PDA

View Full Version : Dringend advies nodig!!!!!

Martin '73
09-03-2006, 23:34
Ok, dit is het geval...

De motor lekte olie dus ik bracht hem weg. De krukaskeerring werd vervangen en ik kon weer de weg op. Dacht ik.

Het lekken stopte niet dus ik bracht de bus weer weg. Na nadere inspectie blijkt dat er speling (op en neer) in de krukas zit. Volgens de monteur bleef de motor daarom lekken.

Ik snapte het verhaal niet helemaal want ik ben ook maar een leek, maar volgens de monteur waren er 2 opties:

1. de krukas lijnboren. Dat komt er op neer (als ik het goed begrijp) dat de lager uitgeboord worden zodat er grotere lagers in kunnen die de speling opvangen. Als dit al vaker is gebeurd met dit blok is dit geen optie. Kan het wel, dan kost het €400,-. Perfect is het dan nog niet, of wel?

2.een ander blok. Nieuw, gereviceerd whatever. Kosten nieuw blok €1700,- (toch??)

Heeft iemand tips, extra informatie of alternatieven????

De bus wil ik niet weg doen, maar het budget is wel beperkt. Het is toch een droom van mij.

Groet, Martin

levis
10-03-2006, 09:31
2 hands blokje kopen, is dat geen optie.

Zestienkleppen
10-03-2006, 16:42
Optie 1 is best duur, maar is naar mijn mening kwalitatief gewoon een goede oplossing. 1e of 2e overmaat zuigers zijn toch ook niet slechter dan normale zuigers?

Ik vind het dan wel weer jammer dat je voor een tweede keer op kosten wordt gejaagd, die monteur had het best de eerste keer kunnen constateren.

Verder: :iamwithst een 2e hands blokje is waarschijnlijk ook erg goedkoop

Pedaalemmer
10-03-2006, 17:50
Mijn lijkt een ander blokje ook een betere optie. Je oude blok zou je dan eventueel langzaam (budget aangepast) reviseren en deze na een tijdje weer terug kunnen plaatsen. En dat andere blokje houd je dan weer als reserve of doorverkoop.

Martin '73
11-03-2006, 10:55
Een 2e hands blokje is geen optie voor mij omdat je niet weet wat je koopt. En ze zijn niet goedkoop.