View Full Version : draad wordt warm
Ik heb een motorblok van een golf 1 GTI DX blok compleet gereviseerd.
Nu komt probleem starten:
Accu is vol.
Startmotor draait zwaar rond.
Heb wel vonk.
Maar de draden van de accu naar de massa, en naar de dynamo worden gloeiend heet, met enkel de startmotor een paar keer rond te laten draaien.
Wat heb ik fout gedaan?
ik heb alle massapunten nog eens goed opgeschuurd.
en alle bedrading doorgemeten.
Hoe kan het dat de bedrading zo gloeiend heet wordt dat ik niet durf door te starten.
Help pleace??? :confused:
golf mkII 16v
11-03-2006, 20:25
de gevlochtedraad naar carroserie en naar de versnellingsbak goed vast
pakt anders massa via koppelingskabel
Staat je ontsteking wel goed???
Kan de koppeling's kabel de functie (tijdelijk) van massa overnemen?
De + en de - wordt warm, en rookt een klein beetje. als ik de start motor rond laat draaien.
Nee de ontsteking staat nog niet goed.
Eerst was het dat de startmotor rond kon draaien dan kijken of hij vonkt en daarna pas afstellen (de bougie's zitten er momenteel nog niet in)
golf mkII 16v
11-03-2006, 20:36
de dikke plus naar de startmotor???
ja.
Waar aan de koppeling's kabel kan ik de massa vandaan halen?
uiteraard even om te testen
golf mkII 16v
11-03-2006, 20:48
massa gaat via de binnen kabel word geen suc6 als dat echt helemaal via z'n dunne kabel gaat doen
als de massa naar car. goed is denk ik aan de startmotor
Wij zitten te denken:
de massa pak van de carrorserie, dan gaat hij naar een motorsteun en daarna naar de accu.
alles is opgeschuurd.
Waarom gaat de massa naar de motorsteun? de versnelling's bak is toch van aluminium?
en de andere kant hangt in rubbers.
als de draden te warm worden lijkt ons een probleem dat hij z'n energie niet kwijt kan. maar dan komen we weer terug op de massa.
golf mkII 16v
11-03-2006, 21:02
massa is aan de baksteun boven op de steun tussen de bevestigingsbouten
daarna aan de carroserie en daarna de accu
massa moet zeker aan het blok of de bak
Kan het dat het blok gereviseerd heb, en alles vernieuwd heb, lagerschalen, zuigerveren, keeringen, en alles op moment heb gezet.
Dat het blok zelf tegenwerkt? met nog niet ingelopen schalen en veren dat hij daarom zwaarder rond draait en de startmotor harder moet werken.
Zou het een optie wezen om de wagen een stuk te slepen in zijn 2e zodat alles in het blok wat inloopt? Zou dan de startmotor soepeler kunnen gaan draaien met als gevolg dat de draden minder warm worden?
golf mkII 16v
11-03-2006, 21:39
probeer het blok met de hand [ratel en dop] rond te draaien aan de krukaspoelie en voel voor je zelf of dit moeilijk of soepel gaat
pak anders een dikkere kabel voor de + minder weerstand en minder stroomverlies!!
Met veel navraag met diverse mensen heb ik besloten morgen mijn baksteun compleet er af te halen en de contakten met de bak en steun op te schuren.
We hebben de versnelling's bak gespoten en denken dat een flinterdun laklaagje verf de massa niet goed zijn werk laat doen.
(anders zou ik het echt niet weten) de startmotor lijkt me sterk.
Hoeveel amp moet een accu geven?
@Golf mkII 16v tot zover bedankt :thumbup: .
Ik sta open voor verdere tips.
golf mkII 16v
11-03-2006, 22:57
hulp op afstand blijft moeilijk probeer naar eigen ervaring andere te helpen :D
verf kan ind het probleem zijn steun en bak goeg schoonmaken
accu amp om te starten 300/400amp
die ik heb is 4ooamp start
Zoo de motorsteun is er terug af. nu maak ik de binnenkant van de steun terug blank (waar de steun de bak raakt en de bak maak ik ook terug blank) strax de boel weer monteren en hopen dat daar mijn probleem zat. Is het verstandig met zuurvrije vaseline het blanke staal in te smeren?
Kleine update. (tegenvallend)
Motorsteun zit terug op zijn plaats en heel goed blank gemaakt binnen en buitenkant waar de bouten door gaan enz. ook de carrorserie is extra goed schoongemaakt.
accu heeft heel de nacht op een acculader gestaan maar nu krijgt de startmotor het vliegwiel niet rond. hij slaat wel uit als ik het contakt omdraai maar draait niet rond.
ik ga zo een ander startmotor er op zetten in de hoop dat het nu aan mijn start motor ligt.
ik update zo verder...
ik sta nog steeds open voor tip's!!!!!
(de topic gaat nu niet echt meer over warme draden he :)
Andere startmotor deed ook niets. toen hadden we gedacht dat het blok misch te nieuw is en te zwaar zou draaien dus hebben we de wagen gesleept. na een paar rondje's in zij 2 rond getrokken hebben krijgt de startmotor het vliegwiel op eigen kracht rond... jihaaaaaa. maar nu hebben we weer een probleem we hebben geen vonk. hoe kan ik een bobine doormeten?
