PDA

View Full Version : Golf Mk1 LS VR6 ombouw


Pages : [1] 2

karretje
08-03-2006, 20:42
Hallo allemaal,

Zoals enkel(en) al hebben gelezen bij een verkooptopic,zijn ik en mijn broer bezig met een golfje.

We hebben ,m helemaal gestript,en en een mooie bok voor gemaakt.

Ook zijn we al zo ver gekomen om de gehele bodem kaal te steken,en inmiddels gespoten.

Er moet in de toekomst een Vr6 motor in komen,die we al hebben aangeschaft.(alles erbij)

Hierbij alvast wat foto,s. :)

Gaan er nog veeel meer volgen!!! :rolleyes:

En ik heb meteen weer een vraagje;welke brandstofpomp moeten we gaan gebruiken??We denken aan een Facet pomp van Biesheuvel.... :rolleyes:

Groeten Jurjen.

Black Devil
08-03-2006, 20:44
ik hoop/ ga ervanuit dat jullie die carrosserie zelf ook aanpakken? anders scheurt het gewoon op een gegeven moment, een golf 1 is echt geen stevig karretje.

succes en fotos hhe!!!

M.I.V.W
08-03-2006, 20:47
ik hoop/ ga ervanuit dat jullie die carrosserie zelf ook aanpakken? anders scheurt het gewoon op een gegeven moment, een golf 1 is echt geen stevig karretje.

succes en fotos hhe!!!


Wat versta jij onder verstevigen????
Ron in onze club heeft niets versterkt ,alleen een rolbeugel maar die is meer voor de sier als nutting.

karretje
08-03-2006, 20:50
Jaja,we gaan de gehele motorruimte aanpakken,heb al heel wat voorbeelden...

Maar wou foto,s plaatsen,maar hoe... :rolleyes: :redface:

Black Devil
08-03-2006, 20:51
Ik bedoel daarmee niet echt een rolbeugel/kooi, maar meer de delen waar de motor echt kracht op uitoefend zeg maar, De steunen/balken lassen.

Persoonlijk vind ik de boel bij de golf 1 niet echt stevig, en met een vr6 erin, maar dat is mijn mening/gevoel erbij

maartenunplukt
08-03-2006, 20:52
je kan ze naar volksforum uploaden, of anders plaats je gewoon de URL van waar je ze geupload hebt tussen

karretje
08-03-2006, 20:55
[img]000_0091[img] We hebben een golf 3 VR6 met schade gesloopt voor donor,en ik denk dat de golf 1 carroserie net zo stevig kunnen krijgen,heel veel stelde de golf 3 ook weer niet voor,en gebruiken ook alle steunen van de VR6. :cool:

Maar die foto,s... :rolleyes:

Der Typ Siebzehn
08-03-2006, 21:45
[img]000_0091[img]heel veel stelde de golf 3 ook weer niet voor,

.....maar toch net dat beetje meer ten opzichte van een golf 1 om als behuizing van een VR6 blok te dienen;)

Tommy
08-03-2006, 21:49
.....maar toch net dat beetje meer ten opzichte van een golf 1 om als behuizing van een VR6 blok te dienen;)

de lichte carros zal de motor wel volgen lijkt mij... ;)

karretje
08-03-2006, 21:54
Dat zekers,maar dat weten we wel,golf 1 is erg licht,voor de balancering/wegligging hoef je ,t niet te doen,maar het geluid wel... :cool: :D

Arnaud
08-03-2006, 22:00
Goede plannen, maar ik vrees dat het kenteken een probleem gaat worden... :eek: of heb ik een wijziging in de regelgeving gemist?

Tommy
08-03-2006, 22:01
ach, een half begin is het goede werk toch?!?! :rock:

Mad_Uwe
08-03-2006, 22:17
Volgens mij is het verkrijgen van een kenteken idd een probleem. Ik heb gehoord dat een MK1 VR6 hier bij de RDW wordt afgekeurd tgv de gewichtsverdeling. Keuren via Duitsland is dan een optie maar wel omslachtig natuurlijk. Succes enne foto's!! Ben zeer benieuwd.

Der Typ Siebzehn
08-03-2006, 22:33
in Duitsland zijn er idd hier en daar tot VR6 omgebouwde Golf 1´s, ik heb er iig al eens over gelezen in de bekende duitse bladen (vw-scene, vw-speed, wob), en ik heb ook nu ik het me herinner er eens een "live" gezien, op het jaarlijkse treffen van de "Original Golf 1 IG" te Wolfsburg nog wel :D

.....maar een Golf 1 met VR6, het blijft toch maar een vreemde combinatie, but who cares?

Marco
08-03-2006, 22:49
*zucht*

Gebruik de zoekfunctie van dit prachtige forum eens en je zult versteld staan wat er nog allemaal mogelijk is in je Golf 1

robertjan007
08-03-2006, 23:24
;) zucht... ;) Je zult nog heel wat problemen tegen komen. Hier zijn al genoeg topics over geweest. Moet je de zoek functie zoals marco al zuchte maar eens bekijken! :D

René
09-03-2006, 00:29
leuk man die golfjes 1 met vr6
ben benieuwd!

Richard
09-03-2006, 08:06
de filmpjes al gezien van een golf 1 vr6? ligt meer op zijn dak dan dat ie op zijn wielen staat..

Black Devil
09-03-2006, 08:28
show us Richard!!!

Reaper Kustoms
09-03-2006, 09:25
RDW problemen? ik heb anders al meer dan ééns mk1's met vr6 (zelfs turbo) gezien. gewoon lekker met nederlandse platen...

Reaper Kustoms
09-03-2006, 09:26
ik zeg maar altijd zo: kan niet, bestaat niet !

steven16v
09-03-2006, 09:51
Ik heb ook uit betrouwbare bron vernomen dat als je een golf 1 vr6 gaat bouwen en je bouwt hem zoals het moet. Dat het best mogelijk is om een golf 1 vr6 op kenteken te krijgen. Het zal niet makkelijk worden, maar onmogelijk is het niet.

Nou is dat dagelijkse gezeur wel weer genoeg in dit topip. Back on topic dus.

Show us the picca's :D

RenéDub
09-03-2006, 10:25
veel succes met je project, ik ga het zeker blijven volgen.
Enne veeeel foto's maken!!! :D

Gert
09-03-2006, 11:07
Ik zie goedbedoelde info niet als gezeur .
Of het nou een toptuner is of Swiebertje die een VR6 inbouwt maakt zoverre verschil dat bij de eerste de RDW er wat meer vertrouwen in heeft waardoor je eerder een goed resultaat krijgt bij een keuring .
En gezeur of niet : onderstuur .. mits je rustig tuft in een bocht

Maak overal foto's van en neem die mee naar de RDW nadat je ze hier hebt gepost ;)

Ron21
09-03-2006, 11:37
Is niet een klus die zomaar even gedaan is. Voor deze heb ik de kabelboom gedaan :D

http://www.xs4all.nl/~valo/images/projects/mk1vr6/golf1_vr6_dis7.jpg

steven16v
09-03-2006, 12:42
Ik zie goedbedoelde info niet als gezeur

Klopt is ook niet altijd zo. Maar de meesten zeggen vaak dat als je van een 4 cilinder naar een 6 cilinder gaat dat dat niet meer kan. Maar het kan nog steeds. Mits je het op de goede manier doet.

Dat bedoel ik dus met gezeur. Vaak horen ze het van die en de zoon van die en dan de dochter van de baas van die etc. etc. :)

Richard
09-03-2006, 12:47
ben er destijds mee bezig geweest.. maar liep mij erg uit de hand kwa kosten..dus toen maar de gemakkelijke g60 weg gegaan

karretje
09-03-2006, 17:13
Hallo allemaal,

Ten eerste bedankt voor de leuke/raadzame info!

Dat van de R.D.W,ik weet het niet,we hebben ze gebeld en het gehele verhaal uitgelegd,en gegevens doorgegeven,en hun gaven als antwoord dat het allemaal mogelijk is,mits de remmen/dragende delen en gehele constructie maar in orde is... :rolleyes:

Maar we kennen ook twee jongens die een eigen garagebedrijf heeft,en die zij dat je ,m ook gewoon a.p.k kon laten keuren,en dan was het in orde. :eek: :rolleyes:

Maar dat zal de tijd allemaal uitwijzen,wordt geen daily drive,dus mag het niet,dan toggg. :cool:

Maar ik heb alle een paar fototjes,maar heb geprobeert ze te plaatsen,maar lukt niet. :mad: :mad:

Groeten Jurjen.

karretje
09-03-2006, 17:15
Ps;als hij naar watergekoelde proiecten moet,sorry.... :)

Matheo
09-03-2006, 17:18
foto's plaatsen: het gehele adres (dus http://www.shfs.com/jkfh.jpg) tussen de ... tags plaatsen (zonders spaties in de tags natuurlijk)

Kevin20v
09-03-2006, 17:22
Maar we kennen ook twee jongens die een eigen garagebedrijf heeft,en die zij dat je ,m ook gewoon a.p.k kon laten keuren,en dan was het in orde. :eek: :rolleyes:

Maar dat zal de tijd allemaal uitwijzen,wordt geen daily drive,dus mag het niet,dan toggg. :cool:



Dat van de apk lijkt me een erg sterk verhaal, en dat van dat geen daily drive vind ik ook een beetje zwak.
Gewoon goed bouwen dan komt de auto er normaal gezien wel doorheen...

Er zou maar iets gebeuren en de auto staat niet op kenteken, bla bla bla (moraalridder, maar toch) :chair:

karretje
09-03-2006, 18:06
Is ook zekers de bedoeling dat hij op kenteken komt!

Er gaat zo veel tijd enz. in zitten dat we dat ook wel willen.

over a.p.k weet ik het ook niet,is maar van horen zeggen,ging er ook niet van uit.

Maar de ene zegt dat het wel kan op kenteken,en de ander weer niet,maar R.D.W zelf zegt van wel.... :rolleyes: :eek:

Richard
09-03-2006, 18:29
MAG NIET!
je auto moet naar lelystad en de hele rimbam aflopen.. geluidproductie ..stijfheid etc.. en je moet alle gegevens kunnen overdragen..

APK verhaal geld voor een 4 cyl stijging ombouw..
hoe heet die garage..arie "weet niet waar de klepel hangt"beunhaas?;)

Tommy
09-03-2006, 19:10
Klopt is ook niet altijd zo. Maar de meesten zeggen vaak dat als je van een 4 cilinder naar een 6 cilinder gaat dat dat niet meer kan. Maar het kan nog steeds. Mits je het op de goede manier doet.

Dat bedoel ik dus met gezeur. Vaak horen ze het van die en de zoon van die en dan de dochter van de baas van die etc. etc. :)

"maar de meesten zeggen" hoe heette dit ook alweer bij de lessen "taalvaardigheid"?

"dat als je van een 4 cilinder naar een 6 cilindergaat dat dat niet meer kan" in een ....? bij Golf III is dit helemaal geen probleem bijv. want die heeft al "type goedkeuring". Heb deze bewering in dit topic nog niet eens voorbij zien komen btw...



ja, 't was een lange vervelende dag vandaag... ;) :D

rallye16vt
09-03-2006, 19:15
Denk ook dat het niet lukken gaat :( , en de kosten van de rdw in lelystad :tongue:
Kon wel eens duur worden.

jettaracing
09-03-2006, 19:23
Ik denk vast dat het gaat lukken ! ,maar de keuring zal niet makkelijk zijn en er zal vast veel aan veranderd moeten worden ,voor de heren in lelystad tevreden zijn ;) !
En reken op een mooi bedrag aan keuringskosten ,ik heb er zelf ook al eens achteraan geweest voor een vr6 ombouw in m'n jetta ,maar dat was voor mij financieel niet te doen (dus heb ik maar een passat vr6 erbij gekocht :rolleyes: ..!)
In ieder geval veel succes !,en hou ons op de hoogte

Isard
09-03-2006, 19:28
In een MK1 hoort een licht blok. Eigenlijk is een 20vt al te zwaar. Laat staan een VR6...

