PDA

View Full Version : caddy tdi


vwfreakske
11-03-2006, 13:03
hallo ik heb vandaag en vw caddy tdi 1900 90 pk bj 99 wat doe ik om meer pk,s te krijgen greetz steven

indewarre
11-03-2006, 20:02
chippen bij gjmensen tuning hij is goed en niet duur je gaat naar ongeveer 120 pk

vwfreakske
11-03-2006, 22:18
hebt je daar een adres van en een tel en wat kan ik met mijn kat doen en kan ik een grotere interkoeler steeken greetz steven

vwfreakske
22-03-2006, 12:12
dit weekent is het zo ver dan heb ik mijne caddy nu dacht ik dat ik een 90pk ge kocht hat maar het is een 110 pk is dat mogelijk en blijft het schipen dan het zelfde greetz steven

Gert
22-03-2006, 12:31
dit weekent is het zo ver dan heb ik mijne caddy nu dacht ik dat ik een 90pk ge kocht hat maar het is een 110 pk is dat mogelijk en blijft het schipen dan het zelfde greetz steven


:woowoo: ??

RubenD
22-03-2006, 12:40
Aankomend weekend ga je dan je Caddy ophalen? En het is een 110pk ipv een 90pk. En nu wil je weten of je uit een 110pk meer vermogen kunt halen als uit die 90 pk, toch?

Ik wilde het nakijken op de website van JD maar die wilde helaas niet volledig laden...

vwfreakske
23-03-2006, 13:20
ik ga hem morgen haalen dan geen we de erg klep afdichten en wat bedoelen ze met de kat leeg slaan en is een powerbox wel goe en welke inter cooler moet ik plaatsen of is een kelk ook al goet

hallie mk3
23-03-2006, 14:07
er zit al een intercooler op en een powerbox is minder goed dan een op maat gemaakte chip en ik zou hier ook niet aan beginnen. katalysator kan je leeghalen, maar denk dat een katvervanger makelijker en goedkoper is, houd er rekening mee dat je met lege kat wss de roettest niet zal doorstaan.

Maarten
23-03-2006, 14:17
Met een kat doorsta je de roetmeting juist beter... de kat is GEEN roetkat maar een oxykat om te zorgen dat je minder NOx uitstoot.

Die kat gaat vol zitten met roet en dat kucht er in uit als je plank geeft.. dus kat leegschoppen en je meting zal beter worden doordat er minder aangekoekte roet naar buiten word geblazen :)

Simpel meer PK's: chip.

Berserker
23-03-2006, 14:34
Ik hoop maar dat je de brains hebt om met meer pk's om te gaan... ;) :rolleyes:

vwfreakske
23-03-2006, 15:09
de brains om meer pk ik ben wat anders ge woon als en tdi ke ze ne mijne vorige was een honda prelude 2.3 16 v daar voor een audi 80 cabrio 2.6 v6 en dan en bmw 525 heb ook een bmw 318 is en zo kan ik nog wel verder gaan dus berserker ik zal wel weten wat pks zijn en hoe er mee om te gaan ps de rest van julie bedangkt voor de info

vwbullit
24-03-2006, 20:19
een 110 pk in een caddy dan is het geen orgineel blok.
caddy is alleen maar tot 90 pk geleverd.
Maar daar in tegen als je 119 pk hebt moet je chip kat leeg egr klep dicht ( niet afsluiten) pomp op tijd zetten ook heel belangrijk
En gooi er goeie olie in.

en geen klote fram filters erop
140 pk is makkelijk haalbaar vanaf 110 pk
en grotere intercooler is geen aanrader, dan is haalbaar wanneer er ook een grotere trubo op zit en de kop aan gepast.

vwfreakske
25-03-2006, 06:39
hallo bedangkt voor de info er zijn hier dan to nof mensen die en ander wille helpen ik heb gisteren mijn caddy gaan hallen die ne vnt zij dat het een 110 pk is maar ik twijfel ookik ga al begingen met de kat leeg te slaan maar wat bedoelen ze daar mee en de egr klep ga ik ook af dichten en heb je een adres voor een chip pomp op tijd zeten dat is iets voor de garage zeker he dus als het een 90 pk is haal ik maar 119 en als het een 110 is dan kan hij 140 haalen ik weet niet of het haal baar is maar ik hat ge hoopt op + 150 pk heef hier iemant ervaring mee o ja welke olie gebruik je greets steven

Richard
25-03-2006, 07:36
de brains om meer pk ik ben wat anders ge woon als en tdi ke ze ne mijne vorige was een honda prelude 2.3 16 v daar voor een audi 80 cabrio 2.6 v6 en dan en bmw 525 heb ook een bmw 318 is en zo kan ik nog wel verder gaan dus berserker ik zal wel weten wat pks zijn en hoe er mee om te gaan ps de rest van julie bedangkt voor de info

noem dan eens een auto met pk's op... want sorry hoor wat jij opnoemt dan heb je met de caddy nog sneller dan bovenstaand..

eerst verdiep je eens in autotechniek en kijk eens verder dan tuning en google en het doorbladeren van een automax blaadje op de wc.

wat wil je allereerst bereiken..
doel pk's..
etc etc

vwfreakske
25-03-2006, 12:28
ik vraag mij af wat julie probleem is julie doen persies of juil zijn de mannen is het zo moelijk om en beet je normaal te doen ik vraag ge woon wat info ik dengk dat ik het ge woon hier bij ga laten het forum was een jaar geleden wel wat anders ale bij mk 1 toch ik zal er zelf wel uit geraaken greetz steven

