Log in

View Full Version : injectie of webers???


beckymk1freak
14-03-2004, 17:31
Hallo, Ik wil graag 40mm webers in gaan bouwen in mijn type 1 gti .
Het is nu een injectie met 120 pk's.Huidige motor 1800 8 klepper(dx) snelle nokkenas,4in1 spruitstuk, uitlaat volledige groep A.

Wat is verstandig zo laten of webers inbouwen.Ik denk INBOUWEN die handel!!!!!!!!!!!

Wat zijn de voor en nadelen.wie heeft er ervaring mee.
Ik hoor het wel weer....mzzll...

Tevens gezocht inlaatspruitstuk voor webers.

Groetjes Rebecca.. :)

Tommy
14-03-2004, 17:43
maak er maar 40 mm. van... :D

Hij zal wel dorstig worden dan, maar leuk zal het zeker zijn! De pk's zal ook wel behoorlijk schelen.

Tommy
14-03-2004, 17:44
ow, al gedaan ziet ik.. :p

beckymk1freak
14-03-2004, 17:48
ja klopt ik was iets te snel met plaatsen.

tommy deze auto heb jij weleens gezien mijn vriend PIRELLI reed er toen in .

patrick 86c
14-03-2004, 18:00
ik zou denk ik TB's plaatsen.

Tommy
14-03-2004, 18:54
ah, klopt jah... heb ik gezien jah. alpine weiß just like mine :D

serge pot
14-03-2004, 20:22
gelukkig heb ik de webers al aan alwin mee gegeven .op ebay .de staan regelmatig inlaten ,staat er nu een op 18 euro

pirelli
14-03-2004, 21:57
serge geef ff link aub. ik heb er al overstag voor de webers.

groetjes Alvin

wat zijn TB,s ????

serge pot
14-03-2004, 22:00
throttle boddies ,zijn onafhankelijke gasklephuizen met elk een injector ,ala weber ,maar dan injectie

pirelli
14-03-2004, 22:01
hallo ze heb geen geld te veel hoor!!!!

serge pot
14-03-2004, 22:05
ebay (http://www.ebay.de/) ansaugbrugge (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2466908696&category=61256)

pirelli
14-03-2004, 22:07
serge bedankt ik ga ff kijken op e bay.

serge pot
14-03-2004, 22:08
ff inschrijven op www.ebay.nl
de rest wijst zich vrij vanzelf

pirelli
14-03-2004, 22:18
ja ben daar ook ingeschreven maar ik zie nix over 8 klepper aansluiting staan of ben ik gek

jij zou zeggen JA

Blikopener
14-03-2004, 22:29
Staat toch duidelijk 8-Ventiler in de tekst... :confused:

Tommy
14-03-2004, 22:42
"ja"

pirelli
14-03-2004, 22:42
ja die rode text ik zie het , dacht dat dat reklame was ofzo , ok ik weet genoeg zo.

SplitBien
15-03-2004, 10:06
Webers Inbouwen!!!!

beckymk1freak
15-03-2004, 10:51
gaaf he sup,als het eenmaal ingebouwd is dan kunnen we eindelijk gaan sprinten.
Want op de sprintbaan met 120 pk's is natuurlijk nix,dan word ik natuurlijk steeds
zoek gereden,dat kan ik niet hebben...
De auto moet eerst goed zijn en dan gaan we samen een keer sprinten oke?
groetjes....

SplitBien
15-03-2004, 10:53
Doen we!! Samen gaan we dan een hoop kerels verslaan!!
Women In VolksWagen's!!

beckymk1freak
15-03-2004, 14:04
Dat lijkt me wel gaaf die kerels verslaan!!
hopelijk zien we elkaar eens snel dan hebben we het er nog wel over.

SplitBien
15-03-2004, 14:17
Is goed!! Bewijzen wij dat ook vrouwen met een snelle auto kunnen rijden, haha!!
Tot snel!

Gert
15-03-2004, 16:35
Oops daar gaan wat plassertjes gekrenkt worden ...

Mag ik nog een suggestie doen ? Solexen kopen ipv Webers
Webers hebben de naam .. Solexen de faam ;)

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1428&mode=normal

krukab
15-03-2004, 17:00
waarom dan een Weberfoto ???

Gert
15-03-2004, 17:05
Zodat jij de jihad voort kan zetten ;)

Stijn
15-03-2004, 17:06
lol @ kruk

Maar heeft Mevr Becky ook een bepaald budget? Setje Webers(laat staan solexen!)+spruitstuk+filters(evt kelken)+wat sproeiers+afstelling = klein kapitaal!

beckymk1freak
15-03-2004, 17:29
Ik heb de webers al thuis liggen.!!ja,ja dat is eigenlijk nu al geregeld.
Nu alleen het spruitstuk nog.Wat moet ik dan allemaal nog meer aan
schaffen dan.ik dacht dat ik er zo wel een beetje zou zijn eigenlijk?
en inderdaad ik heb een bepaald buget.Had ik maar een kapitaal,
dan had ik het wel geweten.groetjes rebecca...

beckymk1freak
15-03-2004, 17:32
oo,, en gert bedankt voor je suggestie!!
Wat is het verschil eigenlijk?Ben daar niet zo in thuis
hoe dat eigenlijk werkt zo'n solex(en).

Gert
15-03-2004, 17:57
Verschil is dat je Webers vaak af moet laten stellen : ze verlopen zoals ze dat noemen . Solexen blijven veel langer afgesteld staan .
En waar hebben de Webers op gezeten die je nu hebt ? Venturi's en sproeiers verschillen nogal per model auto .
Zelfs op exact dezelfde motoren kan er verschil inzitten .

Wat heb je nog meer nodig ? Wat Stijn al zei en ook nog bijvoorbeeld een gasmechanisme om ze goed en gelijktijdig gas te laten geven .

beckymk1freak
15-03-2004, 18:07
wat is vaak?De venturi's en sproeiers zijn goed.
ik heb ze bij serge pot vandaan.En die gaat ze inbouwen en afstellen.
(hij deelt samen met mij de sleutelschuur in wageningen).
Er komen nog luchtfilters op die hebben we liggen.

Gert
15-03-2004, 18:09
Doe Serge maar de groeten van me dan :)

Vaak is een paar keer per jaar

beckymk1freak
15-03-2004, 18:10
Zal ik zeker doen!!

Allart-Ghetta
16-03-2004, 09:52
Ik zou zeggen 4 gaskleppen van een injectiemotorfiets.
spruitstukje bouwen met injectorgaten. Dus in totaal 8 injectoren.
Dan instelbare motormanagement erop dan kan je zuinig en snel rijden, net welke map je in je computer zet voor je wegrijdt.
Let op dan moet je wel een G60 brandstofrail en drukregelaar gebruiken en evt het inlaatspruitstuk dan kan je het mooi origineel monteren.
Computer DTA of iets vergelijkbaars.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

Richard
16-03-2004, 09:57
dta en throthle bodies.....
http://www.freddycane.com

Richard
16-03-2004, 10:03
http://www.freddycane.com/audi20v/alu20v21.jpg

Gert
16-03-2004, 12:39
Erg leuk maar niet echt betaalbaar die DTA ...

Richard
16-03-2004, 12:41
psies..... dta is voor de gewone man niet betaalbaar..

pirelli
16-03-2004, 12:51
denk ook niet voor de vrouw > becky

Caddy-Daddy
17-03-2004, 11:20
http://www.freddycane.com/audi20v/alu20v21.jpg

Hihihi Denk niet dat zo'n lang inlaatspruitstuk past in Becky's witte Golf 1..

Tommy
17-03-2004, 12:50
das een blok voor een achterwielaandrijver? dat het blok net haaks ligt op wat we bij VW zijn gewend(weet niet of dat nou dwars is of niet... in lijn heeft dat toch met een achterwielaandrijver?)

apart blokje hoor... ziet er indrukwekkend uit!

Richard
17-03-2004, 16:39
gewoon een audi 20v atmosferische motor, thom...met wat aanpassingen

Blikopener
17-03-2004, 18:26
Dat was ooit een ALT motor (zeker weten)...

Tommy
17-03-2004, 19:29
met een spruitstuk opzij?????

Richard
17-03-2004, 19:46
blok ligt nu in een kever....voor de cross

Tommy
20-03-2004, 10:20
Die van Ebay is niet gelukt dus? gewoon goed blijven zoeken dus! succes

beckymk1freak
21-03-2004, 17:03
nee ebay word ik een beetje moe van met die biedingen . dus vrolijk verder aan het zoeken.

serge pot
21-03-2004, 20:15
heb zojuist vernomen dat binnen kort een golf mk1 gaat brullen (wink)

beckymk1freak
21-03-2004, 23:09
ja dat klopt maar tis wel een heel eind rijden om dat ding op te halen emmeloord ongeveer 120 km heen en dan weer terug maar STIJN wist ook nog iemand die er 1 had en die heb ik inmiddels een email gestuurd enne die K&N luchtfilters ben ik mee bezig met onderhandelen.

niet Marianne Weber maar BECKYMK1FREAK WEBER dus nederland en komt weer brultalent op de weg erbij.

Wanneer gaan we bouwen serge?

groetjes Rebecca

Johan Fire and Ice
21-03-2004, 23:11
oftwel weer leuke VW op de weg een Ede

Tommy
21-03-2004, 23:15
pssst.. uiterlijk veranderd er niks ;)

hahaha, flauw? :D

Johan Fire and Ice
21-03-2004, 23:21
gaat ook niet alleen om het uiterlijk

beckymk1freak
21-03-2004, 23:24
uiterlijk komt nog wel Dikke 15 inchers Ats ers en dikke G60 bumpers van Bonrath met een quartetset eromheen.