Tommy
09-03-2006, 19:37
In een MK1 hoort een licht blok. Eigenlijk is een 20vt al te zwaar. Laat staan een VR6...

zit daar nog verschil in dan? (me don't know)

karretje
09-03-2006, 22:00
Hallo,

Ik weet dat het duur is,waar het gebeurd,en wat de punten zij wat ze gaan testen/bekijken.

de keuring gaat zeker 1000 euro kosten i.v.m de ombouw.

Nogmaals;dat van de a.p.k heb ik ook alleen maar gehoord van ,m.

Groeten Jurjen.

robertjan007
09-03-2006, 22:09
1000?? Maak er maar 1500 tot 2000 van.... Teminste als ik het goed heb.
Ben er ook een keer mee bezig geweest maar weer laten varen...

Richard
10-03-2006, 08:13
toen ik er mee bezig was was waren de kosten boven de 5400 gulden incl apk. dus das nuover de 2 mille

jeile
10-03-2006, 09:24
Als ik het goed begrijp gaan jullie gewoon met een g60 blok in een 1.3 golf1
naar de keuring.
En als alles er wat deftig uitziet, is het in orde
Ik droom ervan om een 16v in men cabrio te leggen
Dat krijg je hier in belgië laat ons zeggen "nooit" door de keuring.
Zelfs geen webers op een 1.8carbu.

Rallye-VR6t
10-03-2006, 18:49
Een VR6 in een golf 1 is een te zware motor.
Zelfs mijn G60 is al aan de zware kant, en dat merk je goed in de auto.

In mijn beleving is een VR6 niet de motor voor een golf 1.
Hoe leuk het geluid ook is.
Daarnaast, ben je voor een ombouw altijd veel geld kwijt, pak dan een 20V.
Heb je geen gedoe met omkeuren, haal je meer vermogen (als je dat wilt).

maniacmark
10-03-2006, 19:04
iig
als je het doet: bouw het goed: respect!!!

anders laten

pirelli
10-03-2006, 19:14
ben benieuwd ernaar hoe het allemaal gaat lopen , maar mijn zege heb ,je succes met het vr6 project.

OakgreenVR6
10-03-2006, 22:35
Ik weet dat het duur is,waar het gebeurd,en wat de punten zij wat ze gaan testen/bekijken.

de keuring gaat zeker 1000 euro kosten i.v.m de ombouw.

Hoe kom je aan dat bedrag? Ik was voor de RDW typegoedkeuring 1.200 GULDEN kwijt, 5,5jaar geleden, ben 2uur op het terrein geweeest, waarvan 1 uur op de baan (ikzelf niet natuurlijk, maar wel het leidend voorwerp). Geluidsmeting, weggedragtesten, technische keuring, alles zat er in.

karretje
12-03-2006, 21:08
Hallo allemaal,

Dat van de motor,en de gewichtsverhouding begrijpen we wel.

Ook voor het vermogen kan je gewoon iets anders pakken,maar dat willen we juist niet!

Er zijn er al zooo veel met een 20V T,weer wat anders.

Dus zodoende.... :)

Dat van de r.d.w dat zou geweldig zijn,elke euro is er een(zekers met dit proiect) :rolleyes:

Maar we hebben de achteras met nieuwe powerflex rubbers er al weer onder,en ook de tank,allemaal gespoten.

ik wil nog steeds foto,s laten zien,maar begrijp nog steeds niet hoe!

Ik en computers... :mad:

Groeten Jurjen.

karretje
15-03-2006, 20:03
Hallo allemaal,

Ik heb ,t eindelijk zo ver gekregen de foto,s te uploaden naar deze site.

Maar nu wil ik ze ook hier plaatsen....

Maar hoe. :redface:

Groeten Jurjen.

karretje
15-03-2006, 20:33
http://[img]golf LS Vr6 ombouw[img]

proberen............ :(

Black Devil
15-03-2006, 20:34
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0088.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0091.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0089.JPG

Ron21
15-03-2006, 20:36
Lekker kleurtje :rock:

karretje
15-03-2006, 20:36
Jaja!!!!!!!!!!!!!!

Dank je wel man!!

Begrijp er maar weinig van,makkelijk lijkt me anders.. :)

Groeten Jurjen. :) :)

René
15-03-2006, 21:12
flitsend kleurtje idd.....

Matheo
15-03-2006, 21:30
http://[img]golf LS Vr6 ombouw[img]

proberen............ :(
lukt nog niet helemaal zie ik.
als je foto's hier in de gallery zet (upload), zoals je al gedaan heb zag ik, staat er onder de foto (bij de gegevens) de "BB Image Code:" met daarachter dus de code. als je die letterlijk in je bericht plakt komt de foto in je bericht te staan. succes :D
mooi kleurtje trouwens :cool:

stijnex16v
15-03-2006, 21:33
gaat helemaal goed komen hou dons gewoon dagelijks en anders wekelijks op de hoogte das topp

Ga zo door

karretje
16-03-2006, 19:45
Hllo allen,

Bedankt voor de tip van de foto,s! :) Lukte eerst inderdaad niet..

Maar Black Devil heeft geholpen :)

Ik houd jullie zekers op de hoogte met nieuwe foto,s!!

Groeten Jurjen.

Ps;ik en mijn broer hebben ons de pleuris gekrabt op die bodem... :mad:

karretje
21-03-2006, 21:02
Morgen weer een update als het goed is...

We hebben het een en het ander doorgelast dit weekend. :) http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0272.jpg

karretje
24-03-2006, 11:25
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0271.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0255.jpg

karretje
24-03-2006, 11:31
Nog een paar dan... :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0129.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0128.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0120.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0099.jpg
Hehe duurde ffe... :redface:

Kevin20v
24-03-2006, 11:58
Ziet er netjes uit!! ga zo door!! :woowoo:

hajee
24-03-2006, 12:04
is het niet handiger om eerst alle laswerk te doen, en daarna te gaan spuiten?

corrado-usa
24-03-2006, 12:10
denk dat dat ook handiger is.
Maar ziet er goed uit.

karretje
24-03-2006, 12:17
Ja,jullie hebben gelijk!

Maar we wouden eerst de bodem helemaal klaar hebben,en nu hebben we de wielkasten afgelast met tig,en dat spettert helemaal niet,en de warmte blijft beperkt.

Straks plakken we de gehele bodem af,onderstel er onder,en dan het blok inbouwen.. :rolleyes:

Het had ook anders gekunt,maar dan zou die later weer geheel uit elkaar moeten.

Groeten Jurjen.

hajee
24-03-2006, 12:22
nou ja, jullie pakken het wel mooi en grondig aan in ieder geval!

LRR
24-03-2006, 15:33
Kinky kleurtje !!!!!!!!!!

karretje
29-03-2006, 20:18
Hallo allemaal weer!! :)

Er is weer een vooruitgang..

We hebben het stuurhuis van de golf Vr6 in de golf 1 geplaatst.

hij heeft namelijk wat meer bevestigingspunder dan die van de type 1.

Dus mijn broer heeft,m even netjes gestraald,en gespoten..

Ook alle rubbers zijn weer helemaal netjes gemaakt. :rolleyes:

Dus het wordt wel netjes zo (al zeg ik ,t zelf) :redface:






http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0513.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0520.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0507.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0506.jpg

menno
29-03-2006, 20:22
langzaam maar zeker komen we steeds een stapje verder :D :D

bobby-digital
29-03-2006, 20:25
goed werk heeft tijd nodig, niet haasten dus en lekker op je gemak

RonPolo
30-03-2006, 20:25
Heel goed bezig zo , word een nette auto zo te zien.

RDW zal het zeker ook op prijs stellen als ze dit binnen zien komen daar.

karretje
01-05-2006, 17:52
Hallo allemaal hier! :)

We hebben weer een paar dingetjes gedaan! :tongue:

We hebben de motorruimte helemaal kaal gehaald tot het blanke staal,en alle onnodige steunen verwijderd,bijna alles dus... :redface:

Nu hebben we ook even tijdelijk het voorterrein er onder gezet,zodat we kunnen bouwen aan de motorruimte.

Het gaat zekers netjes passen,de ruimte valt alles mee,hadden het wel krapper verwacht.

Er moeten maar twee motorsteunen aangepast worden tot nu toe van de motor zelf. :)

Groeten!!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0619.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0652.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0645.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0630.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0631.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0627.jpg
:)

menno
01-05-2006, 18:03
lekkerrrrrrrr bezig :woowoo:

Arnaud
01-05-2006, 18:11
:eek: Dit gaat goed en schiet bovendien ook lekker op! Kennis en know-how voldoende daar bij jullie thuis of niet? ;)

Heb je verder nog wat info over de carroserie, dwz bouwjaar, wel of geen kleine achterlichten en dat soort dingen?

karretje
01-05-2006, 18:49
Hallo Arnoud,

Bedankt voor jouw compliment,het gaat nu de goeie kant op... :)

Nu mag het leuke werk beginnen na die ellendige bodem. :eek:

Het is een Ls 1500 dx motortje,en auto is uit ,83 met grote achterlichten dus...

sciroccoGTII
01-05-2006, 19:17
1500 dx is een 1800 DX (GTI) neem ik aan..?? Verder echt een super project!
Stond laatst nog een golf 1 VR6 bij verhoefen tuning in harskamp.. Dezelfde als op de eerder getoonde foto (groene golf) en die dus ook op assen op het duits autosport festival meesprinte...WAT EEN UBER GELUID!!!!!!!!
Heel veel succes verder!!

OakgreenVR6
02-05-2006, 07:34
Stond laatst nog een golf 1 VR6 bij verhoefen tuning in harskamp.. Dezelfde als op de eerder getoonde foto (groene golf) en die dus ook op assen op het duits autosport festival meesprinte...WAT EEN UBER GELUID!!!!!!!!

Donkergroen? Dat zal die van Jasper Hak wel gewees zijn, vaak te vinden op (g)Assen.

OakgreenVR6
02-05-2006, 07:36
We hebben de motorruimte helemaal kaal gehaald tot het blanke staal,en alle onnodige steunen verwijderd,bijna alles dus... :redface:

Nu hebben we ook even tijdelijk het voortrein er onder gezet,zodat we kunnen bouwen aan de motorruimte.

Het gaat zekers netjes passen,de ruimte valt alles mee,hadden het wel krapper verwacht.

Er moeten maar twee motorsteunen aangepast worden tot nu toe van de motor zelf. :)

Het gaat de goede kant op, dit wordt wel erg leuk als het strak klaar is! :tongue:

karretje
02-05-2006, 08:38
Haha,voortrein!

Stom van me,niet eens gezien... :redface:

Ben de groene ook eens tegen gekomen op het web,maar nog niet in het echt mogen bewonderen. :)

karretje
11-05-2006, 18:27
Hallo allemaal ,we hebben weer wat te plaatsen... :)

De laatste tijd zijn we bezig geweest met de orginele fusee,s te vervangen voor golf 3 VR6 fusee,s.

Heb er helaas geen foto,s van,vergeten... :chair:

Dat is allemaal gelukt,en nu hebben we dus ook meteen goeie remmen en a.b.s! :D

En verder hebben we de motor uitgemeten,en de motorsteunen geplaatst.

de achterste motorsteunen,daar moeten nog stalen hulsen omheen gelast worden enz.

