Log in

View Full Version : velgen poedercoaten foto`s

sciroccoGTII
26-02-2006, 16:47
hej mede VW freunden..
Ben bezig mijn 15 inch fondmetal cupvelgen op te knappen.. Wou de cuprand polijsten maar zijn zo erg gecorrodeerd dat er allemaal vlekken in zitten die ik er niet uitkrijg..Iemand een oplossing???is namelijk lastig i.v.m de spaken.
Zijn gebogen spaken dus onderin de cuprand is weinig ruimte.. Nou zat ik er aan te denken om ze grijs of metallic te poedercoaten en daarna het hart zwart spuiten met 2K lak.. Heeft iemand misschien foto`s van resultaten poedercoaten????

Alvast hartelijk bedankt!!

joossie
26-02-2006, 19:29
Begrijp ik het goed.......

Je wilt het hart zwart en de randen grijs poedercoaten?

Dit hart is zwart gepoedercoat... en de randen gepolijst.

http://home.wanadoo.nl/jps-worksofart/images/picthome.jpg

Alleen poedercoaten is volgens mij een proces dat in 1 handeling gebeurd en kan dus niet in 2 keer (1 keer zwart en de randen grijs) gebeuren dacht ik.

Gr Joostema

René
26-02-2006, 19:33
joossie heeft teveel polijststof in z`n ogen.... ;)

Nou zat ik er aan te denken om ze grijs of metallic te poedercoaten en daarna het hart zwart spuiten met 2K lak..

vwbullit
26-02-2006, 19:52
ja kan niet over iets wat gepoederd is spuiten.
dat lost op.
of coaten
of spuiten
of polijsten

geen optie zijn er nog steeds wieldoppen hahahah

Jurgen Santana
26-02-2006, 19:53
Gepoedercoate delen kunnen ook niet worden overgespoten René, zoals Joossie al zei:

"een proces dat in 1 handeling gebeurd en kan dus niet in 2 keer"

dus ook niet na het coaten overspuiten. De laag is te hard voor andere lak om goed op te hechten.

René
26-02-2006, 19:55
oke, heb ik ook ff te snel gelezen :)

7feetpete
27-02-2006, 07:13
hey hoi,

dat jeover poedercoat niet kan spuiten is niet helemaal waar, ik heb zelf mijn velgen gepoedercoat en ze zijn na netjes opschuren prima geschikt om te spuiten hoor. das trouwens ook een prima methode om aan karsjes te ontkomen.

veel succes met je velgen,

greetzzz peter

vwlunatic
27-02-2006, 09:55
ik heb van mijn velgen vorig jaar de harten laten poedercoaten in 2 lagen: 1 laag voor de kleur en 1 laag voor de blanke lak, dus denk wel dat je het met poedercoaten kan oplossen dus rand grijs en het hard zwart

Zeend
27-02-2006, 10:20
Ik heb de velgen en wieldoppen van mijn pickup laten stralen en poedercoaten. Ze zijn driemaal in de oven geweest!
- verwarmen
- kitten van naad tussen hart en velgrand
- zilverkleurig coaten
- blanke coating

Ze zien er nu erg fraai uit. Het kostte trouwens bijna net zoveel als een setje nieuwe wielen.. maar ja, daar zit van die crappy verf op hè.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/7/3/vetwiel.jpg

Jens

sciroccoGTII
03-03-2006, 15:31
Bedankt voor de reactie`s allemaal!!!ben niet zo vaak op internet dus daarom reageer ik nog eens zo laat...Ik laat mijn gedachten hun gang eens gaan...

Groeten een scirocco rijder!!

Lieuwe
03-03-2006, 15:37
Zijn dat nou van die ATS cup imitaties ?

Dan zou ik ze af laten draaien, zwarte delen opnieuw in de lak en dan goeie blanke lak erop of gewoon goed onderhouden als je geen blanke lak erop gooit :tongue: Spuiten van ATS Cup style velgen in 1 kleur vind ik nooit zoveel aan.

sciroccoGTII
03-03-2006, 16:19
Neeh het zijn Fondmetal cupvelgen. Hebben gebogen spaakjes en een cuprand van ong.4/5 cm. 7J. ET24 en moeten onder een scirocco komen staan echt zeeeer breed. Maar draaien wordt lastig zat ik zelf ook al aan te denken (werk in de RVS/Aluminium industrie) maar met een beitel kom je niet in de diepe kant van de cuprand omdat de gebogen spaken dan in de weg zitten. Zit namelijk vingerbreedte ruimte tussen. Hoop dat ik het duidelijk uit heb gelegd. Heb ook nog een ander idee...Open ff een nieuw topic omdat anders de andere mensen de weg niet vinden denk naar t onderwerp..
Groeten

sciroccoGTII
03-03-2006, 16:20
@lieuwe..
Zie het nu pas nog een FRIES!!!!!!!!
Skopt kont!

Lieuwe
03-03-2006, 16:55
Haha sitte hjir bulten Friezen op ut Forum :woowoo:

Snap wat je bedoelt .. weet ook wel welke velgen het zijn. Dat wordt idd moeilijk om af te draaien. Dan maar polijsten (als je verder niets te doen hebt) :tongue:

BasJansen
14-03-2006, 22:37
@SciroccoGTII

Ik ben nu zelf ook bezig met een setje ATS Cup look-a-like's
Heb van 2 de randen van korrel 180 tot en met korrel 1000 geschuurd, deze zijn nu vrij strak
(Zat ongelovelijk veel corrosie op)
Wil het hart metallic grijs (LA7U) maken ofterwijl kleur van de golf :D