Log in

View Full Version : Gereviseerde/ruil startmotor

RubenD
28-02-2006, 16:06
Hallo Allemaal,

Ik heb een KR die een warmstart probleem heeft. Dit komt onder andere door de afstelling, verder dingen als die "luchtmassameter" maar ook de startmotor, deze draait goed rond maar ik verwacht dat dit sneller kan.

Ik ben nu dus op zoek naar een ruilstartmotor die dus gereviseerd is of gewoon een gereviseerde.

Weet je bedrijven of kunnen je mijn startmotor reviseren wil je dat hier svp laten weten?

Ik weet in Hengelo Aria te zitten. Zij doen dat ook. Ze vragen:

Ruil: 140
Gereviseerd: helemaal "nieuw" ook 140 en hangt verder van de staat af.

Nu vind ik dit zelf veel geld. Dus ik vraag me af kan het ergens anders goedkoper. Mijn huidige startmotor draait nog wel goed rond maar het kan sneller.

Ik denk ook maar dat ik eerst de andere punten naloop voor het warm starten en hopen dat het dan over is maar de startmotor die echt helemaal goed is zal ook zeker schelen.

Maargoed weet je wat, laat het weten!

Het gaat trouwens om een KR.

golfpowerrrr
28-02-2006, 17:22
je kunt ook na boensma gaan in goor,die is goedkoper denk ik.
maar mijn startmotor draaide eerst ook niet goed rond,maar sinds ik een nieuwe dikke massakabel heb gelegd na het chassis en het blok,is het over!en de mijne had daar vooral last van wanneer de motor warm was.dan ging hij bijna niet rond.
en ik heb hier nog 2 startmotors liggen die weg mogen voor 25 euro.die komen allebei van lopende blokken af.en ik woon in neede,is een half uur rijden

RubenD
28-02-2006, 17:25
Ah die massa kabel zal ik dan ook eens naar gaan kijken! Wat voor kabel heb jij er voor gebruikt?

En die startmotoren, je kan toch niet zomaar een startmotor eropzetten? Een KR heeft standaard een 65Ah accu en dynamo, dat heb ik ook. Of kan dat wel, het lijkt mij van niet namelijk.l

millie
28-02-2006, 19:02
Ik heb een startmoter liggen voor een golf 1300 4bak.

Ik heb de mijne vervangen maar was niet nodig.

Hij werkt prima en mag weg voor 25 euro.

1 brobleem ik woon in portugal en ben in april in nederland als je hem wil neem ik hem mee.
Ik zit dan in Alkmaar.

peter139
28-02-2006, 19:16
van een 1300 gaat nie passen.

Het is normaal dat een kr met warme motor moeilijker start. Ken wel 5 mensen die hetzelfde probleem hebben (waaronder ik). Heb meine ook al eens laten reviseren voor 50 euro. Dit was inclusief een nieuw lager, koolborstels, etc etc.
Nog een tip: Het bronzen busje die in de bak zit ook vervangen want dit kan ook de boosdoener zijn.

wolfsburger91
28-02-2006, 21:37
bij ons in velp bij arnhem kost het reviseren 90 euro heb het al eens laten doen bij die man