De voorste balk,daar moet ook nog het een en ander aan gebeuren,maar hij zit er even in. :cool:
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15540&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15541&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15542&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15543&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15544&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15545&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15546&catid=newimages
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=15547&catid=newimages

Kan je ze niet meer gewoon plaatsen???? :(

knarfmk1
11-05-2006, 18:51
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0657.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0655.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0656.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0658.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0659.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0660.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0661.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0669.jpg

astu ;) goed bezig!!

karretje
11-05-2006, 20:13
Hey,bedankt!

Bij mij wou hij niet meer plakken.... :mad:

Maar nu staan ze er weer op,thanks :)

RubenD
11-05-2006, 20:40
Heel mooi project, als je zo doorgaat zou ik niet weten waarom de RDW nee zegt!

M.I.V.W
12-05-2006, 16:37
De RDW gaat opzeker zeuren over gewichts/vermogen verhoudingen die kloppen nu niet dus er is geen mogelijkheid om hem op kenteken te krijgen,alle vr6 type 1 golfjes die er zijn zijn al enige jaren geleden gekeurd en toen kon het nog.
Ron is er mee bezig geweest en heeft uiteindelijk een uitgebrande body gekocht waar een compleet kenteken bij zat.
Het is alleen jammer dat je er achter gaat komen als hij al klaar is :(

Arnaud
12-05-2006, 16:45
*zucht*

Gebruik de zoekfunctie van dit prachtige forum eens en je zult versteld staan wat er nog allemaal mogelijk is in je Golf 1

Mooi hoe hoogmoed weer eens voor de val komt. :rolleyes:
Wel jammer voor Karretje als het waar is wat MIVW zegt, en ik ga ervan uit dat hij gelijk heeft, aangezien hij knap dicht bij het vuur zit.

Rallye-VR6t
12-05-2006, 19:09
De RDW gaat opzeker zeuren over gewichts/vermogen verhoudingen die kloppen nu niet dus er is geen mogelijkheid om hem op kenteken te krijgen,alle vr6 type 1 golfjes die er zijn zijn al enige jaren geleden gekeurd en toen kon het nog.
Ron is er mee bezig geweest en heeft uiteindelijk een uitgebrande body gekocht waar een compleet kenteken bij zat.
Het is alleen jammer dat je er achter gaat komen als hij al klaar is :(



Ik ben ook heel nieuwsgierig.
Net als golfjes 1 G60 op kenteken....
Her en der moeten ze er zijn, maar als ik de kentekens opvraag...staat er niks over vermogen/aanpassing oid.
Soms staan ze zelfs nog als orgineel in het RDW.
:confused: :confused: :confused:

M.I.V.W
12-05-2006, 20:41
Waarom zou je een g60 omkeuren??? dat zou dan alleen voor je verzekering zijn,want die gaan niet uitkeren als ze zien dat een ongeluk is veroorzaakt door de vermogens toename,het is verder niet verplicht .als je een sport uitlaat of power filter monteert ga je toch ook niet naar de rdw :rolleyes:
Ik vindt het heel jammer dat dit project nooit op kenteken zal komen,hoeveel je ook wilt betalen,het is zo zonde van je werk en tijd :redface:

Rallye-VR6t
12-05-2006, 22:21
Waarom zou je een g60 omkeuren??? dat zou dan alleen voor je verzekering zijn,want die gaan niet uitkeren als ze zien dat een ongeluk is veroorzaakt door de vermogens toename,het is verder niet verplicht .als je een sport uitlaat of power filter monteert ga je toch ook niet naar de rdw :rolleyes:
Ik vindt het heel jammer dat dit project nooit op kenteken zal komen,hoeveel je ook wilt betalen,het is zo zonde van je werk en tijd :redface:


Klopt maar voor de eerst genoemde reden zou het mij wel geld waard zijn.
Maar de rdw begint met inname kenteken voor keuring.
En daar heb ik geen zin in.

M.I.V.W
13-05-2006, 07:45
Klopt maar voor de eerst genoemde reden zou het mij wel geld waard zijn.
Maar de rdw begint met inname kenteken voor keuring.
En daar heb ik geen zin in.


Dus je nederlandse kenteken is je meer waard dan de schade die je moet betalen als je een klapper maakt??? :iamwithst
Daar zal je nog eens spijt van krijgen als je iemand hartstikke dood rijdt :rolleyes:

Richard
13-05-2006, 07:48
die 25km die andre per jaar rijd...valt mee emiel..
en kwa kenteken snap ik t wel.. of een orgineel nederlander golf 1 kenteken of een nieuw kenteken.. is het oude me ook iets meer waard

Rallye-VR6t
13-05-2006, 11:09
Dus je nederlandse kenteken is je meer waard dan de schade die je moet betalen als je een klapper maakt??? :iamwithst
Daar zal je nog eens spijt van krijgen als je iemand hartstikke dood rijdt :rolleyes:


Dan snap je de strekking idd niet.
Het gaat erom dat het RDW besluit niet duidelijk is vwb ombouw van een auto.
Er zitten zoveel onduidelijkheden en mazen in.

Passages als ombouw is toegestaan mist deudelijk uitgevoerd...laten veel ruimte over en zijn zeker niet concreet.

Daarnaast, heb ik jaar of 4 5 terug als eens geprobeerd duidelijkheid te krijgen waaraan je moet voldoen.
Dus wat zijn de keuringseisen.
Die zijn (toen iig niet) er dus niet, het is gewoon wat een keurmeester er van vindt.
Dat is eigenlijk voor een instantie als het RDW zeer slordig, en van een eenduidige toetsing kun je dus niet spreken.

Nou met z'n instantie....is het lastig om je voertuig aan te bieden, en gekeurd te krijgen.
Of je moet een vriendje daar hebben.

Ik heb de ervaring met de RDW, dat omkeuring van een Golf G60 naar TDI.
Er zoveel konijnen uit de hoed werden getoverd in Lelystad.....onvoorstelbaar.
De basis auto was een Golf G60 die naar 90pk TDI was omgebouwd.
Er waren ernaast geen vreemde dingen op de auto geschroefd.
Werd het hele zaakje afgekeurd omdat er geen diesel uitlaat onderzat....je hoorde de auto niet eens.

Dus terug komen voor geluidstest.
Maar die keuring kan niet plaats vinden als er te veel wind staat.....
En de dag van keuring stond er te veel wind.
Vanuit het hoge noorden naar Lelystad....O ja sorry we hadden even moeten bellen....er staat te veel wind.
Helaas andere keer terug komen.

RDW leuker kunnen we het niet maken...

Moet je eens bellen naar de RDW, en vragen aan de technische helpdesk stellen over voertuig ombouw.
:woowoo:


En als je naar je verzekering kijkt, naar de kleine lettertjes....krijg je al niks meer uitgekeerd als je remblokjes van de Kwikfitt hebt....bij een ongeval.

Zippo
14-05-2006, 00:16
Moet je eens bellen naar de RDW, en vragen aan de technische helpdesk stellen over voertuig ombouw.


Wat zeggen ze dan op die vraag:confused:

corrado-usa
14-05-2006, 08:20
ik heb het ook gedaan met een golf2 vr6 opkenteken zetten het kost wel veel euro s
de rdw is niet goedkoop als hij af gekeurd wordt moet je het nog een keer betalen dus doe het in 1 keer goed . ;)

M.I.V.W
14-05-2006, 08:59
Met Mark zijn caddy hadden we ook een vreemd verhaal,
Het was een diesel en we hadden hem omgebouwd naar 2.0 benzine.
Toen we aankwamen bij de RDW zei die piegum dat als er in nederland al een caddy was gekeurd met dezelfde motor dan was het een strenge apk keuring en klaar was kees.
En Mark had geluk,er was al eerder iemand geweest en die heeft de hele martelgang afgelegd en wij hadden daar nu profijt van:)
Of dit altijd zo is weet ik niet maar ik stond wel vreemd te kijken.
Ik geloof best dat ze dat soms niet zeggen en je dan de volle mep laten betalen en je naar Lelystad mag.
Bij een golf 2 naar vr6 is het ook nooit hetzelfde,de ene keer moet je naar lelystad en de andere keer is het een apk keuring en je kenteken wordt opgestuurd.
Laten we zo zeggen,je moet het dus maar gewoon treffen.

Effe wat anders ,die eend met v8 is ook van een keurmeester van de RDW en een mini v8 pickup ook heb ik gehoord,vermogen/gewicht??? ik snap het niet meer.

Ga er maar vanuit dat de meeste keurmeesters moeilijk zijn.

vwbullit
14-05-2006, 10:12
ik heb er HELE slechte ervaringen mee.
Heb ook een 2 liter op kenteken gehad.
1 ste keer afkeur vanwege de eenarmige ruitenwisser
2 de keer
afgekeurd kruis in koplamp
toen kreeg ik pad of pat keuring technische recherge.
Dachten dat hij gepikt was.
KUN JE HET VOORSTELLEN een golf van 1989 met meer dan 22000 gulden aan kosten aan kunnen tonen met rekeningen.

Maar goed kreeg dus die keuring
werd met de infra rood lamp gekeken waar er gelast was e.d
gordels nagetrokken
nummers in de ruiten
Was allemaal perfect in orde
Waar keuren z ehem op af
ZAT GEEN ORGINELE UITLAAT ONDER die bij de motor hoort

Ja ja uit einderlijk heb ik toch een type goedkeurin gekregen
hoefde niet ( eerst wel ) naar lelystad.

auto was net klaar in queen conditie.
na ruim 2 jaar restaureren.

trekt die klootzak van het rdw zo de luchtslag over het dak heen.

doodschoppen sorry
er zijn ook goeide keurmeesters heb ik geen slecht woord voor maar die ik gehad heb,,, echt te gek voor woorden.

O ja die motor was een seat toledo AGG 2 liter 8v

en hij zat maar seet seet seet toen hij naar de motor keek.

Zelf reed hij een toyota waar je met de stoel door de bodem heen zakte verot konijn.

Het liefste bekraste ik ook zijn auto , maar zo zit ik niet in elkaar, ben zelf een liefhebber van auto's.
Maar de verleiding was groot.

uit einderlijk 5 x geweest
5 x dezelfde
en 1 x technische keuring van 4 man in witte pakken.

Word weer kwaad. als ik het er over heb.
DUS bedenk goed wat je doet.

Berserker
14-05-2006, 10:33
Mijn broer heeft ooit een jetta 2 1.3 omgebouwd naar 18 16v PL...

we dachten dit moet geen probleem zijn,jetta GLI bestaat met 16v, genoeg Golfjes omgebouwd naar 16v dus zal geen probleem moeten zijn.....

Vriend van ons had zijn passat cl 1.8 35i omgebouwd naar vr6, hier veranderde je van4 naar 6 cilinder dus dachten we dat omkeuring wel nodg zou zijn...

nou de passat was gene probleem kreeg geowon strenge apk keuring en meteen op kenteken...

de jetta moesten we dus mee naar lelystad, was nog nooit jetta omgebouwd naar 16v.... maja de kosten waren het hem niet waard en heeft hem toen maar verkocht...
:chair:

Timmetje20
14-05-2006, 10:39
Als ik dit allemaal zo lees kun je volgens mij een mooi boek maken! "Het leed dat RDW heet"

Die miniV8 heb ik trouwens ook al een keer op een site gezien, best wel een ziek ding.
http://www.miniv8.com/nl/index.html

Maar in ieder geval veel succes met je project.

