PDA

View Full Version : week 23: pinksteren en McLaren...Chrispy's collumn.


Chrispy
14-03-2004, 18:30
Ik ben even op vakantie, en je merkt gelijk dat we thuis zo in het internet en tv gebruik vastzitten, dat ik me zonder de krant kompleet van de wereld voel.
Ik ben op een van de Spaanse eilanden, en het enige wat ik voorgespiegeld krijg is de berichtgeving die ik op tv zie, als ik langs de winkeltjes loop hier op het eiland. Op de kampong probeert men je zoveel mogelijk buiten het nieuws te houden. Derhalve hoorde ik van de (spaanse) kamermeisjes en bedienden wat er in Madrid gebeurt was. Ook in de daarop volgende dagen wordt er hier maar weinig aandacht aan geschonken. Alles onder het mom „laat de vakantieganger vakantie houden“.
Zoveel doden, en gewonden, en om wat? Het antwoord op de vraag is niet eens belangrijk, het doel heiligt de middelen namelijk niet, en zal nooit in de buurt komen.
Maar genoeg hierover, we waren op vakantie, en daar waren we dan, met zeven man een paar dagen in een all-in resort aan het strand, terwijl ik nog geen 5 uur voor ik vertrok ook nog op het strand was, sterker nog, ik woon op loopafstand van het strand, en zou er elke dag kunnen zijn. Wat is er dan zo anders vroeg ik me af, dat je 4 uur gaat vliegen om op een ander strand het wel naar je zin te krijgen. Welnu, na een paar dagen rust heb ik het wel door;
Hier wordt ik bediend, op het andere strand zal ik bedienen.
Hier is een beetje wind welkom, thuis betekent het vegen, en minder omzet.
Hier is het all-in, thuis hoop ik er juist nog een fooi aan over te houden.
Hier zit ik samen met de duitsers aan het bier, thuis zal ik ze moeten bedienen.
Kortom, ik ga deze zomer een seizoen op het strand werken, en hoop daar naast geld verdienen, er ook een betere conditie (en meer tijd in de sportschool) aan over te houden.
Een seizoen in de bediening, lekker op het strand, ik hoop alvast dat het daar (in Nederland) net zo'n mooie zomer mag worden als ik nu hier ervaar. Misschien zie ik sommigen van jullie wel een keer op het strand tijdens een van de zonnige dagen, en klop ik jullie een paar dropshots uit de zakken.
Een mooie week gewenst.


Chris
>0=73

Chrispy
21-03-2004, 11:55
Ik woon in een rustige buurt, in een mooie straat, al staan er maar een paar kleine boompjes, maar ik zal eens door de straat lopen om je te laten zien wat er gemiddeld geparkeerd staat. Een golf3cabrio, een vento, T4, golf 4, Passat variant, een Passat sedan, nog een variant, een Audi A4, polo 6N2, golf 3, Audi cabrio, Boxster, en een Touareg. Wat je noemt een mooie straat.
Toch is er een probleem. Omdat dit een relatief rustige straat is, is er ‘s nachts ook weinig volk op straat, en dat wat er loopt willen we eigenlijk niet hebben. Deze mensen hebben last van innovatie. Ze leren meer dan de gemiddelde mens. En wij hebben er alleen maar last van. Het maakt ons wakker, en als we ons warme bedje uit zijn, zijn zij al weer weg. Dan begint het pas; waar zijn m’n sleutels, dan kan ik vanaf hier dat ding uitzetten, voor iedereen wakker wordt. Het kwaad is dan allang geschiedt.
Nu kwam gisteren mijn buurman naar me toe, en vroeg me wat hij nou moet doen. Het enige antwoord wat ik hem kon geven was: “open laten Maarten, gewoon je deuren niet op slot doen.”
Nu moet je weten dat Maarten in een 3B Passat sedan rijdt, een groene uit 1997. Deze wordt ook door zijn vrouw bestuurd, en heel soms door zijn zoontje Boris, die nog ver onder de 1mtr50 is, maar wel de sleutels weet te vinden. Maarten had van de vorige inbraken geleerd, dacht ‘ie. Elke keer als hij uitstapt, neemt hij zijn hele (ja hele) radio mee naar binnen. En laat niets van waarde achter. Omdat zijn sloten geforceerd werden.
De door iedereen gehate gele uitdeellabels met: “In deze auto is niets van waarde achtergebleven” die zo overdreven veel uitgegeven zijn, en achteloos in de auto liggen, worden door het innovatieve volk niet meer geloofd. Na de laatste inbraak kon ik hem nog de armor doorplates adviseren. Ook al zijn die dingen zo lelijk als de nacht, ze hielpen wel. Jawel, hielpen, want dat is ook voorbij.
Het innovatieve volk heeft van de doorplates geleerd, en ook deze hindernis overwonnen. Ze trekt nu de deurgreep een ietsje naar buiten, zodat er een kleine ruimte vrij komt. Daarna een schroevendraaier onder het plaatje steekt waar de cilinder gehuisvest is, en wipt deze eenvoudig van de greep af. Ze neemt dan gelijk de halve cilinder mee waarna het onsluiten van de deur plaats kan vinden.
Eén voordeel: de lak rondom de greep wordt nu niet zoals voorheen beschadigd, omdat met onder de greep een schroevendraaier stak. Daartegenover staan twee nadelen: de armor doorplates helpen niet meer, en de gehele (gelakte) greep, inclusief slot, moet vervangen worden.
En zo wordt Maarten ook nog eens strafbaar, het open laten staan lokt volgens de Nederlandse wetgeving diefstal uit, en is strafbaar. (gelijk het met sleutels in het contactslot achterlaten van de auto) Hier kan je dus een bekeuring voor krijgen.
Maar een oplossing is er nog steeds niet. De straat is verlicht, en er zijn geen donkere plekken. Een autoalarm helpt alleen als men de auto daadwerkelijk wil meenemen, en daarvan is geen sprake. Daarbij komt dat de schade al aangebracht is als het alarm daadwerkelijk afgaat.
Nee, vooralsnog is het zaak de deuren gewoon van het slot te laten, en het innovatieve volk de kans geven om de auto te inspecteren. Ik zal Maarten adviseren een kaartje te maken, dat hij achter moet laten, met de tekst: “Wilt u na de controle van het interieur ook meteen de olie peilen, en de koelvloeistof nakijken. Dank U wel. De eigenaar.”

