PDA

View Full Version : help

Mrhobbit
05-03-2006, 20:06
ik rijd met een golfje 1 GL uit 1983.
ik val regelmatig stil en weet nu echt niet meer waar ik verder moet zoeken.

dit is wat er gebeurt:
als ik een onbepaalde tijd rijdt sputtert hij en rijdt hij helemaal niet vlotjes
en valt hij stil dan moet ik zeker 7/8 keer proberen starten en dan vertrekt hij terug.
ik heb gekeken of hij niet vacuum trekt en dat is niet want heb een doorgeroest gat gevonden aan men vulpijp (moet ik dus ook vervangen) dus langs dat gat neemt hij wel lucht.
ik heb men carburator vervangen en men aanvoer en terugvoer leidingen doorgeblazen men naft filtertje ziet er nog net uit dus ik denk niet dat ik dat moet wisselen.
in men vraagbaak stond dat ik ook eens in men onsteking moest gaan kijken maar weet daar niet hoe eraan te beginnen.
men namelijk nog maar een neewbie.

iemand tips of hints?
mvg

golf mkII 16v
05-03-2006, 21:34
waar kom je vandaan kom anders eens langs om te kijken wat het is

Rob077
05-03-2006, 21:43
Kijk eens met een lamp of er geen troep onder in je tank ligt. (Onder de achtebank zit een deksel waaronder de benzinepeilvlotter zit.) Als dat zo is kan het zijn dat je zeefje op je aanzuigpijp zich voltrekt met troep.

Mrhobbit
05-03-2006, 21:48
ik kom uit stabroek (Belgiƫ)
ik zal morge middag eens kijken naar vuil dan laat ik wel iets weten.

maartenunplukt
06-03-2006, 20:15
ik heb het gehad met mijn lx. Viel stationair af. Was gewoon de carb die afgesteld moest worden. Vervolgens kreeg ik ook startproblemen en wonder boven wonder kwam ik precies voor de garage stil te staan met een kapotte benzinepomp (carb was nog niet afgesteld, dus k had makkelijk halverwege stil kunnen komen te staan). Maargoed, dit klinkt net even anders aangezien je nog rijdt. Ik zou het zo snel niet weten, maar misschien ontsteking ja.

Mrhobbit
08-03-2006, 09:51
heb de fout ondertussen gevonden het lag dus degelijk aan de ontsteking men platines gingen bijna niet open dus ontsteking was niet zuiver.
nu kan ik weer lekker touren.

maartenunplukt
08-03-2006, 10:09
top (y), veel plezier!