Richard
14-05-2006, 10:41
mini v8 en eend v8 zijn beide via engeland hiernaar toe gegaan.. heb met beide eigenaren hierover gesproken

Rallye-VR6t
14-05-2006, 10:46
Effe wat anders ,die eend met v8 is ook van een keurmeester van de RDW en een mini v8 pickup ook heb ik gehoord,vermogen/gewicht??? ik snap het niet meer.

Ga er maar vanuit dat de meeste keurmeesters moeilijk zijn.


Emiel, daar raak je nu exact de kern van het hele verhaal om een typegoedkeuring bij je auto te overwegen.

Stonden de regels nu vast, concreet zwart op wit.
Dan kun je een auto bouwen zoals dit hoort te zijn.

Nu laat het zoveel ruimte naar een keurmeester over dat je dus idd een Eend op kenteken krijgt met V8.
En we kunnen het er wel overeens zijn....dan heb je wel heeeeeel veel moeten aanpassen. Of geluk hebben met de keuring.

Ik heb geen zin om mijn auto over te leveren aan e.d "heb ik toch even slecht geslapen vanacht" keurmeester die eigenlijk liever had willen vissen die dag.

De technische helpdesk om daar even over terug te komen, kon mij niks concreets vertellen.
Gewoon je auto aanbieden, en maar afwachten.
:chair:

Racelook
14-05-2006, 11:30
Iemand misschien ervaring met de TUV Nederland. Ik weet dat wanneer bijvoorbeeld aangepaste voertuigen voor gehandicapten afgekeurd worden bij de RDW dat ze dan naar de TUV gaan. Indien deze ze wel goedkeurd kan de RDW hun oordeel niet tegengaan en moeten ze dus de "uitspraak" van de TUV volgen.

Is dit misschien een idee voor de ombouwen?

Wiebrand

Berserker
14-05-2006, 11:41
TUV systeem van de duitsers invoeren....

misschien wel beetje omslachtig om overal een goedkeuring voor te moeten hebben, maar is wel de enige manier om alles 99% veilig te krijgen..

Onafhankelijke keuring is sowieso stukken beter

Timmetje20
14-05-2006, 11:44
Soort second opinion!

Maarten
14-05-2006, 12:35
Een beter idee lijk mij om een 6-cyl chassis met kenteken uit het buitenland te halen.

Arnaud
14-05-2006, 13:11
mini v8 en eend v8 zijn beide via engeland hiernaar toe gegaan.. heb met beide eigenaren hierover gesproken

Is het met die lelijke Eend niet zo dat dat officieel geen Eend is, maar een aangepast Oldsmobile chassis met een Eend opbouw, en dat het dus officieel een Oldsmobile op kenteken is?

Maarten
14-05-2006, 13:28
Is het met die lelijke Eend niet zo dat dat officieel geen Eend is, maar een aangepast Oldsmobile chassis met een Eend opbouw, en dat het dus officieel een Oldsmobile op kenteken is?

Als het chassisnummer en het grootste deel van het chassis van de oldsmobile is dan klopt dat ja.

Tommy_cc_
14-05-2006, 23:43
Euhm... misschien een beroerde vraag maar waarom zouden ze een vr6 inbouw afkeuren en een opgefokte 1.8 8v/ 1.8 16v/2.0 16v/2.2 20v turbo wel goedkeuren?

Ik ben zelf bezig met een 2.0 16v ombouw ( waar er al zoveel van zijn ja) en gebruik een scirocco gtx als donor. ik was eigenijk niet van plan om naar de rdw te gaan ( op mijn kenteken staat geen cylinder inhoud/aantal cylinders en de type aanduiding is in code vorm. hij is van 79 dus volgens mij als ik bij een apk station kom en hij is hard,remt goed en CO onder de 1979 waarde dan is t wel ok. dus mag ik rijden. Mis ik hier nu een stuk van het verhaal? ik snap best dat als er 2 cylinders extra in zitten en het blok in v vorm staat de keurmeester ook wel ziet dat t niet origineel is. maar zolang ie aan de eisen voldoet die voor het type auto gelden is er toch niks aan de hand? ik bedoel: mijn donor was een 1.1 mx: remt beroerd, stel je hetzelfde voor maar dan met scirooco schijfremmen rondom/geventileerd en rembekrachtiging. maak mij niet wijs dat t dan minder veilig is.

Melvin
15-05-2006, 05:45
@tommy cc: je zegt het zelf al... aantal cilinders verschilt en het is nu eenmaal een regel dat dat niet mag...

Rallye-VR6t
15-05-2006, 08:53
Euhm... misschien een beroerde vraag maar waarom zouden ze een vr6 inbouw afkeuren en een opgefokte 1.8 8v/ 1.8 16v/2.0 16v/2.2 20v turbo wel goedkeuren?

Ik ben zelf bezig met een 2.0 16v ombouw ( waar er al zoveel van zijn ja) en gebruik een scirocco gtx als donor. ik was eigenijk niet van plan om naar de rdw te gaan ( op mijn kenteken staat geen cylinder inhoud/aantal cylinders en de type aanduiding is in code vorm. hij is van 79 dus volgens mij als ik bij een apk station kom en hij is hard,remt goed en CO onder de 1979 waarde dan is t wel ok. dus mag ik rijden. Mis ik hier nu een stuk van het verhaal? ik snap best dat als er 2 cylinders extra in zitten en het blok in v vorm staat de keurmeester ook wel ziet dat t niet origineel is. maar zolang ie aan de eisen voldoet die voor het type auto gelden is er toch niks aan de hand? ik bedoel: mijn donor was een 1.1 mx: remt beroerd, stel je hetzelfde voor maar dan met scirooco schijfremmen rondom/geventileerd en rembekrachtiging. maak mij niet wijs dat t dan minder veilig is.

-motorgewicht
-zwaarte punt in hoogte en balans verandert.
-Veer en demper belasting
-belasting om de motorsteunen veranderen

De jongens in dit topic pakken het goed aan, maar de RDW kan er heel anders over denken.


De golf 1 is als een leegpak melk....slap.
Als je eens wist hoeveel je echt moet aanpassen om vermogen een beetje goed kwijt te kunnen.
Begin eerst maar eens met die stukjes kauwgom die ze motorsteunen noemen.
Dan de manier waarop de motorsteunen de torsie van de motor moeten verwerken. Teken het maar eens uit.
Dan de reaktie krachten in de kop van de auto goed aanpakken.

Zelfs VWmotorsport had het in 79 al aardig in de gaten toen ze rally gingen rijden.
Die hadden speciaal inlas plaatwerk om de kop te verstevigen, en hadden een reaktie/subframe gemaakt voor de motor. OM in het voorste balkje GEEN motorsteun meer op te hoeven monteren!

En de schijfremmen achter is een leuk verhaal, maar bij een golf 1 listiger dan je denkt, het afstellen van de rembalans komt erg nauwkeurig.
Doe je dat niet, dan kom je er achter als je de remmen een keer echt nodig hebt.
Je zal niet de eerste zijn die dan zijn golf afschrijft.


Dus bij een ombouw, denk eerst na wat voor gevolgen je wijzigingen hebben .
Ook al heeft iedereen de ombouw gedaan....jij moet er in rijden!

Doe het veilig.

karretje
15-05-2006, 16:36
Hee mannen!!

Wel heel veel info allemaal... :)

Het is maar net hoe de wind waait daar,en bij wie van die lui bij de r.d.w... :rolleyes:

Maar ffe iets anders,heb ook vernomen dat je met de auto naar Engeland kan,en hem daar op kenteken laten zetten.

Van horen zeggen,lees goed dus!

En dan kan je hem terug voeren naar Nl.

MAAR nu de vraag,moet je nou dan BPM over de nieuwwaarde betalen,of alleen het opnieuw invoeren???? :rolleyes:

Maar veilig word hij zeker,zijn niet levensmoe!

Fusee,s met abs van VR6,en ook de voorste veerpoten enz zitten er op.

Maarten
15-05-2006, 17:36
MAAR nu de vraag,moet je nou dan BPM over de nieuwwaarde betalen,of alleen het opnieuw invoeren???? :rolleyes:


Als voor de auto al een keer BPM is betaald hoeft dat geen 2e keer meer natuurlijk (volgens mij kan je zelfs je oude kenteken terugkrijgen) (nu is dat oor een auto van 20-25 jaar 10% = ~50 euri, 25+ niks meer)

Retourtje engeland + keuren kost je ongeveer 1250-1500

karretje
15-05-2006, 17:56
Hallo Morning,

Dat is mooi,de bpm is dus te verwaarlozen... :)

Als hij daar een mooie kans heeft goedgekeurd te worden,heb ik het er graag voor over!! :rolleyes:

Daar krijgen ze de gekste zelfgemaakte dingen op kenteken..Dus ook ons golfje??

Groetjes! :D

RonPolo
16-05-2006, 21:39
Voor kenteken keuring ( SVA , single vehicle approvement) in Engeland zou ik even contact opnemen met :

http://www.speedon.nl/

Hun zijn gespecialiseerd in het kenteken keuren in Engeland.
In de tijd van mijn kitcar ( door hun nieuw geleverd) hebben hun veel auto`s in engeland op kenteken gezet om daarna weer terug in te voeren in Nederland.

Dit omdat je anders gewoon niet via de officiele weg in Nederland zomaar een kenteken krijgt op een kitcar met bijv. een fireblade motor erin.

Ze verzorgen daarom ook kenteken keuring voor klanten .
Prijs viel mij ontzettend mee, en hebben veel ervaring om het meteen in 1 keer goed te doen.

Verder wens ik je heel veel suc6 met de ombouw van de auto, zoals ik het nu zie gaat het ook zeker helemaal in orde komen.

:)

menno
16-05-2006, 22:01
Voor kenteken keuring ( SVA , single vehicle approvement) in Engeland zou ik even contact opnemen met :

http://www.speedon.nl/

Hun zijn gespecialiseerd in het kenteken keuren in Engeland.
In de tijd van mijn kitcar ( door hun nieuw geleverd) hebben hun veel auto`s in engeland op kenteken gezet om daarna weer terug in te voeren in Nederland.

Dit omdat je anders gewoon niet via de officiele weg in Nederland zomaar een kenteken krijgt op een kitcar met bijv. een fireblade motor erin.

Ze verzorgen daarom ook kenteken keuring voor klanten .
Prijs viel mij ontzettend mee, en hebben veel ervaring om het meteen in 1 keer goed te doen.

Verder wens ik je heel veel suc6 met de ombouw van de auto, zoals ik het nu zie gaat het ook zeker helemaal in orde komen.

:)
thanks,we gaan
zeker contact opnemen en eens wat duidelijkheid scheppen in dit alles,heb zelf ook al contact gehad met de rdw en het nog steeds mogelijk,maar we nemen het zekere voor het onzekere en verschepen de auto naar engeland.

RonPolo
16-05-2006, 22:41
Als je belt, even vragen naar Mischa Bauman.

Dat is de eigenaar daar, die kan je ook concreet wat vertellen erover.

karretje
13-06-2006, 21:45
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0698.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0688.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0678.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0681.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0682.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0684.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0685.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0700.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0695.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0693.jpg

karretje
13-06-2006, 21:56
hallo allemaal, :D

We hebben weer het een en ander gedaan..tja waar te beginnen..

De voorste koker nu helemaal afgelast,en nog twee platen gemaakt naar de kreukelzone.

Voorfront er ook uitgehaald,zoals je kan zien op een foto,zijn de rondingen van de koplampen door de vorige dichtgelaakt,en de bevestigingen verwijderd! :mad:
Dus daar moet een nwe in.

Verder moet er nog een motorsteun gedaan worden.

De rempomp is al passend,net zoals de koppeling.