Enne hoe loopt jouw blokkie op die brommer carbs? ha ha ha .

Johan Fire and Ice
21-03-2004, 23:24
gaat er zeker mooi uit zien op je golf

beckymk1freak
21-03-2004, 23:29
ja een WOLF(s burger) in witte schaapskleren als het goed komt zit ie op 150 pk tjes.

er gaan een hoop auto,tjes stof happen

OBJECT IN MIRROR ARE LOSING !!!!!

ik kan niet wachten . lol lol lol lol

maare Johan : deze golf rijdt al een hele tijd in Ede rond.

Johan Fire and Ice
21-03-2004, 23:32
ik weet het zie hem de laatste tijd vaker
pas al bij de jong en zaterdag bij de mac in veenendaal
heb alleen nog nooit jouw erin zien rijden :D

beckymk1freak
21-03-2004, 23:36
dat heeft zijn redenen (je weet wel met zijn golf) maar die rijdt binnenkort ook weer.

Johan Fire and Ice
21-03-2004, 23:42
ja ik had het al gehoord van hem

Tommy
21-03-2004, 23:48
uiterlijk komt nog wel Dikke 15 inchers Ats ers en dikke G60 bumpers van Bonrath met een quartetset eromheen.

Enne hoe loopt jouw blokkie op die brommer carbs? ha ha ha .

hahahah :D

beckymk1freak
21-03-2004, 23:49
wie de bal kaatst ......

Tommy
21-03-2004, 23:49
ow, btw.. dat grapje was richting Johan meer.... golfje ziet er leuk uit namelijk... mooi wit iig... :p broertje van mijn Jetta ;)

beckymk1freak
21-03-2004, 23:51
ja weet ik wel lol .

maare komt goed hier in Ede.

Johan Fire and Ice
21-03-2004, 23:54
das zekers

Gert
22-03-2004, 16:46
Wat doe je met die korte kelkjes op de Webers ? Als je ze over hebt en wilt verkopen hoor ik het wel .
PM maar :)

beckymk1freak
22-03-2004, 16:52
dat moet je ff aan sergepot vragen,kweet niet of hij ze nodig heeft,wat ie er ook mee doet.Hij gaat het inbouwen weet niet wat z'n plannen zijn.
heb trouwens een inlaatspruitstuk gevonden en die wordt eerdaags op gestuurd
naar mij en dan ga ik ff met serge babbelen hoe we het gaan doen.
doeii

Johan Fire and Ice
22-03-2004, 18:10
serge krijgt het zo te horen maar druk ermee :D

beckymk1freak
22-03-2004, 18:14
ja, en dat allemaal alleen voor mij,
wat een schatje hé.haha.

serge pot
22-03-2004, 21:23
heb alleen die foto van de inlaat gewist (oeps)

Johan Fire and Ice
22-03-2004, 21:57
zo gefeliciteerd met je spruitstuk
en nog wel helemaal van alu

beckymk1freak
22-03-2004, 22:38
spruitstuk.
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1620&mode=normal

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1618&mode=normal

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1619&mode=normal

Johan Fire and Ice
22-03-2004, 22:39
ziet er mooi uit
nu maar snel inbouwen dan

beckymk1freak
22-03-2004, 22:52
ja vet mooi he????

Johan Fire and Ice
22-03-2004, 22:54
idd ja had het vanmiddag al gehoord van alvin

Blikopener
22-03-2004, 23:13
Nog wel ff een hitteschildje maken voor op je uitlaatspruitstuk....

Caddy-Daddy
23-03-2004, 03:23
Polijsten die hap voor het Bling Bling gehalte... hehehe

serge pot
23-03-2004, 07:10
Polijsten die hap voor het Bling Bling gehalte... hehehepolijsten is voor duitsers die nooit snel rijden .

maar dit is het goede inlaat spruitstuk

pirelli
23-03-2004, 10:01
okay dan hij komt met de post binnen , dus kunnen we aan de gang serge.

Caddy-Daddy
23-03-2004, 20:08
polijsten is voor duitsers die nooit snel rijden

Does this make me a slow German??? :confused: :confused:

MORREN
23-03-2004, 20:37
Mijn Webers liggen ook al klaar hoor, ff laten nakijken bij BCCP en dan naar Freddy om ze te laten afstellen!
En dan heel de zomer blazen!!!

pirelli
24-03-2004, 12:02
Hey Ronny ben jij een duitser dan? lol

Caddy-Daddy
25-03-2004, 00:26
Nee ben geen Duitser maar hou wel van Bling Bling !!.. dus vandaar... hahaha

pirelli
25-03-2004, 13:01
ja klopt maar om dat ding te polijsten duurt veel te lang heb. weinig tijd , en die webers moeten er zo snel mogelijk in .

heb je die ene versn.bak nog over? dan heb ik alles compleet om de G60 erin te bouwen.

