View Full Version : compressor
En vandaag opgehaald :D
een nieuwe compressor voor de g60, :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/4/7/IMG_0127.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/4/7/IMG_0128.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/4/7/IMG_0129.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/4/7/IMG_0130.jpg
Tis geen mercedes afdankertje :hug:
Het was een mini cooper s compressor, het verhaal van de steun is mij bekent,
er is mij vertelt dat deze niet zo als de mercedes met een magneet pouli werkt.
maar zijn er mensen die net iets meer weten over de aansluiting/ of de compressor zelf ????
tis een 5e generatie m45 supercharger voor de Mini cooper S :)
maar nu bedoelt voor de golf :tongue:
gr. jack
blue rallye op het forum is de specialist voor de poulies..
verwacht geen pk winsten / nooit meer revisies met een compressor.. voor pk's heb je echt een g-lader nodig
maar wel een UBER geil geluid
Pedaalemmer
08-03-2006, 08:56
blue rallye op het forum is de specialist voor de poulies..
verwacht geen pk winsten / nooit meer revisies met een compressor.. voor pk's heb je echt een g-lader nodig
ik dacht dat de compressor veel betrouwbaarder en sterker was dan de g-lader :confused:
breadfan83
08-03-2006, 09:22
ik dacht dat de compressor veel betrouwbaarder en sterker was dan de g-lader :confused:
dat staat er volgens mij toch ook...
verwacht geen PK winst
verwacht NOOIT meer revisies met een compressor
dus met de G-lader ben je elke donderdag aan een revisie toe en met de compressor ben je hier jaren van verlost
das tenminste zoals ik t lees... :chair:
Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.
steven16v
08-03-2006, 11:00
Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.
Das best lullig als je nou in pk's er achtuit in gaat.
Dus zou zeggen, huppa kleine poulie er op. Als je dat doet loopt zo'n compressor op een gegeven moment droog of niet. Door te weinig smering.
breadfan83
08-03-2006, 11:17
Das best lullig als je nou in pk's er achtuit in gaat.
Dus zou zeggen, huppa kleine poulie er op. Als je dat doet loopt zo'n compressor op een gegeven moment droog of niet. Door te weinig smering.
maar qua geluid ga je drop vooruit he :D
waar komt die M64 vanaf? en wat betaal je voor zo'n beestje?
kan die trouwens zonder problemen op een KR worden gezet?
maar qua geluid ga je drop vooruit he :D
waar komt die M64 vanaf? en wat betaal je voor zo'n beestje?
kan die trouwens zonder problemen op een KR worden gezet?
Zonder problemen kan je niet tunen is de gouden regel
Anders is het geen tunen
steven16v
08-03-2006, 11:30
maar qua geluid ga je drop vooruit he
Waar doe je het voor dan. Voor het geluid of de pk's.
Das hetzelfde als al die mensen die van die ontzettende brulpijpen onder hun auto hebben en nog niet eens bij de 75 pk komen. Das dus meer Show als Go.
Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.
volledig mee eens..en een m64 mag je niet meer dan 190pk van verwachten..
hou je van gillen.. monteer gewoon een getande poulie set..
klinkt tien keer beter dan een lysholm schroef of eaton compressor
breadfan83
08-03-2006, 18:11
volledig mee eens..en een m64 mag je niet meer dan 190pk van verwachten..
hou je van gillen.. monteer gewoon een getande poulie set..
klinkt tien keer beter dan een lysholm schroef of eaton compressor
tis niet dat ik van gillen houd he, maar t geluid van een compressor is super
maar, wat voor compressor is t best voor een KR blok als t om vermogen gaat?
en wat is de beste manier om een flinke vermogenswinst op een KR te krijgen? ik weet n beetje wat van techniek af, en wil t liefst alles zelf doen. daar heb ik dus advies voor nodig van mensen die dr ervaring mee hebben of dr wat vanaf weten.
dus: welke compressor?
en: hoe te tunen?
is een compressor van een mini cooper S niet compleet anders ????