Een veilige week gewenst.
Chris
>73=113

Chrispy
28-03-2004, 18:48
Wat er allemaal niet kan in de grote mensenwereld. Den Haag, één grote bouwput. Nou, vanaf dinsdag niet meer. Dan zijn in één klap meer dan de helft van alle wegwerkzaamheden achter de rug. Normaal gesproken liggen hier het hele jaar door grote kruisingen en tramsporen open, met alle omleidingen en afzettingen die er bij horen. Je rijdt van de ene versperring naar de andere. Alles gefaseerd, want de werkers moeten het hele jaar aan de slag kunnen blijven. Daar draait de economie op. Er zijn echter uitzonderingen:
Een ervan is het trouwen of plotseling overlijden van een lid van het koninklijk huis.
Alle respect voor de koninklijke familie, dat voorop gesteld. Maar de gemeente Den Haag laat zien dat ze zich aan een deadline (ironisch) kan houden. Alle weg-opbrekingen en andere werkzaamheden die zich tussen het paleis Noordeinde en de grote Kerk in Delft
bevinden, worden voor aanstaande dinsdag opgeleverd. Tramsporen worden in allerijl vervangen, en afgewerkt. Straten en kruispunten weer geasfalteerd, lantarenpalen geschilderd, graffiti verwijderd, zelfs de trottoirs worden egaal gemaakt. Dinsdagochtend zijn de straten schoon, zijn autowrakken, aanhangers en fietsen verwijderd, is het gras gemaaid. Kortom het is àf. Let wel: er zijn dingen op het lijstje waar dit jaar niet eens aan begonnen zou zijn.
Wat leren we hiervan. Dat zal ik je vertellen.
We leren dat het mogelijk is om met de zomervakantie alle openliggende kruisingen en straten dicht te kunnen hebben. Zeker als er meer dan een maand lang geen mens met een oranje hesje aan meer op die werkplekken komt. We leren dat het mogelijk is om alle borden van omleidingen op te ruimen. Temeer omdat de werkzaamheden al vorig jaar waren. We leren dat Den Haag schoon kan zijn, zolang de gemeente zelf toezicht houdt op een schone stad.
Na dinsdag gaat alles weer naar af, en kunnen wegen weer rustig voor langere tijd open liggen, kan je weer omrijden. Kunnen we toeristen laten zien hoe Den Haag er in het voorjaar gewoonlijk bij ligt, met de stank van losliggend afval, en kunnen we weer een half jaar aan de telefoon hangen om die zandbak bij je voor de deur gerepareerd te krijgen.
Of zullen ze de boel dicht laten en één kruising tegelijk doen…… NEEEEHHH niet in mijn stad. Anders zou ik niets meer hebben om over te kânkerùhh.