Tommy
25-03-2004, 13:16
Mijn Webers liggen ook al klaar hoor, ff laten nakijken bij BCCP en dan naar Freddy om ze te laten afstellen!
En dan heel de zomer blazen!!!

Vlieg je daarvoor naar Freedy Cane? :eek: of een andere Freddy?

MORREN
26-03-2004, 23:12
Vlieg je daarvoor naar Freedy Cane? :eek: of een andere Freddy?

Ja Freddy Cane, moeten nog wat dingen gedaan worden en heb goede verhalen gehoord over hem, en vind het daar allemaal wat persoonlijker als bij van Kronenburg.
Tis wel een stukje rijden vanuit Rotterdam maar ik heb het er graag voor over.

Tommy
27-03-2004, 12:44
Inderdaad een stukkie rijden.. daarom. (voor mij 10/15 km... maar ben er nog nooit geweest :rolleyes: )

beckymk1freak
31-03-2004, 11:18
nou ik ben geen duitser maar ik hou ook erg van bling bling. ben net zo'n ekster haha.
Juist patrik, cool gaan we samen een x blazen..sprintje houden?

MORREN
31-03-2004, 19:16
nou ik ben geen duitser maar ik hou ook erg van bling bling. ben net zo'n ekster haha.
Juist patrik, cool gaan we samen een x blazen..sprintje houden?

Ja hoor altijd..daar is de wagen voor gebouwd! En bling bling is soms best mooi maar niet hele motorblokken in chroom hoor..dat is te.

beckymk1freak
03-04-2004, 20:59
nou ik heb alles liggen om het erin te bouwen!!!
dus nu snel aan de slag.. het worden WEBERS ,vroem vroem....

beckymk1freak
04-04-2004, 21:28
http://volksforum.com/gallery/albums/userpics/10334/thumb_Dsc02163.jpg
http://volksforum.com/gallery/albums/userpics/10334/thumb_Dsc02164.jpg
http://volksforum.com/gallery/albums/userpics/10334/thumb_Dsc02165.jpg
http://volksforum.com/gallery/albums/userpics/10334/thumb_gti%20front.JPG

zaterdag inbouwen en gelijk ff testen.

serge pot
09-04-2004, 20:17
zal zaterdag wel zweten worden .ik hoop dat je wel goede koffie zet..............

beckymk1freak
09-04-2004, 21:30
ik zal morgen eerst ff 'douwe egbert' halen hebben we morrege verse koffie met een koekie erbij.

pirelli
09-04-2004, 23:17
ik heb nog wel een ventilator voor je staan Serge .

Johan Fire and Ice
09-04-2004, 23:46
Heb je niet een paar knappe blondjes met waaiers geregeld voor hem

serge pot
11-04-2004, 08:22
maar becky kan ook lekker brullen :D

beckymk1freak
11-04-2004, 14:39
hier wat foto,s / Serge nog harstikke bedankt de gti gaat als een raket heb al wat gezichten laten vertrekken ha ha ha.
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2162&mode=normal
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2168&mode=normal
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2163&mode=normal
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2169&mode=normal
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2161&mode=normal
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2160&mode=normal

serge pot
11-04-2004, 14:51
hij staat op die ondeste foto een beeeeeeetje te rijk.
maar graag gedaan ,waren ze van midlands ook nog aanwezig bij de mc vette hap?

serge pot
11-04-2004, 14:55
maar was gister aardig munt .wekker ging af om 600 uur ,werken tot 12.30 .om 1400 uur aan de carbs begonnen en om 2245 lag ik voor lijk in bed .maar de koffie was lekker en de koekjes ook .

beckymk1freak
11-04-2004, 15:05
bij mij ging de wekker ook om 6:00 en lag om 1:00 op bed.had het ook gehad zeg maar.en vanochtend weer om 7:00 en morgen weer om 6:00.dus van uitslapen komt niks terecht.kan me niks schelen ik heb nu mijn brul webers!!lol.er waren er weinig bij de mac d.we konden niet lang blijven want we moesten nog op de koffie bij mijn ouders 30 jr getrouwd.bijna vergeten.oeps.nou jij lag voor lijk in bed maar ik zie er nog steeds uit als een lijkje....

serge pot
11-04-2004, 15:35
zal aan je denken als ik me morgenochtend nog een keer omdraai :p :D

pirelli
11-04-2004, 21:30
heb vandaag ff uitgeslapen ik had het ook hard nodig. morgen waarschijnlijk de bumpers schuren op naar het volgende project.