:(
tis niet dat ik van gillen houd he, maar t geluid van een compressor is super
maar, wat voor compressor is t best voor een KR blok als t om vermogen gaat?
en wat is de beste manier om een flinke vermogenswinst op een KR te krijgen? ik weet n beetje wat van techniek af, en wil t liefst alles zelf doen. daar heb ik dus advies voor nodig van mensen die dr ervaring mee hebben of dr wat vanaf weten.
dus: welke compressor?
en: hoe te tunen?
nog nooit een g lader met getande poulies gehoord...anders zei je dit niet
turbo..is het beste voor mucho kr winsten
lysholm heeft ook een aardig rendament..
maar op compressor achtige tafrelen.. gewoon g-60
richard-polo
08-03-2006, 20:15
ik hoop voor je dat die niet te duur was!! want hier heb je echt vrij weinig aan op je g60..
dit soort kompressors worden in engeland veel gebruikt op de g40 die engelse hebben dit liever dan de lader omdat dit met gemak 1,4 bar geeft en een oer sounds...
serge pot
08-03-2006, 20:17
dit is geen compressor maar een blower .deze levert een overschot aan lucht volume waardoor er een lichte vorm van overdruk ontstaat,waardoor de motor dus minder moeilijk hoeft te ademen (bekijk de bouw maar zie jij een ruimte verkleining om en na de wokkels die er voor zorgt dat de lucht comprimeert,niet dus).
een compressor perst idd de lucht samen en levert druk zoals een g60 doet
Berserker
08-03-2006, 20:20
btje een kwestie van je eerst goed laten informeren voordat je iets koopt,
btje zonde dit :(
nog nooit een g lader met getande poulies gehoord...anders zei je dit niet
idd,.... heb dit 1 keer mogen horen...en ries stond toen naast me en dat was maar goed ook want hij moest me opvangen, want ik viel zowat achterover van dit mooie geluid!
breadfan83
08-03-2006, 21:20
idd,.... heb dit 1 keer mogen horen...en ries stond toen naast me en dat was maar goed ook want hij moest me opvangen, want ik viel zowat achterover van dit mooie geluid!
wat is dat dan voor iets? want ik heb er namelijk nog nooit van gehoord
enne, hoe is t met de betrouwbaarheid ervan en de kosten voor onderhoud?
want tis dus blijkbaar iets wat niet echt vaak voorkomt, dus zul je voor eventuele reps ook iemand moeten vinden die je daarmee kan helpen
wat is dat dan voor iets? want ik heb er namelijk nog nooit van gehoord
enne, hoe is t met de betrouwbaarheid ervan en de kosten voor onderhoud?
want tis dus blijkbaar iets wat niet echt vaak voorkomt, dus zul je voor eventuele reps ook iemand moeten vinden die je daarmee kan helpen
www.probeereensdezoekfunctie.nl :101:
mmmmmmmmm, das dan weer jammer.........
wat is dat dan voor iets? want ik heb er namelijk nog nooit van gehoord
enne, hoe is t met de betrouwbaarheid ervan en de kosten voor onderhoud?
want tis dus blijkbaar iets wat niet echt vaak voorkomt, dus zul je voor eventuele reps ook iemand moeten vinden die je daarmee kan helpen
ik pm je wel ff met alles..
heb er 3 jaar mee gereden en was 1 van de eersten in nl ermee
Pedaalemmer
10-03-2006, 17:31
heb er 3 jaar mee gereden en was 1 van de eersten in nl ermee
Ben jij alweer zo oud richard? :eek:
compressor?? wil je een perslucht systeem in je auto? :D
thetranceplanet
11-03-2006, 20:40
Ik snap niet wat jullie zo tegen die kompressors hebben. En hoezo is 190 pk het maximale wat je kunt halen met een M64? Ik heb er zelf ook een op mijn G60 zitten en met slechts een paar andere mods tegen de 200 pk. Ik rij nog met een 70mm poulie en er kan nog veel meer gedaan worden aan je motor dus je kunt makkelijk meer dan 200 pk halen met een M64. Ik ken ook mensen met een M45 die met 190 pk rond rijden zonder enkel probleem. Mijn kompressor maakt met een 70mm poulie 1 bar overdruk en er valt dus nog meer uit te halen (verkort natuurlijk wel de levensduur van de kompressor).