Rij voorzichtig(volg de borden)
Chris


>186=62

Chrispy
04-04-2004, 18:19
Open brief aan heer Bernd Pischetsrieder, Comm. Dir. Volkswagen AG.

Geachte heer Pischetsrieder,

Mag ik u iets vragen? Ik denk van wel, en ik zal u vertellen waarom. Meer dan zeventig jaar geleden is men begonnen met een auto voor het volk. De filosofie erachter was dat een ieder in staat moest zijn om zichzelf met een auto te verplaatsen. Ook de mensen met de lagere inkomens. En in den beginne is dat ook zo gegaan. Oké, er is een oorlog tussen gekomen waar u noch ik part noch deel aan gehad hebben. Maar de droom moet toch nog steeds bestaan? Een auto die door een ieder te betalen zal zijn. Eentje die wel alles heeft wat noodzakelijk is, zonder de overbodige luxe. Dàt wat de Volkswagen lange tijd geweest is.
Nu wordt elk model weer groter dan zijn voorganger, en vooral veel duurder. De mensen met een normaal inkomen kunnen geen volkswagen meer kopen, en ik wil zo graag weten waarom niet. Tegenwoordig kost een gebruikte VW met meer dan een ton op de teller en een leeftijd van acht jaar oud zeker zo’n vijfduizend euro.
Wat kost het om een volkswagen te produceren, met andere woorden, wat is de echte prijs waarvoor een auto gemaakt kan worden? Wat is de prijs die een importeur betaalt voor een auto. Is er een manier om de Volkswagen weer als auto voor het volk te krijgen?
Zelf dacht ik aan een ludieke verkoopactie:
Volkswagen AG legt een quota op aan de importeur, van een basisauto, bijvoorbeeld de nieuwe Fox. In een basisuitrusting, en zonder noemenswaardige extra’s. Deze verkoopt vervolgens de Fox aan de consument, met als extra, dat àls er in dat jaar de door de fabriek bepaalde hoeveelheid gehaald wordt, alle klanten een bepaald gedeelte terugbetaald krijgen. De uitleg is simpel. Als je een bepaald verkoopgetal haalt kan je winstmarge gelijk blijven, dus de kostprijs lager zijn.
Op deze manier zullen er meer volkswagens verkocht kunnen worden, en kan de wezenlijke aanschafprijs omlaag. Ik stel echter één voorwaarde. De opvolger, van de Fox, mag niet groter worden, luxer,of duurder. Gebruik de technieken die bestaan in de reeds bestaande luxere modellen (waarvan de ontwikkelingskosten terugverdiend zijn) om de Fox up-to-date te houden. Dan blijven de ontwikkelingskosten van de Fox laag, en de verkoopprijs ook.
Als dat eens zou kunnen mijnheer Pischetsrieder, dan hebben we wellicht een nieuw verkoopwonder in handen. Ik zie het voor me: kever, Golf, Fox. Auto’s voor het volk. Nu U nog, en de mensen zullen zeggen: “Pischetsrieder, wer sonst?”