Tommy
11-04-2004, 21:38
Het zaakje rijd dus al?? Lekker vlot!!

weer een GTI die ik nooit bij zal houden... ghehehe :D

maar de mijne blinkt altijd op 1 punt uit: Got more ass... :p :rolleyes:

beckymk1freak
12-04-2004, 17:56
Ja het rijdt super gaaf het geluid is geweldig!!!!!!!!!!!:)
Ben echt super blij dat het erop zit.moet nog ff afgestelt worden en dan loopt ie nog beter.het is toppie

Tommy
12-04-2004, 18:02
veel geluid had ie al toch? staat me iets van bij.. ghehe :D

MORREN
12-04-2004, 19:22
Weet je al tijden met sprints of andere cijfers waaruit blijkt dat je nu een stuk sneller bent?

serge pot
12-04-2004, 20:06
Ja het rijdt super gaaf het geluid is geweldig!!!!!!!!!!!:)
Ben echt super blij dat het erop zit.moet nog ff afgestelt worden en dan loopt ie nog beter.het is toppie

tja jullie en ik waren een beetje munt ,maar als hij goed staat is het rijden een stuk soepeler .alleen onderin zal ie een beetje stroef blijven .
en was het stukje zeil noodzakelijk :D ??

beckymk1freak
13-04-2004, 17:37
Weet je al tijden met sprints of andere cijfers waaruit blijkt dat je nu een stuk sneller bent?
nou dat is zo al te voelen als je hem doortrekt.het is gewoonweg geweldig.ik wou dat ik het eerder had gedaan!!ik wil nog wel een keer als hij goed afgesteld is door serge naar speedcenter in Rosmalen en dan op de rollerbank zetten en het volle vermogen gaan laten testen en dus kijken hoeveel pk's en koppel het beestje in huis heeft.Dus we zijn nog niet uit getest.alleen op de weg met(stoplicht) sprints, haha.:)

beckymk1freak
13-04-2004, 17:39
veel geluid had ie al toch? staat me iets van bij.. ghehe :D
Ja, er zat al goed geluid op maar dit is helemaal top. het op schakelen en terug schakelen is geweldig, :D volgens mij spuit ik nu vlammen uit mijn groep A.

beckymk1freak
13-04-2004, 17:45
tja jullie en ik waren een beetje munt ,maar als hij goed staat is het rijden een stuk soepeler .alleen onderin zal ie een beetje stroef blijven .
en was het stukje zeil noodzakelijk :D ??
Ik heb al 40 zeiltjes verbruikt het kan niet anders(dat moet jij snappen) :p :p
ik moet gewoon tegen mijzelf zeggen:Zet um nu maar op stal anders blijf je boetes rijden en benzine tanken.haha.kan gewoon niet stoppen.

kun je hem van het weekend (zondag) ofzo niet afstellen? ;) want dan ben ik vrij...ik hoor het wel.doei!!

serge pot
14-04-2004, 20:45
Ik heb al 40 zeiltjes verbruikt het kan niet anders(dat moet jij snappen) :p :p
ik moet gewoon tegen mijzelf zeggen:Zet um nu maar op stal anders blijf je boetes rijden en benzine tanken.haha.kan gewoon niet stoppen.

kun je hem van het weekend (zondag) ofzo niet afstellen? ;) want dan ben ik vrij...ik hoor het wel.doei!!


wel zondag zit ik met een verjaardag ,maar zaterdag ga ik de rooie groen maken en ben ik in renkum aanwezig ,kan hem wel ff tussendoor afstellen

pirelli
14-04-2004, 22:09
wel zondag zit ik met een verjaardag ,maar zaterdag ga ik de rooie groen maken en ben ik in renkum aanwezig ,kan hem wel ff tussendoor afstellen

RENKUM ???? niet in wageningen???

beckymk1freak
15-04-2004, 12:06
dat word dan wel eind van de middag?want ik moet gewoon werken tot zeg ongeveer 17:00.als da goei is kom ik ff langs ..oke?

Pedaalemmer
15-04-2004, 12:35
Hoeveel heeft het je totaal gekost de ombouw?

serge pot
16-04-2004, 21:13
was heel goedkoop ,100 eur o carbs ,een paar krente bollen en koppen koffie .

serge pot
16-04-2004, 21:14
maar das alleen voor vrienden

beckymk1freak
16-04-2004, 21:46
300,- alles bijelkaar 100,- inlaatspruitstuk
100,- webers
100,- openluchtfilters
plus inderdaad een paar krentebollen, koffie, cola en veel koekjes!!!!

odie
27-06-2004, 21:20
ehm, mag ik vragen wat voor sproeiers en venturi's je hebt? en hoe je de pakking tussen de webers en het spruitstuk hebt? (heb je misschien een foto ervan) ik krijg het bij mij niet goed afgesteld dus misschien heb ik verkeerde sproeiers...tnx

pirelli
28-06-2004, 11:48
vraag ff aan serge pot das de weberkoning. succes (hij heeft ze voor ons afgesteld)

MipMip
06-07-2004, 21:56
Wat voor type webers (of Solexen) kun je het beste gebruiken op een 2.0 16-klepper?
45-ers of zijn 40-ers ook voldoende?

