PDA

View Full Version : 2.0 16V Oetting blok op extreme-machines

bobby-digital
25-02-2006, 20:20
Wilde dit jullie niet onthouden, gaat mij denk ik beetje boven budget en heb geen zin in de zoveelste swap, is een keer mooi geweest he;)

Bij deze bied ik aan voor een vriend van mij, een Oettinger motorblok voor een VW Golf II , het een 2.0 16V compleet met inlaat/uitlaat systeem, dynamo,ontsteking,waterpomp,vliegwiel,drukgroep, kabelboom, ect ect, het hele boeltje compleet dus.Het blok is geheel gereviseerd en getest,foto's en test rapport zijn aan wezig .voor verdere eventuele vragen graag tel. contact na 17.30 op 06-52614035, even een kleine aanpassing, het tel was namelijk niet HELEMAAL juist, zeg maar gerust het verkeerde ,&^%$#,sukkel.

Max koppel = 228 Nm bij 5500 rpm
Max vermogen = 135 Kw bij 6000 rpm

http://www.extreme-machines.nl/guests/scoobyfreak/zij.jpg

http://www.extreme-machines.nl/guests/scoobyfreak/boven.jpg

check extreme machines BBS voor meer info

extreme machines forum (http://www.extreme-machines.nl/bbs/)

Blue Rallye
25-02-2006, 20:34
Kun je bewijzen dat het een 2.0 is? Deze Oettinger 16V koppen passen alleen op het 1.6 onderblok, het voorste oliekanaal komt niet overeen met het 1.8/2.0 onderblok? Wat voor motorcode heeft het onderblok?

bobby-digital
25-02-2006, 23:33
LEZEN:

check extreme machines BBS voor meer info

MelG60
26-02-2006, 11:18
Als Jurgen goed kijkt ziet hij dat het een Golf 2 Oettinger motor is.

Blue Rallye
26-02-2006, 13:33
Hmmm, niet om vervelend te doen, maar zal mijn ervaringen even delen:

Heb samen met een maat in '96 van Ronald Morien een Oettinger KR2000E gekocht, kwam uit een duitse '86 GTI 16V. Dit type had gewoon de VW 16V cil. kop en het dikke KR 16V inlaatspruitstuk. Na flink onderzoek toen kwamen wij er achter dat de motor uit de type 1 16s met het aparte inlaatspruitstuk en de Oettinger kop voor de franse markt dus ook alleen op het 1.6 EG blok geplaatst is en dat alle type 2 Oettingers gewoon het VW KR blok hebben met de Oettinger krukas, oliepompaandrijving, 2delig carter etc. Dat er iemand zo'n motor uit een 16s in een type 2 knutselt kan, maar is origineel nooit geleverd, werd ons toen in duitsland verteld. Alle type 2's hebben de Oettinger kruk met een dikke 94mm slag, welke dus nooit kan draaien in het EG onderblok. Tevens komen de olieboringen niet overeen met 1.6 EG onderblok en de latere 1.8 en 2.0 onderblokken waarbij de cil. koppen onderling uitwisselbaar zijn. Verhaal is dus niet zelf verzonnen maar komt bij een duitse Oettinger vertreter vandaan, welke nu alleen nog maar chipjes, emblemen en mattensets verkoopt.

Ik ben nog steeds zeer benieuwd naar de motorcode...

bobby-digital
26-02-2006, 13:51
bel hem op zou ik zeggen, weet je het gelijk

MelG60
26-02-2006, 14:32
Er zijn 2 types van die koppen geweest 1 voor de Golf 1 GTI 16S (je kon de kit ook los kopen) en later 1 voor de Golf 2 GTI herkenbaar aan het inlaatspruitstuk (zoals op de foto te zien is) De Golf 2 set of motor had er andere zuigers in naar mijn weten. Ik heb in de loop der jaren genoeg van die motoren gezien en ook Golfjes 2 met die motoren er in en ik weet er ook nog wel 1 zo'n motor te koop.