Was getekend
Wink
Volksforum.com


>248=100

Chrispy
12-04-2004, 10:13
Eindelijk is het weer zover, na bijna een jaar wachten, maak ik dit weekend de route op die we gaan nemen naar Oostenrijk. De planning is dat we Op woensdag de 12de zullen vertrekken. Onder “we” bedoel ik dan Niels (See-rookie), Marc (Seeganger), Jaap (meervoudig seeganger) en mijzelf. Bijna heel het Volksforum.com bestuur gaat naar de See. Bijna? Ja, bijna. (het lijkt wel een episode van Asterix) Als het hem lukt Komt Stijn ook nog even langsgevlogen. Alleen Gert is er niet bij. Hij zal ons vertegenwoordigen in de States, waar een van de grotere meetings gehouden wordt. Maar goed, als Vertigo69.com mijn ticket zou betalen zou ik ook gaan.
Maar goed, we waren bij Oostenrijk. Lekker vroeg vertrekken om tegen de avond daar aan te komen. Relaxed rijden, en onderweg proberen om een beetje van de omgeving te kunnen genieten. Alles moet heel blijven, en optimaal draaien. Om dat voor te blijven wordt er nog hard aan diverse voertuigen gewerkt. Want één ding staat nog niet vast. Met welke auto’s gaan we er heen. Genoeg keuze op het eerste gezicht: Passat variant, 2xjetta2, Caddy, 16v GTI, golf cabrio, polo. Fastback. Maar aan alle auto’s moest wel het een en ander gebeuren, voordat de 3000 km gemaakt kunnen worden. En daar wordt hard aan gewerkt. Alleen ontbreekt de factor tijd en geld altijd. Een en ander wordt weer goed gemaakt door de hulp van anderen. Maar wat er ook gebeurt, gaan doen we, en in een VW.
Aan alles wordt gedacht, portofoons voor onderweg, laptop om foto’s op te slaan, zelfs onze ligstoelen zijn er al. En dan op weg. Kijken hoe de reis dit jaar zal verlopen. Vorig jaar moest ik noodgedwongen met de trein, (rijverbod) dat zal me nooit weer gebeuren. Het is wat als je je eigen auto niet bij je hebt. Je bent afhankelijk van anderen, en de kosten zijn veel en veel hoger.
En dan het gezelschap ter plaatse. Onze mede hotelgasten zijn ons meer dan bekend. We hebben alles voor onszelf. Geen andere gasten. Ed T. en Pablo P. hebben beide gebouwen met bekenden vol weten te boeken, zodat we geen lamme duitsers op het terrein zullen hebben.
En dan op woensdagavond de 19de, of donderdagochtend de 20ste weer terug. Insiders zullen weten dat het evenement dan net begonnen is. Vanaf donderdag wordt het gewoon te druk in het dorp, en is voor ons de lol er gauw af. Wij hebben de pret om andere diehards te kunnen ontmoeten in de week ervoor. Of tochtjes te maken naar Italië of een ander buurland.
Nee, ook dit jaar zullen we ons weer gaan vermaken, en wil je zien hoe het er op dit moment daar uitziet? Kijk dan eens op een van de vijf webcams die er in Velden hangen. Zij geven een perfect beeld van de weerssituatie, en een overzicht over de See. Webcam Velden am Wörthersee (http://www.velden.co.at/index_cam.html?/velden_03.html)
Volgende week meer over de vorderingen.



Wellicht tot daar.
Chris

>348=51

Chrispy
18-04-2004, 17:00
Hebben jullie dat ook wel eens? Je rijdt ‘s-avonds een lang stuk naar huis, en af en toe willen je luiken dicht. Je bent gewoon al te moe om verder te rijden. Met moeite kan je je ogen open houden. Maar toch… op gegeven moment merk je dat je een bepaald stuk van de afgelegen weg niet eens meer kan herinneren. Je weet dat je moe bent. Dan het raam maar open, en de muziek wat harder. Het helpt voor geen meter. Even stoppen dan. Parkeerplaats op, wat strekoefeningen, en er weer vandoor. Na vijf minuten heb je gewoon weer slaap. Een paar jaar geleden heb ik daar definitief een einde aan gemaakt. Het gebeurde doordat ik wakker werd, omdat ik over de ribbels van de vluchtstrook reed. Je schrikt gelijk wakker. Maar je wet dat je doodmoe bent. Gelijk de eerste de beste parkeerplaats maar opgereden. Ik heb mijn deuren op slot gedaan, de stoel achterover, en de luiken dicht gedaan. Na een kwartier was ik al wakker. En weet je, dat is genoeg om er zeker weer twee uur mee verder te kunnen.
Van de week las ik een stuk over een man die achter het stuur in slaap gevallen was. Vervolgens het talud afgereden, en in een sloot tot stilstand kwam. Door de brandweer is de man uit zijn auto gehaald. Nu ik er op terugkijk vind ik dat ik destijds zo stom gehandeld heb. Het namelijk meer dan een keer voor gekomen dat ik zo moe was. Nu weet ik dat ik kan kiezen tussen een kwartier rust, of de rest van mijn leven rust.
In dat stukje in de krant pleitte de desbetreffende man voor die apparaatjes die je wakker moeten houden. Ze geven een zoemtoon op het moment dat je hoofd een positie aanneemt die er op lijkt dat je niet meer op de weg kijkt. Hij heeft dus nog steeds niets geleerd. Je wordt er wel wakker door gemaakt, maar blijft even moe. In dat zelfde stukje stond ook dat het de meest voorkomende oorzaak is van ongelukken. Nog voor hard rijden, en het gebruik van alcohol.
Dus als je savonds langs de weg een zwart polootje 6n ziet staan, met een slapende boeddha erin, laat hem dan lekker pitten. Over en kwartiertje haalt ie je wel weer in.