breadfan83
11-03-2006, 21:17
Ik snap niet wat jullie zo tegen die kompressors hebben. En hoezo is 190 pk het maximale wat je kunt halen met een M64? Ik heb er zelf ook een op mijn G60 zitten en met slechts een paar andere mods tegen de 200 pk. Ik rij nog met een 70mm poulie en er kan nog veel meer gedaan worden aan je motor dus je kunt makkelijk meer dan 200 pk halen met een M64. Ik ken ook mensen met een M45 die met 190 pk rond rijden zonder enkel probleem. Mijn kompressor maakt met een 70mm poulie 1 bar overdruk en er valt dus nog meer uit te halen (verkort natuurlijk wel de levensduur van de kompressor).
ik heb helemaal nix tegen compressors, integendeel. k vind t prachtige dingen
alleen de prijs vind ik wat minder prachtig
richard, ik had van jou nix meer gehoord... dus ik snap nog steeds niet wat t is :D
wat is eigenlijk t verschil in werking tussen de volgende beestjes:
compressor
blower
supercharger
charger
ik dacht altijd dat t dezelfde dingen waren met een andere naam, maar als ik kijk hoeveel PK's met een supercharger gewonnen kunnen worden en hoe weinig er uit een compressor gehaald worden... HELP
Pedaalemmer
11-03-2006, 21:32
ik heb helemaal nix tegen compressors, integendeel. k vind t prachtige dingen
alleen de prijs vind ik wat minder prachtig
richard, ik had van jou nix meer gehoord... dus ik snap nog steeds niet wat t is :D
wat is eigenlijk t verschil in werking tussen de volgende beestjes:
compressor
blower
supercharger
charger
ik dacht altijd dat t dezelfde dingen waren met een andere naam, maar als ik kijk hoeveel PK's met een supercharger gewonnen kunnen worden en hoe weinig er uit een compressor gehaald worden... HELP
supercharger, charger en compressor is helzelfde voor zover ik kan denken...een blower is iets heel anders
edit:
Blower is de Engelse benaming voor de mechanische luchtcompressor, de voorloper van de turbocompressor. Een blower werkt direct, een turbocompressor pas bij hogere toerentallen. Daarom worden blowers nog gebruikt bij dragrace en motorsprint op nitromethaan-, methanol- of benzinemotoren. De Duitse naam is Ladepumpe.
Een supercharger is vergelijkbaar maar werkt beter bij lagere toeren tallen omdat deze via aandrijfriemen wordt aangedreven door de krukas. Dit heeft als nadeel dat de compressor energie ontrekt aan de motor die anders voor de aandrijving gebruikt had kunnen worden, maar dit weegt echter niet op tegen de grote vermogenswinst die er vervolgens mee wordt gehaald. Doordat een supercharger direct vanaf de krukas wordt aangedreven kan deze ook op lage toerentallen veel kracht, in dit geval koppel (Nm) leveren. Superchargers worden dan ook meest gebruikt in Hot Rods, die vanuit stilstand snel accelereren.
Bij verbrandingsmotoren worden compressoren gebruikt om de hoeveelheid lucht/brandstofmengsel in de cilinders te vergroten en daarmee ook het vermogen. Deze compressoren worden aangedreven door een kleine turbine die de energie in de uitlaatgassen gebruikt. Een turbo wordt pas actief bij toerentallen boven ca. 2500 tpm.
