View Full Version : aandrijfas golf 2 1300
Ik kwam er achter dat mijn rechter aandrijfas vet naar buiten gooit.
Ik wil eff weten of dit erg is, en meschien of hij aan het overlijden is.
vw dennis
26-02-2006, 14:55
ik denk dat je aandrijfas hoes gewoon kapot is, dit is apk afkeur, en niet veel werk om te vervangen
Heb ik eff mazzel hij is 2 maanden gelededen gekeurd.
Maar ik heb de hoeskap gekontroleerd die bevat geen gaten.
Maar, hij zit wat los bij de aandrijfas.(slangenklemmetje)
Hij gooit het vet vlak voor de hoeskap begint eruit.(voor de slangenklemmetje)
Ik zal straks eff een foto maken.
nieuw vet erin en weer `n klemmetje er omheen, klaar
Hier zie waar hij lekt
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/picture103extra.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/picture103.jpg
golf mkII 16v
26-02-2006, 15:48
is een hoes lekage even een nieuwe er om en is weer OK kosten zijn ongeveer 15euri
laat je het zo als het nu is draait je homokineet kapot dan zijn de kosten een stuk hoger
Toch de hoes.
Nou dan gaat daar gewoon een nieuwe op.
Bedankt allemaal voor de reacties.:)
Nog eff 1 ding.
Waar zitten de vetpunten van de aandrijfas?(als hij die heeft)
Johan-dtc
26-02-2006, 16:06
Nog eff 1 ding.
Waar zitten de vetpunten van de aandrijfas?(als hij die heeft)
die zitten er niet, daarom vind je ze ook niet :tongue: :D
vw dennis
27-02-2006, 08:16
Nog eff 1 ding.
Waar zitten de vetpunten van de aandrijfas?(als hij die heeft)
Als je je aandrijfas hoes vervangt, krijg je meestal bij de nieuwe een tube homokineten vet, dat moet je gewoon in die hoes leegspuiten, en klaar is kees
Die moet je dus niet in de hoes leegspuiten maar in de homokineet.
Ach fifty-fifty. En als die klemmetje het echt alleen zijn ken je ook met een tyrip of slangenklem werken, heb je alleen niet genoeg vet erin zitten...
Nou,de nieuwe stofkap zit er op!
Het is inderdaad een smeerig werkje.
(Ach daar kijk je ook niet van op als je een paar jaar onder een heistelling hebt gelopen):rolleyes:
Gewoon de as vastgezet met een snelband,hoef je die hele as eruit te kutten.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00217.jpg
Eff met een stukhout en hammer klop je voorzichtig de homo er af.:D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00218.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00219.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00216.jpg
Nieuwe hoes erop,eff gekut met die spanbandjes
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00220.jpg
golf mkII 16v
28-02-2006, 19:16
bandjes aannijpen met een vlechttang
bandjes aannijpen met een vlechttang
Het is gelukt met inderdaad vlechttang.
Eff afgekeken van de oude bandjes.;)
vw dennis
28-02-2006, 19:25
Die moet je dus niet in de hoes leegspuiten maar in de homokineet.
Denk jij dat als je die hele hoes volspuit, dat het dan niet tussen je homokineet komt? denk het wel... :rolleyes:
Denk jij dat als je die hele hoes volspuit, dat het dan niet tussen je homokineet komt? denk het wel... :rolleyes:
Ik had maar 1 zorg en dat is die vetten troep in de hoes met die homokineet er in.
En eerlijkgezegt,wat ij zegt is het meest makelijk en geeft het minst rotsooi.
Ik heb dus dat vet op de lagers gesmeerd en dan in die hoes kutte.
Gevolg,de helft ligt er weer uit,op de grond handen ect.
En als je nadenkt met een 120km over de weg kluts toch alles er weer uit.
Als het maar in die hoes blijft is er niks aan de hand.
