PDA

View Full Version : adapter stuurnaaf gezocht

paultje
01-03-2006, 23:52
Las ergens op het forum dat er adapters verkrijgbaar zijn bij de dealer.. om een dunne stuurnaaf op een dikke stang te plaatsen? Maar kan niets vinden in de vw-database.

anders ben ik op zoek naar een dikke stuurnaaf voor m'n scirocco
Iemand die kan helpen?

bolku
02-03-2006, 00:02
Hoi,

Je hebt een dunne en een dikke stuurstang...maar de dikke stuurstang is gewoon de dunne stuurstang met een dikke bus eroverheen... :D
Snap je me nog?
Je kan die dikke bus eraf halen, zit wel vaak megavast, maar met een poelietrekker krijg je 'm er wel af en dan past jouw stuurnaaf voor een dunne stuurstang gewoon!

paultje
02-03-2006, 00:11
Hoi,

Je hebt een dunne en een dikke stuurstang...maar de dikke stuurstang is gewoon de dunne stuurstang met een dikke bus eroverheen... :D
Snap je me nog?
Je kan die dikke bus eraf halen, zit wel vaak megavast, maar met een poelietrekker krijg je 'm er wel af en dan past jouw stuurnaaf voor een dunne stuurstang gewoon!

meen je dat nouw?.. relaxt :hug:

dat wordt slopen dus :)

Golf_1_gts
02-03-2006, 00:26
ja bij de vw-dealer krijg je die idd wel van de golf twee. Om bijvoorbeeld van de oudenaaf over te gaan naar de nieuwe naaf. voor een paar euro zelfs

aal
02-03-2006, 00:42
hey ff nog een vraaggie daarover...

hoe krijg ik me stuurstang wat verder omhoog zodat me nieuwe naaf er ook overheen valt???

met dat busje is mn schroefdraad namelijk te kort :(

paultje
02-03-2006, 09:04
hee aal dit staat in een ander topic.. zal ik ook moeten doen denk

die conus ook, ik heb het ook moeten doen, dat ding zat echt supervast (moet ook wel natuurlijk) ik had geen poulietrekker dus heb ik een bacho erop gezet en aan het slaan gegaan. ding kwam na tijdje wel los. Waarschijnlijk (tenminste da was bij mij het geval) heb je na de 'operatie' te weinig schroefdraad over om je moer erop te kunnen draaien. dan moet je gewoon ff de koppeling die bij je pedalen zit (niet het pedaal zelf maar de stuurstang dusss...) losdraaien en wat omhoog tikken, zo komt je naaf verder naar buiten en heb je dus meer draad om je stuur op vast te zeten. op die manier kun je ook je stuurtje lekker strak (1-2 mm ruimte laten) tegen het dashboard aan zetten
succes!!

aal
02-03-2006, 13:35
dank je.....ik weet genoeg....

paultje
03-03-2006, 15:48
nou.. er zat blijkbaar wel een dunne naaf op m'n scirocco.. wat leuk dat de autostyle, biesheuvel en vele andere zaken dit ook weten -> had dus bijna de verkeerde gekocht.. overal staat dunne naaf t/m 1988.. terwijl de mijne van eind '89 is :chair:

maar m'n stuur zit gelukkig na 5minuten werk :)