Ook al een beetje begonnen met de bedrading.... :rolleyes: :(

Het dashboard is ook al wel aardig passend.

Nu weer verder met re motorruimte,dan kan die in de grondverf...

Groetjes! :)

Corrado_G60
13-06-2006, 22:09
Ik geloof dat ze niet originele 6 cillinders ook wel uitvoeren naar Duitsland om hem dan weer terug in nederland in te voeren als 6 cillinder.

hajee
13-06-2006, 23:02
:blahblah::blahblah::blahblah:

DÁ-BRT
17-06-2006, 10:32
Hoi,

leuk project. Kameraad van me heeft een Caddy 1 VR6 Syncro (ook op kenteken)

Ik heb een paar dingen gezien die niet goed kunnen gaan!

Bij het doorlassen van het front zijn jullie te ver gegaan met de hoeveelheid lassen, deze zullen in de toekomst gaan scheuren buiten de lasnaden. Ik heb zelf de hele neus van een type 1 in 3D ingemeten en er sterkte berekeningen (Oneindige elementen) op gedaan. (call me crazy) Na de hand van deze berekeningen heb ik de koets doorgelast. Deze lasnaden waren minimaal.

Als je te grote lengtes doorlast dan veranderen de materiaal eingenschappen heel erg door de hoge temperaturen in het staal. (materiaalkunde gehad tijdens mijn studie) Daarnaast is de beweging veel minder geworden in de stukken waar jullie gelast hebben waardoor hij zijn elasticiteit ergens anders moet halen, of tewel het probleem is verplaatst!

Dan de ophanging. Type 2/3 ophanging kan gaan werken, maar dan moet je speciale draagarmen vervaardigen waarbij je het onderste draaipunt verplaatst. Ook is de hoek van de pitman armen op de fusees van een type 3 plus ophanging niet ok voor een type 1.

Bij het plaatsten van het stuursysteem zonder aanpassen klopt je ackermann principe helemaal niet meer. Wielen gaan wringen bij het sturen, auto wordt onstabiel.
Ook liggen de binnenste stuurkogels bij een type 3 stuurhuis 60mm verder naar buiten als bij een type 1 stuurhuis waardoor de stuurhoek veranderd bij het inveren

Klein stukje over wie ik ben om aan te geven dat het geen bla bla verhaal hierboven is.
Wie ben ik: Bert, HTS-Autotechniek, vervolg studie suspension engineering, body engineering. werkzaam bij Ford europa op design afdeling: body constructions.

Ik probeer je gewoon te waarschuwen voor toekomstige problemen. Voor de rest vind ik het een mooie auto, voor de rest goed bezig!

menno
18-06-2006, 21:19
Hallo Bert,

Bedankt voor je reactie,zeer goede argumenten waar we nog eens over na kunnen denken.
Met het doorlassen van te lange stukken aan een keer is bij ons niet het geval.
We hebben steeds kleine stukken gelast,en later de overige.
Anders zou het inderdaad niet goed komen.
Maar we hebben er geen berekeningen op losgelaten...

Verder het stuurhuis verhaal,met de fusees...
Het stuurhuis is inderdaad langer zoals je vertelde,maar de draagarmen zijn nu ook door de aanpassingen verlengd.

Maar we moeten het allemaal maar zien,het is allemaal nieuw en anders straks..

Wel leuk te horen dat er een meedenkend persoon is,en ons dus ook wel zou kunnen helpen om e.v.t problemen op te lossen.

Ik hou het hier verder op de hoogte,dus als je het leuk vind kan je altijd opmerkingen geven.

Groeten Menno.

RonPolo
18-06-2006, 21:49
Ziet er echt heel mooi uit zo moet ik zeggen.

Maar waarom een blauw dashboard erin?
Was zwart niet mooier geweest , meer neutraal van kleur!

Ps. Nog kontakt gehad over het omkeuren in Engeland bij speedon.nl?

menno
18-06-2006, 22:59
Hallo Ron,

Ja in de toekomst gaat er wel een andere in denk ik zwart is zekers mooier,maar eerst maar allemaal in orde maken...Deze was uit de donor.:)

We moeten nog even kontakt opnemen met Speedon,maar wil eerst de motorruimte helemaal in orde hebben in de grondverf enz.
Voorlopig nog genoeg werk in ieder geval.

Groetjes!

Timmetje20
19-06-2006, 10:25
Al weer foto's van de vorderingen?

Groeten Tim

Lieuwe
21-06-2006, 17:23
Ziet er goed uit kerel .. en nog succes met de Happich klapramen :cool:

Je kan wel bij het circus met die acrobatische kunsten van jou :D

karretje
23-06-2006, 19:50
Thanks!

JA,was wel ffe vechten ja,maar was weer de moeite waard vond ik...Alleen al om die golf ffe te bekijken. :rolleyes: :woowoo:

Zag er heel netjes uit.

Groetjes!

karretje
27-06-2006, 12:29
We zijn weer een beetje verder... :)

De motorruimte grotendeels geschuurd,en al gedeeltes in de grondverf gezet.

Het front hebben we ook binnen,en de voorbalk eruit geslepen,zodat we niet de karroserie verder moeten inslijpen,zit net een hoeklijn overheen. :cool

Hebben gelijk de lassen in de voorbalk in de grondverf gespoten,net zoals het sleepoog,kom je nu gemakkelijk bij!

Ook een plaat over het schutbord gelast voor meer stevigheid voor de zware rempomp,want die weegt wel wat.. :eek:

En we gaan weer verder.. :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0761.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0763.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0760.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0759.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0767.jpg

Ruud
27-06-2006, 15:27
voor de rembekrachtiger is een orginele steun,
die naar de langsdrager loopt. :rolleyes:

Dus even zoeken tussen je golf1 spul.

M.I.V.W
27-06-2006, 16:35
Ik zit effe te kijken en te lezen en ik zie en lees dat je de kreukel zone hebt dicht gelast,is dit wel slim??? mocht je een aanrijding krijgen dan denk ik dat de auto op een andere plaats gaat kreukelen waar jij het niet verwacht,hij kan nu niet meer kreukelen en ik denk zelfs dat bij een aanrijding frontaal op de poot dat de poot de auto in schiet.,Ik hoop voor je dat de RDW dit ook goed gaat vinden want je absorbeert nu helemaal niks meer tijdens een aanrijding.
Waarom heb je het verstevigt?
Het is sterk genoeg denk ik, en het lijkt er nu op dat je hem botsproof wil maken ,een kreukelzone heeft niks met de versteviging te maken van de koets.Voor andere weg gebruikers is de auto nu onveiliger geworden.

Genoeg geluld ,we zullen het wel zien.

karretje
10-07-2006, 18:31
Hallo allemaal..

Hier weer een aantal vorderingen van de afgelopen tijd. :rolleyes:

De laatste motorsteun netjes afgewerkt. :) eindelijk...

Toen de motorruimte netjes helemaal in de grondverf gezet,waar ik al mee bezig was,oogt een stuk minder rommelig.

Het front hebben we uitgespeert,en netjes gepuntlast.

Dat was wel een leuk moment vond ik,motor erin,schermen er weer op,grill er in en tot slot de motorkap.

En toen leek het opeens een auto na een lange tijd! :hitit:

Dat was gewoon ffe gaaf om te zien,dan weet je weer waar je het voor doet...

Later maar weer aant werk,de motor vast gezet.

Toen zijn we maar weer verder gegaan met de bedrading..schiet al lekker op,tot nu toe gaat het goed...zal ook ffe daar binnenkort foto,s van maken.

Oh ja,ook nog beetje interieur gedaan..

Groetjes!!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0770.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0779.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0781.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0776.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0785.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0135.jpg

richard-polo
10-07-2006, 21:13
doorzettingsvermogen daar houd ik van, ziet er netjes uit allemaal..

mocht die ooit door wat dan ook niet goed gekeurd worden kun je nog altijd leuke sprintjes trekken..

loco-vr6
10-07-2006, 21:47
Goedeavond,

Allereerst, wat een machtigmooi project, ik heb grote bewondering voor jullie volwaardig vakmaschap. Alles ziet er netjes en doordacht uit. Natuurlijk zullen jullie nog een aantal problemen tegenkomen, maar problemen zijn er om opgelost te worden en daar zijn jullie rete-goed in. In tegestelling tot sommige sceptische mensen heb ik het volste vertrouwen dat dit project een mooie afronding zal krijgen.

Het zal niet zonder slag of stoot gaan, maar hou moed! waar een wil is........staat een golf vr6 LS ;)

Succes!!! groeten huib

AD racing
10-07-2006, 22:32
heel mooi project, proficiat voor het doorzettingsvermogen!!!
chapeau ook voor het werk!

AD G60
11-07-2006, 08:43
Ziet er al aardig uit! FF een vraagje de voorste motorsteun hoe heb je die geplaatst? Ook de originele vr6 steun op de frontbalk/ gezette plaat gelast?

PvdP
11-07-2006, 11:33
Ik weet niet hoeveel de Polo 1 weegt t.o.v. de Golf 1,

maar deze heeft der ook een VR6-je inliggen, oh ja, plus Bi-turbo 4WD :rolleyes:

http://videos.streetfire.net/category/VW/2/17737b09-6449-46d4-81df-76fbff6861d8.htm

polopower
11-07-2006, 11:59
Dat is een golf II

arnus71
11-07-2006, 12:10
Dat is een golf II
De eerste wel, de 2e is een polo 1

Big_Mac_Mark
11-07-2006, 12:12
Die eerste jah...die tweede is toch echt een polo 1!

karretje
11-07-2006, 16:46
Hallo Allenmaal!!

Ten eerste bedankt voor de reacties,en dat het ook nog een beetje positief is,uiteraard ieder zijn oordeel...Maar wij zien persoonlijk dat het ergste achter de rug is. :hug:

En natuurlijk zullen we in de weg nog wat tegen komen,maar dat verwachten we ook niet anders. :rolleyes:

De voorste balk,en kreukelzone moesten we wel verstevigen,want de kreukelzones liggen gewoon los op de voorste balk,want die zit enkel aan het front en de binneste schermen vast.
En om daar een steun aan te hangen... :chair:

We hebben een orginele steun voor op de balk gemonteerd.

En wat een ontsettende mooie polo zeg!!!te gek hoor een VR6 4Wd!! :woowoo:

Kan je nagaan wat die mannen hebben moeten doorstaan met de bouw van dat proiect...Maar dan heb je ook wat! :eek:

Groetjes!

karretje
11-07-2006, 16:55
Oh ja,leuk linkte voor een filmpje golf 1 VR6 turbo...

Voor sommige bekend.

Bij Google <Patatron > intikken,en dan de 7e regel Patatron VR6 drive of zoiets,kan niet missen! :)

Die is ook wel goed!

recaro
11-07-2006, 23:42
mannen wat een project, alleen het kaal halen van de carrosserie is al een ***werk en de rest moet je dan niet zien als problemen maar uitdagingen.
ga vooral door het einde is in zicht. toch??? :)
suc6

karretje
14-08-2006, 19:14
Hallo allemaal!

Het is een tijdje geleden weer.... :D

Maar met dat hete weer had ik ten eerste niet echt veel zin om er veel aan te doen,en al helemaal geen zin om achter de compu te zitten(sorry).

Maar er zijn weer wat dingetjes gedaan..

we hebben de orginele stuurbekrachtigingleidingen aangepast van de VR6..
Met een beetje buigen en meten paste dat heel netjes!!

Verder weer een beetje wezen knoeien met de bedrading,en een maatje heeft ffe gekeken wat er voor bedrading weg zou kunnen(airco enz.)

Een stuurstang zit er alvast op,andere moet langer gemaakt worden.