Rij voorzichtig, naar meetings en ook weer naar huis.
Chris

>399=41

Chrispy
25-04-2004, 18:29
Wat is het toch weer mooi op ‘s heren wegen. De dagen worden langer. Dag begint met mist en het geluid van een merel. Diezelfde merel die in ieders achtertuin, balkon, of veranda hoorbaar is. Zodra je wakker bent kijk je naar buiten, en al weet je niet hoe, je ziet dat het een verschrikkelijk mooie dag wordt. Dan kan mijn dag al niet meer stuk. Met een goed humeur ga je naar je werk. (ik kan het gelukkig weer over werk hebben) en ja hoor. De wereld wordt alleen maar mooier. De laatste weken heb ik toch weer een pracht aan mooie auto’s, cabrio’s en klassiekers voorbij zien komen. Ik hoop dat je er een paar van herkent. En ja, ik heb ze echt gezien. Een Burton, da’s een kitcar creatie op basis van een 2CV, maar dan heel mooi. Een Lancia Fulvia sport Zagato. (7200 stuks gemaakt tussen 1965 en 1972 ), een Nash Metropolitan, een Riviera Boattail, een escort RS2000 mk2 (geel), een Studebaker wagonaire. Die laatste is een station, waarvan je het dak naar voren kon schuiven, zodat je staande de spullen in en uit kon laden. En nog veel meer moois. Typisch is dat al deze auto’s een specifieke vormgeving hebben. Wellicht dat ze daardoor zo eenvoudig te herkennen zijn, tussen alle nieuwerwetse vormen. Komt daar nog bij het aantal cabrio’s dat de wegen vult. Prachtig om te zien dat steeds meer mensen niet eens wachten op de zon om de kap te openen, maar dit al doen bij droog weer. Een vriendin heeft net een recente alfa spider gekocht. Op zich niet de mooiste cabrio, maar wel een eyecatcher, die ook voor chic door kan. Zolang de kleur maar niet al te opzichtig is. Geweldig toch. Ze is er echt blij mee. Zelf heb ik dus ook nog een schitterende Golf. Maar ik moet ze toch eens afmaken. Ik beloof het nu al twee jaar, en het komt er maar niet van. Elke keer komt er weer iets tussen. Er rijden er hier ook genoeg ander mooie cabrio’s rond hoor. Wat dat betreft ben ik verwend, en woon ik in een Saab cabrio buurt. Waar de Boxsters, TT roadsters en Z4’s ook al niet onbekend zijn.
En dan de mensen. Op deze mooie dagen zijn ze ineens een stuk vriendelijker. Zij die eerst mijn vriendelijk “moggûh” beantwoordden met een blik van “ach man, val dood” zeggen zelfs gedag terug, en kijken daarbij nog vriendelijk ook. Hoe ze zich laten beïnvloeden door het weer. En de mannen onder ons ervaren daarbij ook nog eens dat menig vrouw, hoe moet ik het zeggen, luchtiger gekleed gaat, en de veelal mooie vormen goed uit laten komen. Als ik dan na het werk nog even naar de haven of het strand wandel, of mij nestel op een terras om de hoek, hou ik me bezig met datgene wat iedereen leuk vindt: mensen kijken. Op alle manieren komen zij voorbij; op skates, fietsen, in stampvolle bussen, of aangelijnd met hond. Het is en blijft een geweldige bezigheid, en laat de opgelopen stress van het werk wegvloeien.
Een lekker glas Averna erbij, en ik kan er weer een dag tegen. Je zou het eens moeten proberen. En denk je nu, dat wil ik ook wel eens meemaken! Dan kom je toch gewoon eens langs. Plek zat op het terras, en het eten is hier ook nog eens verrukkelijk.
Helaas wonen de meeste van jullie te ver weg, maar probeer het eens bij jou in de buurt. Je zult zien dat het erg leuk is. Wellicht komt er ook nog wat moois langs. Een DS décapotable of een Frogeye of zo. Ik zie je daar.