Melvin
07-07-2004, 11:42
en kan je ook enkele weber plaatsen op bijv. een golf 1 cabrio EW motor (1.6 carb), met behoud van het spruitstuk misschien?

hmm ik vind webers of andere carbs toch we lerg vet... maar kan het ook zo dat ie niet meer gaat verbruiken als 1 op 10? is namelijk me daily driver ;) wie heeft er meer info voor me? ;)

serge pot
07-07-2004, 13:02
op een 2l 16v 45er carbs .
enkele carb haalt niet zoveel uit en verbruik met meervoudige carburatie mits goed afgesteld zou zelfs gelijk moeten blijven (mits je ook normaal blijft rijden)
maar motorfiets carbs doen het beter aangezien de luchtstroom in webers ,solex of dellorto eig te traag is bij stationair waardoor er een gat ontstaat zodra je gas geeft,motorfiets carbs hebben hier geen last van

MORREN
07-07-2004, 16:25
op een 2l 16v 45er carbs .
enkele carb haalt niet zoveel uit en verbruik met meervoudige carburatie mits goed afgesteld zou zelfs gelijk moeten blijven (mits je ook normaal blijft rijden)
maar motorfiets carbs doen het beter aangezien de luchtstroom in webers ,solex of dellorto eig te traag is bij stationair waardoor er een gat ontstaat zodra je gas geeft,motorfiets carbs hebben hier geen last van

Ja maarrrrrrrr je gaat dus wel meer gas geven omdat het zo verslavend is dat geluid, en je verbruik word dus ook veeeeel meer.

Melvin
07-07-2004, 17:46
hmmm motorcarbs erop? waar kan ik daar meer info over vinden dan?

en een inlaatspruitstuk plus carbs voor mijn 1600tje wat moet dat nog kosten incl. afstelling? (uit nieuwsgierigheid, qua centen zit het er nog niet in denk ik)

serge pot
07-07-2004, 17:58
Ja maarrrrrrrr je gaat dus wel meer gas geven omdat het zo verslavend is dat geluid, en je verbruik word dus ook veeeeel meer.

het woordje mits overheen gelezen ?? :biggrin:

MipMip
07-07-2004, 18:59
Welke merk/type moet ik dan aan denken voor die motorfiets-carbs?
aangezien de meeste toch geen 45 zullen zijn?

serge pot
07-07-2004, 20:07
2l zou ik een set nemen van een 1100 fiets

MipMip
07-07-2004, 20:30
http://www.mikuni.nl/html/index_mikuni2002.html :-D

serge pot
07-07-2004, 20:35
keihin is net zo goed

MauSeR35
07-07-2004, 20:39
nee geen 45 maar ik zie op die site van mikuni wel een stel 48 mm staan... ;)

serge pot
07-07-2004, 20:40
40mm is voor 2l groot zat

MauSeR35
07-07-2004, 20:43
he serge weet jij of er al eens iemand is geweest die een vr6 op carburateurs heeft gebouwd? lijkt me ook wel eens geinig om te zien/horen of is daar voor op de cilinderkop te weinig plek om een goed spruitstuk te maken?

serge pot
07-07-2004, 20:45
heb het nog niet gezien ,maar er zijn inlaten voor webers voor te verkrijgen

MauSeR35
07-07-2004, 20:48
zou het best eens willen proberen alleen jammer dat het zon duur geintje is...en je moet er een bijpassende auto bij hebben vind ik maar das wat anders.

Caddy-Daddy
08-07-2004, 22:19
Ron Huizer had TB's op zijn VR6

Richard
08-07-2004, 22:24
nog steeds toch?

Johan Fire and Ice
08-07-2004, 22:32
nee hij heeft de vr6 niet meer
hij rijd nu in een caddy
blok heeft ie volgens mij nog wel

pirelli
09-07-2004, 11:53
type 2 VR6 van Ron is verkocht , er zit nu een R32 motor in.

De VR6 Motor gaat in een type 1.

Johan Fire and Ice
09-07-2004, 17:13
zoiets dacht ik al
wist het alleen niet meer zeker

auto is toch gekocht door vriend van iemand bij automat :confused:

MauSeR35
09-07-2004, 20:45
zou je er trouwens vermogen mee winnen als je een vr6 op webers zet of zou het juist vermogen kosten?