Ik sta nog steeds open voor optie's hoor.........
-startmotor draait op eigen kracht.
-door het slepen is de olie door het hele blok gelopen
-GEEN VONK meer :mad:
golf mkII 16v
12-03-2006, 17:38
nou dat is opgelost nu het andere
bobine een rood en een groen op plus bobine
zwart op min
en die dikke in de midden op de verdeler:Dsuc6
andere is ook gelukt waarom dit niet
die draden zitten goed. rood met een zwart streepje op de plus en groen met een zwart streepje op de plus van de bobine.
maar ik heb 3 zwarte draden op de min zitten.. ik denk dat de 3e voor de benzine pomp is.
ik meet geen stroom op de rode en groene draad.
dus ben verder aan het zoeken naar de zekering's kast.
golf mkII 16v
12-03-2006, 18:32
contactslot??en 1 zwarte van de modulle naar min op accu
gooigolf
12-03-2006, 20:41
effe kijken alls je op de stekker ondsteking , spanning hebt ,
bruin massa ,rood spanning +, groen schakel spanning,halweger ,
succes
gooigolf
heb net het zelfde probleem gehad , geen vonk,
vagg freak
12-03-2006, 21:09
een nieuwe motor moet ook spoel draaien zit alles wel goed in elkaar geen hoofd of een drijfstang lagerkap verkeer om gemonterd
Met de motor aan zich zit alles goed. Ik heb veel informatie bij VW gevraagt en gekregen. Ook de vraagbaak was zeer handig.
De motor loopt nu soepel na een paar rondje's getrokken te hebben.
(Ik denk dat de zuigers te schraal liepen, nieuwe zuigerveren en cilinderwanden opgehoond) + dat alle pakkingen/keerringen enz nieuw waren.
De startmotor draait nu goed rond, enkel ik heb nog geen benzine druk en geen vonk. Eerst kijken hoe het kan dat mijn dynamo geen stroom krijgt.
Ik heb deze tip gelezen: contaktslot ??? Die stuurt toch enkel de schakeldraad aan? (die groene met dat dunne zwarte streepje?)
Maar waarom heb ik dan ook geen stroom op de rode met zwarte streep? Ik dacht dat die constant stroom moest geven.
gooigolf
13-03-2006, 17:40
zet daar eens stroom op ,constand van de accu dan zie je het wel ,
de rode moet spanning op staan zodra jij hem op contakt zet ,
alls die spanning heeft denk dat de rest ook wel goed gaat ,
succes ,
gr gooigolf
golf mkII 16v
13-03-2006, 19:38
waar de rood/zwarte op de bobine zit een draad van de plus van de accu opzeten en even proberen
Update vandaag. ik heb al jullie tip's opgeschreven en nagekeken op de wagen. ik heb nog steeds geen vonk maar wel m'n benzine pomp aan de praat kunnen krijgen. er zat een relais verkeerd aangesloten. morgen verder zoeken waarom ik geen stroom krijg op de bobine. wel vreemd de ene keer heb ik op alles stroom plus en min en de andere keer helemaal geen stroom.
Update vandaag: :mad:
Nog steeds geen vonk.
Weer andere startmotor er op gezet omdat we dachten dat hij daar geen stroom door gaf. (hielp niet)
massa van de startmotor nog eens opgeschuurd.
Andere rotor en verdeelkaphuis er op gezet omdat hij daar de min niet wou doorgeven .(bleek het ook niet te wezen)
dat kleine stroom blokje dat op het schutbord zit op een andere GTI gezet en getest. (bleek het ook niet te wezen).
vraagbaak zwart gebladderd met kijken of ik draadje's verkeerd had gezet.
alles lijkt te kloppen.
andere bougie's,boegie kabels enz erop gezet (nog steeds geen kl#*%^$te k*t vonk. ik denk als dat ding nu vonkt is het van brand omdat ik momenteel op punt staat die auto in brand te steken. maar goed weer eens een nachtje slapen en zaterdag met frisse moed weer verder zoeken.
Jaaaa we hebben het voor elkaar gekregen :)
de Bougie heeft gevonkt en we hebben al een test rit gemaakt in de wagen :tongue:
wat was nu het probleem?
de 3 draden die naar de verdeelkap(huis) moesten gaan - 0 + gaven alle 3 +
nadat ik de min afgeknipt had en rechtstreeks naar de accu had ik - + +
toen zochten we verder en bleek dat ik een min niet op de accu had gezet. (draadje vergeten) en voilla een vonk jihaaaaaaa
auto nog maar eens gesleept en hij draaide op 2 cilinders. toen maar eens een hulplijn gebeld en die vertelde me dat ik moest controleren: 1e cilinder op bovenste punt dan moet de rotor ong op dat streepje staan... en dat stond die totaal niet. verdeelkap huis een tand verdraaid en jaaa op 4 cilinders draaide hij. nu de boel verder afwerken en laten fijn afstellen.
allen dank voor jullie hulp.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.