Of is er iemand die een mooie weer,ander type vw??? :rolleyes:

Nou,dat was ,m ongeveer...

http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=18936&catid=newimages

http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=18937&catid=newimages

http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=18938&catid=newimages

http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=18939&catid=newimages

oh ja,ook nog de computer een plekje gegeven,en aan het stuurkolom begonnen,maar geen fotos van..volgende keer weer.

karretje
14-08-2006, 19:15
Weer verkeerd gedaan! :mad:

Vind het wel best.. :)

Recaro,thanks..ja de bodem was het ergst.maar einde nog niet helemaal in zicht..maar dat geeft niet..

Jouw golf ziet er ook kaal uit op het fototje! :eek:

breadfan83
14-08-2006, 20:00
echt super dit
k ben helemaal gek op VR6, en vooral op zo'n achterlijke projectjes als dit!

ben benieuwd hoe je t gaat doen met de keuring, wens je iig veel succes
de kleur ziet dr zo opt eerste gezicht wat fel uit, maar denk dat dat in't totaalplatje ook wel mooi wordt

miss dat je voor wat extra info over hoe en wat bij de keuring effe contact opnemen met michel VR6
die zit hier op t forum maar zelden, maar op t corradoforum zit ie dagelijks. hij weet hier alles wel vanaf (hij bouwt zelf namelijk ook vaker van zulke gevaartes (wel meestal in mk2) en alles op kenteken)

jettaracing
14-08-2006, 22:16
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0165.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0164.jpg



http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0151.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0158.jpg


Zo beter? in ieder geval goed bezig!!

karretje
15-08-2006, 16:38
Hey jettaracing!

Bedankt voor de foto,s,en je comliment! :D

Breadfan,ja het is zekers wel leuk,wel wat anders.. :cool:

Heb je een site van die corrado,s dan waar hij op zit??

Kan ik wel eens ffe kijken,als hij al zijn ombouwen op kenteken krijgt... :rolleyes:

ronnie_v
15-08-2006, 17:20
www.corrado-forum.nl

Arnaud
15-10-2006, 14:17
Was eigenlijk wel benieuwd of jullie nog bezig zijn met dit project? :)

vwmk2driver
15-10-2006, 15:13
haha als het goed is hebben jullie dit golfje bij mij gekocht...

zon half jaar geleden in heerhugowaard???

gr frank

menno
17-10-2006, 20:36
haha als het goed is hebben jullie dit golfje bij mij gekocht...

zon half jaar geleden in heerhugowaard???

gr frank
nope,die is inmiddels naar de eeuwige jachtvelden :tongue:
maar wel een hoop onderdelen van gebruikt en nog een tijdje mee rondgereden.

RubenD
17-10-2006, 23:43
Mooi project dit! Hoe staat het er nu mee?

Dat wat DÁ-BRT zei een paar pagina's terug was erg herkenbaar. Ik studeer nu aan de HTS waar hij ook gezeten heeft. Moet je echt wel rekening mee houden!

DÁ-BRT
18-10-2006, 06:15
Ik heb hem persoonlijk gesproken en toen ook even uitgelegd wat ik bedoelde.

vwmk2driver
19-10-2006, 11:38
mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt met dat stuurhuis?

ik heb hier een paar setjes van een golf 2 met stuurbekrachtiging leggen, maar deze is natuurlijk anders en de totale breedte is ook anders van de golf 2.

heb je toevallig de spoorstangen van de golf 1 op het stuurhuis van de 3 geschroeft ofzo?
of is een stuurhuis systeem van een golf 3 gewoon compleet net zo breed als die van een golf 1?

DÁ-BRT
19-10-2006, 19:14
Stuurhuis van een type 2/3 gaat nooit passen. De binnenste scharnierpunten liggen veel verder naar buiten als die van een type 1. Waardoor hij in of uit gaat sturen bij het in en uit veren. Ik heb mijn vr6 fusees pas laten maken op een type 1 stuurhuis.

karretje
19-10-2006, 21:35
Hallo allemaal, :)

Wat een reacties in eens weer! :D

Ja,dat van het fusee verhaal weet ik nu hoe het zou moeten gebeuren,maar na nader inzien ga ik er toch vanaf zien,en ga ik golf 1 fusee,s gebruiken.

Daar komen dan G60 remmen op.
Dit scheelt gewoonweg veel werk,en anders zou ik ook nog voor juiste aandrijfassen moeten zoeken,laten maken.

Maar zou van de week wel ffe foto,s plaatsen,weer wat veranderd en verder gekomen.... :rolleyes:

DÁ-BRT
19-10-2006, 21:39
Ik ben benieuwd hoe ver jullie nu zijn.

karretje
23-10-2006, 17:12
:rock: Hallo allemaal... :rolleyes:

Ik zou weer is ffe war neer zetten van de laatste dingetjes.

ten eerste dus een corrado daschboard pas gemaakt(moet nog even kijken hoe het uitkomt met kachelhuis).

Toen steunen gemaakt en vastgelast voor het stuurhuis.. :)

En weer verder gegaan met de draadboom,accu komt tzt achterin.

Verder nog netjes beugeltjes gemaakt voor koelvloeistof resevoir,en koppelingpotje(van een motor).

En tot slot zo,n beetje twee strippen voorin gelast voor de radateur.

Nu weer verder een frame maken voor de twee koelfinnen,enz.

En als onze brug werk,ja je leest het goed :rock: dan gaat de orginele draagarmen en fusee,s er weer onder.

Gelijk een vraagje;waar kan ik adapters kopen voor golf 1 fusee,s naar G60 remmerij??

Groetjes!! :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0197.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0199.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0195.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0194.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0193.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0192.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/000_0190.jpg

mk1owner
23-10-2006, 17:47
pff wat een project! Echt kei vet lijkt me dat een golf 1 vr6! Wens jullie veel sucses met de bouw verder! gr arjan

oergolf
23-10-2006, 19:32
Deze zijn natuurlijk het mooist

http://www.koppis-garage.com/racingparts/images/adapter.jpg

komen van deze site http://www.koppis-garage.com/indexseite.html


Of je hebt de stukjes plaatstaal die je bv op marktplaats of ebay kan vinden.

karretje
23-10-2006, 20:18
Hey oergolf! :rolleyes:

Deze zijn zekers mooi!!ga niet van die adapterplaatjes kopen,dit is veel mooier,en gewoon een geheel. :woowoo:

Super bedankt! :D

PJVL_G60
23-10-2006, 20:42
Ziet er heel goed uit allemaal..:)

Heel veel suc6 er verder nog mee ! Blijf hem zeker weten volgen :cool:

carbreaker de autosloper
23-10-2006, 21:01
super mooi project erg goed gebouwd zou die jonge die tekening van hem mbt de krachten in de voor kop kunnen plaatsen die van mij 20v turbo met een t 3turbo en 8 injectoren trek ook erg in de kop.......en dat van die fusees hb ik ook al es gebouwd en gemonteerd ....je schrik en rijdt je doood bumpsteer heet die kret en als je de bocht uit komt dan draai je de wielen dr dwars onder niiiiieet doen
zet em op respect dikk groeten uit wezep

DÁ-BRT
24-10-2006, 11:41
super mooi project erg goed gebouwd zou die jonge die tekening van hem mbt de krachten in de voor kop kunnen plaatsen die van mij 20v turbo met een t 3turbo en 8 injectoren trek ook erg in de kop.......en dat van die fusees hb ik ook al es gebouwd en gemonteerd ....je schrik en rijdt je doood bumpsteer heet die kret en als je de bocht uit komt dan draai je de wielen dr dwars onder niiiiieet doen
zet em op respect dikk groeten uit wezep

Ik denk dat je mij bedoelt. Ik heb geen tekening. Met tekeningen werken ze in de bouw... ;)

Ik heb een neus van een golf 1 in laten meten op een 3D meetbank. Daar is een puntenwolk uit gekomen met meetpunten daar heb ik het plaatwerk van gereconstrueerd. Dus in 3D een zeer accurate copie van een echte neus. Die heb ik vervolgens voorzien van de zelfde hoeveelheid puntlassen zoals het in het echt is en die heb ik doorgerekend op sterkte. Daar heb ik een aantal aanpassingen in gemaakt met extra lasjes en toen opnieuw doorgerekend en zo kwam ik uit de hoeveelheid lassen die waar nodig waren.

MipMip
24-10-2006, 21:51
Ik denk dat je mij bedoelt. Ik heb geen tekening. Met tekeningen werken ze in de bouw... ;)

Ik heb een neus van een golf 1 in laten meten op een 3D meetbank. Daar is een puntenwolk uit gekomen met meetpunten daar heb ik het plaatwerk van gereconstrueerd. Dus in 3D een zeer accurate copie van een echte neus. Die heb ik vervolgens voorzien van de zelfde hoeveelheid puntlassen zoals het in het echt is en die heb ik doorgerekend op sterkte. Daar heb ik een aantal aanpassingen in gemaakt met extra lasjes en toen opnieuw doorgerekend en zo kwam ik uit de hoeveelheid lassen die waar nodig waren.

Kun je daar geen schematische tekening van maken of een soort technische 'zo verstevig je een Golf1' thread van maken? Ik denk dat dit wel heel erg handig is voor iedereen die een beetje vermogen in zijn Golf 1 wil/heeft.
:)

DÁ-BRT
25-10-2006, 07:07
Ik zal deze thread niet verder vervuilen. Als het weer wat rustiger is en de Jetta zover klaar is zal ik met foto's en omschrijvingen laten zien wat ik aangepast heb.

Mikkla
30-11-2006, 14:11
Hoe staat het ermee?

haga
30-11-2006, 19:23
hey toppers,

jullie zijn goed bezig. Ga je zaterdag weer blij maken met mezelf hahahaha.
en to the rest: beetje negatief allemaal hoor!!
heb n type 1 met g60 gehad, opnieuw gekeurd door rdw, GEEN PROBLEEM
heb type 3 1.6 omgebouwd nr vr6, opnieuw gekeurd door rdw, GEEN PROBLEEM
heb nu net 1 maand geleden type 1 met gti 16v ingevoerd vanuit duitsland. effe gebeld, kan volgende dag komen. gekeurd, kleine discussie over uitsteken wielen buiten kasten, nu 3 cm, en verlaging, kon niet binnenkomen ivm buizen over put. voor de REST , FIJNE DAG VERDER< MOOIE VW< TOT ZIENS EN GEEN PROBLEEM>

menno en jurjen: keep on the good work makkers.

laterzzzzzzz

menno
30-11-2006, 21:36
FIJNE DAG VERDER< MOOIE VW< TOT ZIENS EN GEEN PROBLEEM>



Hey gozer
jij ook hier,goed hoor.
Enne zekerz mooie vw die duitser van je :woowoo:
Ga je zaterdag weer spreken,zal zorgen dat de chocomel voor je klaarstaat :thumbup: .

karretje
30-11-2006, 22:43
Haha,leuk hoorrr jij hier!! :)

Cool dat je er zaterdag weer bent!!echt helemaal top,en wat wil je eten? :rolleyes:

Hoor je weer!

Ps;ga volgende week weer fotos plaatsen... :D

karretje
05-12-2006, 19:14
Hallo weer!

Er zijn weer wat dingetjes gedaan...

Ten eerste een frame gemaakt voor de rariateurfinnen,en daar achter komt nog een afsluitplaat zodat je zo goed als alleen de finnen ziet... :rolleyes:

Kachelhuis zit er in,en allen waterslangen nu alleen nog kachelkraantje er tussen.. :D

Ook ffe een foto van den audi a3 stoelen,ook achterbank er bij!!