Rij open en relaxed,
Chris

>440=35

Chrispy
02-05-2004, 19:40
Zo het zit er op. De allereerste Retromania. Ik denk dat er nog vele mogen komen. Het is een zonnige dag geweest, en voor de founders van Volksforum.com zeer productief. Voor ons was er nòg een vuurdoop, de eerste keer dat we een ruimte op een evenement gehuurd hebben, om promotie te maken voor volksforum.com. En dat is volgens ons ruim gelukt.
We hebben ingeschreven met 10 auto’s. Die wilden we een beetje afspiegelend hebben aan het bezoek van de site. Dat is gelukt, we hebben er gestaan met twee kevers, een Derby, drie golfjes, een Jetta, een Passat en een Audi 80. Helaas was er op het laatste moment nog een afzegging, anders was er ook nog een bus bij geweest. Al met al een variabel stel, dat veel voor de camera kwam. Van deze negen zijn er ook nog eens drie met een prijs naar huis gegaan. Voor het eerst waren ook de nu al tot collectors item verheven volksforum.com stickers verkrijgbaar. Door de beperkte oplage is deze eerste serie behoorlijk exclusief, maar er zijn er nog. En dat voor maar een euro. Hiervan worden nieuwe items ingekocht zoals Tee’s en andere goodies.
Weer terug naar Zemst, het weer zat ook mee. De opkomst was voor een eendaagse meeting best goed te noemen. Alle leeftijden waren vertegenwoordigd. De muziek was retro, de organisatie was retro en vele auto’s waren retro. Naast de Belgen waren Nederland, Frankrijk en Duitsland vertegenwoordigt. Bussen, typ3’s, kevers, Karmann’s en 914’s, er stonden zelfs twee frido’s.
Grote afwezigen waren kippengaas en polyester. En dat beviel wel. Een gemoedelijke sfeer, zonder wanklank.
Dit smaakt naar meer. Volgend jaar wellicht een weekend van maken.
Vriend Ed Timmermans heeft zijn golf kunnen testen, nadat hij in de winter bijna alles gereviseerd en nagekeken heeft. Ook zijn auto is klaar voor de See. Nu met het mooie weer hebben we er zin in. Volgende week hier meer over.
Rest mij alleen nog iedereen te danken die eraan heeft meegewerkt om het voor volksforum.com een geslaagde meeting te maken: de mannen van de auto’s, de dames van de flyers, de organisatie van Retromania en alle bezoekers van het evenement.

Geniet van de meetings,
Chris

>475=35

Chrispy
09-05-2004, 11:35
Alles is klaar hier bij mij. De laatste dingen zijn gedaan. De 17”wielen passen onder de polo, en de remblokken zijn iets aangepast. Vet cool gaaf gezicht,en geen bijgeluiden meer. De polo 6N staat nu onverlaagd op 17”.
Paspoort is opgedoken, rijbewijs opgefrist en de toilettas is gepakt. Aanstaande dinsdagnacht vertrekken we naar de See. En we hebben er zin an.
Vandaag nog even checken hoever Marc met zijn ride is, want daar moest nog wel het een en ander aan gebeuren. Beetje laswerk, nieuwe lag verf. Maar ook daar vordert alles gestaag. De Wolfrace wielen zijn klaar en kunnen eronder. Schorsing is beëindigd, en weer verzekert. Jetzt gehts los!!!
Morgen nog een vignetje halen, en de Polo uit laten lijnen. En dan is er groen licht.
Mensen die dit jaar voor het eerst gaan, vergeet niet: In Oostenrijk ben je verplicht om in de auto een set reservelampen te hebben, een opgepompt reservewiel, gevarendriehoek en een verbanddoos. Gordels om (op de achterbank) en verder wordt alles nagekeken. Boetes beginnen daar al bij 7 euro, en lopen alleen maar op. De gendarmerie houdt van optellen.
De ervaring leert. Ook verkeerd rijgedrag wordt er beboet.(en daar heb ik niets op tegen)
Groene kaart, en reis en kredietbrief geregeld? Ook best belangrijk.
Zo, nu nog een koffer pakken, en kijken of alles erin kan, camera, extra memorystick, telefoonlader, ibuprofen, en de Teva’s niet vergeten. Volksforum.com stickers zullen ook daar verkrijgbaar zijn. Dus die moeten er ook in.
Onderweg zullen we ook weer het nodige zien, en op de plaat/chip vastleggen.
Tanken doen we pas in Duitsland. Daar hebben ze V-power met een octaangetal van 100. Da’s beter voor de klop en pingel gevoeligen onder ons. Jammer dat ze dat hier niet hebben. En niet te hard van stapel. We willen er heel aankomen, en hebben alle tijd. Wat ik wel jammer vindt is dat ik nog net geen update heb kunnen doen bij mijn VDO 5000 navi unit. Er schijnt een hoop verbeterd te zijn, en ik had nog wel een nieuwere cdrom willen hebben. Als er onder jullie nog zijn die me dat aan kunnen smeren, stuur me dan nog even een pm. Natuurlijk blijft er nog altijd wel iets over dat je had willen doen voor je gaat, maar dat is niet zo belangrijk meer. We zijn er klaar voor, en hopen veel van jullie daar weer te zien. Voor allen die naar andere meetings gaan. Ik wens jullie er veel plezier, en maak er veel foto’s, zodat ik die kan bekijken als ik terug ben.


Rij rustig en we zien je daar.
Chris

>510=90

sjampoo
10-05-2004, 06:56
'slechtste stukje colom evah'

shame on you chrisp.

Chrispy
10-05-2004, 21:20
die moet er ook zijn. je hebt helemaal gelijk. sorry, maar mn kop zit bij de voorbereidingen , en de dingen die bij het forum gedaan moeten worden. de volgende worden weer als vanouds. het echte leven dus.

Christiaan
11-05-2004, 08:11
die moet er ook zijn. je hebt helemaal gelijk. sorry, maar mn kop zit bij de voorbereidingen , en de dingen die bij het forum gedaan moeten worden. de volgende worden weer als vanouds. het echte leven dus.

Het kriebelt bij mij ook al helemaal....je verhaal komt bekend voor :D

Maaruh, see you there chris!

sjampoo
11-05-2004, 08:45
mn kop zit bij de voorbereidingen

:)

klopt, das duidelijk,.. ach soms is het gewoon lastig je hoofd leeg te maken... Take it like a pro though.. Volgende keer beter!

:D

Chrispy
23-05-2004, 19:30
in verband met de See geen column voor week 21.

Chrispy
23-05-2004, 19:31
Van de week kreeg ik een mailtje binnen van een familielid. Daarbij stond de tekst: “Normaal doe ik hier niet aan mee, maar deze is best interessant, dat ik ze graag doorstuur.”
Waar gaat het om? In de mail wordt aandacht gevraagd voor het brandstofprobleem. Niet dat we er tekort van hebben, integendeel we hebben genoeg, maar de prijs. Ja, zul je zeggen, dat weten we nou wel. En dat is nou precies waar de schoen wringt. Iedereen heeft er een probleem mee, maar op en of andere manier is er geen mogelijkheid om een burgerlijk samenwerkingsverband te creëren.
In de mail stond een voorstel om een vuist te maken tegen de twee grootste bedrijven, Shell en Esso. In het mailtje werd verzocht aan alle Nederlandse benzinegebruikers om gedurende de rest van het jaar geen benzine meer te tanken bij de grote jongens als Shell en Esso. Als een ieder nou bij de kleinere stations van andere merken zou gaan tanken, werd gesuggereerd, dan zouden Shell en Esso hun prijzen wel moeten verlagen om anders niet in de problemen te komen.
Op zich wel een aardig voorstel, maar of het kan slagen is nog maar de vraag. Mensen gebruiken brandstof, en deze worden geleverd door de grote jongens. Door deze actie zal het verbruik niets afnemen. De vraag naar brandstof dus ook niet. Wel zal intern het een en ander verplaatst worden. De kleinere maatschappijen zullen gedurende de rest van het jaar en betere omzet halen. Maar waar kopen zij de brandstof in? Precies. De netto winst van de grote jongens zal iets afnemen, en dat zal zo weinig zijn, dat ze er vrijwel niets van zullen voelen.
Daar komt bij dat de oliehandel niet alleen in het bezit is van Shell of Esso. Zij zijn niet de enige spelers in het spel. De andere jongens zijn de mannen die de zooi omhoog halen in het Midden-Oosten. Die maken als OPEC de dienst uit. En als een clubje met iets meer aanzien, genaamd de G7, er al weinig tegenin kunnen brengen, wie zijn wij dan om te denken dat de Nederlandse bevolking dat wel kan. Daar komt dan nog bij dat we hier in Nederland meer leaserijders hebben dan privé tankers. Dus hoeven we vaak zelf niet eens voor de kosten op te draaien. En krijg je bij de kleinere merken ook airmiles, freebees, Rocks en zegels? Dan is de kans wel gauw verkeken. De baas betaalt en wij krijgen de extra’s. Sommige mensen mogen niet eens bij een andere pomp tanken. Nee, we zijn wat dat betreft erg conservatief, en tanken gewoon liever bij de eigen pomp. En dat mailtje… leuk bedacht. Weet je ik stuur hem wel door. Misschien dat anderen er nog wel in geloven.

