PDA

View Full Version : Epoxy of washprimer.


Vossie
24-02-2006, 21:55
Bij de restautie van de scirocco worden een aantal. delen plaatwerk kaal gemaakt. Nu heb ik opgevraagd met welke soort primer ik dit het best kon behandelen.

Ik heb 2 opties:
Epoxy primer, bestand tegen chemicalien, kan over metaal en geschuurde oude laklagen. Wel erg duur omdat het per 5 liter gaat.

en dan is er nog de washprimer. Etsende en passiverende werking. Kan als hechtprimer gebruikt worden. Toepasbaar op gestraald staal, staal, oude niet oplosgevoelige lakken. Voordeel dat deze in kleinere hoeveelheden te koop zijn.

Misschien is er een spuiter die weet welke ik het best kan gebruiken ivm de beste toepasbaarheid en het latere spuitwerk.

Als ik zo de productbladen doorneem lijkt mij de washprimer beter.

Ruud
24-02-2006, 22:19
Ik zou voor de epoxy gaan.
Maar die kun je misschien ook bij een straler/spuiter kopen.
(hebben meestal wel over op vrijdag middag :rolleyes: )
Zet hem dan gewoon in de koelkast,
en dan kun je hem op zaterdag ook nog gebruiken.

Ik heb met 1 liter de gehele onderkant van mijn golf in de epoxy gezet.

gr ruud

chris
24-02-2006, 22:43
Voordeel van epoxy is ook,dat je eroverheen mag plamuren.....bij washprimer mag dat NIET

Vossie
25-02-2006, 11:35
De keuze is inmiddels gemaakt, het wordt de epoxy. Bedankt voor de antwoorden :)

Racelook
25-02-2006, 20:25
Epoxy is ook gewoon te verkrijgen in 1 liter blikken. Maja dan heb je automatisch 2 liter primer nodig, 1 liter harder en nog een litertje verdunner.

En dan spuiten als een dolle.

Wiebrand

Vossie
25-02-2006, 20:31
Welk merk en leverancier heb je? Ik heb al bij verschillende zaken geinformeerd, en krijg alleen te horen dat het per 5 liter gaat (exclusief verharder).

Racelook
25-02-2006, 20:38
Th. de Beer in Helmond
http://www.debeerverf.nl/

Wiebrand