Ook hebben we rvs omvlochten remleiding gehaald,mooi spul!met allerlei koppelingen.

En nog de golf 1 van onze vriend ,Haga,geimporteerd uit land van herkomst..

Verder niet veel bijzonders... :)

Groetjes!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0975.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0969.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0968.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0976.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0974.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/100_0973.jpg

menno
05-12-2006, 21:26
:woowoo: :thumbup:

breadfan83
05-12-2006, 21:57
Man, dit is sex!

karretje
19-12-2006, 19:04
Hallo Allemaal!!

Weer een kleine vordering... :rock:

Heb de zekerinkast pluskabels en massa,s gelegd.
Ook de verlichting voor aangesloten allemaal.


Heb nu ook een mooie rembekrachtiger geplaatst van een golf 3..

Toen heb ik even alles aangesloten op de resevoirs..en toen...eindelijk een groot moment...de accu er op gezet en het contact aan! :woowoo:

Geen rook!!haha even de mfa doorgelopen,werkte.
Toen verlichting geprobeerd werkt ook op een koplamp dimlicht na,even naar kijken.

En toen heb ik even de sleutel doorgedtaaid,en het starten klonk al goed!! :thumbup:

Nu nog achterverlingting aansluiten,en dan gaan we weer verder bouwen!!!

Heb ook zaterdag mooie 280mm remschijven gekocht..tweedelig!!

Zal weer ffe foto,s maken binnenkort. :rolleyes:

Ron mk1
19-12-2006, 22:52
Man , wat een project dit.

Helemaal geweldig gewoon.

Wat zullen jullie een plezier beleven als hij voor het eerst loopt in de auto.

Neem maar een biertje van mij.

:thumbup:

M.I.V.W
20-12-2006, 17:29
Als jullie dit op kenteken krijgen dan moet je effe melden welke keurmeester dat is geweest en waar hij is gekeurd,ik blijf het nog steeds een grote gok vinden.

rallye16vt
20-12-2006, 17:32
Maar wel leuk al het lukt :) ..nou jongens zet hem op, word mooi :thumbup:

M.I.V.W
20-12-2006, 17:33
hey toppers,

jullie zijn goed bezig. Ga je zaterdag weer blij maken met mezelf hahahaha.
en to the rest: beetje negatief allemaal hoor!!
heb n type 1 met g60 gehad, opnieuw gekeurd door rdw, GEEN PROBLEEM
heb type 3 1.6 omgebouwd nr vr6, opnieuw gekeurd door rdw, GEEN PROBLEEM
heb nu net 1 maand geleden type 1 met gti 16v ingevoerd vanuit duitsland. effe gebeld, kan volgende dag komen. gekeurd, kleine discussie over uitsteken wielen buiten kasten, nu 3 cm, en verlaging, kon niet binnenkomen ivm buizen over put. voor de REST , FIJNE DAG VERDER< MOOIE VW< TOT ZIENS EN GEEN PROBLEEM>

menno en jurjen: keep on the good work makkers.

laterzzzzzzz

Golf 1 g60 is niet veel zwaarder dan een gti golf 1 dus inderdaad geen probleem,
Golf 3 1,6 naar vr6 is ook geen probleem ,zit een type goedkeuring op een golf 3 voor een vr6.
Golf 1 met vr6 kon vroeger nog wel maar is diverse keren bewezen dat het nu niet meer mag ,ik bedoel hier niks kwaads mee maar het is zo zonde van je tijd en geld.

Ron huyzer heeft het ook uitgezocht en heeft toen de uitgebrande body van HG trading gekocht ,en dat heeft hij niet gedaan omdat hij zo mooi was:) maar omdat het een vr6 kenteken was.

Succes

cabrio16v
20-12-2006, 17:44
kun je em niet los op kenteken krijgen.. dus al losstaand voertuig ( eigenbouw ding)

groeten

Mikkla
21-12-2006, 10:47
Super mooi allemaal ben benieuwd hoe het gaat lopen met de keuring.

Even wat anders, Karretje, Karretje..... :( ken je klassiekers man..
Het was Hannibal die zei "I love it when a plan comes together" niet Murdock.
Je stelt me teleur ;)

karretje
21-12-2006, 18:59
Hey Mikkla,

Dat weet ik,maar Hannibal zeg tegen..... :rolleyes:

Dus hannibal zegt tegen Murdock:Murdock...I love it when a plan comes together. :)

dus...

Mikkla
22-12-2006, 14:09
haha zo kan het natuurlijk ook :D
Succes verder hee met het "karretje" :thumbup:

Domi
22-12-2006, 16:40
Ron huyzer heeft het ook uitgezocht en heeft toen de uitgebrande body van HG trading gekocht ,en dat heeft hij niet gedaan omdat hij zo mooi was:) maar omdat het een vr6 kenteken was.

Succes


En toen heeft ie zeker het nummer even in een andere koets geslagen.
Lijkt me niet verstandig om met een koets te rijden die al eens heel heet is geweest.

Golf_1_gts
22-12-2006, 16:44
Normaalgloeien heet deze metaalbewerking toch :D?

karretje
22-12-2006, 17:31
Tja,dat kan....

Weet ook niet hoe je een afgebrande wil opbouwen,maar dan wel goed werk! :D

Kan allemaal makkelijk.

M.I.V.W
22-12-2006, 17:38
En toen heeft ie zeker het nummer even in een andere koets geslagen.

Heb ik dat geschreven???Dat zijn jouw woorden.

Domi
22-12-2006, 17:44
Heb ik dat geschreven???Dat zijn jouw woorden.

Jadat zijn idnderdaad mijn woorden.Je denkt toch niet dat iemand een uitgebrande koets weer gaat opbouwen? Ook al is het een vr6 op kenteken.
Het gaat ze gwoon om het kenteken en chassisnr.

vwmk2driver
22-12-2006, 18:18
Jadat zijn idnderdaad mijn woorden.Je denkt toch niet dat iemand een uitgebrande koets weer gaat opbouwen? Ook al is het een vr6 op kenteken.
Het gaat ze gwoon om het kenteken en chassisnr.

dan nog als hun er blij mee zijn en een nieuwe carros opkunnen bouwen en verstevigen ben je er toch ook??

Domi
22-12-2006, 20:29
dan nog als hun er blij mee zijn en een nieuwe carros opkunnen bouwen en verstevigen ben je er toch ook??


Zou jij met een carroserie willen rijden die eens in de fik heeft gestaan????
Ik niet in ieder geval. Sterkte van het plaatmateriaal is ook weg.

Richard
22-12-2006, 21:03
ff weer ontopic jongens...

menno
22-12-2006, 21:18
ff weer ontopic jongens...



dank u

bigron
22-12-2006, 22:18
En toen heeft ie zeker het nummer even in een andere koets geslagen.
Lijkt me niet verstandig om met een koets te rijden die al eens heel heet is geweest.


Er is bij mijnauto alleen maar een kabelbrand in de watervanbak geweest.
Ik ben bij het RDW geweest om het nummer in de kofferruimte in te slaan.
En daardoor kon ik de door brand aangetaste plaat verwijderen.

MMgolfnut1
22-12-2006, 22:38
Sorry 4 off-topic nog

Maar welkom hier Ron. Dikke repo in dePVW!!

hajee
22-12-2006, 22:49
Ik ben bij het RDW geweest om het nummer in de kofferruimte in te slaan.
En daardoor kon ik de door brand aangetaste plaat verwijderen.
klopt helemaal (heb ik in dit geval persoonlijk geregeld :rolleyes: )

M.I.V.W
23-12-2006, 22:09
klopt helemaal (heb ik in dit geval persoonlijk geregeld :rolleyes: ):):):);)

Ron21
24-12-2006, 11:49
Er is bij mijnauto alleen maar een kabelbrand in de watervanbak geweest.

Auto is op koninginedag in een parkeer garage in Rotterdam bij het starten in de fik gegaan. Backfire ;)

Richard
24-12-2006, 13:48
Er is bij mijnauto alleen maar een kabelbrand in de watervanbak geweest.
Ik ben bij het RDW geweest om het nummer in de kofferruimte in te slaan.
En daardoor kon ik de door brand aangetaste plaat verwijderen.


idd welkom hier Ron we hopen je hier wat vaker te zien..een "grote" aanvulling op het bestaande forum!

Domi
24-12-2006, 17:51
Er is bij mijnauto alleen maar een kabelbrand in de watervanbak geweest.
Ik ben bij het RDW geweest om het nummer in de kofferruimte in te slaan.
En daardoor kon ik de door brand aangetaste plaat verwijderen.


Even speciaal aangemald om het recht te zetten :D :thumbup:

welkom hier ;)

GerardMkIIVR6
24-12-2006, 19:03
Ja zo gaat/hoort dat he :D :thumbup:
En zou die hier nu vaker komen?
Maar was dat een gele type 1 die "afgebrande"

hajee
24-12-2006, 19:18
oké. on-topic weer.

Ron21
25-12-2006, 09:26
Maar was dat een gele type 1 die "afgebrande"

Wit

menno
20-01-2007, 19:16
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1249.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1248.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1246.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1245.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1243.jpg

Brandstofleidingen in de motorruimte aangesloten,en een mooi nieuw spruitstuk aan stukken gezaagd! :D

DeNB3rt
20-01-2007, 21:25
super project, de bodem ziet er ook gelukt uit!

M.I.V.W
20-01-2007, 22:01
Moet die motorruimte niet gespoten worden dan ???? of ga je straks alles er weer uithalen?????

dekilo
20-01-2007, 22:24
meestal restaureert en verstevigd men de koets vervolgens wordt de wagen motorisch opgebouwd en vervolgens gaat er alles uit om gespoten te worden.
Klopt het of niet??

menno
20-01-2007, 22:38
meestal restaureert en verstevigd men de koets vervolgens wordt de wagen motorisch opgebouwd en vervolgens gaat er alles uit om gespoten te worden.
Klopt het of niet??

klopt,we bouwen eerst de auto helemaal op,dan kijken of alles naar ons zin is en evt keuren,dan alles weer uit elkaar en laten spuiten,blok reviseren en weer op bouwen.

Stefan2
21-01-2007, 17:14
Hoe is het afgelopen met dit project?

menno
21-01-2007, 17:53
we zijn nog druk bezig
kost een hoop geld en nog meer tijd :D

Soumensch
22-01-2007, 10:55
Ik moet gewoon even zeggen.. Wat een SUPER project!! ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat. Succes mannen ;)

(Daily)Auto trouwens gespot, gaaf ding :D :D
http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/Afb025.jpg

menno
22-01-2007, 17:13
is niet mijn daily hoor,is van een vriend van me,en is zeker een gaaf ding :thumbup:

menno
22-01-2007, 17:21
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1002.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_0486.jpg

dit zijn mijn daily,s

golf 1 1978 g-60

caddy tdi 1998 :D

saus
22-01-2007, 17:35
wow wat een project.

Dit vind ik wel vreemd eigenlijk.
Ik heb zelf de hele neus van een type 1 in 3D ingemeten en er sterkte berekeningen (Oneindige elementen)

Oneindige elementen bestaat helemaal niet. Iedereen gebruikt EEM ( eindige elementen methode ), ansys,nastran,femap enz.

