PDA

View Full Version : Gamma radio corrado , SAFE ???


domenico g60
12-03-2006, 19:38
Hallo ,

Zoals de topic naam al aangeeft heb ik een corrado met vw gamma radio erin maar zodra ie aangaat komt er SAFE in het display te staan.
Dit is gekomen omdat de accu leeg/defect was en vandaar dus een nieuwe accu erin geplaatst heb.

Nu is alleen nog de vraag hoe krijg ik de code ingevoerd want die heb ik immers wel alleen niet de gebruiksaanwijzing hoe dat moet.

Ik hoor het graag.

Gr , Domenico

sixpack
12-03-2006, 20:07
welke heb je ? de gamma 3 /4/5 ?

zit iets verschil in met toetsen

domenico g60
12-03-2006, 20:13
Geen idee er staat alleen gamma op. :(

Google heeft me ook niet echt kunnen helpen helaas.

G-eert-40
12-03-2006, 20:23
probeer de knoppen 'm' en 'vf' eens beide tegelijk ingedrukt te houden. daarna de code uit je boekje invoeren. na 2 mislukte pogingen, valt de radio in beveiliging. deze beveiliging kun je pas deblokkeren door een uur lang je sleutel op contact te houden.

ik zal eens in mijn boekje gaan kijken hoe je die code kunt invoeren.

G-eert-40
12-03-2006, 20:37
okee heb de handleiding gevonden. het gaat wel over een gamma radio uit een polo van '93. maar hoogwaarschijnlijk werkt het principe hetzelfde.

als volgt als het woord 'safe' in het schermpje staat:

-de druktoetsen 'm' en 'vf' zolang indrukken totdat er '1000' in beeld komt
-knoppen loslaten
-die toetsen nu niet meer indrukken
-met de keuze knoppen 1 t/m 4 kun je de code invoeren, dus met knop 1 kun je van 0 t/m 9 een keuze maken door herhaaldelijk te drukken. met toetsen 2 t/m 4 idem dito.
-weer de druktoetsen 'm' en 'vf' zolang indrukken totdat 'safe' tevoorschijn komt.
-toetsen loslaten

dan is je anti-diefstal blokkering opgeheven. je zult wel de code uit je boekje moeten invoeren. als je die niet hebt kun je bij de dealer proberen of ze je daar kunnen helpen en anders misschien bij de vorige eigenaar proberen de code te achterhalen.

succes ermee. als je 2x maal code verkeerd intoets valt hij in blokkering en moet je de sleutel een uur lang op contact zetten en kun je weer 2 pogingen doen.

domenico g60
12-03-2006, 20:40
Thanx ik ga het gelijk even proberen nu want ik heb alleen de code en verder geen boekjes ervan.
Ik laat het zometeen nog even weten of het gelukt is.

Gr , Domenico

G-eert-40
12-03-2006, 20:44
okee laat maar eventjes weten dalijk. ik weet hoe het voelt zonder radio naar het werk te gaan :)

domenico g60
12-03-2006, 20:55
Het is gelukt precies zoals je hierboven eerder omschreven hebt. :D
Nu weer lekker muziekje erbij.
Bestaan dit soort radio's ook met cd toevallig orgineel ?

Thanx man ;)

Gr , Domenico

G-eert-40
12-03-2006, 21:00
volgens mij zijn die gamma radio's alleen maar met casette/radio gemaakt tot '94 daarna weet ik eigenlijk niet. ik heb mijn radio eruit gehaald omdat deze ineens niets meer deed. toen mijn oude jvc radio erin gehangen. maar daar heb je wel een converter nodig, soort adapter-omvormer ding. omdat alle vw gamma radio's actieve soundsystems zijn. heel ingewikkeld gedoe allemaal. misschien weten anderen hier meer van?

Marco
12-03-2006, 21:13
Nope, bestaat ook met CD, zijn alleen NIET te vinden die dingen.. Jaartje of 2 helemaal t lazerus gezocht naar zo'n ding, zelf niet na zeer lange tijd op ebay gekeken te hebben.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/gammacd.jpg

G-eert-40
12-03-2006, 21:16
ow gaaf, wist ik niet. die wil ik ook wel eentje ;) hee marco voor welke auto wilde je die dan hebben?

domenico g60
12-03-2006, 23:17
Zo dat ziet er idd wel vet uit lekker orgineel juist :P