MipMip
13-07-2004, 21:59
@ Serge, In de ene post zeg je dat je voor een 16V 45-ers moet hebben en in de andere dat 40-ers genoeg zijn :-). Voor een 2ltr 16 klepper die ik in de toekomst wil laten tunen met andere nokkenassen, wat kopwerk en wat gebalanceer. Wat is daar de beste setup voor?

gr. Pim

serge pot
13-07-2004, 22:03
@ Serge, In de ene post zeg je dat je voor een 16V 45-ers moet hebben en in de andere dat 40-ers genoeg zijn :-). Voor een 2ltr 16 klepper die ik in de toekomst wil laten tunen met andere nokkenassen, wat kopwerk en wat gebalanceer. Wat is daar de beste setup voor?

gr. Pim
ligt aan de setup van de motor ,laat je de motor origineel dan zijn 40ers groot genoeg voor een 1.8 16v met 36er venturi,ga je de kop bewerken en nokkers platsen dan moet je 45ers nemen met 38er venturi .
op jouw 2l 16v motor zou ik 45er webers nemen met 40er venturi

MipMip
14-07-2004, 15:05
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49891&item=7910142217&rd=1

Dus dit wordt helaas te klein :-D ?

serge pot
14-07-2004, 15:16
nope zijn 40mm dus groot genoeg is alleen kwestie van juiste sproeier

pirelli
15-07-2004, 11:35
zou je er trouwens vermogen mee winnen als je een vr6 op webers zet of zou het juist vermogen kosten?

als je webers op een vr6 bouwt , zal je vast wel vermogen winnen,maar je zal denk ook andere nokken assen e.d moeten monteren. 1 ding kan ik je wel vertellen :::: je krijgt een behoorlijke draaikolk in je tank ,,,,,,zuipen zal ie :D

serge pot
15-07-2004, 13:41
en dat ligt aan je rechter voet :D

MauSeR35
15-07-2004, 19:28
ach kleinigheidje blijf je houden...

wolfsburg16v
14-08-2005, 06:22
heyzzz mensen ik ben nieuw hier...!
ik heb zelf een golf II 1.8 16v wolfsburg edition met dubbele 45 mm webers erop :-)

de voordelen zijn...genoeg vermogen..Super mooi aanzuig geluid...! enz enz


nadelen zijn : zuipt enorm.. het afstellen regelmatig....en heeft onderhoud nodig maar ja wat niet :-)


maar het geluid is echt dik vind ik...:-)

dus gewooon DOEN !!!!

serge pot
14-08-2005, 16:57
ik heb webers gereden ,solexen en dellorto dubbelloops carbs ,rijd leuk ,alleen jammer van dat carburateur gat .
rij nu met keihin motorfiets carbs ,rijd zuinig ,geen tot weinig onderhoud ,na stellen nog niet nodig (ook na een jaar niet).co is geen probleem met afstellen .geen carburateur gat .
1 klein nadeeltje ,iets korter gas pendaal

Tommy
14-08-2005, 17:00
1 klein nadeeltje ,iets korter gas pendaal

das heel goed op te lossen...

pirelli
16-08-2005, 17:21
een blok hout eronder maken?

vwleusden
16-08-2005, 17:27
je ken ook throttle boddies nemen, kost wat moeite hebben we in leusden ondervonden maar het werkt :)

Mark1
16-08-2005, 17:29
Hmm, lengte van 't gaspedaal blijft gelijk toch ? ;) :biggrin:

Slag wordt meer dan gehalveerd bij 1 op 1 gaskabel idd.....

@ Serge : Maar je weet NU toch wel hoe je dat kunt oplossen ? ;)

pirelli
16-08-2005, 17:30
je ken ook throttle boddies nemen, kost wat moeite hebben we in leusden ondervonden maar het werkt :)

helaas heb ze niet op de plank liggen.

serge pot
16-08-2005, 18:56
throttle boddies .......brrrrrrr ,blijft grove injectie

pirelli
16-08-2005, 18:59
zinvol geweld noemden ze dat toch?

serge pot
16-08-2005, 19:06
zinvol is een alqaida klapband onder een iraakse tankwagen bij het paleis van sadam terwijl osama binladen er op de koffie is .

Tommy
16-08-2005, 20:11
Hmm, lengte van 't gaspedaal blijft gelijk toch ? ;) :biggrin:

Slag wordt meer dan gehalveerd bij 1 op 1 gaskabel idd.....

