PDA

View Full Version : Kofferbak


Ricardinho
06-03-2006, 00:50
Hey,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Golf Type 3 en ik wil de achterbak gaan veranderen. Ik wil dat met planken doen, heb alles al gemeten en ga binnenkort zagen. Om die planken wil ik dan een dikke sterke stof doen.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Welke stof kan ik het beste gebruiken? Moet ik nog extra maatregelen nemen tegen brandgevaar e.d.? Iemand foto's van een eerdere klus?

Alvast bedankt,
Rico

AMDFreak
06-03-2006, 01:18
Hoi,

Ik heb een houten mdf plaat gekocht (8mm dik) en heb toen bij de locale auto boer zo'n stofrol gekocht die ze ook in auto's gebruiken (waarmee je hoedenplank bedekt is). Op de onderkant heb ik zo'n laag dempende matten gemonteerd (soort van eierdoos). Om de trillingen te dempen (niet dat je het verschil zal horen) maar het ging me er om dat de holle ruimte gedempt was.

Als je wil kan ik wel wat foto's maken..

Het is echt niet zo moeilijk.. beetje passen en meten en het komt helemaal goed!

Ricardinho
06-03-2006, 22:02
Hey,

Ik zou zeker een paar foto's kunnen waarderen, zouden wel handig kunnen zijn.

Thanks!

Ricardinho
11-03-2006, 00:33
Ik heb een beetje gezoch mbv google en ben aardig wat opgestoken. Ik ben ook deze foto tegengekomen : http://image2.showyoursound.nl/casper/SyS_Thumb_SyS_2006_2_27_17_24_53.jpg

Ik zou die stof willen hebben uiteindelijk in me kofferbak (maar dan in het grijs). Welke stof is dit precies?

Heb inmiddels al mdf-platen aangeschaft en alles gemeten. Moet als het goed is, dus gewoon zagen en vervolgens de stof erop aanbrengen? (dempende matten, zijn die nodig? Kunnen die ook onder de grijze stof? Wil eerst de kofferbak afhebben voordat ik ga bedenken wat voor audio erin moet :D )

Thanks voor alle info alvast.

breadfan83
11-03-2006, 01:20
Ik heb een beetje gezoch mbv google en ben aardig wat opgestoken. Ik ben ook deze foto tegengekomen : http://image2.showyoursound.nl/casper/SyS_Thumb_SyS_2006_2_27_17_24_53.jpg

Ik zou die stof willen hebben uiteindelijk in me kofferbak (maar dan in het grijs). Welke stof is dit precies?

Heb inmiddels al mdf-platen aangeschaft en alles gemeten. Moet als het goed is, dus gewoon zagen en vervolgens de stof erop aanbrengen? (dempende matten, zijn die nodig? Kunnen die ook onder de grijze stof? Wil eerst de kofferbak afhebben voordat ik ga bedenken wat voor audio erin moet :D )

Thanks voor alle info alvast.

uhm, volgens mij is dat gewoon leer...
en of dat nou zo ideaal is voor je eerste kofferuitbouw...?

je kan trouwens miss t beste met kartonnetjes werken om de maten op te nemen, die bijknippen tot ze passen en dan op t hout de mallen overtrekken
weet je tenminste zeker dat je geen MDF verknoeit

en om dat bolle drin te krijgen wat ik in dat dash ziet, die foto van jou, daar heb je idd dempings- of vulmateriaal voor nodig.
hier trek je je stofje overheen welke de vulling aan de randen plat druk en naar t midden toe steeds meer zijn vorm laat behouden
zo krijg je de bolling
anders is t gewoon gestoffeerd plat hout :D

succes met de verbouwing NICO :D

Ricardinho
11-03-2006, 19:10
De karton-truc heb ik idd gebruikt, had dat al eerder gebruikt voor traanplaat ;)

Misschien een andere stof die op leer lijkt? En welk vulmateriaal kan ik het beste gebruiken?

breadfan83
11-03-2006, 19:30
De karton-truc heb ik idd gebruikt, had dat al eerder gebruikt voor traanplaat ;)

Misschien een andere stof die op leer lijkt? En welk vulmateriaal kan ik het beste gebruiken?

andere stof die op leer lijkt : SKAI?

en stof om t mee te vullen...
je wilt de bak uiteindelijk gaan gebruiken voor je audio, dus ik raad aan iets brandwerends te gebruiken
en niet al te zwaar, want die bak zal al de nodige kilo's meebrengen
gewoon eens bij de bouwmarkt gaan kijken wat ze voor isolerend en brandwerend spul hebben liggen

is daar ook veel goedkoper dan bij de autio zaak
bij de ene koop je een rol isolerende vulschuim en bij de ander (audiozaak) koop je zoiets als resonantiedempende en brandvertragende fixatie/vul polypropyleenmatten :rolleyes:
allebei t zelfde, alleen n andere prijs :D

die matten met die eierdozenschuim zijn denk k wel prima. moet je hem wel met de noppen tegen t hout aan zetten, anders krijg je zo'n gebobbelde kofferbak :D

succes dr mee,

chris

Ricardinho
11-03-2006, 21:11
Bedankt, ik ga volgend weekend maar ff bij de bouwmarkt kijken.
Ik zal kijken of ik een digi-cam kan lenen om het uiteindelijke resultaat te laten zien ;)

breadfan83
11-03-2006, 21:19
Bedankt, ik ga volgend weekend maar ff bij de bouwmarkt kijken.
Ik zal kijken of ik een digi-cam kan lenen om het uiteindelijke resultaat te laten zien ;)

foto's ???
die worden hier niet gewaardeerd... denk je dat we foto-geil zijn ofzo???
:D:D:D:D:D

:postpics:

Ricardinho
12-03-2006, 00:37
whehehe :D