View Full Version : Snel polijsten???
martijnvanderh
03-03-2006, 11:34
Menskes!
Ben bezig deze velgen te polijsten:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/8/foto041.jpg
Heb alles 'afgebeten' en nu komt het lange proces van schuren en schuren en schuren en schuren.... jullie snappen um!
Nu vroeg ik me af of ik de vlakke(re) delen wat sneller kan schuren dan met de hand. Heb al een klein beetje geprobeerd om met p600 het vuil en 'niet-afbijtbare-verf' te verwijderen maar dat duurt echt t&ringlang....
Vind het niet erg om er veel tijd in te steken, maar als het sneller kan, graag!
Wie heeft er ideeen/tips voor mij?
De Mouse erop :D Ik had zo'n pakketje waar allerlei soorten schuurpapier en sponsspul bij zat, zelfs schuurpapier in korrel 2000!
martijnvanderh
03-03-2006, 13:42
De Mouse erop :D Ik had zo'n pakketje waar allerlei soorten schuurpapier en sponsspul bij zat, zelfs schuurpapier in korrel 2000!
Waar jij gehaald heb? :redface:
Waar jij gehaald heb? :redface:
Kan je naar mijn weten bij iedere bouwmarkt op de hoek krijgen ;)
classic-edition
03-03-2006, 17:36
Moeilijk te verwijderen delen gewoon groffer schuren.Probleem hierbij is wel dan je het weer terug moet schuren.Iets wat met afbijt niet los komt krijg je met korrel 320 meestal ook niet weg.De kunst van het polijsten zit hem toch echt in het schuren en niet in het polijsten zelf is mijn ervaring.Hoe beter geschuurd des te mooier het resultaat.Ik heb bij mijn eigen wielen als volgt gewerkt:Afbijt erop,Schuren met korrel 400 ,600,800,1000,1500,2000,2500 en daarna pas gaan polijsten. Hierdoor krijg je bijna alle krassen of draaiingen uit het materiaal weg.Ook is het sterk afhankelijk van de kwaliteit aluminium waarvan de wielen zijn gemaakt mbt tot het eindresultaat.
Ik zou je als tip willen geven probeer eerst een stukje van de velg zoals hierboven omschreven zodat je al kan zien hoe hard je het kan laten glimmen.
Het polijsten na het schuren is een werkje van niks (als je de slag te pakken hebt)in vergelijking tot de tijd die je aan het schuren bent.
Suc6 ermee
martijnvanderh
03-03-2006, 23:29
Bedankt voor de tip!
Ga eens even spul kopen en wat proberen! zal uiteraard foto ervan posten.
Heb jij het met waterproof gedaan?
opzetstukken op de boormachine heb je ook tot korrel 320
bertil1970
13-03-2006, 06:59
of eerst laten afdraaien en dan polijsten !!
scheelt heel veel tijd!!!!!!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.