@ Serge : Maar je weet NU toch wel hoe je dat kunt oplossen ? ;)

juustem... boor halverwege je pedaalarm een gaatje, leg het kabeltje daardoor... et voila, volle pedaalslag. :cool:



Maar vertel meer over die klapband... Een dag de telegraaf niet gelezen, klapband gemist..... ;)

serge pot
16-08-2005, 20:18
lol :D

Mark1
16-08-2005, 21:53
juustem... boor halverwege je pedaalarm een gaatje, leg het kabeltje daardoor... et voila, volle pedaalslag. :cool:


Kan ook, maar ik heb 't aan 't andere uiteinde v/d ( originele ) gaskabel ff gemodificeerd ;)
Is nu gewoon plug & play voor elk "smallblock" :cool:

MauSeR35
17-08-2005, 19:19
ouwe thread zeg maareh ff wat anders, wat is zuinig voor motorfietscarbs tov standaard injectie en tov slurpie webers (en consorten)?

serge pot
17-08-2005, 19:32
injectie en motorfiets carburateurs bijten elkaar niet

MauSeR35
17-08-2005, 19:39
hmmz interessant, als ik dus eens een geschikt setje tegenkom gaan ze mee denk. mooi voor de verzamelling onderdelen voor mijn nieuwe blok. (ooit)

gdekoning
20-03-2006, 17:51
Hallo daar,

Kunnen jullie mij misschien helpen?
Ik heb een Golf 1 gekocht met het e.e.a. eraan veranderd. Zo ligt er een 1.8 16V onder de kap met 2 dubbele 45 Webers.
Nu loopt de motor alles behalve lekker op de lage toeren, en ik denk dat de bouwer van dit apparaat het niet helemaal door had wat hij aan het doen was.
Zo is ook de computer nog aanwezig, en er zijn mensen die zeggen dat deze losgekoppeld moet worden en dat er ook een ontsteking met vacuumvervroeger gemonteerd moet worden.
Nu leer ik best snel, maar ik heb absoluut hulp van de die-hards op VW gebied nodig.
Wat moet ik doen???

RKR
20-03-2006, 19:48
Ik geef je een upje...en ik ben nieuwsgierig naar het waarom webers en solexen meer vermogen geven dan injectie :D!? Ze zeggen toch altijd dat injectie beter is ivm verstuiven enzo... vertelll plz?:D!

pirelli
20-03-2006, 22:52
er zijn genoeg bedrijven met een roller testbank die daar behoorlijk in thuis zijn.
o.a speedcentre.nl (staat de golf wat deze topic over gaat nu ook)en bobby (maarten) heeft ook goeie bij hem in de buurt.


http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/0/Afbeelding009.jpg

vwleusden
20-03-2006, 22:58
Ik geef je een upje...en ik ben nieuwsgierig naar het waarom webers en solexen meer vermogen geven dan injectie :D!? Ze zeggen toch altijd dat injectie beter is ivm verstuiven enzo... vertelll plz?:D!

omdat het andersom is, injectie is directer en met het juiste motormanagement (dta/KMS/Megasquirt) optimaal af te stellen.

RKR
20-03-2006, 23:04
ja...dus waarom wordt er dan overgestapt op carbs als ze meer vermogen willen? :S

pirelli
20-03-2006, 23:07
carb,s geven simpelweg meer lucht en benzine , stamt nog uit de vroegere jaren toen de carb,s betaalbaar waren en de turbo,s niet , maar nu is het andersom geworden turbo,s zie je steeds meer.

RKR
20-03-2006, 23:09
Ah ok...komt ongeveer erop neer dat je dan 40 mm per cilinder hebt ipv 1 grote luchtmeter voor 4 :D?...of ik lul weer uit mn nek, maar zo snap ik m wel!

vwleusden
20-03-2006, 23:11
45mm per cilinder en injectie...goed voor 180pk ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/9/IMG_0024.jpg

Daarbij komt het, je ken er wel webers opschroeven of gasklephuizen zoals bovenstaand, rendement haal je niet als je de kop niet aanpast en niets doet met de nokkenas(sen).

RKR
20-03-2006, 23:12
Netjeeees :D Fan voor carb's erby ;)!

vwleusden
20-03-2006, 23:18
dat van mij zijn geen carbs :angry: ;) zijn gasklephuizen...

Tommy
20-03-2006, 23:21
Netjeeees :D Fan voor carb's erby ;)!



:goodpost: ;)

RKR
20-03-2006, 23:23
@ VWLeusden...Ik ga soms weer net iets verder ;) :D

Waar moet je op rekenen dan als je zoiets voor mekaar wil hebben?

vwleusden
20-03-2006, 23:24
hoop geduld en een hoop euries en een gezond verstand (ontbreekt mij ook wel eens ;) )

Tommy
20-03-2006, 23:26
hoop geduld en een hoop euries en een gezond verstand (ontbreekt mij ook wel eens ;) )

kom op Dennis... wel meer dan alleen dat rijtje... :tongue: :rock:

pirelli
20-03-2006, 23:39
[
en een gezond verstand (ontbreekt mij ook wel eens ;) )[/QUOTE]


ja dat weten we wel Dennis. ha ha

DutchRebel
21-03-2006, 16:27
een paar paginatjes gemist