Menace
25-03-2006, 12:43
kijk dan gewoon op de tdisite. Kunnen ze vast veel meer voor je betekenen ;)

vwfreakske
25-03-2006, 13:07
ja dat ga ik doen want hier ier heeft het geen zin ik dacht de vw rijders onder elkaar die helpen elkaar ale hier in belgie toch of is dat het probleem ik een belg en julie geen idee wat te doen met een tdi groetjes steven

Berserker
26-03-2006, 11:04
Berserker Ik hoop maar dat je de brains hebt om met meer pk's om te gaan...

snap je nu echt niet wat ik hier bedoel?

vwfreakske hallo bedangkt voor de info er zijn hier dan to nof mensen die en ander wille helpen ik heb gisteren mijn caddy gaan hallen die ne vnt zij dat het een 110 pk is maar ik twijfel ookik ga al begingen met de kat leeg te slaan maar wat bedoelen ze daar mee en de egr klep ga ik ook af dichten en heb je een adres voor een chip pomp op tijd zeten dat is iets voor de garage zeker he dus als het een 90 pk is haal ik maar 119 en als het een 110 is dan kan hij 140 haalen ik weet niet of het haal baar is maar ik hat ge hoopt op + 150 pk heef hier iemant ervaring mee o ja welke olie gebruik je greets steven

sorry de meeste mensen die zo schrijven (ok je bent dan een belg) rijden nog op een skelter en niet auto....

let gewoon een beetje op je taalfouten...

vwfreakske
26-03-2006, 12:59
nu begrijp ik je het is om dat ik niet goe ben in schrijven dat ik als een debiel wor behandelt

Berserker
26-03-2006, 13:29
Ik behandel je zeker niet als een debiel, maar als je zo schrijft en dan meer pk's wil, dan hoop ik maar dat je weet wat je doet...

bij deze mijn excuses voor de opmerking, je zult dan wel vast weer beter Frans kunnen dan wij... :hug:

vwfreakske
26-03-2006, 16:30
ik op mijn 18 hat ik een bmw met 174 pk dan leer je wel met pk,s om gaan en ook het rij gedrag er zijn er wijnige die met een bmw kunnen rijden

Golf_1_gts
26-03-2006, 16:55
ik op mijn 18 hat ik een bmw met 174 pk dan leer je wel met pk,s om gaan en ook het rij gedrag er zijn er wijnige die met een bmw kunnen rijden



Ik drink altijd bier als ik rij :chair:

vwmk2driver
27-03-2006, 13:49
als je weet waar je mee bezig bent en er verstand van hebt kun je al overwegen om hier en daar wat weerstanden te gaan solderen,

red je dit niet zou ik hem laten chippen..

frankie-tdi
02-04-2006, 09:38
ik heb zelf een mk3 tdi 81 kw

wat je kunt doen:

chippen (geen powerbox)
egr afdichten
kat leegslaan of katvervanger
pomp op tijd zetten
een nieuwe luchtfilter opzetten, als die "vol" zit, houd dit ook power tegen

wat je niet moet doen:
andere intercooler: helpt simpelweg niet
een ander soort luchtfilter: helpt simpelweg ook niet

let op: bij andere verstuivers en turbo's, moet je de chip ook weer aanpassen, dus is niet echt verstandig

www.tdi-club.nl

greetz Frankie

vwfreakske
03-04-2006, 17:57
hallo frankie bedankt voor de info dus een gewone luchtfilter en een kelk helpt dan niet en welke chip is dan goed en over hoeveel kp spreken we dan greetz steven

vwbullit
13-04-2006, 22:12
met een vuil luchtfilter geeft de luchtmassa meter betere waardes aan dan met een schone.
EN als je chip tuned.... zoals bij chipmeister die chipt eigenlijk met behulp van de LMM.
De koppelbegrenzer gaat eruit.

IS niet de manier.
Op de tdi club is dat ook al te sprake geweest en zijn er meerdere auto's her schreven.

Fouten;
Auto gaat in noodloop.
Turbodruk te hoog dan geeft hij foutmelding.
Trillend vliegwiel.
Er zit een zgn 2 massa vliegwiel op een tdi en die kunnen niet veel extra koppel verdragen.
Gaan dan trillen bij ongeveer 2000 toeren.

Bedenk goed wat je doet.

Mijne is ook bij chipmeister gedaan en of ik tevreden ben
???? niet echt.
Kijk is bij essing of eissing.



En dan nog iets . met een open luchtfilter ( kelk) gaat je LMM naar de haaien.
Of je moet een airbox nemen.
Ik had een k&n filter erop en na een maand was de LMM overleden.



Wil je echt veel pk's
Dan zul je de kop aan moeten passen.
Grotere turbo
Grotere verstuivers
andere pomp
Intecooler
Downpipe vergroten.
GOEDE chipper
VAst vliegwiel met andere koppeling
Verhogen van de kleplift verminderd het roken dus andere nokkenas.
Hij krijgt dan meer lucht.
egr klep dicht maar NIET AFSLUITEN
Intercooler + slangen reinigen

Is het nog niet genoeg moet je een abl blok kopen 150 pk en die tunen.
anders een ferrari kopen :tongue:


EN een beheersde rechtervoet want je rijd hem snel kapot als je niet netjes warm rijd.

ralphey
22-04-2006, 20:04
Ik hoop maar dat je de brains hebt om met meer pk's om te gaan... ;) :rolleyes:

De brains om een beetje fatsoenlijk nederlands te schrijven ontbreken in ieder geval.
Gebruik eens een komma in een zin, een punt aan het eind van de zin maakt het lezen ook een stuk prettiger trouwens.

:redface: