PDA

View Full Version : Stotteren MK3 1.9D

Badmuts20
03-03-2006, 18:52
Hallo luitjes,

Aangezien het VWforum niet meer bereikbaar is momenteel stel ik de vraag maar op dit grote forum. :hug:

Als mij auto koud is loopt de motor niet lekker. Hij stottert bij lage toeren (onder de 2500). Het lijkt dan net of hij iets inhoud.
Is hij 90 graden dan is het weg en heb ik nergens last meer van.

Nu zijn de gloeibougies laatst vervangen.
De motor heeft een nette 285.000 op de teller staan.

Iemand enig idee wat het kan zijn.

Alvast bedankt,

eddie
03-03-2006, 19:58
staat je pomp wel goed?? zou ik eerst ff checken

vw golf 1979
03-03-2006, 21:07
mss dat ie ergens valse lucht trekt. check ff de leidingen aan de filter. die durven al eens scheuren. geloof dat er ergens een stukje doorzichtige leiding zit tss de filter en de pomp. ff kijken of je daar luchtbellen ziet. let wel bij deze motoren komen er altijd wel wat luchtbelletjes voorbij. dus alleen als er grote luchtbellen voorbij komen moet je ff verder gaan kijken

Badmuts20
03-03-2006, 22:27
staat je pomp wel goed?? zou ik eerst ff checken

Gaan we even bekijken waar kan ik deze ongeveer vinden? en hoe is het te controleren?
Als hij warm is rijd hij wel goed ook op lage toeren.

mss dat ie ergens valse lucht trekt. check ff de leidingen aan de filter. die durven al eens scheuren. geloof dat er ergens een stukje doorzichtige leiding zit tss de filter en de pomp. ff kijken of je daar luchtbellen ziet. let wel bij deze motoren komen er altijd wel wat luchtbelletjes voorbij. dus alleen als er grote luchtbellen voorbij komen moet je ff verder gaan kijken

Je bedoeld niet het luchtfilter toch? :rolleyes:
Bedoel je een benzine/ diesel filter in de brandstofleiding?

Het is nu een beetje donker maar ga morgen zeker deze punten even doorkijken.

je hoort ook vaak dat ze een diesel de kop reviseren, wat heeft dit voor nut? Buiten dan dat de kop weer schoon en vlak is.

Zeend
04-03-2006, 11:49
Diesels moet je ook wel eens de verstuivers reviseren (ongeveer iedere 100.000 km).

Check eens of je gloeirelais goed werkt. Hij gloeit nog een tijd na, dus naar het voorgloeien. Doet hij dit nog goed? Als hij wel god start zijn de gloeiers zelf in ieder geval wel ok.

Jens

vw golf 1979
04-03-2006, 13:53
ik bedoel idd de dieselfilter. die zit rechts vooraan (is goed zichtbaar). er zitten 4 leidingen op. op 1 van die leidingen zit er een doorzichtig stukje. dat is de aanvoerleiding en die loopt naar de dieselpomp

Badmuts20
04-03-2006, 15:37
Diesels moet je ook wel eens de verstuivers reviseren (ongeveer iedere 100.000 km).

Check eens of je gloeirelais goed werkt. Hij gloeit nog een tijd na, dus naar het voorgloeien. Doet hij dit nog goed? Als hij wel god start zijn de gloeiers zelf in ieder geval wel ok.

Jens

Oke de verstuivers zijn roestig dus ik ga er even vanuit dat ze nog nooit zijn vervangen. Of hooguit 1 keer. Dus is het proberen waard. Heb je misschien enig idee wat die dingen kosten?

Starten gaat prima nadat er nieuwe gloeibougies in zijn gezet. Dus dat zit wel goed.

ik bedoel idd de dieselfilter. die zit rechts vooraan (is goed zichtbaar). er zitten 4 leidingen op. op 1 van die leidingen zit er een doorzichtig stukje. dat is de aanvoerleiding en die loopt naar de dieselpomp

Gevonden, maar geen luchtbellen op een paar kleine na.

Deze leiding gaat echter naar een unit op het blok (waarschijnlijk de pomp). Kan het niet zijn dat deze unit verstopt zit of iets dergelijks?
Want van hieruit gaan er zilveren buisjes naar de verstuivers op het blok.

vw golf 1979
04-03-2006, 21:49
de unit die je daar bedoeld is idd de pomp. heb het nog nooit meegemaakt dat deze verstropt geraakt. kan wel zijn dat ze haar beste tijd gehad heeft na zoveel km. het is mogelijk om deze te laten reviseren, maar heb geen idee wat die feest kan/mag kosten

Badmuts20
04-03-2006, 21:55
oke,

Ik ga ETKA maar weer is installeren om te zien wat die verstuivers kosten en of het betaalbaar is om te vervangen.
Het nadeel is dat ik de wagen heb gekocht bij 250.000 km. Hij is wel bij de dezelfde garage onderhouden ga dus is het een en ander navragen over onderhoud van de verstuivers etc.

vw golf 1979
04-03-2006, 22:05
de verstuivers zijn wsl nooit vervangen geweest, tenzij er ooit 1 gelekt heeft. maar zolang er zich geen probleem voordoet aan de verstuivers worden ze door de dealer alleen vervangen op vraag vd klant