De turbo wordt als economischer beschouwd en wordt daarom ook veel vaker gebruikt dan de supercharger. Het belangrijkste nadeel van een turbo wordt het "turbogat" genoemd. De turbo heeft enige tijd nodig om op toeren te komen, dit is duidelijk merkbaar bij het 'optrekken' van een auto. Eenmaal over het keerpunt heen zal een auto met turbo veel sneller accelereren dan een auto met supercharger.
Geluid van getande riem:
http://www.pitstopdevelopments.co.uk/mp3/toothed-belts.mp3
00 EDIT 00
-> MP3 is helaas kapot..
Dus: Lees meer over die 'Toothed Belt Conversions' :
http://www.pitstopdevelopments.co.uk
Heb t eens real-life gehoord.. En Jurgen Santana had t er moeilijk mee.. (destijds nog JurgenG40)
serge pot
12-03-2006, 08:58
dit is geen compressor maar een blower .deze levert een overschot aan lucht volume waardoor er een lichte vorm van overdruk ontstaat,waardoor de motor dus minder moeilijk hoeft te ademen (bekijk de bouw maar zie jij een ruimte verkleining om en na de wokkels die er voor zorgt dat de lucht comprimeert,niet dus).
een compressor perst idd de lucht samen en levert druk zoals een g60 doet
voor mensen die weer niet lezen en vragen naar verschil blower compressor ,mezelf maar weer geqoot.
en waar om deze rteactie zie hieronder :
Tis geen mercedes afdankertje
Het was een mini cooper s compressor, het verhaal van de steun is mij bekent,
er is mij vertelt dat deze niet zo als de mercedes met een magneet pouli werkt.
maar zijn er mensen die net iets meer weten over de aansluiting/ of de compressor zelf ????
tis een 5e generatie m45 supercharger voor de Mini cooper S
maar nu bedoelt voor de golf
gr. jack
is dus een m45 en geen m64 dus te klein en geen vermogen haalbaar voor een 1.8
Rallye-VR6t
12-03-2006, 09:44
Geluid van getande riem:
http://www.pitstopdevelopments.co.uk/mp3/toothed-belts.mp3
00 EDIT 00
-> MP3 is helaas kapot..
Dus: Lees meer over die 'Toothed Belt Conversions' :
http://www.pitstopdevelopments.co.uk
Heb t eens real-life gehoord.. En Jurgen Santana had t er moeilijk mee.. (destijds nog JurgenG40)
Die MP3 doet het prima.
Maar ik ben niet onder de indruk van die motor.
Ik rij nog steeds met normale riem, en mijn lader gilt het uit. (62mm poelie)
Klinkt vele malen heftiger dat dit.
Tevens hoor ik een blow-off.... :rolleyes:
wie zit daar zo te niezen? lol
Rallye-VR6t
12-03-2006, 09:54
wie zit daar zo te niezen? lol
Dat zal een VW met vogelgriep zijn..... :eek:
serge pot
12-03-2006, 12:12
ophokplicht dus voor uilskuikens
http://video.google.com/videoplay?docid=-6287812073326306460&q=supercharger
filmpje met compressor
jan_gti_16v
23-03-2006, 12:49
klink zeker wel netjes......
cabrio16v
23-03-2006, 12:53
allemachtig .. je zal maar een lange rit moeten rijden... wordt je helemaal gestoord :D:D
wel heftig.. dat dan weer wel :wink:
zucht......
en toch komt ie op het blok te hangen :D
rij momenteel met een pf blok, dus inverhouding ga ik er toch op vooruit....
maar ik wil nog steeds graag iets weten over de oilie toestand.
ik vind maar 1 aansluiting, en is dat enkel voor de ontluchting??
want ik dacht dat de eaton een eigen olie badje had,
rij momenteel met een pf blok, dus inverhouding ga ik er toch op vooruit....
Dit vind ik wel een goed punt... Is wat voor te zeggen.
En je kunt later altijd nog een ander pressor plaatsen.
serge pot
25-03-2006, 14:57
mee eens (maar het is en blijft een blower)
btw ff offtopic ,tommy kopje al los ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.