Tank gerust, en waar je wilt.
Chris

>600=63

sjampoo
23-05-2004, 21:10
en dat mailtje is al weer zo oud als de weg naar Rome..

Pedaalemmer
29-05-2004, 00:02
goede topic chris..en head&shoulders...jouw gedachte gang is al zo oud als de weg naar rome!!!

Chrispy
30-05-2004, 17:30
Pinksteren, en wat doe je met Pinksteren normaal? Ja, eropuit. Tenminste, als het droog is. Maar vanmorgen regende het. Alle plannen door de war. Niet voor mij. Ik had al gezegd dat het voor mij een dag van tv zou zijn. Met formule1 vanuit Duitsland, Grandprix driver op Discovery, en de Indy500 op RTL5.
Héérlijk. En daarmee kom ik ook aan bij datgene waar ik het al de hele week over wil hebben. Mercedes-Benz. Prestige ten top. Ze maken er prachtige automobielen, en komen er goed mee naar buiten. Een ML400 met een machtige achtcilinder diesel. Een vernieuwde SLK, waarmee ze alle SLK’s met een oude neus, gedegradeerd hebben tot turkenbak. Omdat die nieuwe neus wel heel erg veel opvalt. En natuurlijk de SLR, iets waar ik alleen maar van mag dromen. Verder hoef ik ook niet te gaan want ik weet wat onbereikbaar is. Ook in de motorsport is de ster goed vertegenwoordigd. Meesters van de DTM. En daarmee komen we op mijn punt. Waarom wil het in de formule1 dan niet lukken. Heersers van de witte rook, meesteruitvallers, de absolute nummer 9 van dit seizoen. Zelfs Minardi heeft meer auto’s aan de finish gehad dit jaar. Ligt het aan de auto? Nee die blijft er goed onder. Ze klagen ook niet over onder- of overstuur. Ligt het dan aan de motor? JA, die ploft. Elke race weer. En dat schrijven we toe aan Mercedes-Benz. Maar hoe kan het nou dat zo’n prestigieus merk daar niet snel genoeg een oplossing voor heeft. Want dit kost ze de naam. Oké, binnenkort wordt de nieuwe McLaren gelanceerd. Maar insiders zeggen dat de motor dezelfde zal zijn als die er nu in ligt. Maar dan heb ik nog een paar vragen.
Waarom kiest men er dan niet voor om met minder toeren te gaan draaien, zodat de kans op ploffen verkleint wordt?
Is finishen (liefst op een plaats in de top10) niet belangrijker?
Al zouden de motoren betrouwbaarder zijn, leveren ze dan genoeg vermogen om voorin mee te rijden?
Het blijft speculeren natuurlijk, want we weten allemaal dat wij hier geen antwoord op zullen krijgen. Ondanks dat ik geen voorstander ben van McLaren-Mercedes, zou ik toch graag zien dat de F1 wat spannender werd. Daarom hoop ik dat Das Haus maar snel met iets beters komt, zodat het weer wat spannender wordt. Al geloof ik dat Renault en Honda de enigen zullen zijn die Ferrari wat punten af kunnen snoepen. Voor dit jaar heb ik het voor het team van Norbert al opgegeven. Ik denk niet dat ze nog iets kunnen betekenen. Tot op heden is er maar één Mercedes rijder die altijd positief voor het merk met de ster naar buiten komt: Bernd Maylander. Zo, en nu ga ik gauw weer naar de tv, anders mis ik de Indianapolis 500nog.
Mijn pinksteren kan in ieder geval niet meer stuk. Ik heb een mooie race gehad.

Race voorzichtig, maar rij vooral veilig.

Chris

>663

Marco
30-05-2004, 18:34
Laten we ook VOORAL onze eigen Christijan Albers niet vergeten...

Tjaap
30-05-2004, 19:38
en kijk eens wie er die domme MB's weer moet slepen:

http://www.f1racing.net/en/photo.php/large/28878.jpg

Pedaalemmer
01-06-2004, 08:34
Mclaren heeft succes gehad in de formule1...maar ze hebben na mika hakkinen een fout gemaakt met de keuze van motoren..en zoiets kun je niet zomaar in 1 seizoen oplossen dit kost ze gewoon een aantal seizoenen.. volgend jaar komt montoya daar rijden dus hebben ze wat meer vertrouwen erbij :D