View Full Version : Speciaal gereedschap
:rolleyes:
Ik heb een vraag over "speciaal gereedschap" ik ga bij mijn Golf NZ moter de koppakking vervangen en de distributie en de waterpomp ik heb alle onderdelen en een goeie momentsleutel, heb ik nog meer nodig ik zie wel wat in het vraagbaak boek over speciaal gereedschap ik heb zelf wel wat speciaal gereedschap van het merk Midlock en dat werk zeer goed iemand nog tips...... vr. gr. Tino
de 12-kant 8 die je voor aandrijfassen nodig hebt denk ik ook dat je voor kopbouten meot gebruiken...
iig een 1.8 g60 motor heeft ze dus ik gok ook de nz..
en goed rekening houden met aantrek volgorde en kracht..
verder voor de zekerheid eventjes de kop vlakken.. kan je een hoop gezeik schelen..
Dat is dus een 12 kant nr 12 voor de kopbouten.
Aandrijfassen inderdaad nr 8 maar daar heb je nu niet veel aan.
Laat de kop gewoon nakijken of die vlak is, laten vlakken terwijl die vlak is slaat nergens op.
Weet zeker dat je kleppen nog goed zijn ( niet lekken ) ! anders doe je alles voor niks. Weet je zeker dat het de koppaking is ?
Om de distributiesnaar te vervangen en de waterpomp moet de poellie op de krukas los, zit met 4 inbusjes nr 6.
Misschien hoeft dit niet om bij de waterpomp te komen maar het is wel makkelijker werken : Misschien kan je de kap schuinhouden/buigen. Anders moet de nokkenas poellie eraf om de achterste plastic kap te verwijderen. Dit is dop 24. Het makkelijkste gaat dit als de kop nog op het blok zit in de auto, gewoon de poelli blokkeren met een stang of engelse sleutel.
Ook meteen de o-ring vervangen bij de waterpomp ! en maak het blok waar de pomp tegenaan komt helemaal kaal dmv schuren.
voor de rest gewoon de vraagbaak volgen.
Bedankt, de 12 kant heb ik in verschillende maten en dop 24 heb ik ook het is nog niet helemaal zeker dat het de koppaking is maar ik ga van het ergste uit wat ik wel zeker weet is dat dat krukaskeering en de nokkenaskeering stuk zijn, ik heb deze auto niet zolang maar volgens mij heeft hij weinig ondehoud gehad en ik heb eindelijk een sleutelplek met brug gevonden in de buurt van Purmerend dinsdag ga ik er naar toe en dan kan ik jullie meer vertellen over die sleutelplek...........
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.