Oneindig hehe :D

Soumensch
22-01-2007, 17:46
Als ik vragen mag.. staat het project in dronten?? ik heb die groene golf namelijk vlak bij mijn werkplek van mijn golf gespot.

audivwfreak
22-01-2007, 18:06
wat een drukte om die golf 1 op kenteken te krijgen, een vriend van me heeft een vr6 in een golf 1 cabrio gebouwd, hij heeft familie in engeland wonen daar zijn de keuring veel makkelijker, daar laat tie hem op kenteken zetten en dan weer naar nederland halen en invoeren, dan is er weinig aan de hand!!


maar je moet er alleen veel voor regelen, maar dan heb je wel je golf 1 vr6 wel op kenteken dan maar geen nederlands kenteken er op het is al een prestatie om het klaar te krijgen!

menno
22-01-2007, 18:11
wat een drukte om die golf 1 op kenteken te krijgen, een vriend van me heeft een vr6 in een golf 1 cabrio gebouwd, hij heeft familie in engeand wonen daar zijn de keuring veel makkelijker, daar laat tie hem op kenteken zetten en dan weer naar nederland halen en invoeren, dan is er weinig aan de hand!!


maar je moet er alleen veel voor regelen, maar dan heb je wel je golf 1 vr6 wel op kenteken dan maar geen nederlands kenteken er op het is al een prestatie om het klaar te krijgen!


zo is het maar net,al dat gezeur dat hebben we nou wel gehoord ;)

haga
22-01-2007, 21:15
idd. als je wilt zeiken doe je dat maar naar je chick.
Makkers : keep up the good work.

haga
22-01-2007, 21:17
@ soumensch: die groene mk1 is van mij, ik begrijp dat het vlak bij jouw project staat. cool, ff keertje scopen?

Soumensch
24-01-2007, 13:55
@ soumensch: die groene mk1 is van mij, ik begrijp dat het vlak bij jouw project staat. cool, ff keertje scopen?

Goed idee.

haga
24-01-2007, 21:49
heb eigen topic geopend, chck maar ff (haga) gti 6v 1983

karretje
05-02-2007, 17:40
Hallo allemaal... :D

Eindelijk na een lange tijd bouwen en knutselen heeft hij gestart!! :woowoo:

heb nu de brankstofpomp er onder gebouwd,en de leidingen natuurlijk.

Na eerst een aantal keren de pomp te laten draaien,en een aantal maal flink doorstarten begon hij te ploffen,en uiteindelijk te lopen!! :)

Zal ergens van de week het startfilmpje wel ffe er op zetten,maakte wel veel herrie,mijn uitlaatbochtjes voor het spruitstuk zijn nog niet binnen,en de rest van de uitlaat ook nog niet... :cool:

karretje
06-02-2007, 09:38
Zo,nu net al mijn uitlaat binnen gekregen vanuit duitsland!!! :woowoo:

DAt gaat lekker snel,ergens vorige week besteld... :D

haga
06-02-2007, 10:02
netjes hoor, je uitlaat al binnen! die gaat er onder ! klinkt lekker hoor zonder uitlaat maar doe toch maar met.... hahaha
top gozert, tot zaterdag

menno
22-02-2007, 21:24
hey mensen,

even een vraagje;hoe kan je hier een filmpje plaatsen???? :confused:

Tjaap
22-02-2007, 22:32
door hem ergens te hosten en dan te linken... utube ofzo..

Matheo
22-02-2007, 22:38
ik heb ook nogal wat filmpjes op youtube.com staan, werkt perfect.

Mikkla
23-02-2007, 10:52
Ben benieuwd hoor!
You tube, is makkie effuh snel doen jongens :thumbup:

rallye16vt
23-02-2007, 12:21
Ben ook benieuwd!!!....succes

dw1986mk1
23-02-2007, 21:12
Ziet er allemaal goed uit pff die bodem staat mij ook nog te w8en alleen nog een stukje erger .

Maar ik wil niet lullig doen ofzo maar zou je me die kleurcode eens kunnen pm 'en , dat is namelijk de kleur die ik ook op mij golf wil.

menno
25-02-2007, 18:52
Als het goed is staat het korte filmpje er op.... :rolleyes:

Rob077
25-02-2007, 19:21
Als het goed is staat het korte filmpje er op.... :rolleyes:

Waar dan?
Ik kan hem niet vinden.
Wat is de titel evt.? :hitit:

menno
26-02-2007, 10:36
:mad: Heb ,m twee keer geupload...
maar kan ,m zelf ook niet vinden als ik ga zoeken,dus het zal wel weer niet werken.

Rob077
26-02-2007, 11:51
:mad: Heb ,m twee keer geupload...
maar kan ,m zelf ook niet vinden als ik ga zoeken,dus het zal wel weer niet werken.

:D :D :D :D

Tjaap
26-02-2007, 12:06
ff bij je eigen account kijken en dan de link hier zetten. vaak kun je je eigen filmpjes niet vinden..

menno
26-02-2007, 18:34
http://www.youtube.com/v/2W4_KmjlWRQ


dat moet ,m zijn...inmiddels zit de uitlaat er ook onder,klinkt heel beschaaft. :cool:

Richard
26-02-2007, 19:50
aangepast

karretje
01-03-2007, 09:37
Heb koppis-garage.com een mailtje gestuurd voor die adapters voor g-60 remmen op de golf. ;)

Kijken of ze die voorradig hebben,anders moet je weer een jaar wachten.. :(

haga
01-03-2007, 12:25
makkersssssssssssssssssssssssss
ik zie en hoor goeie dingen!!
kom snel weer ff langs hoor, beetje druk enzo......

laterzzzz

cabbyG60
01-03-2007, 12:40
Heb koppis-garage.com een mailtje gestuurd voor die adapters voor g-60 remmen op de golf. ;)

Kijken of ze die voorradig hebben,anders moet je weer een jaar wachten.. :(

Ben ik ook mee bezig. Duurt wel even voor je antwoord krijgt. Het zit zo, je moet jou adapters van de G60 klauwen opsturen en dan krijg je een setje opgestuurd.

Greetz

Jan

Rallye-VR6t
01-03-2007, 12:48
Ben ik ook mee bezig. Duurt wel even voor je antwoord krijgt. Het zit zo, je moet jou adapters van de G60 klauwen opsturen en dan krijg je een setje opgestuurd.

Greetz

Jan

Dan gaan ze er dus aan lassen!
Had ik niet zoveel zin aan eerlijk gezegd!

Er zijn ook adapters te koop, van die halve manen, daarmee verplaats je de remklauw een paar graden. Dat zou ik liever verkiezen.!

http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp

cabbyG60
01-03-2007, 15:45
Dan gaan ze er dus aan lassen!
Had ik niet zoveel zin aan eerlijk gezegd!

Er zijn ook adapters te koop, van die halve manen, daarmee verplaats je de remklauw een paar graden. Dat zou ik liever verkiezen.!

http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp


Idd, dit houd mij ook tegen...
Maar het was voor mij een leuke optie aangezien de belgische keuring zulke halve manen zeker niet toelaat en ik dus ieder jaar voor de technische keuring zou moeten ombouwen...

Greetz

Jan

DÁ-BRT
01-03-2007, 16:00
Als ze goed lassen hoeft er niets van de sterkte verloren te gaan. Ik heb in engeland mijn fusee huizen aan laten passen, ze waren de enige die garantie gaven op het laswerk en dat de sterkte niet achteruit zou gaan. (pitmanarmen om laten zetten)

rallye16vt
01-03-2007, 16:31
Ik zou ook voor de adaptorplaten gaan in plaats van lassen, zijn niet eens duur en het past super, je hoeft alleen maar iets van het beschermplaatje (schijf)te knippen en het past .

Rallye-VR6t
01-03-2007, 17:15
Idd, dit houd mij ook tegen...
Maar het was voor mij een leuke optie aangezien de belgische keuring zulke halve manen zeker niet toelaat en ik dus ieder jaar voor de technische keuring zou moeten ombouwen...

Greetz

Jan

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Je houdt van de golf 1 de rembeugel, en een remschijf en misschien blokken.
Die zet je over voor de keuring.

De rest van de G60 is n.l gelijk. De klauw is ook 54mm en past beide keren in de golf 1 en de g60 beugel.

karretje
01-03-2007, 21:57
Bericht terug van koppis gekregen in het beschaafd duits... :tongue:

Is uit voorraad leverbaar,en verzending 19 euro,en hoef dus geen oude rommel te verzenden. :D

Haga;komt goed,kan je een echt geluid aanhoren! :woowoo:

menno
01-03-2007, 22:04
makkersssssssssssssssssssssssss
ik zie en hoor goeie dingen!!
kom snel weer ff langs hoor, beetje druk enzo......

laterzzzz


tja,vermoeiende dingen :D :D :thumbup:

menno
11-03-2007, 19:30
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1521.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1546.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1577.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1579.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1581.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1585.jpg

Zo,weer even een paar fototjes! :D

Gaat nu echt lekker,voorterrein er weer onder met orginele fusees en nwe powerflexjes.

Nog even stabistang spuiten,en ook er onder.

komplete uitlaat er onder,maar dat was al verteld...,klinkt echt super,vooral niet te hard. ;)

Nu is het toch echt wachten op de rembeugels,achter nog de goede remschijven nodig en blokken,zijn nog 5x100.

Dan nog handremkabels.

Ron mk1
11-03-2007, 23:25
Echt helemaal geweldig dit. Ziet er top uit man.

Maar hoe heb je het nu opgelost met de vr6 aandrijfassen in de originele fusee`s?

Aangezien de assen veel dikker zijn gaat dat standaard niet passen natuurlijk.
En zo te zien gebruik je nog steeds de 4x100 steek...

karretje
12-03-2007, 07:24
Hallo Ron,

Die aandrijfassen zijn van een golf 2 gti,en dan gewoon met 100 mm kineten er op,weet niet of golf twee dat ook heeft,maar paste gewoon!

Alleen een kant is te lang,de linker kant.

Dus voor die kant ben ik ffe op zoek naar een cabrio as of scirocco 16v,maar ga bolku bellen v/d week,die heeft er een liggen.

De steel 4x100 hou ik gewoon,heb al geprobeerd met vr6 fusees enz. maar word helemaal nix,en dit is gewoon veel veiliger. :)

Ron mk1
12-03-2007, 08:01
Ok, dat valt dus allemaal reuze mee.
Had verwacht dat het niet zomaar zou gaan passen namelijk.

Als Bolku nou niks heeft liggen dan weet ik misschien nog wel een as voor je te liggen.
Ben normaal niet zo heel veel hier te vinden, stuur maar een PB mocht je echt op zoek zijn.

Melvin
12-03-2007, 09:17
misschien al eerder gevraagd, maar welke versnellingsbak gebruik je? die van de golf 3 (?) VR6?

karretje
12-03-2007, 17:32
De bak is ook gewoon van de vr6,eigenlijk alles,behalve de carros ongeveer! :)

Ron bedankt stuur wel ffe hoe en wat! :thumbup:

karretje
05-04-2007, 20:44
Zo staat hij er nu bij...bijna af,heb mijn aandrijfas binnen. :)

Nu die rembeugels nog,duurt weer een fucking jaar zeker... :mad:

mooie nieuwe handremkabels gemonteerd van scirocco,maar moet ffe beugeltjes bijmaken,zijn wat lang.


Nu moet ik in principe nog remkrachtverdeler hebben,en remblokken voor,en beetje afbouwen! :cool:

Maar nog ffe een vraagje;orginele gti type 1 remkrachtverdeler...heeft die ook gewoon twee ingangen,en twee uit voor de remleidingen?? :rolleyes:

Staat niet in het Haynes boek! :eek:

Ps;klote foto,s,met telefoon gemaakt.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/Afbeelding016.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/0/Afbeelding014.jpg

pim1987
04-06-2007, 22:57
eeen vraagje welke uitlaat (eindemper) zit er onder??

haga
05-06-2007, 14:31
hey patser,
zit je weer te showen.
Heb je de blokkne al binnen, kunnen we gaan cruisen hahaha
c ya