveert niet tot netjes alles in orde houden.

Gert
30-03-2006, 13:24
Toch klopt het hele verhaal ergens niet...

Heb je eindelijk je belastingvrije oldtimer, loop je wat achter met je restauratie, apk verloopt, boete in de bus. Schorsen is dus de oplossing, maar dat is gewoon betalen ondanks een belastingvrij kenteken! Als je dan weer binnen 3 (?) maanden je auto toch weer UIT de schorsing haalt, krijg je nog eens een boete ook!

Oftwel, prima allemaal, maar dan schorsen gratis maken.

* edit * mijn klok loopt erg achter .. :D
Met een schorsing hef je de APK plicht tijdelijk op dus geen boete

Stijn
30-03-2006, 13:51
Dat is duidelijk ja, maar schorsen kost weer geld! Ook al is je auto belastingvrij. Dus van de ene kant wil je niet zonder APK een actief kenteken, want dan krijg je een boete. Schors je je auto dan wordt dat ook bestraft, want je mag afrekenen bij het postkantoor. Wat ik dus wil zeggen, dit systeem motiveert niet tot het netjes bijhouden van je papierwinkel.

sjampoo
30-03-2006, 13:53
Om ' veel autobezitters ' zoals jij en ik een klein beetje tegemoet te komen, is het schorsen van de 6e auto (als er reedsch voor 5 auto's schorsingen zijn betaald) gratis. (ook de 7e en opvolgenden zijn volledig grateloos).

(5 schorsingen per belastingjaar maakt de opvolgende in datzelfde belastingjaar gratis).

Ochja: Thank our parents they had to make up this fucked up rule.
Vroegah kostte schorsen niets, of beter: bestond 't niet eens. Als je op de weg wilde rijden moest je WEGENbelasting betalen. Betaalde je niet, mocht je ook de weg niet op. Omdat t zo erg gemakkelijk was om niet te betalen, maar stiekum wel te rijden heeft men (de regering cq: wij als gemeenschap) de wegenbelasting omgetovert tot HOUDERSCHAPSbelasting: heb je een auto, dan moet je betalen. Of je d'r nu mee rijdt of niet.

berendd
30-03-2006, 13:56
Dat is duidelijk ja, maar schorsen kost weer geld! Ook al is je auto belastingvrij. Dus van de ene kant wil je niet zonder APK een actief kenteken, want dan krijg je een boete. Schors je je auto dan wordt dat ook bestraft, want je mag afrekenen bij het postkantoor. Wat ik dus wil zeggen, dit systeem motiveert niet tot het netjes bijhouden van je papierwinkel.

ben ik helemaal met je eens, de auto is de makkelijkste melkkoe. Als je daar wat aan wilt veranderen zul je zelf de politiek in moeten.

echter is het wel zo dat je maar voor de eerste paar schorsingen hoeft te betalen, dus heb je een hele vloot in de schuur kost je dat geen 20 keer schorsingskosten. Nette deal in mijn ogen.

airy
30-03-2006, 14:34
Wat een flauwekul zeg als je nu een hoop werk hebt om je auto te laten repareren krijg je meteen een boete, maarja 2 maand is ook wel een lange termijn toch vind ik het weer automobilistje pesten

sjampoo
30-03-2006, 14:59
Maar nog steeds een dikke 113,50 per jaar (vermits ze allen 15 jaar en ouder zijn)

Stijn
30-03-2006, 17:27
Om ' veel autobezitters ' zoals jij en ik een klein beetje tegemoet te komen, is het schorsen van de 6e auto (als er reedsch voor 5 auto's schorsingen zijn betaald) gratis. (ook de 7e en opvolgenden zijn volledig grateloos).

(5 schorsingen per belastingjaar maakt de opvolgende in datzelfde belastingjaar gratis).

Ochja: Thank our parents they had to make up this fucked up rule.
Vroegah kostte schorsen niets, of beter: bestond 't niet eens. Als je op de weg wilde rijden moest je WEGENbelasting betalen. Betaalde je niet, mocht je ook de weg niet op. Omdat t zo erg gemakkelijk was om niet te betalen, maar stiekum wel te rijden heeft men (de regering cq: wij als gemeenschap) de wegenbelasting omgetovert tot HOUDERSCHAPSbelasting: heb je een auto, dan moet je betalen. Of je d'r nu mee rijdt of niet.

Goed verhaal Sjamp. Inderdaad de 6e auto en verder gratis schorsen, dat scheelt (C) C1000. Maar toch...beetje steenkolen systeem, maar de historie zoals beschreven verklaart dat. Ik vind houderschapsbelastingvrij = gratis schorsen een goed voorstel :)

Gert
30-03-2006, 18:05
Er waren vroegah meer dingen fuckable : copy deel 3 achter je voorruit a 27,5 florijnen per jaar om aan te tonen dat de auto ook daadwerkelijk van jou was . Terwijl op alle papieren toch echt al je naam vermeld stond .
Zie dit dus ook maar als een melkkoetje ..
Oude truc dat je een junk 50 euro geeft en die je auto op zijn naam laat zetten werkt nog steeds hoor : geen belasting verzekering en bekeuringen meer . Dus helamaal waterdicht is de houderschapsbelasting niet

sjampoo
30-03-2006, 18:28
Goed verhaal Sjamp. Inderdaad de 6e auto en verder gratis schorsen, dat scheelt (C) C1000. Maar toch...beetje steenkolen systeem, maar de historie zoals beschreven verklaart dat. Ik vind houderschapsbelastingvrij = gratis schorsen een goed voorstel :)

Sluit ik mij bij aan,..

