PDA

View Full Version : Mijn teller is kapot wie kan me helpen

LnS
04-03-2006, 12:45
Hey mensen,

Ik heb eigelijk nooit wat met de 6 maar ik heb tijdens het installeren van mijn alarm ergens sluiting gemaakt bij de zekeringkast. Ik heb geen idee waar presies maar ik hoorde dat het ergens vonkte.

Nou doet dus geen 1 meter het meer. De temp meter, snelheid, toeren, en alle lampjes onderaan de tellers doen het niet zoals de olie enzo. Het rare is de lampjes van de knippers doen het wel, groot licht ook. De klok en de verlichting doen het ook nog.

Wat hebben we al gedaan. Het licht niet aan de tellerunit zelf. Getest met een andere vr6 teller. De kabels zitten goed in de zekeringkast en in de unit. Aan de kabels is geen sluiting te zien.

En dan nog iets raars wat ik heb zins die sluiting. Als ik naar een tijdje stilstaan de auto start. Dan is mijn verlichting van de hele auto niet vel genoeg ( duidelijk zichtbaar ) en als ik dan 1 keer goed gas geef dan wordt alles in 1 keer gewoon zo vel als het hoord. Ook als ik ga meten dan meet ik maar 9 volt en als ik gas geef dan meet ik INEENS weer 13.* volt :confused:

Dingen waar ik zelf aan denk zijn:

- Zekeringkast naar de klote :eek: Kan dat ?
- Ergens een massa verkeerd of los ?

Ik ben echt ten einde raad, want zonder de teller komt ie niet door de APK. Lekker lullig want verder was alles helemaal in orde :mad:

berendd
04-03-2006, 13:11
En dan nog iets raars wat ik heb zins die sluiting. Als ik naar een tijdje stilstaan de auto start. Dan is mijn verlichting van de hele auto niet vel genoeg ( duidelijk zichtbaar ) en als ik dan 1 keer goed gas geef dan wordt alles in 1 keer gewoon zo vel als het hoord. Ook als ik ga meten dan meet ik maar 9 volt en als ik gas geef dan meet ik INEENS weer 13.* volt

das normaal althans niks om je zorgen over te maken.

verder, zekeringen al gecheckt?

GTIzwolle
04-03-2006, 14:24
idd zekering door gebrand??

LnS
05-03-2006, 15:09
Sorry voor de late reply, maar alle zekeringen waren goed...

Het is gelukkig opgelost, het was uiteindelijk maar 1 draadje :mad:

Thx voor de reply's.... :)

rogek
05-03-2006, 17:35
1 losse zwarte +15 draad vaaf je contactslot.. ;)