Dus mijn mening,lagers vet houden en de rest van het vet lekker in de hoes.;)
vw dennis
01-03-2006, 19:01
Denk jij dat als je die hele hoes volspuit, dat het dan niet tussen je homokineet komt? denk het wel... :rolleyes:
Ik had maar 1 zorg en dat is die vetten troep in de hoes met die homokineet er in.
En eerlijkgezegt,wat ij zegt is het meest makelijk en geeft het minst rotsooi.
Ik heb dus dat vet op de lagers gesmeerd en dan in die hoes kutte.
Gevolg,de helft ligt er weer uit,op de grond handen ect.
En als je nadenkt met een 120km over de weg kluts toch alles er weer uit.
Als het maar in die hoes blijft is er niks aan de hand.
Dus mijn mening,lagers vet houden en de rest van het vet lekker in de hoes.;)
Ik sluit mij hier geheel bij aan ;)
Alleen moet je nu wel ff je auto opnieuw uit laten lijnen, als je het tenminste echt goed wilt doen.
Alleen moet je nu wel ff je auto opnieuw uit laten lijnen, als je het tenminste echt goed wilt doen.
Das een goeie ik kwam er al acher met rijden.
Hij trok al naar rechts maar nu wat erger.:D
Maar eerst ga ik rechtsvoor de fuseekogel vervangen.
Toen ik bezig was met de hoes kwam ik tot ondenking dat de de hoesje van de fuseekogel geschuurd was.:mad:
Dus zaterdag gaat dat teringjantje eraf.
Ik heb al een nieuwe fuseekogel koste maar 15 euro.:rolleyes:
Het enige kutte is dat deze fabriek geen schroeven bij geeft.
Als dat lekker loopt gaat waarschijnlijk de linker fusee er ook aan geloven.
Dan naar de bandeboer en laat ik de achterbanden naar voor zeten.(dus uitlijnen)
tenzij hij het camber vantevoren afgetekend heeft ;)
tenzij hij het camber vantevoren afgetekend heeft ;)
Dat had ik dus niet.
Maar het is niet zo erg wand het was al tijd voor uitlijning voor hem.
Als die wegen hier bekijkt en met de rotgang ik erover ga met mijn golfje kan je hem om de week weluitlijnen.:D
even over dat uitlijnen,
je komt toch niet aan die stelmoer ??????
het enige wat je doet is die 2 onderste bouten losdraaien :confused:
met andere stuur/spoorstangen ok, maar die 2 bouten maken volgens mij geen reet uit.
even over dat uitlijnen,
je komt toch niet aan die stelmoer ??????
het enige wat je doet is die 2 onderste bouten losdraaien :confused:
met andere stuur/spoorstangen ok, maar die 2 bouten maken volgens mij geen reet uit.
Ik weet niet wat je aan het vervangen bent.
Maar 1 ding is voor mij zeker,als je gaat kloten met de stuurinrigting.
Het zij vervangen van dingen of wat dan ook je moet alles zo goed mogelijk weer op de juiste plek terug brengen.
En laten uitlijnen:D
2 bouten maken volgens mij geen reet uit.
Die maken dus wel uit, draai ze maar eens los, dan gaat het alle kanten op. Met deze moeren stel je het camber af. Gezien behoud van de banden kun je die het beste op 0 graden zetten. Maar er zijn zat situaties waarbij ik mij wel wat anders kan voorstellen.
En dat vet tja, ik zei al 50-50. En dat klopte al niet helemaal. Zoals je al zei komt wel goed.
Toen ik je foto's zag dacht ik wat is die aan het doen? Hele veerpoot los en alles... Je hebt de moeren en bouten toch wel weer goed gemonteerd? Dus met de kop van de bout naar voren, mochten de bouten eraf trillen dan dondert de handel tenminste niet uit elkaar...
Maare mooi dat het gelukt is, ik heb het laatst ook gedaan. Het moeilijkste is misschien wel de as terug plaatsen of zou ik nu zeggen die homo eraf meppen...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.