Maar goed: om de pijn wat te verlichten gaat de APK keuringsinterval voor 30 jarigen omlaag naar eens in de 2 jaar: Dus van keuring tot keuring 2 jaar de tijd om m in orde te houden.

Als ik zie hoe streng de APK keuringen bij mij de laatste maand zijn uitgevoerd.. poehee,. dan moet je wel kunst/vliegwerk uit gaan voeren wil je alles binnen de termijnen af krijgen: kentekenplaatverlichtingslampje is dus nu 'niet origineel' dicht gekit/lijmt omdat ie in originele staat (gebroken lipjes) dus niet goedgekeurd kon worden :(

Achja...auto rijden is nu eenmaal duur..
kosten voor 1 jaar rijden:
- 1 keuring (gemiddeld 50 euro)
- 1 jaar (oldtimer) verzekering: vanaf 55 euro, incl assurantie-blabla: 75 euro

kosten voor 1 jaar schorsen:
- 1 schorsing: 23 euro.

tja.. voor dat 'minieme verschil' heb ik liever een auto waar ik te pas en te onpas in kan stappen om mee te gaan rijden.. Ik ben op jaarbasis dus theoretisch 400 euro meer kwijt, maar ik kan wel met alle auto's rijden :)

Berserker
31-03-2006, 09:39
ey mijn auto is volgend jaar 30 jaar oud, dus maar 1 keer in de 2 jaar, :woowoo:

wat het makkelijkste is met een oldtimer restaureren op dit moment is om een duitse/belgische auto te kopen (niet nederlands), kun je er zolang over doen als je zelf wil. (voor de mensen die het niet intereseert oft een echte NLer is...)

Reaper Kustoms
31-03-2006, 20:18
:woowoo: Wat een reine kolder spreek je alhier uit! :iamwithst

nee nee ik heb het aan de blauwen en de verzekering gevraagd. dus geen kolder. :tongue:

GolfII
03-04-2006, 07:20
En toen werd het stil....



Zal ik maar even dan?

Ingevolge artikel 5.18.2 van het Voertuigreglement mag met een motorrijtuig niet meer dan één motorrijtuig (defect of niet defect) of zelfs een samenstel van voertuigen worden voortbewogen. Er is niet vastgelegd op welke wijze dit moet gebeuren.

In alle gevallen is artikel 5 WVW 1994 van toepassing. In extreme gevallen kan de kans op "scharen" niet kan worden uitgesloten. Het gesleepte motorrijtuig wordt bij toepassing van de Wet en het Voertuigreglement niet aangemerkt als aanhangwagen. Het gesleepte voertuig dient derhalve aan alle bepalingen van de Wet (denk aan kentekenplicht en APK), het Voertuigreglement (alle inrichtingseisen) en WAM te voldoen.

Alleen bij toepassing van het RVV 1990 (verkeersregels!!!), wordt het gesleepte motorvoertuig als aanhangwagen aangemerkt.

En die twee zaken moet je dus niet door elkaar gaan halen. ;)


:woowoo: :wee: :woowoo: :wee:
Respect, goed uitgezocht Luuk!
Dikke duim voor jou :thumbup:

DutchRebel
28-10-2006, 22:52
maar wacht je ieder jaar die 2 maanden met keuren, dan spaar je je 1 keer apk op de 6 jaar ;)

heb btw eens dik een jaar zonder apk gereden zonder dat ik t eigenlijk door had..
was 2e auto en verder bij nagedacht. kan dus zomaar gebeuren....

stufenheckfahrer
28-10-2006, 23:38
Dit is nu weer typisch zo'n moment waarop ik denk: O ja ik moet m'n ponton nog schorsen.

Ik heb er al een bekeuring voor gehad, én betaald. En toch vergeet ik hem te schorsen. De auto staat gewoon ongeschorst in de garage en niet in de weg voor me, dus ik denk er niet aan.

Greetz Ron

breadfan83
29-10-2006, 03:08
Dit is nu weer typisch zo'n moment waarop ik denk: O ja ik moet m'n ponton nog schorsen.

Ik heb er al een bekeuring voor gehad, én betaald. En toch vergeet ik hem te schorsen. De auto staat gewoon ongeschorst in de garage en niet in de weg voor me, dus ik denk er niet aan.

Greetz Ron

De mijne was verdomme wel geschorst en ik zit nu met €400,- aan bekeuringen. Waarschijnlijk doordat zo'n prutser op het postkantoor ergens wat vergeten is. :drill: :stick: :puke: :spank: :evil: :headshot: :nuts: :ass: :brad: :slap: :stupidme:

sjampoo
29-10-2006, 10:53
De mijne was verdomme wel geschorst en ik zit nu met €400,- aan bekeuringen. Waarschijnlijk doordat zo'n prutser op het postkantoor ergens wat vergeten is. :drill: :stick: :puke: :spank: :evil: :headshot: :nuts: :ass: :brad: :slap: :stupidme:

En de prutser zelf alle bewijsmateriaal vergat te bewaren.

breadfan83
29-10-2006, 15:35
En de prutser zelf alle bewijsmateriaal vergat te bewaren.

Omdat deze prutser zijn auto verkocht had en er niet vanuit ging dat ie constant van alles kopietjes moet maken omdat instanties die zich goed laten betalen voor het werk dat ze HOREN te doen, gewoon niks anders doen dan slapen!